Lakejernas ekonomi

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakejernas ekonomi

Inläggav erok » mån aug 12, 2002 11:27 am

Har läst någonstans att lakejerna vill ha forslag på hur de skall få mer pengar.kan vi inte ordna sponsorer till oss som betalar 10öre för varje betalande orskådare. Detta skulle bli en liten slant til oss.Alla sponsorer skulle kunna få en egen plats på hemsidan :D [/quote]
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Lakejernas ekonomi

Inläggav Linda » tis aug 13, 2002 7:39 am

Vi har sponsorer, Linjebuss sponsrar oss med billiga bussresor och Bilsport ger oss en bra slant, CS och C0 hjälper oss med trycksaker odyl. Fler sponsorer är på G. Våra största sponsorer är dock våra medlemmar :D
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3759
Blev medlem: sön apr 14, 2002 12:15 pm
Ort: Öja

Massutskick ....

Inläggav Wolger » ons aug 21, 2002 12:40 pm

Hejsan Linda.

En ide som jag har är att ni skulle kunna skicka ut ett massutskick till lite små företag och be dem sponsra till Lakejerna, t ex att om de sponsrar 1500:- får de en plats på hemsidan för 5000:- får de en plats på tröjorna. för 10.000:- får den en plats på Målflaggan som jag har pratat om i forumet....under blå flagga tror jag att det var. En annan sak är ju att bara skicka ut får lakejerna in några pengar är det ju bra men får ni inte det så är det ju inte så farligt. Lakejerna får i alla fall lite tid i snacket i Växjö så på vilket sätt som helst har Lakejerna visat att de finns ??
Wolger
 

Inläggav Per Carlsson » ons aug 21, 2002 1:40 pm

vår sponsorgrupp jobbar för fullt med Tobbe i spetsen och har redan skapat bra kontakter.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Olika medlemmar ?

Inläggav Wolger » sön aug 25, 2002 10:45 am

Hejsan Lakejerna.

Ide igen ! Kan man inte ha lite olika medlemsavgifter ? Alltså jag menar att kan man inte ha en medlemsavgift för de som skriker och hejar och en medlemsavgift för stödmedlemmar ? Kanske med lite olika rabatter på det olika korten ? Man kunde kanske också ha olika färger på dem ? Vad tycker styrelsen om det ?
Wolger
 

Inläggav Per Carlsson » mån aug 26, 2002 12:50 pm

Så här ligger det till Kauppinen!

Allt du nämner har vi redan och hade det så även förra säsongen. man kan vara Aktiv medlem för 150:- eller Stödmedlem för 50:-. Som Aktiv medlem får du i år ett RÖTT kort, och Stödmeldem får GULA kort. Är man aktiv medlem har du billigare priser på bussrsor och på hockeypuben på Manfreds.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav anderzon » mån aug 26, 2002 12:52 pm

Har du det gula kortet så får du rabatt på konsum... har du det röda så får du rabatt på både ICA och Konsum...
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Bra att veta ...

Inläggav Wolger » mån aug 26, 2002 1:03 pm

Det är ju kanon att alla mina ideer är redan gjorda.
Wolger
 

Inläggav anderzon » mån aug 26, 2002 1:53 pm

Det är bara att fortsätta spotta idéer... förr eller senare så kommer det en som inte redan är anammad.
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

ekonomi

Inläggav erok » ons aug 28, 2002 5:17 pm

Det var ingen som svarade på om jag skulle fixa jobb åt oss.men som det ser ut nu behöver vi inte jobba allt för hårt för att få fram pengar och det tackar man ju för
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

ekonomi

Inläggav erok » ons aug 28, 2002 5:19 pm

Glömde skriva att jobbet var att bespruta eller sätta granplantor
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav anderzon » tor aug 29, 2002 10:57 am

Eftersom man jobbar mer än heltid så kan det bli lite jobbigt att hinna med allt... men din idé är ju inte dum - den kan ju läggas i idébanken och lyftas fram igen. Nu är ju inte jag med i beslutande organ så jag får låta det vara sagt på det personliga planet.

Kanske något att föreslå juniorerna... när jag spelade fick vi göra sådant jobb om vi ville åka iväg på nån turnering.

FORZA GRANARNA!
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Inläggav alfax » lör aug 31, 2002 4:18 pm

Håller helt med Anderzon ,att hålla på med såna jobb tillhör ungdomslag.Missuppfatta mej nu inte Erok alla förslag är bra,Men jag tror slår vi våra hjärnor tillsammans inom Lakejerna så finns det andra sätt vi kan bidra med.Detta med en fond till ungdomarna där vi lägger en tjuga per match är ju helt fantasikt förslag för att göra oss populära inom föreningen , men vi måste också se till att vi inom Lakejerna också se till att vi gemensamt hjälps åt för att vi ska ha det bra .Vi kan inte bara tro på att det är valda styrelsen som ska göra detta ,och att vi ställer krav , utan här gäller det att alla hjälps åt och kommer med ideer och framförallt är beredda att hjälpa till. Har sett och läst om en annan förening i stan, som har en supporterklubb(inget namn) Men där det är alltid samma personer som får ställa upp,så ska vi inte ha det ,utan är man Lakej så ska varenda medlem se till när Linda och Kompani behöver hjälp så ska vi ställa upp ., det tillhör klubbkänsla.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Per Carlsson » lör aug 31, 2002 4:45 pm

Väl talat Alfax!
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav alfax » lör aug 31, 2002 4:56 pm

Tack Per,det värmde .Har du varit kontakt med Obitz är han tjurig så kontaktam mej. får vi gemenasamt ta det .ALLT FÖR LAKEJERNA. Andledningen att jag inte följer med till Halmstad i morgon är att jag åker på konferens kl.8.00 imorgon , ibland finns det saker som måste gå före..... men det måste finnas en andledning, en viktig seriematch får de skjuta på konferensen.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Per Carlsson » lör aug 31, 2002 6:38 pm

jag har inte varit i kontakt med honom ännu. han kommer inte vara tillbaka på jobbet förrän på måndag. han var ivä hela förra veckan tydligen. hoppas han kan ordna fram vår banderoll fö ca tusenlappen som han lovat...annars få vi skicka Linda på honom´! :wink:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav alfax » lör aug 31, 2002 6:46 pm

Inte alls orolig för att han ordnar banderollen för det priset,det gör han annars tar jag hand om honom ,vad jag var intresserad av var om trycket på tyg, jag tror du fixar det till ett pris som vi blir nöjda med till och med mycket nöjda . vi hörs.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Per Carlsson » lör aug 31, 2002 9:30 pm

som sagt så har jag inte vart i kontakt med honom ännu och vet därför inte heller hur det blir att trycka på tyg. däremot är ju en sak klar. det är att det kommer bli rätt dyrt tror jag att trycka upp den stora flaggan som vi vill ha hängande vid nödutgången med "lakej-gubben" på. jag och Daniel har mätt upp hur stor den ska vara. 4,30 x 3,30 m. Men han kanske har lust att sponsra oss lite...och det är där ni i sponsorgruppen kommer in i gemet....
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Svar till alfax

Inläggav erok » mån sep 02, 2002 6:28 pm

Jo vist är det viktigt att alla hjälpsåt Det är bara det problemet att jag bor 6 mil från Växjö.Och som du vet så liftade jag till lakerdom för att hjälpa till i klacken och få ha det trevligt en stund. :D :D :D
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Viktor666 » tis sep 03, 2002 8:39 pm

Aha! Där har vi ju ett lysande sätt att få mer folk till ishallen! Om alla Lakejer börjar skriva följande på väggarna på sjaskiga offentliga toaletter fyller vi ishallen blixtsnabbt:

"För en trevlig stund, kom till ishallen den xx/x klockan xx.xx."

Det har man ju sett på massor av toaletter så det måste ju fungera!

PS: Skriv gärna under med PeR... ;)
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist
 
Inlägg: 2045
Blev medlem: fre apr 19, 2002 12:20 pm
Ort: Ståplats

Inläggav Per Carlsson » ons sep 04, 2002 8:45 am

hmm, varför ska man skriva under med mitt namn ?? :?:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Viktor666 » ons sep 04, 2002 2:31 pm

Utifall att de skulle tro att "en trevlig stund" är något annat än sextio minuter hockey kan det ju vara bra om de vet vem de ska vända sig till!
:wink:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist
 
Inlägg: 2045
Blev medlem: fre apr 19, 2002 12:20 pm
Ort: Ståplats


Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 5 gäster