Träningsmatchtråden 22/23

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav Härmapan » ons aug 10, 2022 12:11 pm

Säger man en sak tillräckligt många gånger tenderar det att till slut bli sanning…

Jag har själv inte så bra insyn i rekryteringsarbetet - men jag har inte hört att det är en beslutad strategi att leta efter spelare som man räknar med bara gör halva säsonger…?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav Varanen » ons aug 10, 2022 1:05 pm

Försöker ni säga att jag ska ta skumpan från kylning?

Första träningsmatchen handlar om skavande susps. Lite kyla vore bra innan vi slänger in handduken.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav bratsson » ons aug 10, 2022 2:49 pm

Haha roligt att läsa allt i dessa tider.

Växjö Lakers är inte transparenta på gott och ont.

Ja, Evertsson letar alltid hockey/krona förutom dom absoluta topspelarna som får det dom är värda, men inte mer än så.

Patrik Hall, som hade ett försprång med sina avancerade statistikvärvningar har blivit ifatt och omsprungen av andra statistiknördar.

Att belasta Evertsson för brutna fotleder, hjärnskakningar, peteranderssonskador, utbrändhet und so weiter..... Njae jag vet inte. Ingen gnäller på värvet av "Glenn med stort G" som bröt fotleden i Örebro men är en av våra bästa idag?
Kan Ågren gå samma väg?

Vi vet inte ens status på Kellman eller Hugos skador. Självklart utgick dom i en sådan här match, kanske hade dom spelat vidare om det vore slutspel men en sådan här match? Minsta lilla känning så hoppar man av så klart.

Både Karlström och Pontus kommer tillbaka vid jul.

Sluta pissa ner er och återkom när vi förlorat dom 10 första matcherna och Jönsson byts ut mot Perra!
Bild

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav Stupet » ons aug 10, 2022 3:46 pm

Det som är mest intressant på detta forumet är att bara för att Evertsson har tidigare värvat in så bra spelare till truppen så ses han som en gud och man får inte kritisera honom. Han ska sitta där han sitter och alltid har suttit oavsett hur det ser ut eller blir. Det är ju inte Evertsson fel om man värvar in en spelare som tidigare varit en hel del på skadelistan och blir skadad nu igen. Det någon annans fel.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav Varanen » ons aug 10, 2022 4:03 pm

Vem är det som inte får kritisera chief Evertsson? Om jag säger att röd är min favoritfärg och du säger att du gillar gul bättre så innebär inte det att jag inte får säga att röd är min favoritfärg. Alla kommer aldrig att hålla med dig om allt du tycker. Det innebär inte att du inte får säga ditt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav StenhårtSlagskott » ons aug 10, 2022 4:17 pm

Stupet. Jag förbjuder dig här med att kritisera Evertsson :clappy:

Att folk inte alltid stämmer i ditt konstanta kritiserande är inte samma sak som att det är förbjudet.

EDIT: Tack. Vlk. Stupet. Sorry.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott ons aug 10, 2022 4:26 pm, redigerad totalt 3 gånger.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav vlk » ons aug 10, 2022 4:18 pm

StenhårtSlagskott skrev:Supet. Jag förbjuder dig här med att kritisera Evertsson :clappy:
Vem är Supet?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav Härmapan » ons aug 10, 2022 4:21 pm

Klart man ska vara kritisk men att kräva någons avgång efter EN träningsmatch för att ett par spelare krockar olyckligt känns i min värld som en överreaktion!

Jag vet inte om Kossila och Blitchfield var skadade när de kom (Larmi var det ju inte) och vilken typ av skada de i så fall hade.

OM det är så att E bara värvar skadade spelare borde han ju läggas in på psyket - men jag har inte hört honom säga att så är fallet och jag har för dålig koll för att gå all in på såna konspirationsteorier…

Vilka av årets spelare var skadade när de kom mer än Lukas och Ågren?

Jag tycker att skitkastningen mot E ibland saknar substans!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav Kloker » ons aug 10, 2022 4:31 pm

Henrik Evertsson har INTE summerat säsongen som har varit. Henrik Evertsson har inte heller i någon större utsträckning gett intervjuer på representationssidan angående denna säsongs trupp. En mediaskygg upphaussad sprätt som gör precis hur han vill. Har Växjö Lakers någon styrelse? 8O
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav StenhårtSlagskott » ons aug 10, 2022 4:53 pm

Väntar också på avstämning! Dåligt av Chief om det inte kommer men är inget styrelsen ska jobba med det. Men mediaansvarig borde vi kunna fråga.

Men det kanske är ett ämne för en annan tråd?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav Dysterqvist » ons aug 10, 2022 5:06 pm

Ingen kan ta ifrån Evertsson vad han åstadkommit . Men med en mindre budget känns han plöttsligt inte lika ofelbar , det har varit många snedstuddsar på värvningssidan sedan pengapåsen krympte . Junttilla , Nättinen , Ortega med flera med flera . Han kunde även strö pengar kring sig när dom fanns, Netik och Pilar är två exempel på extremt dålig scouting . Men med tre SM-guld på tio år går det inte säga annat änn att Evertsson har varit fenomenal . Men , tänk om någon ännu noggrannare haft hans position och samma budget , då kanske det varit 5-6 guld på samma tidsperiod . Då hade Växjö varit ett monster inom svensk hockey , nu är det lite jojo känsla över alltihop , guld följs upp av 10e platser etc . Nu har budgeten ökats ökats med 10 miljoner och änn har vi inget facit på det , men när man jämför med vad dom andra lagen lastar in blir man lite spak , inga alpinister där inte !
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav Kloker » ons aug 10, 2022 5:18 pm

Gamla meriter må så vara. Absolut bra sådana. Men på senaste tiden så värvas det halvkalaibriga träben som inget annat lag i SHL vill ha. Ökad spelarbudget med 10 miljoner? VAR SYNS DET? Värvningsspiralen går snarare nedåt än uppåt. Däroch attraktionskraften att få FRISKA och HELA spelare att vilja representera Växjö Lakers.

OM Växjö Lakers har en styrelse så måste det vara en bunt med icke ifrågasättande nickedockor som bara håller med när Överhönset äntrar rummet.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav StenhårtSlagskott » ons aug 10, 2022 5:56 pm

Kloker skrev:Gamla meriter må så vara. Absolut bra sådana. Men på senaste tiden så värvas det halvkalaibriga träben som inget annat lag i SHL vill ha. Ökad spelarbudget med 10 miljoner? VAR SYNS DET? Värvningsspiralen går snarare nedåt än uppåt. Däroch attraktionskraften att få FRISKA och HELA spelare att vilja representera Växjö Lakers.

OM Växjö Lakers har en styrelse så måste det vara en bunt med icke ifrågasättande nickedockor som bara håller med när Överhönset äntrar rummet.


Kan väl inte vara större nickedockor än dig
som sitter på ett forum utan att gör något åt det? Ta tag i detta nu Klocker.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav Kloker » ons aug 10, 2022 6:05 pm

Haha, vänligen utveckla det ditt Stenhårdastolpskott. Skulle jag vara en sådan som du, en NICKEDOCKA?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav Stupet » ons aug 10, 2022 6:12 pm

Vem i föreningen ska få Evertsson att flytta på sig? Jag lovar att det inte finns en enda som klarar av det. Evertsson sitter där han sitter och det kommer han göra även om Växjö åker ur SHL. Med tanke på vad man har hört om vår gode sportchef genom åren så kan ju knappast alla av dom ha fel. Det finns bara en högste chef i Växjö Lakers. Och nej det är inte Johan Markusson.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav Svartvadet » ons aug 10, 2022 6:33 pm

Det finns ungefär 5mkr kvar att värva för, inte på kronan men i runda slänger.

Skulle gissa att Evert helst vill nyttja dessa efter nyår, för att kunna skriva artistkontrakt. Men krisar det så finns det flis och alla pengar är inte spenderade. Det är bara Sexton och Bengtsson som varit DYRA bland nytillskotten. Vet ej vad Kossila kostat, för där har jag ingen info.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav Dannedd » ons aug 10, 2022 6:42 pm

#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav bratsson » ons aug 10, 2022 10:00 pm

Svartvadet skrev:Det finns ungefär 5mkr kvar att värva för, inte på kronan men i runda slänger.

Skulle gissa att Evert helst vill nyttja dessa efter nyår, för att kunna skriva artistkontrakt. Men krisar det så finns det flis och alla pengar är inte spenderade. Det är bara Sexton och Bengtsson som varit DYRA bland nytillskotten. Vet ej vad Kossila kostat, för där har jag ingen info.
Rent konkret, vad kan man få för dom pengarna runt jul?


Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav Towen » ons aug 10, 2022 10:38 pm

Den där känslan när man lever på tanken att "-Jo visst, ett bonn'lag på vischan i farmarligan och torsk - men första matchen för säsongen. Visst har väl KIK ett par tre matcher i benen redan?" - Men NEJ, man smyger in på skånska IP-adresser och får ett brutalt uppvaknande - Det är de andrasorterade böndernas första match också!?! :oops:

Nu handlar det om att leva på mentala livlinor. Och då hittar vi tröstande statistik:

I närtid hittar vi försäsonger då LHC (!?!) gått som tåget - och hur har man sedan sprattlat till i COMBAT MODE? Ha ha ha :roflol: :roflol:
Tittar vi vidare, på individnivå - vad finner vi då? En Pang-Pang Austin ORTEGA!?! Amerikanen spelade hockey som Bom-Bom BECKER's glansdagar i Wimbledon. Och hur såg det ut när speakern i VIDA basunerar: "-Attention. This is NOT a drill: Report to asigned combat station. Attention. This is NOT a drill."
"-Seargent, one man missing. We can't find Austin!" :roll: :roll:

Sitt lugnt i båten flickor. Good looking people ALWAYS show up late. Patience people. Patience.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav Dysterqvist » tor aug 11, 2022 7:49 am

Match mot Malmö ikväll , i Halmstad.
”Vi vill rekrytera nya fans ” .Spelar man som mot KIK lär man snarare tappa fans .
Resultatet är väll inte så viktigt men alla skador förstör möjligheterna att träna bra och spela ihop laget . Hadde varit skönt om Kellman eller Hugo helst båda två är med ikväll .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav steve_saviano_theking » tor aug 11, 2022 8:41 am

Hur många har vi borta idag tro? 10-12 stycken? 2 juniorfemmor? Känns egentligen meningslöst när vi knappt får ihop ett lag. Hade jag varit med i ledningen så hade jag ställt in.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav StenhårtSlagskott » tor aug 11, 2022 10:29 am

Oklart men perfekt läge att rulla på lite fler juniorer och se hur de hanterar det.
Intressant att se Theodor Johannson och MIF har alla redo för spel. :roll:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav Person » tor aug 11, 2022 12:32 pm

Sju skador ikväll, enligt Jönsson är både Kellman och Gustafsson förhoppningsvis tillbaka redan på måndag. Övriga spelare är inte heller några större skavanker, dag till dag eller vecka till vecka på de. Inget långvarigt med andra ord. Lite positiva tongångar iallafall.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav PutteA » tor aug 11, 2022 1:20 pm

StenhårtSlagskott skrev:Oklart men perfekt läge att rulla på lite fler juniorer och se hur de hanterar det.
Intressant att se Theodor Johannson och MIF har alla redo för spel. :roll:
Jo jag håller med om att det är intressant att få se lite yngre spelare få chansen i dessa träningsmatcher. Samtidigt tycker jag det är ytterst märkligt att du med flera inte ser problematiken och vad det här gör med säsongen. Antalet träningsmatcher minskar med snabb hastighet och JJ får inte möjlighet att sätta laget, testa systemet med alla tillhands. 7-8 ordinarie spelare som inte finns där att tillgå. Vilket inte ger honom chansen att se hur dom interagerar med varandra. Att sedan gå från en match till en annan med full trupp och kunna laborera för att hitta kombinationer och möjligheter. Att hitta spelare som uppenbart fungerar ihop. Har han tur så kommer han att få denna möjlighet först när allvaret är igång.

Detta är faktorer som gör det helt omöjligt för JJ att skapa en trupp och ett lag som kan gå hela vägen. Han får inte förutsättningarna då hans ordinarie spelare inte finns tillgängliga från start under en kritisk del av säsongen där viktiga delar ska sättas och testas av. Jag ger det här laget 10% chans att nå topp 6, 50% möjlighet att fixa en 7-10 placering. Resten går lätt att räkna ut. Jag kräver inte idel segrar på försäsongen för i en sådan process hamnar man fel och förlorar ibland, men med fullt lag har man hela tiden möjlighet att förändra och förbättra.

Med dom förutsättningar man har nu är det lite som Brasse Brännström sa, som att kasta pärlor för svin. Spelare lägre ner i hierarkin får spela mer, vilket är bra för dom givetvis. Men dom är längre ner av en orsak.

Jörgen Jönsson svarar ganska ärligt att både Bengtsson och Kossila hade problem som dom visste om inför säsongen. Larmi har en skadehistorik sedan innan. Blichfeld hade problem redan under VM om jag inte missminner.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav bratsson » tor aug 11, 2022 1:39 pm

PutteA skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Oklart men perfekt läge att rulla på lite fler juniorer och se hur de hanterar det.
Intressant att se Theodor Johannson och MIF har alla redo för spel. :roll:
Jo jag håller med om att det är intressant att få se lite yngre spelare få chansen i dessa träningsmatcher. Samtidigt tycker jag det är ytterst märkligt att du med flera inte ser problematiken och vad det här gör med säsongen. Antalet träningsmatcher minskar med snabb hastighet och JJ får inte möjlighet att sätta laget, testa systemet med alla tillhands. 7-8 ordinarie spelare som inte finns där att tillgå. Vilket inte ger honom chansen att se hur dom interagerar med varandra. Att sedan gå från en match till en annan med full trupp och kunna laborera för att hitta kombinationer och möjligheter. Att hitta spelare som uppenbart fungerar ihop. Har han tur så kommer han att få denna möjlighet först när allvaret är igång.

Detta är faktorer som gör det helt omöjligt för JJ att skapa en trupp och ett lag som kan gå hela vägen. Han får inte förutsättningarna då hans ordinarie spelare inte finns tillgängliga från start under en kritisk del av säsongen där viktiga delar ska sättas och testas av. Jag ger det här laget 10% chans att nå topp 6, 50% möjlighet att fixa en 7-10 placering. Resten går lätt att räkna ut. Jag kräver inte idel segrar på försäsongen för i en sådan process hamnar man fel och förlorar ibland, men med fullt lag har man hela tiden möjlighet att förändra och förbättra.

Med dom förutsättningar man har nu är det lite som Brasse Brännström sa, som att kasta pärlor för svin. Spelare lägre ner i hierarkin får spela mer, vilket är bra för dom givetvis. Men dom är längre ner av en orsak.

Jörgen Jönsson svarar ganska ärligt att både Bengtsson och Kossila hade problem som dom visste om inför säsongen. Larmi har en skadehistorik sedan innan. Blichfeld hade problem redan under VM om jag inte missminner.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Ja det här är inte optimalt alls.

Kommer ju slita mer på andra spelare när det är många skadade. Det blir en ond spiral som kanske visar sig efter jul när alla slitit häcken av sig under höst/vinter.

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav StenhårtSlagskott » tor aug 11, 2022 2:40 pm

PutteA skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Oklart men perfekt läge att rulla på lite fler juniorer och se hur de hanterar det.
Intressant att se Theodor Johannson och MIF har alla redo för spel. :roll:
Jo jag håller med om att det är intressant att få se lite yngre spelare få chansen i dessa träningsmatcher. Samtidigt tycker jag det är ytterst märkligt att du med flera inte ser problematiken och vad det här gör med säsongen. Antalet träningsmatcher minskar med snabb hastighet och JJ får inte möjlighet att sätta laget, testa systemet med alla tillhands. 7-8 ordinarie spelare som inte finns där att tillgå. Vilket inte ger honom chansen att se hur dom interagerar med varandra. Att sedan gå från en match till en annan med full trupp och kunna laborera för att hitta kombinationer och möjligheter. Att hitta spelare som uppenbart fungerar ihop. Har han tur så kommer han att få denna möjlighet först när allvaret är igång.

Detta är faktorer som gör det helt omöjligt för JJ att skapa en trupp och ett lag som kan gå hela vägen. Han får inte förutsättningarna då hans ordinarie spelare inte finns tillgängliga från start under en kritisk del av säsongen där viktiga delar ska sättas och testas av. Jag ger det här laget 10% chans att nå topp 6, 50% möjlighet att fixa en 7-10 placering. Resten går lätt att räkna ut. Jag kräver inte idel segrar på försäsongen för i en sådan process hamnar man fel och förlorar ibland, men med fullt lag har man hela tiden möjlighet att förändra och förbättra.

Med dom förutsättningar man har nu är det lite som Brasse Brännström sa, som att kasta pärlor för svin. Spelare lägre ner i hierarkin får spela mer, vilket är bra för dom givetvis. Men dom är längre ner av en orsak.

Jörgen Jönsson svarar ganska ärligt att både Bengtsson och Kossila hade problem som dom visste om inför säsongen. Larmi har en skadehistorik sedan innan. Blichfeld hade problem redan under VM om jag inte missminner.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Klart det kan vara ett problem. Speciellt om spelare saknas om fyra till fem träningsmatcher. Vet inte varför du tro att vi inte ser ett problem. Det är proffs så det går att teoretiskt visa spelarna vad man vill och de förstår det. så går att jobba på positioner och agerande även med skadade spelare. Samtidigt går det ju inte att se allt svart och att laget inte har någon ordentlig chans. Ledning, tränare och spelare måste tror på det. Om halva truppen saknas är det deras uppgift att tro på det ändå och om möjligt stärka upp truppen med fler eller bättre spelare. Och i teorin har vi femtiotvå träningsomgångar innan slutspelet börjar. Så presterar bara laget tillräckligt bra under de här omgångarna så har ju laget alla chanser att spela ihop sig.

Ser det mer som ett problem hur vi hamnade här med så många skador som att vi faktiskt har än att vi faktiskt har så många skador just nu.

Ett intressant fenomen verkar vara om laget går bra under träningsmatcherna betyder de inget. Har laget problem under träningsmatcherna är de livsviktiga. Sanningen ligger nog någonstans mitt-i-mellan.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav steve_saviano_theking » tor aug 11, 2022 3:05 pm

Hur man än vrider och vänder på det så är det ett misslyckande att behöva låna in spelare för att få full trupp i andra träningsmatchen. Då är det väl knappt lönt att spela dom, om man ändå inte kan spela ihop laget?
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav Kloker » tor aug 11, 2022 3:12 pm

StenhårtSlagskott skrev:Ser det mer som ett problem hur vi hamnade här med så många skador som att vi faktiskt har än att vi faktiskt har så många skador just nu...

Vad är det för gallimatias du skriver? Du frångår ju kärnan-/poängen. Det är väl för fan inte bra att ordinarie spelare stånkar käpp under merparten av försäsongen när konstellationer och linjer ska sättas inför seriestarten där man INTE vill hamna efter i början. Lufta juniorer istället (iofs inget val), det är ju kanon!

Jisses...
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav Dysterqvist » tor aug 11, 2022 3:41 pm

Detta att Kossila också värvades med skada var nytt för mig ! Då har Evertsson alltså värvat Bengtsson , Kossila Ågren och kanske även Blichfelt med skador redan innan . Övriga nyförvärv är Lowe från alpligan och 35-årige Sexton .
Wow :clap:
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav StenhårtSlagskott » tor aug 11, 2022 3:50 pm

Kloker skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Ser det mer som ett problem hur vi hamnade här med så många skador som att vi faktiskt har än att vi faktiskt har så många skador just nu...

Vad är det för gallimatias du skriver? Du frångår ju kärnan-/poängen. Det är väl för fan inte bra att ordinarie spelare stånkar käpp under merparten av försäsongen när konstellationer och linjer ska sättas inför seriestarten där man INTE vill hamna efter i början. Lufta juniorer istället (iofs inget val), det är ju kanon!

Jisses...


Att jag tycker det är ett större problem att det värvas "halvskade" spelare som kanske kör rehab än att 2-3 spelare kommer vara borta ett tag till. Vet inte om det började med Melart som blev en succe och nu försöker han återupprepa den succén med mycket hockey per krona. Men om det var rätt får tiden utvisa.

De flesta är ju dag för dag om vi läser smp och rimligen kommer vara tillbaka kommande träningsmatcher.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav vlk » tor aug 11, 2022 4:09 pm

Vet inte hur länge jag slagits för att vi ska ha en bredare trupp men det verkar som förgjort. Aldrig mer än EN extraforward. Verkar som denna regel är helig. Bara att bita i det sura äpplet igen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav Kloker » tor aug 11, 2022 4:34 pm

Det som är signifikativt och som jag trodde att VLH tagit lärdom av är att INTE signa spelare med ett hyfsat CV och som har en skadeproblematik. Förra säsongen så lipades det ut att vi har så många på skadelistan etc. Nu är det i och för sig tidigt på säsongen men det verkar vara samma bajs IGEN. Hela värvningsstrategin verkar ha ändrats. Innan var det att Växjö Lakers håll-käften-värvar, nu är det budget-skadat-gods som man hoppas EXPLODERAR. Tråkigt.

Ramlar Vi efter i tabellen efter tio-tolv omgångar på grund av skador och dåligt målvaktsspel (djävulskt frågetecken) så blir det ingen rolig säsong. Vare sig publikmässigt eller sponsormässigt.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav steve_saviano_theking » tor aug 11, 2022 4:40 pm

StenhårtSlagskott skrev:
Kloker skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Ser det mer som ett problem hur vi hamnade här med så många skador som att vi faktiskt har än att vi faktiskt har så många skador just nu...

Vad är det för gallimatias du skriver? Du frångår ju kärnan-/poängen. Det är väl för fan inte bra att ordinarie spelare stånkar käpp under merparten av försäsongen när konstellationer och linjer ska sättas inför seriestarten där man INTE vill hamna efter i början. Lufta juniorer istället (iofs inget val), det är ju kanon!

Jisses...


Att jag tycker det är ett större problem att det värvas "halvskade" spelare som kanske kör rehab än att 2-3 spelare kommer vara borta ett tag till. Vet inte om det började med Melart som blev en succe och nu försöker han återupprepa den succén med mycket hockey per krona. Men om det var rätt får tiden utvisa.

De flesta är ju dag för dag om vi läser smp och rimligen kommer vara tillbaka kommande träningsmatcher.


Om jag tolkar SMP rätt så är Kellman och Gustafsson dag för dag och resten vecka för vecka och då blir det nog 3 eller max 4 träningsmatcher för Kossila, Blichfeld, Bengtsson och Larmi och det är nog i bästa fall. Koivisto är det väl knappt någon som vågar hoppas på, det känns som en bonus om han spelar. Vi får nog ägna de 8-10 första matcherna i serien till att spela ihop laget tyvärr.

Men om vi ska vara lite positiva så tror jag att Stjernborg kommer komma in med en jäkla energi när han kommer tillbaka. Han får ge f*n i att bli skadad borta i Kanada bara!
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav Person » tor aug 11, 2022 4:43 pm

vlk skrev:Vet inte hur länge jag slagits för att vi ska ha en bredare trupp men det verkar som förgjort. Aldrig mer än EN extraforward. Verkar som denna regel är helig. Bara att bita i det sura äpplet igen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Ja, det är något som varit genomgående alla Lakers säsonger. Just denna säsong har jag kanske inte lika stor önskan till fler forwards, men då vi spelar CHL många säsonger hade det verkligen varit nödvändigt.

Nu hade inte en forward till löst problemet men det hade gett främst Jönsson lite mer arbetsro i slutändan.

Nästkommande träningsmatch efter kvällens är först nästa torsdag så jag hoppas att åtminstone Kellman, Gustafsson och Blichfeld är matchredo.

Något som inte gör det mindre problematiskt för vår del men; även andra lag har det problematiskt med skadelistan. Färjestad har Jens Westin, Joel Nyström, Mikael Wikstrand, Theodor Lennström och Mattias Göransson borta. Fem backar alltså.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav steve_saviano_theking » tor aug 11, 2022 5:36 pm

Nu är Persson och Lundberg också skadade, detta är ju tragiskt! :roll:
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

FöregåendeNästa

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 15 gäster