Bättring på en punkt

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Bättring på en punkt

Inläggav Snoken » tis sep 24, 2002 10:55 pm

Det var bara en sak jag inte gillade i söndags å det var när motspelarna kom in på isen...Det var helt underbart att vi förstörde deras intro genom att sjunga så det knappt hördes men däremot var det inte bra att vi (inkl jag) buade när de presenterade förstafemman.

Detta tycker inte jag får hända igen. Det är onödigt och ger inga direkta pluspoäng när det gäller bästa klack.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav Per Carlsson » ons sep 25, 2002 8:33 am

Det håller jag med dig om!
Det lät illa.
Snackade med Bjerdahl om sådana saker när vi interjuade honom. Han sa att det inte tänder de egna spelarna ett skit med men däremot är det nästa så dom skäms för det när dom egna supportrana inte sköter sig. Så det kan va nåt att tänka på istället att endast hejja på det egna laget. Tror inte heller det påverkar det laget man buar ut. Dom är proffesionella hockeyspelare och bör inte sjunka utav att höra att vi inte stöttar dem.

Så det bättrar vi oss på idag!
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav anderzon » ons sep 25, 2002 9:36 am

Jag buade inte och jag skrek ej heller några dumma ord till domaren... :)
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Inläggav mackan » ons sep 25, 2002 9:45 am

Att vi buade sönder introt tycker inte jag är fel, men nu när jag tänker på det så var det kanske inte riktigt rätt att, som ni säger, bua när dom presenterar första femman
.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist
 
Inlägg: 2710
Blev medlem: tor apr 18, 2002 2:43 pm
Ort: Orust

Buandet ...

Inläggav Wolger » ons sep 25, 2002 10:42 am

Hejsan alla.

Buade oxå när de presenterade första femman och det kanske såhär i efterhand inte var så klokt det håller jag med om. :cry:
Däremot för att störa deras powerplay tycker jag är ok. Kanske man kunde fortsätta sjunga till sina egna spelare även under lineuppen för motståndarna istället för att bua ? Eller varför inte köra "ut med älgen ...", den är ju ganska harmlös ... men kanske tillräckligt elak ?
Annars tycker jag att vi Lakejer gjorde ett underbart jobb i Gislaved och att alla skall ha en eloge för det gamla som nya lakejer. Det kanske glöms bort lite att försöka integrera de nya supportrarna, kan man inte starta någon sorts fadderverksamhet, jag tror det skulle vara uppskattat. Jag kan ju erkänna att jag hade tyckt att det hade varit mycket bra när jag blev medlem om man hade haft någon att ställa frågor till ...
Wolger
 

Inläggav Anders L » ons sep 25, 2002 11:31 am

Det skall vara lineupp för bortalaget också i Lakerdom.
Å då tycker jag att vi kan kosta på oss en applåd för spelaren när han presenteras.

:D :D :D
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1659
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Håller inte med ...

Inläggav Wolger » ons sep 25, 2002 12:01 pm

Hejsan

Det vet jag inte om jag håller med om ... jag tycker inte vi ska applådera när motståndarnas lineup presenteras då är det bättre att vi inte gör något alls.
Wolger
 

Inläggav Snoken » ons sep 25, 2002 12:10 pm

Jag tycker såhär.

På bortamatch när deras intro körs är det helt ok att vi sjunger och hejar på vårt eget lag precis som i Gislaved. Att störa deras intro på ett fint sätt så att säga.

Att bua mot motståndarna är riktigt fel, åtminstone så länge de inte gör nåt dumt :wink: . Att häckla älgen var däremot riktigt kul eftersom det gjordes med glimten i ögat...jag tror inte nån tog illa upp när vi sjöng ut med älgen å in med nalle puh :wink:
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Snoken har rätt ...

Inläggav Wolger » ons sep 25, 2002 12:15 pm

Jag tycker att du har helt rätt ... vi är väl ingen knypplingförening ?
Wolger
 

Inläggav Snoken » ons sep 25, 2002 10:24 pm

Inte lika mycket buande idag :)
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav alfax » tor sep 26, 2002 4:54 pm

Jag för min del tycker inte det är fel att ge en applåd till motståndarna när de presenteras ,det är ju ändå den enda applåden de får från oss Lakejer,Vad som vore roligt att få höra från någon i publiken hur det lät när vi sjöng nationalsången .Det finns väl någon Lakej ,om jag inte har fel ,som sitter på sittplats.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav LaKaj » tor sep 26, 2002 11:59 pm

Jag stod visserligen nedanför Lakejerna, men det lät kanonbra. Jag hade gärna hört den andra versen också.
Appropå buande, så stoltserade jag (idag på jobbet) med Lakejernas sportsliga ådra att applodera när motståndarna presenteras. Det är inte bara vuxet och moget utan det är dessutom en enorm styrka som få supportrar har. Den sportsliga ådran måste värnas om, och gärna fortsätta att utvecklas!
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon
 
Inlägg: 1563
Blev medlem: fre apr 19, 2002 11:29 pm
Ort: Från blå. Rakt upp i krysset!

Inläggav LaKaj » fre sep 27, 2002 12:01 am

Däremot har jag inget emot att sjunga sönder motståndarlagens intro, vid bortamatcherna! 8)
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon
 
Inlägg: 1563
Blev medlem: fre apr 19, 2002 11:29 pm
Ort: Från blå. Rakt upp i krysset!

Inläggav Snoken » fre sep 27, 2002 1:00 am

Jag håller med LaKaj till fullo :)
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav anderzon » fre sep 27, 2002 8:59 am

Det gör ont att skriva detta, men ska man se till vad som är mest sportsligt, så skall man klappa när motståndarlaget presenteras. :(
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Vilka är det vi håller på ?

Inläggav Wolger » fre sep 27, 2002 9:48 am

Okey att det är sportsligare att klappa för motståndarna ... när de har spritt blod på isen och kommer upp på benen igen. :twisted: Det kan väl inte vara bra att ge motståndarna ett hjärtligt välkomnande med klapp när de kommer in på isen vid lineup ? Är det inte tänkt så att vi ska visa i vilken hall de har kommit in i ? Jag menar de kommer väl in i LAKERDOME och inte in i sin egen hall eller ? Är det bridge som spelas i LAKERDOME ? Eller är det rå, härlig, kämpa till sista droppen hockey ?

Ni får gärna förklara vad Lakers vinner med att gulla med motståndarna ?

Okey, jag kan hålla med om att bua är fult och orespektabelt men att klappa vid deras lineup är väl ändå att ta i ?
Wolger
 

Inläggav Snoken » fre sep 27, 2002 9:50 am

Vi kan väl vissla Bridge over the river Kwai när de presenterar femman :)

Det skulle vara, ironin till trots, fruktansvärt roligt 8)
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

HELT RIKTIGT ...

Inläggav Wolger » fre sep 27, 2002 10:04 am

Snoken den ideen var ju inte helt fel ... eller varför inte vissla något annat kul. Eller varför inte bara köra en "who who whowho ..." fast inte fortsätta med "... the dogs out" :lol:
Men att klappa tycker jag är att sänka oss ner till en FÖR låg nivå.

Vi är väl ändå först och främst en supporterförening ?
Wolger
 

Inläggav Anders L » fre sep 27, 2002 10:24 am

Vad gör det om vi hälsar motståndarna välkomna med en applåd, vid lineuppen :?:

Det är på isen som VLH skall "slå" dem. :twisted:

En klapp kostar inget :!: :!:
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1659
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Inläggav anderzon » fre sep 27, 2002 10:31 am

Om vi skall hålla en god image utåt och framstå som en sportslig förening, är en lätt "golfklapp" inget dyrt att bjuda på under lineupen och så länge vi inte ger dem "rungande applåder" så tycker jag inte det handlar om att heja på fel lag. Dessutom kräver det ingen energi... bättre att spara den tills matchen kommit igång och då istället visa motståndarna att de hamnat i fel rink.
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Halmstad hammers ...

Inläggav Wolger » fre sep 27, 2002 11:10 am

För länge sedan möttes Halmstad - Värnamo i div 2 och om inte vi (jag och micke) hade varit och skautat leget hade vårt lag fått en chock i den hallen med det trycket. Nu berättade vi vad som skulle hända och hur det skulle se ut vilket gjorde att de var förberedda och blev inte tagna på sängen. Detta ledde till en poäng, matchen slutade 6-6. Kanske något att tänka på ?
Wolger
 

Re: Halmstad hammers ...

Inläggav Sudden » fre sep 27, 2002 11:46 am

Jag tycker att man ska kunna ta en sån grej som ett bu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Man får tåla lite stråts allt. Vi kan ju knappast applodera åt de andra laget :evil:
Alla till Lakerdome.... Arup e kung!!!!!!!
Användarvisningsbild
Sudden
Forumproffs
 
Inlägg: 682
Blev medlem: mån sep 09, 2002 10:02 am
Ort: WeXiÖ

Inläggav Snoken » fre sep 27, 2002 1:21 pm

Det är ju sagt innan på sidan har jag sett att vi inte ska förnedra varken domare eller bortalag...jag anser att bua utan att de har gjort något fel är att ett övertramp.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav alfax » fre sep 27, 2002 4:30 pm

Preic vad jag menade med mitt förra inlägg.Vi ska behålla vårt goda rykte .Man gör detta innan matchen börjar ju ,sedan finns bara en sak,LAKERS ÄR DE BÄSTA
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Per Carlsson » fre sep 27, 2002 4:51 pm

Nu måste jag gå in i debatten!

Det är sagt redan från starten av denna supporterförening vid namn Lakers Lakejer att vi ska stötta Växjö Lakers i positiv anda och inte syssla med något annat än det. Att håna motsåndaren genom att bua och vissla på dem är alltså inget vi ska hålla på med.

Som medlem i Lakers Lakejer tar du del av vår stadgar och allt vad det innebär, så därför tycker jag vi sätter punkt för denna diskussionen nu. Vi ska alltså INTE bua eller busvissla.

För er som inte känner till dessa regler ber jag läsa vår stadgar under knappen OM OSS i menyn på sidan.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav alfax » fre sep 27, 2002 6:08 pm

alfax skrev:Preic vad jag menade med mitt förra inlägg.Vi ska behålla vårt goda rykte .Man gör detta innan matchen börjar ju ,sedan finns bara en sak,LAKERS ÄR DE BÄSTA
JAG MENAR NATURLIGTVIS APPLÅDERAR MOTSTÅNDARNA, SÅ DET INTE BLIR NÅGON MISSUPFATTNING AV NÅGON.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Boomer » fre sep 27, 2002 7:10 pm

Man ska vara snäll och glad :D

Så nästa match tycker jag att vi kastar rosor på motståndarna :wink:
HOCKEY ÄR TOKSKOJ
Användarvisningsbild
Boomer
Forumdemon
 
Inlägg: 1071
Blev medlem: fre apr 12, 2002 11:53 pm
Ort: VÄXJÖ[Söder]

Inläggav alfax » fre sep 27, 2002 7:47 pm

Nej,Boomer,det kan uppfattas som politisk propaganda.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Boomer » fre sep 27, 2002 9:12 pm

Jag tänkte inte på att sossarna sponsrar lakers... :oops:

Visst ska vi vara snälla mot motståndarna men jag kommer inte att applådera när taif första femma presenteras... :evil:
HOCKEY ÄR TOKSKOJ
Användarvisningsbild
Boomer
Forumdemon
 
Inlägg: 1071
Blev medlem: fre apr 12, 2002 11:53 pm
Ort: VÄXJÖ[Söder]

Inläggav anderzon » lör sep 28, 2002 8:44 am

Boomer >> Nä, det tror jag inte heller att du gör... du står säkerligen vid kiosken och har händerna fulla med korv. :wink:
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Inläggav alfax » lör sep 28, 2002 12:14 pm

Boomer ,när det gäller sponsring så är det inte bara sossarna som sponsrar ,det gör MODERATERNA också.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Boomer » lör sep 28, 2002 1:41 pm

Vänsterpartiet sponsrar också alfax....nog snackat om sponsring

Anderzon>> Jag får väl ta och bjuda dig på en korv :P
HOCKEY ÄR TOKSKOJ
Användarvisningsbild
Boomer
Forumdemon
 
Inlägg: 1071
Blev medlem: fre apr 12, 2002 11:53 pm
Ort: VÄXJÖ[Söder]

Inläggav Snoken » lör sep 28, 2002 2:26 pm

Å som Anderzon nämnde under kategorin "Om Lakejernas Hemsida", ska vi försöka att hålla oss till det ämne som tråden startades med :wink:
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Ja var det inte det vi diskuterade ?

Inläggav Wolger » lör sep 28, 2002 6:19 pm

PeR CaRLssOn skrev:Nu måste jag gå in i debatten!

Det är sagt redan från starten av denna supporterförening vid namn Lakers Lakejer att vi ska stötta Växjö Lakers i positiv anda och inte syssla med något annat än det.


?ÄR DET ELLER ÄR DET INTE DETTA VI SKA HÅLLA PÅ MED DÅ ?

Jag tycker att det är fel att bua, vissla och håna motståndaren i matchstart och innan matchstart, JA, detta är jag med på.

Jag tycker inte det är rätt att klappa åt motståndare, annat än när han är skadad på isen och kommer upp på benen igen på väg till båset.

Jag tycker att det är rätt att klappa åt domarna när de kommer in på isen, det visar god karaktär i klacken.

Jag tycker då att om nu styrelsemedlemmar eller andra i föreningen tycker att "vi" ska klappa när motståndarna presenteras i Lineup eller innan matchstart att det skall komma en motion eller stadgaändring där det klart framstår i §1 här nedan att "... som lakej skall du klappa åt motståndarlaget vid lineup."

Stadgar skrev:Stadgar

§1 Ändamål
Föreningen skall bedriva följande verksamhet:
Att främja intresset för Växjö Lakers genom att i positiv anda stödja Växjö Lakers lag.


:lol: Den här disskutionen börjar bli absurd ... :lol:
Wolger
 


Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster