Trycket på västra stå

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Trycket på västra stå

Inläggav teddy » tis okt 04, 2011 12:48 pm

kan hålla med om att det inte lät bra i första perioden. Men andra och speciellt tredje lät det ju grymt. Problemet med folket på VS är att dom flesta sjunger enbart när det går bra. När laget får luft under vingarna och spelar bra hockey. MEN. Det är ju inte då som dom behöver oss som mest. Utan när det går käppar i hjulet. Då tycker inte jag att det är klackledarnas jobb helt och hållet att få igång ståplats. Utan alla har ett eget ansvar att inte deppa ihop, utan slå knytnäven i handen och tänka, nej nu jävlar hjälper jag mitt lag istället för att stå här och va bitter.
Tänk om spelarna hade deppat ihop totalt hela tiden. Det hade ju inte funkat. Se bara på laget igår hur dom tog eget ansvar efter första perioden och lyfte inte bara sig själva, inte bara laget, dom lyfte hela hallen till seger.
Vi måste bli bättre på att sjunga i motgång hur jävla tråkigt det än må vara.
Vi är ingen bra klack vid två måls underläge. Inte ens vid lika läge. Vi sjunger ju enbart när vi leder med två tre mål. Trisst faktiskt.
EGET ANSVAR är det som gäller nu. Puffa gärna på grannen bredvid också ifall han eller hon inte sjunger.
Det är givetvis inget krav att alla på ståplats måste sjunga. Men hade det inte varit härligt att få uppleva det någon gång. Alla släpper på sina svenska hämningar och för en gång skull lever ut lite. Visar varför man gillar sitt lag, Men framför allt HJÄLPA sitt lag.

Tyckte det lät sjukt mycket bättre igår när vi körde med mindre trumma, och lät rösterna eka mellan väggarna istället för trumslag. Mer sådant tack
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Trycket på västra stå

Inläggav Anders83 » tis okt 04, 2011 6:44 pm

Det finns gränser på vad klackledaren kan göra för tryckets skull , det MÅSTE finnas en EGEN VILJA och ett intresse att göra det vi gör .

Igår är ett bra expempel på när det tar emot och det grövsta .2 perioder med mestadels hafsigt spel och målen uteblev.
I motgång likt mot linköping håller vi högre klass än vad vi hade igår om man bortser ifrån 3:e perioden när vi lyfter taket och testar takstolarna en aning.

Det står mycket om oss i tidningar men det kan vi inte leva på hur länge som helst , vi kan endast njuta av det till nästa match för då är det nya tag och dags att visa vad vi går för igen.

Media tycker det är roligt och vi är nyhetens behag i klackväg men när det gått ett tag så kommer kommentarerna i TV om att det inte låter som vi brukar eller att det är dött i hallen .

Frågan är om DU SJÄLV tycker det är roligt eller ser det som en skyldighet att ta i för full hals för att skapa stämning , för att hjälpa laget framåt eller om du bara vill ta i när det går lätt för att få se dagen efter i aftonbladet att vi var sååå duktiga .

Jag står där för lagets skull

Jag står där för besökarna utanför VS skull

Jag vill bidra till att hela hallen ska få stämning

Jag står där för att jag älskar VLH

Jag står där för att stötta VLH i med och i motgång

Jag står där och skriker mig hes för att jag vill att vi ska ha sveriges bästa klack

Jag står där för att jag älskar gemenskapen

och för att det är för jävlar i mig TOKSKOJ!!!!


Framåt Lakejer :clap:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Trycket på västra stå

Inläggav ON THE WAY UP » tis okt 04, 2011 6:59 pm

kan bara gå till mig själv, men glömmer tyvärr ibland bort att heja när det är för jämt och spännande.
Jag blir så jädra nervös!
Det är till och med enklare att sjunga med om vi ligger under med ett par baljor :)
BÄTTRE ETT HÅRT SKOTT I SARGEN ÄN ETT LÖST PÅ MÅL
Användarvisningsbild
ON THE WAY UP
Forumproffs
 
Inlägg: 798
Blev medlem: ons feb 26, 2003 9:48 am
Ort: Hovshaga

Re: Trycket på västra stå

Inläggav Anders83 » tis okt 04, 2011 7:01 pm

Sen är ju frågan om man ska orka irritera sig över att andra inte sjunger ?

Gör ditt och bidra om du gillar det och skit i andra surmular :idea:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Föregående

Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 33 gäster