NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Här diskuterar vi allt som gäller Vida Arena.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav Erland » lör nov 19, 2011 4:45 pm

Hörru du Coffe :)

Jag har läst tråden och jag tror inte den belysning som krävdes just till den här matchen var det som gjorde att nästan halva isen svart under introt.

Sen att introt kan förbättras och kanske inte blir 100%igt av tända lampor i arenan har inget med innehållet i det de försöker visa på isen.

Men jag är optimist och tror på förbättring, som sagt är det ett bra tag till nästa hemmamatch.
- Inga bromsspår
Användarvisningsbild
Erland
Forumamatör
 
Inlägg: 97
Blev medlem: tis okt 11, 2011 1:06 pm
Ort: Växjö

Re: NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav Coffe #800 » lör nov 19, 2011 4:55 pm

belysningen som var tänd igår påverkade introt mer än man tror... hela våran klack och hela DIF klacken var belyst igår så även på isen.. så det vara bara " riktigt mörkt " vid neutralZon....

det introt som är nu är de introt som kommer vara... kvaliteten på Projektorerna kontra kvaliteten på bilderna är tydligen inte den bästa... och de känns som 4 kanoner inte riktigt räcker till...
det kommer inte bli bättre tyvär :( tycker med det är dåligt att man inte ser bilderna osv.. men tyvär får man säga. jag har snackat med en av killarna som har hand om musik och ljus i hallen och han säger att det är den bästa kvaliteten de går att få... :( tråkigt men sant :(
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav friberg » lör nov 19, 2011 5:46 pm

ledsamt om så är fallet
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav Power Play » lör nov 19, 2011 6:06 pm

Två projektorer var släckta igår. Tekniskt fel.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav Räven » sön nov 20, 2011 7:36 pm

Märkligt att det med dagens teknik inte går att få det bättre. :(
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav Power Play » sön nov 20, 2011 8:45 pm

Jag tror dessvärre att det är precis tvärtom. Det är dagens teknik som (än så länge) ställer till det. Hela Vida Arena är ett vidunder av teknik - allt styrt över ett oerhört avancerat nätverk. Det ger massor av extrema möjligheter, men samtidigt är det känsligt, och innan man kört in allt och fått rutin på grejerna så blir det lätt så här. Ge det lite tid, så kommer allt att funka som det ska.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav PutteA » sön nov 20, 2011 11:47 pm

Jag tror det är extremt lite ändå som klickat jämför med många andra nybyggda arenor. Barnsjukdomarna är givetvis många och svårförutsedda. Tycker dom så här långt sköter sig riktigt bra faktiskt.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav friberg » sön nov 20, 2011 11:50 pm

å bättre blir det
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav Rex » mån nov 21, 2011 4:42 pm

När man trodde att det skulle se ut såhär http://www.youtube.com/watch?v=EHrDYNQPmfc

så blir man ju ganska besviken på hur det blev i verkligheten.
Användarvisningsbild
Rex
Forumentusiast
 
Inlägg: 253
Blev medlem: sön dec 22, 2002 3:52 am
Ort: Från vettet

Re: NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav Coffe #800 » mån nov 21, 2011 7:11 pm

det e ju så de ser ut fast lite sämre kvalitet ;)
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav sumpen » mån nov 21, 2011 11:23 pm

Coffe #800 skrev:det e ju så de ser ut fast lite sämre kvalitet ;)

Och den täcker inte hela isen i verkligheten.
sumpen
Forumentusiast
 
Inlägg: 269
Blev medlem: mån nov 15, 2010 12:29 am

NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav Erland » mån nov 21, 2011 11:27 pm

Är det samma utrustning på varje ES-arena?
- Inga bromsspår
Användarvisningsbild
Erland
Forumamatör
 
Inlägg: 97
Blev medlem: tis okt 11, 2011 1:06 pm
Ort: Växjö

Re: NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav Coffe #800 » tis nov 22, 2011 12:00 am

a de tror ajg att det är.. det är ju hockeyligan som står för utrustningen...
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav Power Play » tis nov 22, 2011 11:11 am

Lite uppdateringar efter frukostmöte för Plan 3:are.

- Arenans exakta kapacitet är 5.229 besökare, och mäts i antal säljbara biljetter. Till detta kan exempelvis logeägarna (tillsammans) köpa 100 extra biljetter (plats finns ju både inuti logen och de tillhörande stolarna ute på läktaren), plus att bl.a. plan 4 och restaurang kan hysa extra besökare.

- Föreningen gör bedömningen att spelarbudgeten måste öka med c:a 10 miljoner för att man över tid ska kunna vara konkurrenskraftiga och säkra sin plats i Elitserien.

- Utökningen av arenan ses som en av de viktigaste verktygen att öka intäkterna på för att möjliggöra ovanstående ökning. Man tror INTE på att höja några priser. Här kommunicerar Öman att utbyggnaden kommer, förmodligen till nästa säsong.

- Budgeterade besökare inför säsongen var 4.450/match. Här är man alltså rejält på plus så här långt.

- De är mycket medvetna om de initiala inkörningsproblemen både organisatoriskt och tekniskt. Man försäkrar att man jobbar stenhårt på att få allt att funka som det är tänkt.

- Janne berättade lite om läget på den sportsliga sidan. Sammanfattningsvis så är han otroligt nöjd med resultat och prestation. Vår ångest vi alla kände av i början över att våra allsvenska gubbar inte riktigt var med, delades av Janne. Men i samma andetag konstaterar han, precis som vi, att det lossnat rejält för de allra flesta nu på slutet. Han hade bl.a. med glimten i ögat sagt till en av grabbarna; "Att de skulle behöva ta sån tid att släppa blöjorna?" (lägg på Jannes dialekt själva) :)

- Även Iggulden togs upp av en av de närvarande. Janne svarar bara att han ännu så länge inte ser nåt problem. Iggy ligger inom ramen för det han ska prestera. Alltså ingensomhelst oro. (I alla fall inte ännu... *Reds. anm.) ;)

Ja, det var väl det viktigaste som togs upp, och som kan vara av intresse här inne.

//Boxmark
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav PutteA » tis nov 22, 2011 11:30 am

Tackar ödmjukast för denna info Boxis!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav alfax » tis nov 22, 2011 11:57 am

Tack PP,trevligt att få lite info om vad som händer bakom kulisserna. :!:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav Power Play » tis nov 22, 2011 3:27 pm

Jag önskar bara att alla som hela tiden gnäller över varför inte ditten och datten fixas eller ändras, fick tillfälle att lyssna på när de berättar om hur allting funkar. Vilken extrem situation det är de sitter i med allt som hänt på så kort tid. Och vilken exeptionell situation en matchkväll är, utifrån ett arbetsperspektiv. 5.000 pers ska servas under 3 timmar, där 1 timma försvinner i och med själva matchen. Det tar ett tag att lära sig hur man tacklar det på bästa sätt. Och ALLA är dessutom nybörjare.

Jag hyser STOR respekt för den uppgiften.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav ratscore » tis nov 22, 2011 9:44 pm

Detta är inte för att gnälla, se det mer som konstruktiv feedback...

Gällande introt...
Tror att man gjorde ett misstag i att använda riktiga (O-retucherade) fotografier med omgivande mörka bakgrunder. I introt syns flera gånger mörka luckor eftersom fotografierna helt enkelt är mörka på dessa partier och då gör det sig heller inte väl mot isen och dess reklam som då istället lyser igenom. Jag tycker att idén för själva introt är riktigt bra för första säsongen i ES, men varför utnyttjar man inte den starka oranga färgen mer? Varför använder man sig inte av mer rörliga illustrationer (och nej, jag tycker inte att pumpande hjärtslag är tillräckligt rörligt). Hockey spelas på IS, isen är vit och därför ser det väldigt bra ut om man visar sekvenser från tidigare matcher etc. Det finns så många sätt att kunna trollbinda en publik med Ice-Projection, ett av stegen är att välja musik som för fram känslor, som innehar märkbar TAKT och inte försvinner i dunklet. Låten som används nu är framtagen för en Disneyfilm... faktiskt!

Här följer ett antal exempel i en enda video som visar på hur otroligt häftigt OnIce-Projection kan vara, bara det görs rätt... On-Ice Projection Demo

Och om det är någon som stör sig på att jag tar upp detta på forumet och inte med VLH själva, snälla ge mig kontaktvägar till någon på VLH som faktiskt har med detta att göra.

EDIT: Dessutom var det ett gäng lysrör som var igång ovanför bortaklacken/restaurangen under introt... Whats that all about? :P
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

Re: NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav friberg » tis nov 22, 2011 11:50 pm

hade själv sett ett intro ala invigningen istället då det skulle vara mycket häftigare i längden än det som finns nu.
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav KaptenHaddock » ons nov 23, 2011 1:22 am

Power Play skrev:Jag önskar bara att alla som hela tiden gnäller över varför inte ditten och datten fixas eller ändras, fick tillfälle att lyssna på när de berättar om hur allting funkar. Vilken extrem situation det är de sitter i med allt som hänt på så kort tid. Och vilken exeptionell situation en matchkväll är, utifrån ett arbetsperspektiv. 5.000 pers ska servas under 3 timmar, där 1 timma försvinner i och med själva matchen. Det tar ett tag att lära sig hur man tacklar det på bästa sätt. Och ALLA är dessutom nybörjare.

Jag hyser STOR respekt för den uppgiften.


Klockrent inlägg. Läsvärt och tänkvärt!
"Den där banderollen där Heineken är utbytt mot Heikkinen är kanske det största jag varit med om i min karriär. Det är en sak som jag kommer minnas hela livet."
Användarvisningsbild
KaptenHaddock
Forumamatör
 
Inlägg: 39
Blev medlem: tor nov 10, 2011 2:42 pm

Re: NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav Power Play » ons nov 23, 2011 7:39 am

Ratscore: Företaget som gjort introt heter iCast. Till sin hjälp har de haft tevefolk för själva filmen. Det är de som levererat hela den digitala tekniklösningen, som f.ö. röner stor uppmärksamhet bland branschfolk. En delegation ska hit i december för att titta på lösningen i Vida. Den är helt unik bl.a. med sättet man styr alltihop på, och vad man kan göra med den. Den styr t.o.m. fasadbelysningen.

Jag tycker absolut inte det du skriver är gnäll. Det faller helt under rubriken konstruktiv kritik, vilket i alla lägen bara är positivt. Jag tycker definitivt att du ska försöka göra din röst hörd. Dock ska man ha stor respekt för att man ändrar inte det här i en handvändning. Hela introt är synkat med en massa olika saker och händelser, både vad gäller bild och ljud. Ändrar man på ett litet ställe, så påverkar det resten av händelserna i flödet. Om jag fattat det rätt, så är även tiden introt får ta, exakt specificerad. Folk du ska kontakta är i första hand Mattias i styrelsen och Jan-Olof (marknadschef). Boka en tid med dem, och visa att du är seriös och vet vad du pratar om. De har stora öron i föreningen, men då bör det vara, som vi sa, konstruktivt.

Det har ju pratats en del härinne om att introt tar lång tid. Intressant info kan vara, att när Lakers och iCast var klara med hela introt så damp det plötsligt ner en introfilm från Hockeyligan; "Den här ska köras inför varje match".

Det är extremt styrt uppifrån vad som får, vad som inte får, och vad som SKA göras. En helt ny situation för Lakers. I HA fanns nästan inget sånt. Man bestämde det mesta själv.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav IceWOMEN » ons nov 23, 2011 8:23 am

alfax skrev:Tack PP,trevligt att få lite info om vad som händer bakom kulisserna. :!:


Alfaxar på det. PP nämndes det något om ett medlemsmöte framöver?
Användarvisningsbild
IceWOMEN
Forumdemon
 
Inlägg: 1812
Blev medlem: fre nov 03, 2006 1:44 pm

Re: NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav ratscore » ons nov 23, 2011 10:58 am

Tack PowerPlay för informationen!

"Det har ju pratats en del härinne om att introt tar lång tid..."
Hur ska man annars kunna visa 13 års historia, det måste ta lite tid. Ärligt talat tycker jag det är helt OK med tiden, när man har utrustningen, varför inte använda den mer än i 30 sekunder? :) Dessutom helt rätt av Lakers att stoltsera med vad man åstadkommit med på bara 13 år!

Jag förstår självklart att detta inte går att ändra på och vända allt på en femöring, tycker heller inte att man ska göra det i nuläget då det finns mycket viktigare saker att koncentrera sig på. Däremot vill jag att man tänker på detta inför nästkommande säsong.

"Boka en tid med dem, och visa att du är seriös och vet vad du pratar om. "
Problemet där är att även ifall jag kanske vet vad jag pratar om så har jag inte några som helst meriter som bevisar det, jag är bara en snubbe i mängden...
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

Re: NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav Lillklonis » ons nov 23, 2011 12:13 pm

en annan sak som togs upp på frukostmötet idag va att de hoppas få alkoholtillstånd inom kort så de kan sätta upp två st mindre barer i de två hörnen som står tomma just nu.
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon
 
Inlägg: 1726
Blev medlem: mån feb 03, 2003 2:52 pm
Ort: Vitteryd

NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav Power Play » ons nov 23, 2011 2:09 pm

IceWOMEN skrev:
alfax skrev:Tack PP,trevligt att få lite info om vad som händer bakom kulisserna. :!:


Alfaxar på det. PP nämndes det något om ett medlemsmöte framöver?


Nix. Det var ett möte med sponsorer, så inget berördes runt föreningen i den meningen.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav Lalin » tor nov 24, 2011 6:02 pm

Av ren nyfikenhet så undrar jag vad det ska bli av rummet man ser till vänster utifrån gatan? Jag ser bara byggprylar där nu. Någon som vet? :whistle:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav Power Play » tor nov 24, 2011 7:24 pm

Hela långsidan mot Storgatan ska tillhöra gymet. Även biljettservice ska rivas. Den är en tillfällig lösning.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav Lalin » tor nov 24, 2011 7:24 pm

Tackar!
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Re: NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav Power Play » fre nov 25, 2011 7:50 am

Det hvar så lidt! :)
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav Primeau » sön dec 11, 2011 5:26 pm

Jag tycker fortfarande att Öman/Lakers borde kräva ersättning av dom där båda ljushuvudena till arkitekter som ritat arenan. Allt känns trångt och felplanerat, logistiken är helt åt helvete.

Har brandmyndigheterna verkligen godkänt att 1000-tals personer samtidigt måste klämma sig igenom en vanlig 90-centimeters dörröppning för att komma ut?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav Räven » sön dec 11, 2011 10:54 pm

Hur som helst, så märkte jag igår att det är ruskigt mycket som inte fungerar och det är märkligt och jag tycker också att det är många felplaneringar som gjorts.

Jag såg att namnen på första spadtaget är uppdaterade och det ger jag ett plus för. :D
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav alfax » sön dec 11, 2011 11:31 pm

Om man såg SMP:s sändning med arenachefen så sa han att de hade en lista med 100 punkter att beta av efter invigningen och att de gör det efter hand .Och sanningen är att en hel del har blivit bättre ,men allt tar sin tid,jag tror att allt kommer att bli bra i framtiden men allt måste ta sin tid.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav Räven » sön dec 11, 2011 11:36 pm

Varför jag var lite irriterad igår berodde på att jag i bägga pauserna försökte köpa en öl, men fick kliva ur kön vid bägge tillfällen, för att jag ville hinna in och se matchen. jag fixar inte längre att slänga i mig en öl på 2 minuter, det kan jag inte. :wink:
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav alfax » sön dec 11, 2011 11:39 pm

Efter vad jag hört ska det till 2 pubar till men att det dröjer beror på alkoholtillståndet som tar sån tid.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Inläggav Räven » sön dec 11, 2011 11:51 pm

Hoppas att de kommer till inför omstarten i januari, för det är frustrerande som det är nu med de långa köerna.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

FöregåendeNästa

Återgå till Vida Arena

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster