Premiär för klackmatchen. VLH-Frölunda!

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Premiär för klackmatchen. VLH-Frölunda!

Inläggav Talismanen » tis nov 15, 2011 11:33 pm

Då det lipas en del om att det är för mycket snack om klacken och ramsor och VS så kan vi ju ha en klackmatchtråd oxå.

För oss som jobbar mycket med sång och VS är det ju såklart positivt att matchtrådarna handlar mycket om ovannämnda men ok, vi kör en egen matchtråd för just klacken.

Dagens match då. Sett till matchen och publiksiffran så va det pinsamt på VS och ja även i hela hallen. Va fan ingen stämning alls. Många stunder hördes Frölundafansen mer och att bortastå hörs mer i Vida Arena är vi inte vana vid. Inte ens vid flera mål underläge. Nä. Skäms.

Stundtals så va det såklart helt toppen men det va alldeles för få stunder. Måste det verkligen krävas att nån står på pallen och piskar på hela tiden???? Eget ansvar som teddy tjatar om här på forumet känns verkligen befogat här.

Fick höra många negativa ord om VS idag från folk från sittplats men jag kontrade med att vad fan gör ni själva? Nä sant sa dom då. Lika dött där.

Men vi bär upp det till slut och hamnar på svagt godkänt. Nya ramsorna bär "kärnan" upp. Varför hänger övriga inte med?? Nått vi måste diskutera. Bra initiativ att dra med högra sitt på ställ er upp och sen ett försök till hoppa. Kan bli grymt. Men på tok för segdraget. Vi måste va helt på det klara med vad vi vill köra med sitt för annars tröttnar dom. Snabbt och enkelt. Att få dom att hoppa kan va ett mål och uppnår vi det så tror jag vi kan gå på vatten :wink:
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Premiär för klackmatchen. VLH-Frölunda!

Inläggav Charlamov » tis nov 15, 2011 11:52 pm

Tack :D.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Re: Premiär för klackmatchen. VLH-Frölunda!

Inläggav Talismanen » tis nov 15, 2011 11:56 pm

Haha visste väl att du skulle va först att kommentera här. Kul med att tack iaf :)

Förlåt glömde en sak. Stort cred till dom översta raderna på högra sitt som faktiskt gjorde några tappra försök att få med sig resten genom att hoppa lite. Stort. Fortsätt så. Det ska inte va pinsamt att sjunga och hoppa i Vida Arena det ska va pinsamt att INTE göra det. Gott så!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Premiär för klackmatchen. VLH-Frölunda!

Inläggav Rex » ons nov 16, 2011 9:10 am

Sittplatsare som jag är, anser jag att tajming är väldigt viktig när det gäller att få med sittplats. Ska man göra hela hallen är ni klara, funkar det inte när Motståndar laget trycker på i anfallzon.
Testa att få med sittplats på hopp när det är ca 1minut kvar av perioden eller när Lakers är inne i ett riktigt stim.

Ni körde inte hela hallen ställ er upp igår, vi ställde oss upp ändå, och genast börjas det muttras bakifrån.

Bra jobbat LL, ni är guld värda!!
Användarvisningsbild
Rex
Forumentusiast
 
Inlägg: 253
Blev medlem: sön dec 22, 2002 3:52 am
Ort: Från vettet

Re: Premiär för klackmatchen. VLH-Frölunda!

Inläggav AN » ons nov 16, 2011 9:45 am

Finns det något ställe där samtliga ramsor finns nedskrvina? Jag ska försöka göra en sk versmåttsanalys av dem - tror att det finns ett problem med versmåtten, som gör att det är svårt att få med hela hallen. Det måste vara extremt enkla vesmått om inte tidsförskjutningar och olika ljudnivåer och takt i olika delar av hallen ska förstöra rytmen i sången och ropen. När det blir tappar sittplats taget om ljudet
Användarvisningsbild
AN
Forumentusiast
 
Inlägg: 255
Blev medlem: mån sep 27, 2010 4:39 pm

Re: Premiär för klackmatchen. VLH-Frölunda!

Inläggav ZAP » ons nov 16, 2011 12:00 pm

Tycker av klacken gör det helt ok igår. Sega gubbar hördes bara fram till att Lakers gjorde 2-0 och sedan en del i sista perioden. Killen som stod framför mig på VS plockade av sin Frölundamössa redan efter 1-0... :roflol:

Är det något vi borde vara bättre på så är det att ta i ordentligt i slutet på sista perioden. Jag tror att om klacken tvekar i det läget så känner åxå spelarna av vår nervositet i stället för vårt stöd.
Användarvisningsbild
ZAP
Forumamatör
 
Inlägg: 136
Blev medlem: lör okt 02, 2004 7:57 am

Re: Premiär för klackmatchen. VLH-Frölunda!

Inläggav Baloo » ons nov 16, 2011 12:32 pm

Kan det vara så att det infunnit sig en viss mättnadskänsla hos den "vanlige" supportern som bara skriker ibland?

Stod igår 5-6 trappsteg upp direkt bakom trumman, skrek/sjöng mig hes bitvis men flertalet runtomkring bidrgog högst sporadiskt.... Jag vet inte vad man ska göra men, folk tar för givet att det bara är "kärnan" som ska bidra med stämmningen i hallen. Måste öka förståelsen att varje lten stämma i sångena och dyl gör sitt för att öka stämmningen för alla...

Inte meningen att en liten klick ska slita sitt hår för att underhålla övriga besökare som dessutom har mage att klaga på trycket i hallen.....

Nä jag tycker att LL väljer ut valfri match och i densamma kommer att vara knäpptysta i en period te x för att folk ska förstå vad vi kan åstadkomma tillsammans och vad LL betyder för stämmningen i hallen..
Ska då givetvis komma ut info innan berörd match om varför och vad syftet är för en sådan ev aktion...

Jag vet att LL har höga mål men väldigt få som får dra ett stort lass, tillsamans kan vi bli riktigt mäktiga...

//Stefan
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon
 
Inlägg: 1875
Blev medlem: fre aug 20, 2004 3:51 pm
Ort: Hovshaga

Re: Premiär för klackmatchen. VLH-Frölunda!

Inläggav Lalin » ons nov 16, 2011 1:05 pm

Jag gick in och ställde mig på högra sidan från H-ingången. Det var inte många som sjöng. Jag blev själv då en taifare. Nej, ni som vill bidra, ställ er runt trumman där åtminstone några likasinnade finns. Jag kände att inför andra så måste jag hjälpa till och bidra, Så jag bytte plats. Kärnan måste bli större. Var är alla ungdomar som ska ersätta oss gamlingar? Ni är några stycken där. Men fler sångfåglar behövs :wink:
Senast redigerad av Lalin ons nov 16, 2011 1:34 pm, redigerad totalt 2 gånger.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Re: Premiär för klackmatchen. VLH-Frölunda!

Inläggav Talismanen » ons nov 16, 2011 1:06 pm

Mycket bra och tänkvärt inlägg Stefan. Hade räckt med att bara få med nån procent mer.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö


Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster