på tal om att

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

på tal om att

Inläggav erok » fre feb 08, 2008 6:21 pm

tända spelarna på hemmais. dela upp klacken i två delar. Den ena delen skriker kämpa. å den andra för helvete. :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Komodoödlan » fre feb 08, 2008 6:34 pm

Dela på klacken så ni har hälften på båda kortsidorna, så kan det få igång publken också, men att även överrösta motståndarsupportarna. Två trummor på båda kortsidor, två hejaklackledare som samarbetar med hjälpa av hörsnäcka. Värt att testa, tycker jag! Vilket "EKO" det skulle bli i hallen om två klackar samarbetar!

Våga göra något nytt, något som inga andra gjort tidigare.

Ska det vara hemmaplan, så ska det!
Komodoödlan
 

Inläggav Lalin » fre feb 08, 2008 7:01 pm

Komodoödlan! Det blir svårt när det finns en kärna på 10-15 man. 7,5 gubbe på varje sida :lol:
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav Komodoödlan » fre feb 08, 2008 7:31 pm

Som sagt, det var bara en tanke. Det kanske krävs 500 lakejer till. Men det fixar vi väl :wink: Hur som helst, jag tror att det skulle bli en mäktig upplevelse i Laker Dome om det gick att genomföra.

Det kanske inte är så svårt som det låter. Har vi en klack vid Klockan också så kommer de åskådare som står där i vanliga fall med all sannolikhet pckså att dras med i hejaramsor mm. Men är medveten om att det kanske krävs en lite större kärna.
Komodoödlan
 

Inläggav Talismanen » fre feb 08, 2008 7:56 pm

Tanken har slagit mig oxå. Man skulle kunna göra det lite enklare till att börja med.

Fäst nån form av lina/rep längt upp vid väggen i mitten och låt det sträcka sig ner till slutet av läktaren, genom klacken. Låt det ligga på marken tills vi kör ramsor som "VLH är dom bästa, hejja hejja hejja Lakers och "kom igen Lakers, kom igen Lakers.

Då drar nån i linan och vips så delas klacken upp i två delar. Då vet folk enklare vilken del av ramsan dom ska hänga på i och vi kommer på så sätt få ett jäkla tryck just i dom ramsorna. Ena halven "VLH är dom bäst", andra halvan "hejja hejja hejja Lakers och ena halvan "kom igen Lakers, och andra halvan "kom igen Lakers. Enkelt och effektfullt.

Går ju att göra ännu enklare genom att klackledaren dirigerar med händerna. Dela av klacken med ett "luftstreck" sen peka mot högerhalven och sen dra ramsan, sen över mot vänsterhalvan. Fast då hänger allt på klackledaren. Men en lina går det liksom inte att missuppfatta vilken halva man tillhör.

Testa kanske?
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Inläggav erok » fre feb 08, 2008 8:00 pm

alltid någon jävel som kommer stå på linan å vägra flytta på sig :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Talismanen » fre feb 08, 2008 8:14 pm

Hehe jo den risken finns ju. Men tror nog att folk lär sig rätt snabbt vad den kommer att va till för. Sen kommer alla dyrka linan precis som folk dyrkar trumman :lol:
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Inläggav KalleB » mån feb 11, 2008 12:36 pm

Det som behövs är det vi faktiskt saknar, en klack ledare. EN person måste ta på sig ansvaret som klackledare. Denna person ska leda klacken hela matchen, ingen annan. Har varit på hockey bl.a i skandinavium där "goa gubbar" har ett jäkla drag på kortsidan, klackledaren står en bit nedanför och drar igång ramsor i princip så fort sången ebbat ut.
Det är på detta sätt en klack fungerar som bäst och det är så vi måste göra i lakerdoom.
Låt koffe fortsätta trumma och utse en röststark klackledare (jobbigt att ha hela ansvaret). Förslagsvis kan ju medlemmarna i LL rösta fram den de anser sig ha bäst kvalifikationer för "jobbet"
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

....

Inläggav Anders83 » fre feb 15, 2008 1:44 pm

dom på sittplats kanske man kunde skrika igång lite med hjälp av klacken , dom lyder ju duktigt när vi ber dom ställa sig upp vid matchslutet så det e väl inte helt omöjligt :)

nån typ av "kommando" skulle man kanske kunna locka med?
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Talismanen » fre feb 15, 2008 3:20 pm

Hundkommandot "SITT" kan vi ju prova fast då "SJUNG"!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

...

Inläggav Anders83 » lör feb 16, 2008 5:17 pm

sen ger vi beröm med pocorn om dom e duktiga :lol:
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Talismanen » lör feb 16, 2008 5:50 pm

Exakt :D
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

...

Inläggav Anders83 » sön feb 17, 2008 5:38 pm

men om man kör samma som "hela hallen ställ er upp" fast "hela hallen klappa med" under ett powerplay kanske? att testa skadar ju inte i alla fall
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Lalin » sön feb 17, 2008 6:13 pm

vi måste bunkra upp med pocorn. Gratis måste det givetvis vara :lol:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

-.....

Inläggav Anders83 » sön feb 17, 2008 7:03 pm

:lol:

men seriöst vore det nåt?? inte popcornvarianten den kan vi ha som reserv :ok:
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Lalin » sön feb 17, 2008 7:39 pm

Anders83, det kanske är en bra ide. Det får bara inte bli för mycket "fjäskande" bara. Då blir det bara pinsamt. :headbang:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

...

Inläggav Anders83 » sön feb 17, 2008 7:58 pm

hur menar du med fjäskande?
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Lalin » sön feb 17, 2008 9:25 pm

Man uppmanar max en eller två gånger. Det är ofta lönnlöst att dra igång en nykter "helyllesvensson". :whistle:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

...

Inläggav Anders83 » sön feb 17, 2008 9:47 pm

ok då e ja med =) nä men det är väl lite så med att när man sitter ner och är 100% inne i matchen så vill man inte missa något , vet själv hur det är på ståplats när man är igång och sjunger för glatta livet man låser sig och missar en del hehe men jag tar fokus i tv-soffan istället där är det inget nät ivägen som gör att man missar ganska många situationer....


får ta sittplats själv en gång och sitta och bröla haha kul och se hur "grannen" reagerar :lol:
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Lalin » sön feb 17, 2008 9:52 pm

Jag försöker att åtminstone klappa med. Sjunger med i mellanåt. Men det är inte lätt när de runt i kring är totalt apatiska. :lol: :whistle:

Felet är att ingen vågar. Folk kan hänga på ibland, om någon annan tar första steget 8O
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

...

Inläggav Anders83 » sön feb 17, 2008 10:04 pm

jag skulle gott kunna tänka mig att sjunga sönder mig på sittplats en gång , ännu roligare om man var en 10 st på var sida som offrade sig , jag är bortgjord från födseln så wtf skulle vara värt att testa
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ


Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster