Bussresa, hemmamatch

Här diskuteras våra bussresor till bortamatcher. Här lägger resesektionen ut allmän info om resorna.

Moderatorer: AHammarstedt, Moderator

Bussresa, hemmamatch

Inläggav fredd1975 » ons jul 09, 2014 3:45 pm

Hej!

Bussresa till en hemmamatch låter kanske som en dum idé, men jag tror vi är en hel del som bor en bra bit från Växjö men som av olika anledningar ändå är lakejer.

Avståndet gör det svårt för mig att kunna prioritera annat än enstaka bortamatcher, men skulle det ordnas en lördagsresa från t ex Stockholm så skulle jag gärna haka på! Om det gjordes i lakejernas regi skulle det dessutom motivera medlemskap.

Har ämnet dryftats förut? Finns det någon mer som tror på idén?

Mvh Fredrik
fredd1975
Forumamatör
 
Inlägg: 7
Blev medlem: ons jul 09, 2014 3:33 pm

Re: Bussresa, hemmamatch

Inläggav Modig » ons jul 09, 2014 5:16 pm

Låter ju fantastiskt om vi kunde få fler taggade lakejer till Växjö på hemmamatcherna. :)
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Användarvisningsbild
Modig
Forumentusiast
 
Inlägg: 327
Blev medlem: ons mar 23, 2011 11:04 pm

Re: Bussresa, hemmamatch

Inläggav fredd1975 » tor jul 10, 2014 8:46 am

Jag har kollat minibusspriser från Uppsala där jag bor, och tog lördagsmatchen den 1 november mot Brynäs som exempel. Minibuss från Statoil med fria mil + bränsle kostar runt 2800 kr. För att det ska bli ekonomiskt försvarbart bör man ju vara några stycken, delar man på 7 blir kostnaden 400 kr/st.

Tänkt rutt: Uppsala - Stockholm - Norrköping/Linköping - Jönköping - Växjö. Smidigast om det går att fylla hela bussen från Mälardalen, så att det går att köra samma pris för alla i bussen.

Om det finns intresse och om det går att få ihop på et smidigt sätt så kan jag fixa det som behövs för att själva resan ska fungera. Vill dock att det ska flyta smidigt (dvs inga sena avbokningar, betalning i förväg osv).

Går det att få hjälp med matchbiljetter på något sätt?

/Fredrik
fredd1975
Forumamatör
 
Inlägg: 7
Blev medlem: ons jul 09, 2014 3:33 pm

Re: Bussresa, hemmamatch

Inläggav Jocke86 » tor jul 10, 2014 5:03 pm

Hej Fredd1975 jag bor också en bra bit iväg (Linköping). Tycker också att det låter som en kanon ide! Har själv lite svårt att komma ifrån men det finns som sagt flera av oss som bor längs E4:an så det känns som att det borde finnas intresse? Min åsikt om priset är att i exemplet är 400 kr inte mycket och tycker det är lättare om alla betalar lika mycket vart man än åker ifrån. Blir billigare än att köra själv om man räknar bensin och slitage.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2333
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Bussresa, hemmamatch

Inläggav fredd1975 » tor jul 10, 2014 8:52 pm

Perfekt Jocke86!

Vi påbörjar en lista och tar diskussion om lämpligt datum då vi har ett gäng intresserade:

* Fredd1975 (Uppsala)
* Jocke86 (Linköping)

Intresserade: Fyll på! :-)
fredd1975
Forumamatör
 
Inlägg: 7
Blev medlem: ons jul 09, 2014 3:33 pm

Bussresa, hemmamatch

Inläggav PutteA » tor jul 10, 2014 11:34 pm

Jag lovar dryfta detta på styrelsens planeringsmöte nu på söndag. Det är ju så att vi har avtal med AVIS, och kanske vi kan få till ett ännu bättre pris till er. Kanske bara är lokalt vi har avtalet, men vi kanske ändå kan göra något! Jag återkommer i frågan.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Bussresa, hemmamatch

Inläggav fredd1975 » fre jul 11, 2014 10:24 am

Stort tack Putte! Kan något göras åt priset på bussen och kan vi få lite hjälp med att veta att vi har biljetter så vore det till stor hjälp!

Har självklart funderat på att gå med i Lakejerna, om inte annat för att stödja god supporterkultur, men om vi får stöd och hjälp med att ordna sådana här resor till Växjö så finns det ju lite större chans att få lite fler utsocknes medlemmar också. Rent krasst så vinner man ju bara praktiska fördelar som boende i Växjö eller i närområdet som det ser ut just nu.
fredd1975
Forumamatör
 
Inlägg: 7
Blev medlem: ons jul 09, 2014 3:33 pm

Re: Bussresa, hemmamatch

Inläggav PutteA » fre jul 11, 2014 5:10 pm

Jag känner spontant att vi givetvis ska hitta ett sätt att få er till matcher, och givetvis ska vi jobba för att se till att ni har biljetter också. Ni är minst lika viktiga som lakejer på hemmaplan. fredd1975 leta upp mig på Facebook om du har det, så ska vi styra upp det här!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Bussresa, hemmamatch

Inläggav fredd1975 » tis jul 15, 2014 10:15 am

Nu finns information på hemsidan för alla som är intresserade:

http://www.lakerslakejer.se/sveriges-lakejer/

Gå gärna med i den facebookgrupp som skapats.


Välkomna dit! :-)
fredd1975
Forumamatör
 
Inlägg: 7
Blev medlem: ons jul 09, 2014 3:33 pm


Återgå till Bussresor Bortamatcher

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster