Klacken till nästa säsong!

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Klacken till nästa säsong!

Inläggav Per Carlsson » lör apr 13, 2002 10:30 am

Tycker det är dags att börja diskutera vad VI i klacken ska göra för förändringar/förbättringar till nästa säsong för att bli en större och bättre klack....

Först och främst tycker jag vi ska ha en mer "egen" sektion på läktaren som är mer utmärkt så folk inser att om dom står där så tillhör dom klacken, och då får de engagera sig i att hålla igång stämningen och sjunga med i ramsorna....
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Ja men...

Inläggav Kiddan » mån apr 15, 2002 8:43 pm

Kan vi verkligen påverka det så mycket?
Användarvisningsbild
Kiddan
Site Admin
 
Inlägg: 1292
Blev medlem: sön jun 26, 1977 6:00 am
Ort: Växjö

PÅVERKA VAD?

Inläggav Per Carlsson » tor apr 18, 2002 11:41 am

att folk engagerar sig och hänger med i ramsorna eller att vi får en egen sektion ?
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Öööööö

Inläggav Kiddan » tor apr 18, 2002 12:57 pm

Jag menar givietvis... eller inte så givetvis sektion.
Användarvisningsbild
Kiddan
Site Admin
 
Inlägg: 1292
Blev medlem: sön jun 26, 1977 6:00 am
Ort: Växjö

kacken

Inläggav dolitle » tor apr 18, 2002 9:53 pm

Om vi hade lite flera flaggor av den mindre typen å sprider ut dem så ser det mkt mäktigare ut.
Och sen att se till att sådana som inte skriker inte står i klacken och splittrar oss. Men om vi målar en sektion så att folk fattar att det är här klacken står så tror jag att det problemet är ett minne blott.

Nu under sommaren så måste vi ju även komma på lite flera ramsor att sjunga(skrika) :P



-----------------------------------------------
Räcknas det om man studdsar ?
-----------------------------------------------
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav Per Carlsson » fre apr 19, 2002 4:51 pm

vi får ta en titt på flaggor till kommande säsong. köpa in lite fler småflaggor på ca 1 x 1.5 m eller liknande, med lätta böjbara pinnar!

sen tycker jag att vi satsar på att försöka få måla en sektion på läktaren, och sen be Lakers sätta upp ett liknande räcke som dessa vid "gångarna" på läktaren. Och detta sätts upp till höger om klacken mot kisoken sett, så målar vi innan för där! Bra va ? 8O
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

konfetti

Inläggav Malul » fre apr 19, 2002 5:02 pm

klipper stupet konfetti under sommaren?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Per Carlsson » fre apr 19, 2002 7:04 pm

Malul>> Nä det gör han inte!! :!:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Västeråsare » lör apr 20, 2002 8:57 am

Hallå!
Samma fråga ställde vi Västeråsare oss efter konkursen, vad kan vi göra för att färga läktaren ?

Svaret blev att de bildades en TIFOgrupp som i nuläget har 5 st megasizeflaggor och en 70Kvm Overheadflagga. Sen har jag själv sytt 8st mindre flaggor och målat 2 st 2pinnsflaggor. Och de blir ju en mäktigare syn på klacken då.. Så mitt tips till er är att ni köper massa tyg och syr kanske 20st i varje färg (va ja minns har ni 3st) .. De är ju en jävlabra början..

Tack för mej!
Västeråsare
Forumamatör
 
Inlägg: 3
Blev medlem: lör apr 20, 2002 8:50 am
Ort: Västerås

Inläggav dolitle » lör apr 20, 2002 1:34 pm

Hallojsan !

Det verkar vara ungf det som vi är inne på, många små flaggor.

Det ser rätt så mäktigt ut med megaflaggor....men då måste man ha många småflaggor. Annars ser det konstigt ut. Men vad kostar inte så stora flaggor ? Man ska ju våga använda dem.

Hur är stämningen uppe i västerås nu då när säsongen är över ?

------------------------------------
Måste dom vara så arga ?
------------------------------------
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav Per Carlsson » lör apr 20, 2002 4:54 pm

Jag håller med dig Dolitle, hellre många småflaggor så det bildar ett flagghav istället för stora Megaflaggor...

Vi får kolla upp tyg och pinnar nu under våren/sommaren så vi har det klart till säsongen drar igång...
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Västeråsare » lör apr 20, 2002 6:51 pm

Hmmm .. Njaa.. stämmingen har väl lagt sej lite grann kan man säga.. Ikväll har vi en liten avslutningsfest på säsongen så....

Flaggorna som vikklacken har är ju hemmagjorda, iallafall 3st av dom .. Sen är 2st beställda från Italien..

En sak Ni växjöfanz skulle kunna göra är ju, som ja skrev tidigare, sy typ 20 st gula, 20st blåa och 20st röda....
Vi gjorde ju ett sånt experiment här i V-ås, fast de funakr inte eftersom de svarta flaggorna inte syns så bra...

Aja-.harebra o lycka till!
Västeråsare
Forumamatör
 
Inlägg: 3
Blev medlem: lör apr 20, 2002 8:50 am
Ort: Västerås

Ramsorna på hemsidan

Inläggav Kallekula » lör apr 20, 2002 7:12 pm

Jag var inne på Leksands hemsida, där fann jag att de hade sina hejaramsor nerprintade. Ansåg det ganska bra, för då kan man lära sig dom.

Visst vi har inte så många ramsor änn, men när vi får det så skriv ner dom på hemsidan.
******************************
Hej Hopp Lakers Ska OPP
******************************
Kallekula
Forumamatör
 
Inlägg: 20
Blev medlem: lör apr 20, 2002 7:07 pm

Sidan...

Inläggav Kiddan » tis apr 23, 2002 3:19 pm

Neningen är att sidan ska bli mycket bättre till nästa säsong... eller en bit in. Vi ska bygga sidan och sedan släppa den istället för att göra som nu. Släppa den när vi sa att vi skulle det. Även om den var ofullständig.
Användarvisningsbild
Kiddan
Site Admin
 
Inlägg: 1292
Blev medlem: sön jun 26, 1977 6:00 am
Ort: Växjö

Klacken

Inläggav RiLLe » tor maj 02, 2002 7:37 pm

MER SMÅ FLAGGOR TILL KLACKEN :!: :!:
RiLLe
Forumamatör
 
Inlägg: 9
Blev medlem: tor maj 02, 2002 7:28 pm

Nej

Inläggav Kiddan » fre maj 03, 2002 1:22 am

Mer pengar till Kiddan :wink:
Användarvisningsbild
Kiddan
Site Admin
 
Inlägg: 1292
Blev medlem: sön jun 26, 1977 6:00 am
Ort: Växjö

Inläggav Per Carlsson » fre maj 03, 2002 12:01 pm

Angående små flaggor till klacken. Det är ju lönlöst att köpa in massa småflaggor om de inte kommer användas. Så frågan är ju, kommer vi använda dom :?:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav alfax » fre maj 03, 2002 4:57 pm

Mitt förslag ,en banderoll ca 5 m lång som vi håller upp vid lämpliga tillfällen med texten "VI ÄR LAKERSFANS ALLIHOPA",kan andvändas även vid bortamatcher.Nappar ni på förslaget ska jag undersöka om vad det kommer att kosta, kanske någon sponsor ställer upp om vi har reklam på den, .Ha synpunkter på detta.Så är jag beredd att ta tag idet.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Klart vi kommer..

Inläggav mackan » fre maj 03, 2002 6:57 pm

Klart vi kommer använda småflaggor om vi har ca 20 av varje färg och kör med isfacklor och konfetti vid introt och vid nersläpp vifta satan med småflaggorna, likadant vid mål...


Får väll fixa ihop en syförening nu under sommaren och börja göra flaffor!!! :lol: :lol: :lol:
.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist
 
Inlägg: 2710
Blev medlem: tor apr 18, 2002 2:43 pm
Ort: Orust

Inläggav Per Carlsson » lör maj 04, 2002 8:03 am

Alfax>> Ett bra förslag angående banderoll. Man kan ju t o m skaffa fler än en. Det jag då tänker på är att hänga en på räcker över nödutgången vi sidan om där vi står, och en annan kan man hänga längst med räcket uppifrån och ner, där alla småglinen brukar stå.

Och så skriver vi nån kul text på dom. hur tycker ni det låter ?
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

VA??

Inläggav mackan » lör maj 04, 2002 11:02 am

Är inte räcket över nödutgången och räcket där alla småglin brukar stå samma räcke :?: :?: :roll:
.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist
 
Inlägg: 2710
Blev medlem: tor apr 18, 2002 2:43 pm
Ort: Orust

Inläggav Per Carlsson » lör maj 04, 2002 12:34 pm

Mackan>> nej det är inte samma räcke. Det går ju ett räcke uppifrån och ner oxå, som jag eller Grizzli ibland har stått på. Det som går hela vägen ner till publikgången. Häner du med??
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Jasså!

Inläggav mackan » lör maj 04, 2002 4:55 pm

Jasså du menar det :oops:
Jaja, men där skulle en banderoll med "Lakers Lakejer" på sitta fint.
Alltså på det räcket som du och grizzly brukar stå på :!:
.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist
 
Inlägg: 2710
Blev medlem: tor apr 18, 2002 2:43 pm
Ort: Orust

Re: VA??

Inläggav alfax » lör maj 04, 2002 5:29 pm

Oavett sett hur det är med räcket,tycker jag PeRs förslag är bra.Men jag vill utveckla det vidare ,vid bortamatcher ska vi ha en ca 3 meter lång banderoll som 2 personer tar hand om när vi marcherar in från bussarna,( obs att jag skrev bussarna ingen bortamatch utan 2 bussar ...... )eftersom jag fått 2 som tycker att mitt förslag var bra,så kommer jag att jobba vidare med detta , ingenting skrivet men jag tror att jag kan ordna detta utan att belasta Lakejernas kassa , men som sagt var jag har inte lovat det. Men ha synpunkter ,då det kommer att finnas reklam på dem.(för dom som betalar dessa skyltar) jobbar man inom affärsvärden så är det så här det går till.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

hmm

Inläggav mackan » lör maj 04, 2002 6:20 pm

Bara det inte blir en sån taskig banderoll som east front har, den där det står "vi sviker er aldrig":lol:

Men det blir helt klart sjysst med banderoller, frågan är bara vad det ska stå på dom, "Lakers Lakejer" och "Växjö Lakers" eller något annat :?:
.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist
 
Inlägg: 2710
Blev medlem: tor apr 18, 2002 2:43 pm
Ort: Orust

Klacken

Inläggav RiLLe » lör maj 04, 2002 9:31 pm

http://www.aiktifo.com/bilder/aik/2002/dif020413/2.jpg

kolla in det här tifot =)=) sånt här ska vi ha nästa säsong fast i en ishall heheh 8) 8)
RiLLe
Forumamatör
 
Inlägg: 9
Blev medlem: tor maj 02, 2002 7:28 pm

det var ett....

Inläggav mackan » lör maj 04, 2002 10:02 pm

det var ett jävla tjöt om småflaggor och banderoller, vi måste komma till kritan nån gång, vad sägs om en träff nu i sommar och bestämma lite om nästa säsongs tifo, småflaggor är inte så svårt att göra själv, och alfax verkade veta nått om banderoller.

Nä ett möte nu till sommarn om tifot!

Och återuppta tifo-sidan kanske???
.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist
 
Inlägg: 2710
Blev medlem: tor apr 18, 2002 2:43 pm
Ort: Orust

Re: det var ett....

Inläggav alfax » lör maj 04, 2002 10:11 pm

Mackan alldles rätt ingen hemtextad banderoll typ Östers , nej proffsig gjord .Ditt förslag att träffas alldeles utmärkt, det tror jag vi kan få ut mycket utav, då ska jag se till att jag har mer "kött på benen" vad jag menar med banderollerna.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Just det

Inläggav mackan » lör maj 04, 2002 10:21 pm

Härligt Alfax, en som håller med, jag vet att rille även håller med om ett tifo-möte:)
Kanske kan nystarta en tifo-grupp till nästa säsong med friska-viljor som kommer arbeta dygnet runt med lakejernas tifon :wink:

Vi kan väll hålla diskussionen här på detta forum så länge :!:

Hörs!
.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist
 
Inlägg: 2710
Blev medlem: tor apr 18, 2002 2:43 pm
Ort: Orust

Inläggav Per Carlsson » sön maj 05, 2002 9:44 am

Vi i styrelsen ska ha möte nu kommande onsdag, då ska vi diskutera vem som ska ha vilket ansvarsområde mm. Det innebär att vi snart vet vem som kommer ansvara för TIFO. När denna person är klar kan han ju kalla till möte mer Er andra som är intresserade av att hjälpa till och skaffa flaggor banderoller mm. Vi måste även kolla upp hur mkt saker och ting kostar och hur pengar vi har till att köpa TIFO prylar.

Nåt annat som är snyggt är att ha tvåpinnsflaggor. Det är Leksands klack bra på och det ser snyggt ut. Vad tror ni om det??
Ta ett besök på http://www.superstars.nu/ och kollar deras bilder så fattar ni hurdana tvåpinnsflaggor jag menar...
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Skitbra

Inläggav mackan » sön maj 05, 2002 9:57 am

Skitbra PeR, ta upp det med tifo på mötet då,
Jag och Rille skulle vara intresserade av att sitta med i en eventuell tifo-grupp.

Det här med tvåpinnsflaggor är sjysst, och relativt lätt att göra, tyg, två pinnar, en overheadapparat och färg är det som behövs.

Nått som jag tycker vi kan införa är en hink som går runt på matcherna där folk kan, om dom vill, skänka pengar som man har över, till lakejernas tifo.

:lol:
.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist
 
Inlägg: 2710
Blev medlem: tor apr 18, 2002 2:43 pm
Ort: Orust

Inläggav Per Carlsson » sön maj 05, 2002 10:08 am

Visst Mackan. Jag tar upp det på mötet, att du och Rille är intresserade av att vara med i en ev nystartad TFO grupp.

Jag tycker vi ska ha ca 15-20 små flaggor i varje färg i ett tyg som är lätt att vifta med och lätta pinnar måste det vara oxå.

Banderoller att sätta upp på räckena oxå. Och tvåpinnsflaggor, 3-4 st. Det vore schysst!! Har du nåt annat förslag på vad vi kan ha för TIFO prylar ??
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

njaa

Inläggav mackan » sön maj 05, 2002 11:06 am

Jag är oxå inne på småflaggor, typ 15 röda, 15 gula och 15 blåa.
Nån som vet att arto e säker till nästa säsong, isånafall har jag en skitbra tvåpinnsflagga på gång!

Med småflaggorna kan man ju oxå utföra sjysst mosaik med :!:
.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist
 
Inlägg: 2710
Blev medlem: tor apr 18, 2002 2:43 pm
Ort: Orust

Inläggav Per Carlsson » sön maj 05, 2002 11:49 am

Ja Arto har kontrakt ett år till och är helt säkert klar. Åtminstonde om man ska våga lita på hemsidan!

Vad har du då för text man kan skriva om Arto på en tvipinnsflagga ?
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Arto

Inläggav mackan » sön maj 05, 2002 12:37 pm

PeR kolla din per.carlsson@lakerslakejer.com mail jag skickade en bild på den! :lol: :lol:
.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist
 
Inlägg: 2710
Blev medlem: tor apr 18, 2002 2:43 pm
Ort: Orust

Nästa

Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster