SM-Final 4:7 Skellefteå

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: SM-Final 4:7 Skellefteå

Inläggav nature » sön apr 19, 2015 10:25 pm

Va? I stora delar av de första 2 perioderna hade SAIK inget, förutom det billiga målet vi bjöd på i början av matchen.

Vi var det bättre laget men det ville sig inte

Nu hoppas man att bortasegrarna håller i sig
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: SM-Final 4:7 Skellefteå

Inläggav Härmapan » sön apr 19, 2015 10:27 pm

Saik hade ju inte ens 3 skott på mål i första perioden!

Det borde snarare stått 3-0 till oss!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3321
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: SM-Final 4:7 Skellefteå

Inläggav Lakershjärta71 » sön apr 19, 2015 10:34 pm

SAK hade väl bl a 1-2 ramträffar i första. Och tycker ni att SAIK inte hade nåt i de två första så är det ju än mer underkänt av Lakers när man inte kan köra över dom på samma sätt man gjorde borta senast. Ikväll såg jag inte samma fysik eller glöd..Lakers spelade åter igen i sin hemmaborg som om det var serielunk. I en SM-FINAL förlorar man såna matcher..Än en gång ger vi bort en seger på hemmaplan pga att man i två perioder bara kör på 80% och att några i hemmalaget inte behärskar "konststycket" att skjuta pucken på mål.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: SM-Final 4:7 Skellefteå

Inläggav vlk » mån apr 20, 2015 6:12 am

Saik har en bättre målvakt än oss överlag och det fäller avgörande.....


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8541
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: SM-Final 4:7 Skellefteå

Inläggav Pucken » mån apr 20, 2015 7:07 am

Vi har visat att vi är minst lika bra som Skellefteå. Det som är till vår nackdel igår är att vi (ännu en gång) startar matchen för dåligt. Känslan är att laget inte pallar trycket på hemmaplan. Det är även en oförmåga att göra mål på bra lägen. Och sist men inte minst finns det spelare som inte gör sitt jobb, Alexander Johansson, Erik Josefsson och Patrik Lundh... de gör dessutom två taffliga insatser.

Blir mörkrädd när jag hör (läser i dagens smp) att Lakers VD Anders Klevsand snackat om att ingen har hämtat upp 3-1 i matcher och svammel om guld... bla bla. Inte bra att organisationer pratar på detta sättet. Förbli ödmjuka!
Pucken
Forumamatör
 
Inlägg: 3
Blev medlem: tor sep 13, 2012 6:20 pm

Re: SM-Final 4:7 Skellefteå

Inläggav Lakershjärta71 » mån apr 20, 2015 9:26 am

Lundh känner jag inte igen från HA i Bofors. Han har blivit en grovjobbare i skymundan istället för den målskytt han var..
Vi kanske har ett jämnare och mer rutinerat lag än SAIK sätt över fyra kedjor men vår lägstanivå på några spelare är nog sämre än SAIK. Alex, Josef, Lundh har begränsningar i sin verktygslåda.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: SM-Final 4:7 Skellefteå

Inläggav rawspont » mån apr 20, 2015 1:22 pm

2-2 i matcher mot SAIK är bra. Jag är inte alls förtjust i floskler som "klarar inte trycket på hemmaplan" och "oförmåga att göra mål". Det finns en motståndare som dödar vinklar, som sätter hög press, som är mästare på att få med sig fart och skära av. Det är hockey och själv hade jag tippat 4-0 eller 4-1 till SAIK i matcher. Jag är positivt överraskad. Det är svårt att spela bra mot SAIK. Jag hörde till och med en säga "det här vänder vi aldrig". Vänder? Det står ju 2-2!
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast
 
Inlägg: 358
Blev medlem: mån okt 03, 2011 11:21 am

Re: SM-Final 4:7 Skellefteå

Inläggav Jocke86 » mån apr 20, 2015 1:50 pm

De senaste två åren har SHL varit över efter 4 matcher. Vi har tagit det till minst 6 matcher (då kan också vi vara vinnare). Riktigt bra gjort av en 18 årig klubb! SAIK gjorde en bra bortamatch igår. Vi hamnade mycket i hörnen och när vi fick lägen sköt vi utanför. Men det är bäst till fyra som gäller. Jag tror fortfarande att vi har lika stor chans inför match fem som match ett. Bara att köra!
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2333
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: SM-Final 4:7 Skellefteå

Inläggav singapore » mån apr 20, 2015 2:51 pm

Jocke86 skrev:De senaste två åren har SHL varit över efter 4 matcher. Vi har tagit det till minst 6 matcher (då kan också vi vara vinnare). Riktigt bra gjort av en 18 årig klubb! SAIK gjorde en bra bortamatch igår. Vi hamnade mycket i hörnen och när vi fick lägen sköt vi utanför. Men det är bäst till fyra som gäller. Jag tror fortfarande att vi har lika stor chans inför match fem som match ett. Bara att köra!



Väldigt konstigt att resonera så när man är i final och kan vinna guld om man vinner två matcher till. Klart som fan det är bra att vara i final, men det är ju pinsamt att springa runt och vara nöjd med att spela en finalserie. Det spelar inte någon roll hur många mål man gjort för oss i Allsvenskan i den situationen vi är nu. Vi är ett topplag och då måste spelarna kunna ha inställning och kompetens för betydelsefulla matcher.

Att vara i final betyder inte ett piss om man inte vinner guld. Det är en axiom. Tycker de utländska spelarna har bra inställning till det hela jämfört mot typ fjärdekedjan som är sämst när det gäller. Media och etablissemanget gnäller på utländska spelarna, men de har fan visat vägen och sliter som djur i varje byten, förutom Kallio då givetvis.

Lundh = -6
Josefsson = -5
Johansson = -4

Snacka om att svika laget. Jämför detta med Lajunen och Reddox som har plusstatistik mot de andra lagens leading lines i stort sätt.
Ett skott ett mål för Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Vi sjunger vi krigar vi älskar vårt Lag
singapore
Forumentusiast
 
Inlägg: 271
Blev medlem: tor sep 19, 2013 10:58 pm
Ort: Singapore/Kalmar

Re: SM-Final 4:7 Skellefteå

Inläggav Kloker » mån apr 20, 2015 2:58 pm

Samhall Am kan ju inte vara speciellt överförtjust av sitt coachande och lojheten som visas upp inför hemmapubliken.

En annan spelare som jag tycker får underkänt igår är Ville Vara Kass. Han var snurrigare är på bra jävla länge. Ett riktigt orosmoment i egen zon.

På det stora hela så är det alldeles för slätstruket. Att man lyckas fitta bort två hemma matcher i en SM-FINAL är för jävla dåligt. Dumstrutsmedalj i frigolit handpenslad med guldfärg vore värdigt.

Status på stackars Torpet - feber och lite snuvig?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: SM-Final 4:7 Skellefteå

Inläggav vlk » mån apr 20, 2015 3:04 pm

Såklart är torpet skadad fast man mörkar det med en förkylning.....


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8541
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: SM-Final 4:7 Skellefteå

Inläggav Kloker » mån apr 20, 2015 3:07 pm

Ok. Det pratades ju om ryggskott också. Plånboken ska tydligen blivit alldeles för tung att ha i bakfickan.

:|
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: SM-Final 4:7 Skellefteå

Inläggav Jocke86 » mån apr 20, 2015 6:14 pm

singapore skrev:
Jocke86 skrev:De senaste två åren har SHL varit över efter 4 matcher. Vi har tagit det till minst 6 matcher (då kan också vi vara vinnare). Riktigt bra gjort av en 18 årig klubb! SAIK gjorde en bra bortamatch igår. Vi hamnade mycket i hörnen och när vi fick lägen sköt vi utanför. Men det är bäst till fyra som gäller. Jag tror fortfarande att vi har lika stor chans inför match fem som match ett. Bara att köra!



Väldigt konstigt att resonera så när man är i final och kan vinna guld om man vinner två matcher till. Klart som fan det är bra att vara i final, men det är ju pinsamt att springa runt och vara nöjd med att spela en finalserie. Det spelar inte någon roll hur många mål man gjort för oss i Allsvenskan i den situationen vi är nu. Vi är ett topplag och då måste spelarna kunna ha inställning och kompetens för betydelsefulla matcher.

Att vara i final betyder inte ett piss om man inte vinner guld. Det är en axiom. Tycker de utländska spelarna har bra inställning till det hela jämfört mot typ fjärdekedjan som är sämst när det gäller. Media och etablissemanget gnäller på utländska spelarna, men de har fan visat vägen och sliter som djur i varje byten, förutom Kallio då givetvis.

Lundh = -6
Josefsson = -5
Johansson = -4

Snacka om att svika laget. Jämför detta med Lajunen och Reddox som har plusstatistik mot de andra lagens leading lines i stort sätt.

Var i min text står det att jag är nöjd? Berömmer klubben att man på under 20 år gått från bakgården till slutsålda finalmatcher vilket är Bra. Sen tror jag varken du, jag eller spelare är nöjda med en silvermedalj.

Däremot tror jag att vi är nästa stora dominant inom svensk hockey. Precis som andra lag varit i perioder.

Matchen igår kan vi glömma. Bäst av 3 som gäller nu och match 1 är imorgon. Synd att planet blev inställt. Hade betytt mycket för laget med det stödet i ryggen.

Om vi kommer 2:a så har vi dock inget att skämmas för. Att ta sista steget till SHL tog några försök så SM guldet på första försöket hade varit väldigt bra!
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2333
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: SM-Final 4:7 Skellefteå

Inläggav vlk » mån apr 20, 2015 6:16 pm

Vi vinner i morgon


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8541
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: SM-Final 4:7 Skellefteå

Inläggav Jocke86 » mån apr 20, 2015 6:16 pm

singapore skrev:
Jocke86 skrev:De senaste två åren har SHL varit över efter 4 matcher. Vi har tagit det till minst 6 matcher (då kan också vi vara vinnare). Riktigt bra gjort av en 18 årig klubb! SAIK gjorde en bra bortamatch igår. Vi hamnade mycket i hörnen och när vi fick lägen sköt vi utanför. Men det är bäst till fyra som gäller. Jag tror fortfarande att vi har lika stor chans inför match fem som match ett. Bara att köra!


Väldigt konstigt att resonera så när man är i final och kan vinna guld om man vinner två matcher till. Klart som fan det är bra att vara i final, men det är ju pinsamt att springa runt och vara nöjd med att spela en finalserie. Det spelar inte någon roll hur många mål man gjort för oss i Allsvenskan i den situationen vi är nu. Vi är ett topplag och då måste spelarna kunna ha inställning och kompetens för betydelsefulla matcher.

Att vara i final betyder inte ett piss om man inte vinner guld. Det är en axiom. Tycker de utländska spelarna har bra inställning till det hela jämfört mot typ fjärdekedjan som är sämst när det gäller. Media och etablissemanget gnäller på utländska spelarna, men de har fan visat vägen och sliter som djur i varje byten, förutom Kallio då givetvis.

Lundh = -6
Josefsson = -5
Johansson = -4

Snacka om att svika laget. Jämför detta med Lajunen och Reddox som har plusstatistik mot de andra lagens leading lines i stort sätt.


Var i min text står det att jag är nöjd? Berömmer klubben att man på under 20 år gått från bakgården till slutsålda finalmatcher vilket är Bra. Sen tror jag varken du, jag eller spelare är nöjda med en silvermedalj.

Däremot tror jag att vi är nästa stora dominant inom svensk hockey. Precis som andra lag varit i perioder.

Matchen igår kan vi glömma. Bäst av 3 som gäller nu och match 1 är imorgon. Synd att planet blev inställt. Hade betytt mycket för laget med det stödet i ryggen.

Om vi kommer 2:a så har vi dock inget att skämmas för. Att ta sista steget till SHL tog några försök så SM guldet på första försöket hade varit väldigt bra!
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2333
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 59 gäster