Växjö-modo

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Växjö-modo

Inläggav teddy » mån dec 12, 2011 11:26 am

Grymmaste trycket på länge. Problemet är ju bara att vi sjunger ju bara när vi leder. Men jaja ändå bra tryck idag.
He he he hittade den här videon.
Härligt hur dom kan få den här matchen till en högrisk match och inte Lakers-HV.

http://www.youtube.com/watch?v=XuxD7i75coM
:clap: :clap: :clap:
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Växjö-modo

Inläggav Daste » mån dec 12, 2011 12:41 pm

Jag håller faktiskt inte med.
Dels för att skaran uppe i hörnet (växjö inferno?) sjöng i otakt/sin egna lilla ramsa/sjöng så det blev svårt att dra igång nått.
Dels för att det var nytt folk i buren och ledde klacken.
Dels för att varje gång det skulle dras igång sittplats eller hela hallen så hade man inte bestämt vilken ramsa det skulle bli, och dels tog man en ramsa som var omöjlig för dem att sjunga med i.

Och för att motivera mig lite:
Först och främst är det ju jättebra med folk som vill sjunga hela tiden - men det hände ett flertal gånger att de sjöng för snabbt/en halv vers i förväg. Det blir förvirrat bland de som vill sjunga om några antingen försöker stegra tempot eller är nån helt annan stans i sången. Bättre då att den mindre skaran försöker anpassa sig till trumman.
Vidare känndes det inte riktigt som att de som ledde klacken var helt 100 på vad de gjorde. Den ene tittade ju bara upp mot växjö inferno(?) och fick mig att fundera på om han ledde dem eller ledde oss. Samt att det kändes härligt yrt när de skulle köra igång grejer.
Och sist, om man vill få med sittplats, väljs en enkel ramsa. Ha den bestämd i förväg och kör den när spelet är igång med ointressant. Musik brukar dunkas ut i avblåsningarna och sittplats har ingen lust att behöva stå och vänta på att vi ska bestämma oss för vad vi ska sjunga. Nu blev det nån lång sång som jag i skrivande stund har glömt, men det var fortfarande så fantastiskt fel val att det finns inte. Dels fördröjs ljudet, så de kan inte stämma in i verser och få det att låta bra, dels kan de nog inte texten. Kör istället de ramsorna som vi brukar bolla fram och tillbaka i klacken; "Kom igen lakers" eller "Vi är bästa brandgula laget".
Sen har jag hört många i klacken som klagar på att vi tydligen inte vill sjunga hatramsor. Jag vill nog faktiskt ställa mig till den skara, om den finns, som tycker det är onödigt att stå och ropa "domarjävel" i kör. Bua och vissla för all del, men att håna och sånt tycker jag vi ska lämna nån annan stans. Har vi nu chansen att profilera oss som en av de trevligaste klackarna i landet som inte använder sig av "hatramsor" eller buar ut vårat lag när de förlorar, utan som står för en positiv läktaranda, då tycker jag att det är så fantastiskt mycket viktigare än att skrika ut sitt hat mot domaren/motståndaren när spelet går emot oss.

Så kände jag i alla fall och blev väl mer irriterad än tok-nöjd över prestationen i våran blandade klack. Men alla är vi ju olika =).

Edit: Oj, glömde ta med varför det kan vara svårt att dra igång nått när en mindre skara sjunger sin egna sång. Det säger väl sig själv, men effekten är lite som att få pausmusik mitt i en ramsa. Det är ju kul att de har en ramsa att kalla sin, men måste man sjunga den varannan minut? Vill man få igång klacken så sjung nått i samförstånd med klackledaren och nått som alla kan texten till. Och gärna samma sång som alla andra.

That's my two cents.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1389
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Växjö-modo

Inläggav Talismanen » mån dec 12, 2011 3:30 pm

Härligt yrt va ordet Daste :) Va jag och KalleB som klev upp i 3:e. Vi tänkte att äh fan vi kör på så får vi se om vi kan få igång det lite mer och få hem 3 poäng. Icke!

Klart det blev virrigt och det av många olika anledningar. Vi brukar ju inte stå där. Vi hade fått i oss en hel del god dricka. Det va en del nya platser på stå. Inferno där uppe.

Och ja det måste va bestämt tidigare vad som ska köras med högra sitt och nej det funkade inte med ramsa. Och det kanske aldrig kommer funka med sångramsa ihop med sitt men vore då fan om vi inte kan testa emellanåt. Man måste våga förnya sig även om det går åt helvete. Är ju liksom inget dödstraff på det.

Samspelet mellan olika delar på stå kommer såklart att bli bättre med tiden. Och helt klart kommer det funka bättre t ex en tisdag då de flesta är lite mer klara i skallen.

Tycker ändå det va ok emellanåt sett till hela matchen. Nu tar vi lite ledigt allihopa och laddar upp våra strupar för på onsdag 28/12 släpper vi lös allt som vi får hålla inne nu och då JÄVLAR!!!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Växjö-modo

Inläggav Niles » mån dec 12, 2011 3:54 pm

teddy skrev:Grymmaste trycket på länge. Problemet är ju bara att vi sjunger ju bara när vi leder. Men jaja ändå bra tryck idag.


Men..vi ledde ju aldrig matchen :lol:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Växjö-modo

Inläggav KalleB » mån dec 12, 2011 5:51 pm

Daste skrev:Dels för att det var nytt folk i buren och ledde klacken.


Den var bra Dasen! :lol:

Men desto viktigare, vad är en hatramsa? Är det att bua åt dommaren?
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

Re: Växjö-modo

Inläggav Daste » mån dec 12, 2011 8:51 pm

"Domarjävel" känns ju som en klassiker.

Penis på dig med. :-)
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1389
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Växjö-modo

Inläggav Coffe #800 » tis dec 13, 2011 2:39 am

Jag alfaxar rakt upp och ner på daste!!!

Där emot tyckte jag att kalleB och Talismanen gjorde ett helt okej och ett bra intryck från pallen faktiskt. Ni fick ju faktiskt igång klacken som för övrigt var ganska så lam
Stundtals... Så det var bra jobbat med tanke på att ni inte brukar hänga i buren direkt ...
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Växjö-modo

Inläggav Talismanen » tis dec 13, 2011 8:18 am

Tack Coffe :) nä jag brukar hänga mer i baren än i buren
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö


Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 42 gäster