lakejfonden

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

lakejfonden

Inläggav erok » tis aug 27, 2002 5:44 pm

Skulle vilja sätta in 20kr varje månad till denna fånd. Nu låter det kanske snålt men det är vad min ekonomi tillåter i dagsläget. Vill veta vad postgirot är och hoppas att det är fler än jag som kan unnvara en 20a i månaden. många bäckar små :lol: :lol: :lol:
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Lakersfonden

Inläggav anderzon » ons aug 28, 2002 8:15 am

Vad är detta för fond?
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

fond

Inläggav erok » ons aug 28, 2002 4:39 pm

den fond som lakejerna startat som skall ge pengar till våra underbara ungdomar.man kan vist också lägga bud på en tavla
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav anderzon » ons aug 28, 2002 4:45 pm

jaha, trodde att det startats ytterligare en fond.
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

fond

Inläggav erok » ons aug 28, 2002 4:48 pm

nä men kan du inte postnumret så att jag blir av med min 20a
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav alfax » ons aug 28, 2002 7:48 pm

Först en fråga är det du som hade Älmhultsbo som signatur,jag tror det .Ja snart är det dags att svinga en bägare på Manfreds.Tycker ditt r förslag om en tjuga i månaden till en fond för ungdomarna verkar bra,.Jag hänger på en tjuga i månaden ,nu utmanar jag mer lakejer,vem blir nästa som stiger på tåget.Ska snacka med ansvariga hur vi organiserar det hela.Tänk att vid varje årsmöte överlämna en stor slant till föreningen från Lakejerna,till våra ungdomslag.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav anderzon » tor aug 29, 2002 10:23 am

Jag hakar också på... just nu är vi uppe i 60 spänn i månaden.
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

alfax

Inläggav erok » tor aug 29, 2002 5:24 pm

vist är det jag,Älmhultsbon men det gick inte att logga in mig som det.Fråga mig inte varför.Slipper kanske lifta i höst.jobbar på att fylla min folkasnurra med öl och sång kanske även med folk någån gång.skall det bli kul att svinga några bägare med dig igen alfax det var ett tag sen sist.
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav erok » tor aug 29, 2002 6:03 pm

Tack anderson och alfx för att ni hänger på med en 20a Om vi blir 100 st så skulle det bli 24000kr om året Kanske kunne vi även få folk som inte är lakejer att hänga på
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav LaKaj » tor aug 29, 2002 10:28 pm

Som jag har sagt tidigare så bör inte ekonomin vara några problem för Lakejerna (oss). Det är ju bara att gå ner i Lakerdome med en spann och hämta pengar när det behövs! Det är få som inte vill ge ett bidrag till en bedjande Lakej under en match.
Det bör väl inte vara några problem att fylla en spann och bara i grundserien blir det ju då 44 spannar med pengar. Dvs 440 liter, nästan en halv kubik till ungdomarna!
Och varför inte använda pengarna till att subventionera bussresorna ytterligare för medlemmarna!? Eller inträdet för de trogna. "Lakejerna bjuder på var femte bortamatch du åker på" eller "Fri resa och inträde på vart femte bortamatch. Lakejerna bjuder". Själv skulle jag lägga några spänn i spannen även för ett sådant ändamål.
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon
 
Inlägg: 1563
Blev medlem: fre apr 19, 2002 11:29 pm
Ort: Från blå. Rakt upp i krysset!

Inläggav anderzon » fre aug 30, 2002 8:51 am

Det är ju bra om det finns någon Lakaj som vill springa runt med hinken under matchen för att samla in pengar... själv vill jag helst se hela matchen. Jag tycker också att den Lakaj som gör detta, också skall få åka hockeybussen gratis... däremot kan jag sjunga nationalsången och lägga min provision till Lakejerna. :wink:
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

utmaningen

Inläggav Daniel » fre aug 30, 2002 10:33 am

ALFAX den ut maningen kan man inte missa


får se vem nästa man blir ?
Daniel
Forumterrorist
 
Inlägg: 2944
Blev medlem: lör apr 13, 2002 12:26 pm
Ort: Växjö

Inläggav Jones » fre aug 30, 2002 6:10 pm

Varför inte ställa en spann i varje kiosk, skriv på spannen att Lakers Lakejer samlar in pengar till Ungdoms hockeyn. Så kan folk slänga lite små slantar där när dom handlar korv o dyl. Borde ju kiosk personalen inte ha något emot eller ? Så slipper man springa runt med hinkar o härja.
Användarvisningsbild
Jones
Forumamatör
 
Inlägg: 63
Blev medlem: fre maj 03, 2002 5:12 pm

Inläggav LaKaj » fre aug 30, 2002 11:28 pm

Nej, att "springa omkring med hinkar och härja mitt under en match" är det nog få som kan tänka sig. "Spanntricket" fungerade dock bra vid en match förra året. Jag tror det kan vara bra med en växelspann vid varje kiosk, men kanske också ett plakat och en spann vid informationsbordet. Då det behövs en särskild insamling kan det finnas ett par tiggande Lakejer vid varje entrè.
F.ö tycker jag fortfarande att Lakejerna ska använda slantarna till att utveckla sin egen verksamhet (trots att jag är en ideellt arbetande förälder för ungdomshockeyn).
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon
 
Inlägg: 1563
Blev medlem: fre apr 19, 2002 11:29 pm
Ort: Från blå. Rakt upp i krysset!

Inläggav Per Carlsson » lör aug 31, 2002 7:52 am

Jag tycker oxå att vi behöver pengarna själva till att utveckla vår egen verksamhet. Nu har vi ju fatiskt tagit initiativet och startat fonden!!
Räcker inte det ?

Som vi alla vet tycker ju dom flesta att Lakejerna är oehört viktiga på matcherna. Hur skulle alla som åker med hockeybussen t ex ta sig till matcherna? Börja köra bil? Knappast, så kul är det inte att köra till Mariestad, Malmö, Norrköping, Skövde mfl längre ställen. Folk tänker inte på hur mkt arbete det ligger bakom å fixa fram en bussresa med linjebuss till ett bra pris för våra medlemmar.

Det känns som att alla tar oss för givet: att vi finns där varje match och skriker halvt ihjäl oss: att vi ordnar billiga resor till varje bortamatch mm. Skulle det skänkas pengar till Lakejerna så skulle vi kunna göra snyggare/roligare TIFO, erbjuda våra medlemmar bättre förmåner, ordna billigare resor till bortamatcherna, bättre priser i puben mm mm.

Om alla som tycker om Lakejerna och vill att vi ska utvecklas kunde bli stödmedlemmar skulle det säkert innebära allt detta jag rabblade upp nyss skulle bli verklighet.

Det är kanske nåt att tänka på för dom som fortfarande tar oss för givet och som vill åka billigt till bortamatcher etc.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav alfax » lör aug 31, 2002 3:28 pm

Kanon inlägg från dej PeR.Vi tar allt så givet ,vet inte vad som ligger bakom ,vi ska i första hand stödja lakejerna och det gör vi att värva medlemmar , snälla ni, en medlem värvad per man gör att vi är över 600 medlemmar nästa säsong ,nu ser vi till alla lakejer att det lyckas vi med , anmäler nu mín tredje värvning på stan i dag.VI KAN BLI HUR STORA SOM HELST .men då gäller det att alla hjälps åt.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav alfax » lör aug 31, 2002 3:54 pm

Våga knappas säja det så här i valtider men i Kommunalrådet Rolf Sällryd har vi en stor supporter,Träffade han idag ,jag har aldrig röstat på Kd, men han visade att han bara inte är ute efter röster när han håller på oss i Lakers. Ni ska veta att vi Lakejer är stora i hans ögon.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav anderzon » sön sep 01, 2002 8:42 pm

Ska du lägga din röst på KD Alfax :?:
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Inläggav erok » mån sep 02, 2002 6:11 pm

om jag nu vill sjänka 20 kri månaden till lakers undomsverksamhet så skall jag väl få göra det Det är helt frivilligt och vi är tre stycken som är med. Undrar nu om det finns ett post eller bankgiro :roll:
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav anderzon » tis sep 03, 2002 8:59 am

Här är lakejernas postgiro nr: 20 62 59-4
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Inläggav erok » tis sep 03, 2002 4:25 pm

Tack anderzon. om nu lakejerna vill använda lite till sin egen verksamhet så är det helt ok för min del.Kanske 15kr till ungdomarna och 5kr till tifo Du är väl fortfarande med :?:
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav anderzon » tis sep 03, 2002 4:49 pm

Självklart är jag fortfarande med...
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

KD

Inläggav alfax » tis sep 03, 2002 5:26 pm

Anderzon,det blir nog inte Kd,även om Sällryd tycker om oss Lakejer.Du vet ju vad jag hör hemma,det blir det denna gången också,hoppas du gör likadant.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav anderzon » tis sep 03, 2002 7:27 pm

Alfax >> Skojade bara... du o jag röstar på samma färg och parti.

8)
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen


Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster