Capos?

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Hur många Capos?

Omröstningen slutade tor mar 20, 2014 2:57 pm

0
0
Inga röster
1
2
22%
2
7
78%
3
0
Inga röster
 
Antal röster : 9

Capos?

Inläggav teddy » tis mar 18, 2014 2:57 pm

Då det varit uppe på tapeten innan hur vi i slutspelet ska få med oss så många som möjligt. Så frågar jag er, hur många Capos tycker ni att vi behöver?
Allt för att maximera stämningen, allt för att få med hela Västra Stå.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Capos?

Inläggav Modig » tis mar 18, 2014 3:54 pm

Vilka i så fall? Vilka vill?
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Användarvisningsbild
Modig
Forumentusiast
 
Inlägg: 327
Blev medlem: ons mar 23, 2011 11:04 pm

Re: Capos?

Inläggav w0bben » tis mar 18, 2014 4:33 pm

2 pallar med 1 capo på vardera. Anders tycker jag gör ett kanonjobb, och han förtjänar all heder! Men det blir svårt att nå ut till de på andra sidan ingången. Vet enbart vem Kalle är på forumet av de som brukar hoppa upp på pallen, och han verkar ju gilla att skrika på folk (På ett bra sätt), han är mitt enda förslag om han nu vill såklart =)
Användarvisningsbild
w0bben
Forumamatör
 
Inlägg: 225
Blev medlem: lör sep 15, 2012 11:56 am

Re: Capos?

Inläggav Anders83 » tis mar 18, 2014 4:51 pm

Vi för diskussion om det i PCT om fler klackledare eftersom jag är osäker på om jag kan dra ansvaret själv hela nästa säsong .

Sen är det ju frågan om vi ska laborera med detta under ett slutspel? Det krävs ju att två stycken synkar klockrent och det är inte lätt mitt under brinnande match att vara överens på en sekund vad som ska hända i klacken . Det är ju turbobeslut som gäller om det ska hållas låda varenda sekund i matchen .

Fokusera istället på att hålla i ramsorna nu så att trycket inte släpper så fort så löser sig nog det mesta sen !

Till nästa match kommer det förmodligen att hoppa upp nytt folk på pallen och känna på det så var schyssta nu och stötta denne person och inte hagla neggo om det inte blir perfekt.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Re: Capos?

Inläggav DontFightMeIrlBro » tis mar 18, 2014 5:24 pm

Anders83 skrev:Vi för diskussion om det i PCT om fler klackledare eftersom jag är osäker på om jag kan dra ansvaret själv hela nästa säsong .

Sen är det ju frågan om vi ska laborera med detta under ett slutspel? Det krävs ju att två stycken synkar klockrent och det är inte lätt mitt under brinnande match att vara överens på en sekund vad som ska hända i klacken . Det är ju turbobeslut som gäller om det ska hållas låda varenda sekund i matchen .

Fokusera istället på att hålla i ramsorna nu så att trycket inte släpper så fort så löser sig nog det mesta sen !

Till nästa match kommer det förmodligen att hoppa upp nytt folk på pallen och känna på det så var schyssta nu och stötta denne person och inte hagla neggo om det inte blir perfekt.


Låter bra, ett tips är ju att dem även kan använda megafonen :)
Vi hatar Håve.
Användarvisningsbild
DontFightMeIrlBro
Forumamatör
 
Inlägg: 77
Blev medlem: ons sep 25, 2013 8:09 pm
Ort: Lite norr om Växjö

Re: Capos?

Inläggav erst91 » tis mar 18, 2014 5:37 pm

Jesper Persson har varit bra när han har varit uppe, bara han vill.
erst91
Forumamatör
 
Inlägg: 28
Blev medlem: tis feb 14, 2012 6:00 pm

Re: Capos?

Inläggav teddy » tis mar 18, 2014 6:10 pm

Både Jesper och Kalle har varit grymma på pallen.
det viktiga man ska tänka på är att det måste vara två pallar, inte en. Med tre-fyra meters mellanrum. Så att man kan snacka med varandra.
Sen om någon drar igång en ramsa så ska den andre följa på oavsett.
Delningsramsor kommer att bli mycket enklare och bättre
som det är nu så tappar vi även folk till vänster om trumman om man står i klacken och tittar ut mot isen. Om man flyttar nuvarande pall någon meter mot den ingången samtidigt som den nya pallen är mer mot ingången i mitten så kommer det att göra underverk.
Att ha två eller fler Capos är viktigt. Man kan avlösa varandra bättre. Man har mer fantasi på att komma på ramsor. Inte lätt att hela tiden vara den som ska komma på ramsorna.
man får ett större omspann av folk att nå ut till.

Jag tror mer på två eller tre capos än en.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Capos?

Inläggav teddy » ons mar 19, 2014 5:06 pm

Om man ska följa dom demokratiska lagarna , så verkar dom flesta tycka två st Capos.
Vem bestämmer om att ställa dit en pall till?
Kan vem som helst göra det? Eller måste det vara ett gemensamt beslut mellan VLH och LL?
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Capos?

Inläggav ivc » tor mar 20, 2014 8:53 am

Malmström och Jeppe Persson så det blir lite ordning på det hela.
ivc
Forumamatör
 
Inlägg: 136
Blev medlem: tor aug 11, 2011 1:36 pm

Re: Capos?

Inläggav Anders83 » tor mar 20, 2014 3:44 pm

teddy skrev:Om man ska följa dom demokratiska lagarna , så verkar dom flesta tycka två st Capos.
Vem bestämmer om att ställa dit en pall till?
Kan vem som helst göra det? Eller måste det vara ett gemensamt beslut mellan VLH och LL?


Ska vi styra klackverksamheten med 7 röster på forumet ?

VLH har inget med det att göra utan det är väl en avvägning PCT och LL får göra helt enkelt .
Jag ser ingen som helst prestige i att stå själv där särkilt inte med tanke på att jag har alltid ovisst hur mycket hockey jag kan gå på ( därav köra in ny klackledare) .
Jesper ska köra en del ikväll sen får vi ju se hur han känner för det framöver.

Jag ser ju hellre att det jobbas fram fler och framförallt BÄTTRE ramsor även om det tillommit en del nya och som är fantastiskt bra. o vi håller på vlh , tja la la laaaa tex är ju ett steg framåt .

Annat som jag tycker borde vara fokus på är att kärnan i klacken ska bli bättre och positiv stämning sprider sig vare sig det är klackledare eller inte.

Låter neggo kanske men vissa matcher spelar det inte någon roll om vi har kalckledare eller trumma och vi kan ju ta den sista hemmamatchen som exempel som förvisso inte gällde något men då stod folk mest och glodde medans vi var ett fåtal som kände för att driva på en hel match och det är väl lite dit jag vill komma . Det måste finnas en vilja annars så spelar det ingen roll . Likaså att försöka trycka på med växelramsor med sittplats . Då kanske det är bättre att satsa på att ståplatsen är jävulskt bra först och sen ta de andra stegen om du förstår vad jag menar .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Re: Capos?

Inläggav Anders83 » tor mar 20, 2014 3:46 pm

teddy skrev:Om man ska följa dom demokratiska lagarna , så verkar dom flesta tycka två st Capos.
Vem bestämmer om att ställa dit en pall till?
Kan vem som helst göra det? Eller måste det vara ett gemensamt beslut mellan VLH och LL?


Ska vi styra klackverksamheten med 7 röster på forumet ?

VLH har inget med det att göra utan det är väl en avvägning PCT och LL får göra helt enkelt .
Jag ser ingen som helst prestige i att stå själv där särkilt inte med tanke på att jag har alltid ovisst hur mycket hockey jag kan gå på ( därav köra in ny klackledare) .
Jesper ska köra en del ikväll sen får vi ju se hur han känner för det framöver.

Jag ser ju hellre att det jobbas fram fler och framförallt BÄTTRE ramsor även om det tillommit en del nya och som är fantastiskt bra. o vi håller på vlh , tja la la laaaa tex är ju ett steg framåt .

Annat som jag tycker borde vara fokus på är att kärnan i klacken ska bli bättre och positiv stämning sprider sig vare sig det är klackledare eller inte.

Låter neggo kanske men vissa matcher spelar det inte någon roll om vi har kalckledare eller trumma och vi kan ju ta den sista hemmamatchen som exempel som förvisso inte gällde något men då stod folk mest och glodde medans vi var ett fåtal som kände för att driva på en hel match och det är väl lite dit jag vill komma . Det måste finnas en vilja annars så spelar det ingen roll . Likaså att försöka trycka på med växelramsor med sittplats . Då kanske det är bättre att satsa på att ståplatsen är jävulskt bra först och sen ta de andra stegen om du förstår vad jag menar .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Re: Capos?

Inläggav ivc » fre mar 21, 2014 10:04 am

Steg 1 för capon oavsett vem det är borde vara att köra "hela hallen är ni klara?" mer än en gång. Ingen mening att köra det annars. Kör 3 gånger (minst!) eller låt bli.
ivc
Forumamatör
 
Inlägg: 136
Blev medlem: tor aug 11, 2011 1:36 pm


Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster