Publiken 2023

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Publiken 2023

Inläggav Jocke86 » fre okt 20, 2023 12:00 pm

Vi diskuterade detta lite i senaste matchtråden men tänker vi kör en egen tråd. Klistrar in mitt inlägg och lägger till lite mer då detta är en stor fråga för mig personligen.

Också väldigt bekymrad över publiken. Vad gör ledningen? En hundring för varje biljett stå som sitt? Bättre fylla hallen än att en plats för 450 spänn står tom. Fattar inte vilka som köper dessa biljetter? Sen höjer man till 200 för sitt i slutspelet och 150 för stå. Rimligt.

Jag hade själv kunnat köpa de dyraste men princip att en hockeymatch ska inte kosta 450 kronor för en person bara för att komma in och få låna en stol under 60 minuter hockey. För de pengarna hade man kunnat ta med en normalfamilj med två vuxna och två barn och betala parkering. Det är ju så intresset ökar.

När vi spelade i Lakerdome 97 och framåt var både mor och far med, kostade inte många kronor men sen tillkommer ju allt runt med souvenirer, kiosker osv. Mina föräldrar älskade att gå på hockey och de tog med mig och kompisar på resor över halva Sverige för att se Lakers både på bussresorna genom Lakejerna och privat bil när inga bussar gick. Så byggs intresse och hjärta och gör att jag trots att jag inte bott i Växjö på över 15 år satt mig i bilen efter jobbet och kört till Växjö och sen kört hem i vinternatten.

Blir lite ledsen när man tänker tillbaka hur det var i de låga divisionerna när vi fyllde hemma och kunde på bortamatcherna var mer än lokalbefolkningen trots vardag och resor till exempelvis Örebro.

Är det jippona runt? Priserna? Folk mätta? Är SHL tråkigt?

Vill gärna höra era tankar.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2333
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Publiken 2023

Inläggav vlk » fre okt 20, 2023 12:17 pm

Finns säkert många förklaringar.

För lite förankring i bygden. Många grannkommuner hoppas på vår olycka och går inte på Lakers matcher för allt smör i Småland.

För dyrt, sänk priserna.

För lite reportage och inslag om laget, för mycket hemlighetsmakeri som upplevs som att klubben distanserar sig från sina fans.

För dålig hockeykultur i stan. Tar tid att bygga upp.

Folk är mätta och för vana vid framgång. Tar serien för given och väntar att gå tills det drar ihop sig.

Ökad konkurrens från tv - sändningar.

Lakers måste jobba aktivt för att dra mer folk. Den nedåtgående spiralen som nu är måste brytas. Det blir tråkigt att gå på hockey då det gapar tomt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Publiken 2023

Inläggav Aleks » fre okt 20, 2023 3:28 pm

vlk skrev:Finns säkert många förklaringar.

För lite förankring i bygden. Många grannkommuner hoppas på vår olycka och går inte på Lakers matcher för allt smör i Småland.

För dyrt, sänk priserna.

För lite reportage och inslag om laget, för mycket hemlighetsmakeri som upplevs som att klubben distanserar sig från sina fans.

För dålig hockeykultur i stan. Tar tid att bygga upp.

Folk är mätta och för vana vid framgång. Tar serien för given och väntar att gå tills det drar ihop sig.

Ökad konkurrens från tv - sändningar.

Lakers måste jobba aktivt för att dra mer folk. Den nedåtgående spiralen som nu är måste brytas. Det blir tråkigt att gå på hockey då det gapar tomt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Håller med om att flera av ovan nämnda anledningar påverkar. Mantrat att "folk drar folk" tror jag är viktigt här. Just nu blir det lite tvärtom. När man kommer in i arenan och det gapar tomt så blir man själv inte lika taggad på att komma tillbaka nästa match. Motsatt effekt är givetvis om det är gott om folk och bra drag, då vill man inte missa nästa tillfälle att komma tillbaka.

Mängden supportrar bör rimligtvis inte vara lägre 2023 än för exempelvis 10 år sedan. Men av någon anledning är intresset av att ta sig till match lägre.

Utöver det som redan skrivits tror jag att trycket, alltså klacken är viktig. Det som hände de första åren i SHL mellan olika grupper i klacken har påverkat trycket och utvecklingen av klacken något oerhört. Nuvarande TIFO-gäng tycker jag brukar leverera fina tifon men i övrigt händer ingenting på ståplats.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Publiken 2023

Inläggav vlk » fre okt 20, 2023 4:08 pm

Aleks skrev:
vlk skrev:Finns säkert många förklaringar.

För lite förankring i bygden. Många grannkommuner hoppas på vår olycka och går inte på Lakers matcher för allt smör i Småland.

För dyrt, sänk priserna.

För lite reportage och inslag om laget, för mycket hemlighetsmakeri som upplevs som att klubben distanserar sig från sina fans.

För dålig hockeykultur i stan. Tar tid att bygga upp.

Folk är mätta och för vana vid framgång. Tar serien för given och väntar att gå tills det drar ihop sig.

Ökad konkurrens från tv - sändningar.

Lakers måste jobba aktivt för att dra mer folk. Den nedåtgående spiralen som nu är måste brytas. Det blir tråkigt att gå på hockey då det gapar tomt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Håller med om att flera av ovan nämnda anledningar påverkar. Mantrat att "folk drar folk" tror jag är viktigt här. Just nu blir det lite tvärtom. När man kommer in i arenan och det gapar tomt så blir man själv inte lika taggad på att komma tillbaka nästa match. Motsatt effekt är givetvis om det är gott om folk och bra drag, då vill man inte missa nästa tillfälle att komma tillbaka.

Mängden supportrar bör rimligtvis inte vara lägre 2023 än för exempelvis 10 år sedan. Men av någon anledning är intresset av att ta sig till match lägre.

Utöver det som redan skrivits tror jag att trycket, alltså klacken är viktig. Det som hände de första åren i SHL mellan olika grupper i klacken har påverkat trycket och utvecklingen av klacken något oerhört. Nuvarande TIFO-gäng tycker jag brukar leverera fina tifon men i övrigt händer ingenting på ståplats.
Tydligt i tv hur klacken dör allt oftare. Folk som tidigare sjöng står nu bara och klappar halvhjärtat. Bara att titta när kameran filmar klacken. Eftersom jag var sjuk igår blev det tv och det var avslöjande.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Publiken 2023

Inläggav bratsson » fre okt 20, 2023 4:55 pm

Personligen pirrar det till lite extra när någon junior blir stabil och är med eller någon hemvändare kommer tillbaka pga hjärta och inte pengar osv.
Jag vet att Evertsson aldrig skulle värva någon p.g.a. historia osv men det måste även vara "folkets" lag på isen, annars försvinner intresset. Även fast vi vinner så försvinner intresset för folk "tröttnar" på att vinna eller "vi tar det när slutspelet kommer".

Jag lovar att hade vi slagits där nere (inte försent ännu den här säsongen) runt sträcket så hade intresset ökat igen.
Just nu är det lunken fram till final med Växjö Lakers känns det som.



Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Publiken 2023

Inläggav PutteA » lör okt 21, 2023 6:47 pm

Med den filosofin man har när det gäller ungdomsverksamheten i Lakers så kommer vi ALDRIG kunna konkurrera med andra klubbar. Vi kommer aldrig bli nån klubb som få fram ett antal från de egna leden varje år. Inte en chans. Och det är heller inte klubbens mål. Man arbetar med en lagsport men jobbar endast på individnivå. man är totalt ointresserad av skapa bra lag eller för den delen vinna matcher. Det är totalt ointressant i den här föreningen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Publiken 2023

Inläggav DeLarge » lör okt 21, 2023 7:07 pm

PutteA skrev:individnivå. man är totalt ointresserad av skapa bra lag eller för den delen vinna matcher. Det är totalt ointressant i den här föreningen.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Nästa gång du är i VIDA så kolla gärna i taket så ser du fyra SM-guld
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Publiken 2023

Inläggav Jocke86 » lör okt 21, 2023 11:18 pm

Såg att det inför tisdagen inte ser så ljust ut på biljetter som är sålda. Det är inte jippon som behövs utan bättre priser.

PutteA skulle du vilja utveckla om ungdomslagen?

Skickat från min SM-S901B via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2333
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Publiken 2023

Inläggav Jocke86 » tis okt 24, 2023 10:56 am

If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2333
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Publiken 2023

Inläggav Aleks » tis okt 24, 2023 4:36 pm



Ja, läsvärt, eller i mångt och mycket det en del av oss känner. Jag känner en frustration över den här frågan och är irriterad över att inte fler sett den tidigare. Publiknedgången har varit igång i flera år, egentligen ganska direkt efter första guldet. Lakers med ledning tycker jag ofta har hamnat snett i hur man ska gynna supporterkulturen och att en större kärna byggs upp kring klubben. Man har som artikeln nämner snarare gått på linjen med "räkfrossa" och försökt locka folk till arenan för en dag. Klart att man tjänar pengar för kvällen om det serveras massa cocktails i baren men det är sällan där folket som bryr sig om klubben finns.

Den andra kängan är till ståplats och mentaliteten där. Det är ingen stimulerande plats för ungdomar som vill bygga supporterkultur tyvärr. Och om någon påpekar att det är lite lojt så är inställningen att "alla gör så gott de kan". Det är verkligen inte försent att göra något och det kan dessutom gå ganska snabbt om inte bakåtsträvare håller i handbromsen.

Detta kanske inte alla blir helt nöjda med men jag skriver det ändå. Grannklubben i rött och blått har haft kräftgång i flera år (decennium) men verkar äntligen fattat hur man bygger stabilitet. Det man som ledning i Öster utklassar Lakers i är just att möta sina supportrar och gynna supporterkulturen. Dags att snegla lite "österut" i dubbel bemärkelse för Lakers.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Publiken 2023

Inläggav vlk » tis okt 24, 2023 5:15 pm

Aleks skrev:


Ja, läsvärt, eller i mångt och mycket det en del av oss känner. Jag känner en frustration över den här frågan och är irriterad över att inte fler sett den tidigare. Publiknedgången har varit igång i flera år, egentligen ganska direkt efter första guldet. Lakers med ledning tycker jag ofta har hamnat snett i hur man ska gynna supporterkulturen och att en större kärna byggs upp kring klubben. Man har som artikeln nämner snarare gått på linjen med "räkfrossa" och försökt locka folk till arenan för en dag. Klart att man tjänar pengar för kvällen om det serveras massa cocktails i baren men det är sällan där folket som bryr sig om klubben finns.

Den andra kängan är till ståplats och mentaliteten där. Det är ingen stimulerande plats för ungdomar som vill bygga supporterkultur tyvärr. Och om någon påpekar att det är lite lojt så är inställningen att "alla gör så gott de kan". Det är verkligen inte försent att göra något och det kan dessutom gå ganska snabbt om inte bakåtsträvare håller i handbromsen.

Detta kanske inte alla blir helt nöjda med men jag skriver det ändå. Grannklubben i rött och blått har haft kräftgång i flera år (decennium) men verkar äntligen fattat hur man bygger stabilitet. Det man som ledning i Öster utklassar Lakers i är just att möta sina supportrar och gynna supporterkulturen. Dags att snegla lite "österut" i dubbel bemärkelse för Lakers.
Öster lärde av 80 och 90 talet då de negligerade sina fans. Det blev inte bra precis.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Publiken 2023

Inläggav Svartvadet » tis okt 24, 2023 7:12 pm

Det som stör mig är att man inte har volatila priser?!

450kr för sittplats kan du ta mot HV t.ex, men mot Frölunda en Tisdag, dagen innan löning - orimligt. Hade de haft 200kr då, så hade det varit fyllt och man fått in 1000 pers till ganska enkelt.

Eller familjepris med först till kvarn. Tänk t.ex
"Två vuxna och tre barn för 800kr inklusive tre läsk och liten godispåse" och dessa paket finns det bara 20 utav per match eller dylikt.

Man måste tänka nytt och våga, får vi in kidsen så växer intresset med
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6423
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Publiken 2023

Inläggav bratsson » tis okt 24, 2023 8:54 pm

Kan ju vara vårat inte så roliga spelsätt som gör att publiken tryter?

Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Publiken 2023

Inläggav Svartvadet » tis okt 24, 2023 9:05 pm

Tror jag inte ett skit på, faktiskt.

Att VINNA måste väga mer än massa swag och div.1
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6423
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Publiken 2023

Inläggav bratsson » tis okt 24, 2023 9:14 pm

Svartvadet skrev:Tror jag inte ett skit på, faktiskt.

Att VINNA måste väga mer än massa swag och div.1
Vet inte.
Folk har tröttnat på att vinna? [emoji28]

Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Publiken 2023

Inläggav Towen » fre okt 27, 2023 6:13 am

Jag upplever det lite som att klubben tappat något i dragningskraft med Sam HALLAM's frånfälle. Medialt på nationell nivå, och kanske sätter det sig lokalt också, i publiktillströmningen. Inte allena faktor, men bidragande. Det är som att "vi måste uppfinna hjulet på nytt", jobba för märket. Definitivt inte sportsligt. Det har vi ju bevisat med Jörgen. Men mer att Sam's Lakers fick någon sorts automatiskt utrymme och aura i poddar och artiklar - och kanske i biljettförsäljningen också. Spekulation men lite en känsla.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1634
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Publiken 2023

Inläggav Towen » fre okt 27, 2023 6:50 am

Sam's tid i klubben byggde en form av hype och personkult. Ett "varumärke i varumärket" som trendar. Inte helt lätt att ersätta.

Men har klubben mäktat med fyra vepor i taket, så skall klubben mäkta med att vända publiktrenden också.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1634
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Publiken 2023

Inläggav vlk » fre okt 27, 2023 3:04 pm

Varför kommer inte publiken? En del saker som nämnts stämmer säkert. Jag tror dock man måste gräva djupare och kika på vilka lag vi mött. Först av allt , Brynäs , Djurgården och AIK ligger nu i allsvenskan. De hade alltid med sig mycket bortasupportrar oavsett veckodag vi mötte dem. De har ersatts med Modo, Timrå och Oskarshamn. Där hamnar vi totalt på ett minus. Hittills i årets serie har vi mött nästan bara lag som historiskt inte drar bortasupportrar. Undantag Malmö i premiären en lördag över 5000 och Frölunda, som vi tyvärr mötte en torsdagkväll. Vi har än så länge inte haft hemmamatcher mot leksand , Rögle , Oskarshamn , FBK och HV71. Dom matcherna kommer att höja vårt snitt. Totalt sett kommer det dock att visa att vi tappat åskådare men inte så katastrofalt som det nu verkar.

Vi har historiskt aldrig haft en stor beläggning på matcher hemma mot Modo , Timrå , Saik , Örebro och Luleå. Tyvärr


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Publiken 2023

Inläggav Jocke86 » tis nov 21, 2023 9:23 pm

CHL hade ju varit ett perfekt tillfälle att kanske få lite nya personer till hallen. Gratis inträde för alla platser.

Skickat från min SM-S901B via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2333
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Publiken 2023

Inläggav StenhårtSlagskott » sön dec 17, 2023 2:43 pm

Sätt lite historia och småländsk touch på introt och få med Lakejer och övriga publik som gamla och unga kan.

Skulle uppskatta de första två verserna här och om någon musikalisk smålänning kan sätta lite Lakers touch på den. SEDAN ÄR DET ALLSÅNG :clap:
https://youtu.be/iWdIrHqHKLA?feature=shared

Jag är fattig bonddräng,
Men jag lever ändå
Dagar går och kommer,
Medan jag knogar på
Harvar, sår och plöjer,
Mockar, gräver och bär
Går bak mina oxar,
Hojtar, visslar och svär

Jag är fattig bonddräng,
Och jag tuggar mitt snus
Och när lörda'n kommer,
Vill jag ta mig ett rus
Sen, när jag blitt livad,
Vill jag tampas och slåss
Vila hos en flicka
Vill jag också, förstås.

Jag var en fattig bonddräng,
Men se på mig nu,
Jag står här å sjunger,
i Sveriges kanske finaste hus,
Dagar, blir till veckor och åren de går,
Men min kärlek till Växjö och laget består
Sedan framåt våren,
när guldet ska hem,
Då ses vi på torget,
tillsammans igen.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Publiken 2023

Inläggav teddy » fre dec 22, 2023 5:13 pm

Ett stort problem Växjö har men som inte nämns ovan är sittplatspubliken.
Alla lag som hyllas för en bra stämning är lag som har bra tryck även på sittplats. Hela hallen.
Exempelvis Färjestad, Rögle, Luleå, Leksand.

Växjös stora akilleshäl är sittplats. Folk som gör att det ibland är mer stämning på en begravning än på en hockeymatch.
Så infantilt tråkIga människor. Som inte ens bekymrar sig att klappa,än mindre sjunga med i ramsor.
Man lägger ALLT ansvar på ståplats.
Där ligger felet..
För att det ska bli bra stämning i Vida måste sittplats vakna till liv. Hjälpa till med stämningen.

Klubbarna som anses har bra stämning är dom vars hela hall är med och bidrar.

Börja med sittplats och arbeta utifrån det. Få folk att engagera sig och sluta vara tråkiga och meningslösa för klubben och laget.
Jag repeterar en viktig sak.
Om man gillar Lakers, vill man inte då att laget ska vinna?
Vad kan du och jag göra för att hjälpa laget att vinna?
Det enda vi kan göra är att skapa stämning, sjunga och klappa för att lyfta laget.

Så gillar man Lakers och att laget ska vinna sjunger man och klappar man.
Hatar man Lakers och vill att laget ska förlora är man tyst och sjunger inte med i ramsorna.
Enkel matematik.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Publiken 2023

Inläggav vlk » fre dec 22, 2023 7:06 pm

teddy skrev:Ett stort problem Växjö har men som inte nämns ovan är sittplatspubliken.
Alla lag som hyllas för en bra stämning är lag som har bra tryck även på sittplats. Hela hallen.
Exempelvis Färjestad, Rögle, Luleå, Leksand.

Växjös stora akilleshäl är sittplats. Folk som gör att det ibland är mer stämning på en begravning än på en hockeymatch.
Så infantilt tråkIga människor. Som inte ens bekymrar sig att klappa,än mindre sjunga med i ramsor.
Man lägger ALLT ansvar på ståplats.
Där ligger felet..
För att det ska bli bra stämning i Vida måste sittplats vakna till liv. Hjälpa till med stämningen.

Klubbarna som anses har bra stämning är dom vars hela hall är med och bidrar.

Börja med sittplats och arbeta utifrån det. Få folk att engagera sig och sluta vara tråkiga och meningslösa för klubben och laget.
Jag repeterar en viktig sak.
Om man gillar Lakers, vill man inte då att laget ska vinna?
Vad kan du och jag göra för att hjälpa laget att vinna?
Det enda vi kan göra är att skapa stämning, sjunga och klappa för att lyfta laget.

Så gillar man Lakers och att laget ska vinna sjunger man och klappar man.
Hatar man Lakers och vill att laget ska förlora är man tyst och sjunger inte med i ramsorna.
Enkel matematik.
Att resonera på det sättet hjälper föga att få med övrig publik. Det avskräcker snarare.

Dessutom stämmer inte det du säger. Sittplatspubliken som inte klappar och sjunger hatar inte Lakers.

För kännedom; jag står i lakejerna och sjunger.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Publiken 2023

Inläggav DeLarge » lör dec 23, 2023 5:49 pm

teddy skrev:Ett stort problem Växjö har men som inte nämns ovan är sittplatspubliken.
Alla lag som hyllas för en bra stämning är lag som har bra tryck även på sittplats. Hela hallen.
Exempelvis Färjestad, Rögle, Luleå, Leksand.


Det ser likadant ut i alla ishallar. Skillnaden är bara att vissa föreningar är immun mot kritik och runkas 24/7 av media så fort något händer i dom klubbarna

Kolla bara på MÄÄÄÄÄÄÄSTAaaaAAAAAAAAAA MäSSSSSSSSTARNA Dinosaurernas IF. Knappt fullsatt någon av deras hemmamatcher i år.

Växjös publiksnitt 4663/5750 = Fyller hallen till 0.81%
DIF publiksnitt 6208/8094 = 0.76% ....

Stockholm stad med drygt EN MILJON invånare har ett lägre publiksnitt än oss. DET ÄR INGEN SOM BELYSER DETTA på Cmore eller media
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Publiken 2023

Inläggav Dysterqvist » sön dec 24, 2023 7:21 pm

DeLarge skrev:
teddy skrev:Ett stort problem Växjö har men som inte nämns ovan är sittplatspubliken.
Alla lag som hyllas för en bra stämning är lag som har bra tryck även på sittplats. Hela hallen.
Exempelvis Färjestad, Rögle, Luleå, Leksand.


Det ser likadant ut i alla ishallar. Skillnaden är bara att vissa föreningar är immun mot kritik och runkas 24/7 av media så fort något händer i dom klubbarna

Kolla bara på MÄÄÄÄÄÄÄSTAaaaAAAAAAAAAA MäSSSSSSSSTARNA Dinosaurernas IF. Knappt fullsatt någon av deras hemmamatcher i år.

Växjös publiksnitt 4663/5750 = Fyller hallen till 0.81%
DIF publiksnitt 6208/8094 = 0.76% ....

Stockholm stad med drygt EN MILJON invånare har ett lägre publiksnitt än oss. DET ÄR INGEN SOM BELYSER DETTA på Cmore eller media


Men kom igen, Lakers ligger näst sist i SHL:s publikliga trots att man varit det mest framgångsrika laget i landet dom senaste 10 åren. Det ekar ju ju för fan tomt utmed långsidorna i var o varannan match, begravningsstämning!
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1017
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Publiken 2023

Inläggav DeLarge » mån dec 25, 2023 7:27 am

Dysterqvist skrev:Men kom igen, Lakers ligger näst sist i SHL:s publikliga trots att man varit det mest framgångsrika laget i landet dom senaste 10 åren. Det ekar ju ju för fan tomt utmed långsidorna i var o varannan match, begravningsstämning!


Tolkningsfråga angående stämning. Men vi besitter fortfarande ett högre procentuellt publiksnitt än DJURRRGÅÅÅRDENS IF, som i alla sammanhang belyses som SVerIIIIGES BäääSTA FaaaNS, men tydligen inte enligt statistik 8) 8) 8) 8)
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Publiken 2023

Inläggav vlk » mån dec 25, 2023 10:54 am

Dysterqvist skrev:
DeLarge skrev:
teddy skrev:Ett stort problem Växjö har men som inte nämns ovan är sittplatspubliken.
Alla lag som hyllas för en bra stämning är lag som har bra tryck även på sittplats. Hela hallen.
Exempelvis Färjestad, Rögle, Luleå, Leksand.


Det ser likadant ut i alla ishallar. Skillnaden är bara att vissa föreningar är immun mot kritik och runkas 24/7 av media så fort något händer i dom klubbarna

Kolla bara på MÄÄÄÄÄÄÄSTAaaaAAAAAAAAAA MäSSSSSSSSTARNA Dinosaurernas IF. Knappt fullsatt någon av deras hemmamatcher i år.

Växjös publiksnitt 4663/5750 = Fyller hallen till 0.81%
DIF publiksnitt 6208/8094 = 0.76% ....

Stockholm stad med drygt EN MILJON invånare har ett lägre publiksnitt än oss. DET ÄR INGEN SOM BELYSER DETTA på Cmore eller media


Men kom igen, Lakers ligger näst sist i SHL:s publikliga trots att man varit det mest framgångsrika laget i landet dom senaste 10 åren. Det ekar ju ju för fan tomt utmed långsidorna i var o varannan match, begravningsstämning!
Jag hade gärna sett mer publik, oavsett beläggningsgrad.

Att det är begravningsstämning håller jag dock inte med om.

Står du i klacken ? Klappar och sjunger du ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Publiken 2023

Inläggav StenhårtSlagskott » tis dec 26, 2023 11:34 pm

Bra jobbat av klacken och övrig publik. :clap:
Nu laddar vi om och knäpper hv-71.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Publiken 2023

Inläggav mollers » tor jan 18, 2024 9:04 pm

Bra jobb sista tiden med framtagning av nya ramsor! Känns som det efter många år av kräftgång på ståplats tillkommit ny energi, glädje och fest!

Sent from my A063 using Tapatalk
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1648
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Publiken 2023

Inläggav vlk » tor jan 18, 2024 9:06 pm

Lägg ut texterna , på papper på läktarna , eller här. Hälften hör inte vad som sjungs tyvärr och står tysta


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Publiken 2023

Inläggav Aleks » fre jan 19, 2024 9:30 pm

mollers skrev:Bra jobb sista tiden med framtagning av nya ramsor! Känns som det efter många år av kräftgång på ståplats tillkommit ny energi, glädje och fest!

Sent from my A063 using Tapatalk


Håller med! SÅ mycket roligare nu när det kommer nya ramsor, blir lite nytändning för en själv också då det ofta känts som man står och maler samma ramsa tidigare. Skönt att temat inte bara är "heja Lakers", mäktigare när ramsorna berättar något mer.

Finns det något forum där det pratas läktarkultur kring Lakers? Detta forum har väl spelat ut sin roll på den punkten tyvärr. Inga kanaler i sociala medier eller liknande? Fattar att man inom TIFO-gänget snackar internt men tror det gynnar om fler känner att man kan vara med i vad som är på g eller bara tagga till inför större matcher. Lättare att nå ut med texter till ramsor och annan information om det finns någon mer levande kanal.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Publiken 2023

Inläggav vlk » fre jan 19, 2024 11:33 pm

Jag skulle vilja att texten på samtliga nya ramsor sista året lades ut.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Publiken 2023

Inläggav Aleks » lör jan 20, 2024 12:35 am

vlk skrev:Jag skulle vilja att texten på samtliga nya ramsor sista året lades ut.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

https://www.youtube.com/watch?v=DXq-XdyGehk
Melodi från "sway", finns i flera varianter

Vi är mästarna från Växjö stad
Smålands lag
VLH

För evigt kommer vi att älska er
På Västra stå
VLH

Shalalalalalalala...


https://www.youtube.com/watch?v=05V4CgSL0lw
Heaven is a place on earth

Växjö Lakers Sveriges bästa lag
Fyra guld och flera ska vi ha (ta?)
Vi har ångat på sen 97
yngsta laget är det bästa nu

Shalalalala...


https://www.youtube.com/watch?v=GsoqhtVzm0M 49 sek in alternativt https://www.youtube.com/watch?v=eEfnRzD9rnY

På Västra stå
Åhh VLH
Vi ska kriga, sjunga, orangea vita blå

Vi ska ta guld, TA SM GULD
och Växjö Lakers ska för alltid finnas kvar

allez allez, allez allez


Håller med om att det borde finnas något bättre sätt att nå ut med nya ramsor. Blir givetvis lättare för alla att sjunga med då.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Publiken 2023

Inläggav vlk » lör jan 20, 2024 1:35 am

Aleks skrev:
vlk skrev:Jag skulle vilja att texten på samtliga nya ramsor sista året lades ut.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

https://www.youtube.com/watch?v=DXq-XdyGehk
Melodi från "sway", finns i flera varianter

Vi är mästarna från Växjö stad
Smålands lag
VLH

För evigt kommer vi att älska er
På Västra stå
VLH

Shalalalalalalala...


https://www.youtube.com/watch?v=05V4CgSL0lw
Heaven is a place on earth

Växjö Lakers Sveriges bästa lag
Fyra guld och flera ska vi ha (ta?)
Vi har ångat på sen 97
yngsta laget är det bästa nu

Shalalalala...


https://www.youtube.com/watch?v=GsoqhtVzm0M 49 sek in alternativt https://www.youtube.com/watch?v=eEfnRzD9rnY

På Västra stå
Åhh VLH
Vi ska kriga, sjunga, orangea vita blå

Vi ska ta guld, TA SM GULD
och Växjö Lakers ska för alltid finnas kvar

allez allez, allez allez


Håller med om att det borde finnas något bättre sätt att nå ut med nya ramsor. Blir givetvis lättare för alla att sjunga med då.
Tack


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Publiken 2023

Inläggav teddy » lör jan 20, 2024 10:27 am

Sen även denna.

Melodi
https://m.youtube.com/watch?v=Og-vfcQG0 ... Fucw%3D%3D

Lakers är laget i vårt hjärta.
I blodet orangea vita blå
I småländska skogar sången ekar
För alltid med hjärta och passion

Heja heja VLH
Heja heja VLH
Heja heja heja heja VLH
(Viktigt med fyra heja i sista och inte tre som vissa sjunger)
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Publiken 2023

Inläggav teddy » lör jan 20, 2024 10:34 am

Men även denna.
Dock har inte den tagit sig in på läktaren lika bra än.
Men sjungs flitigt i bussarna och på puben.

Melodi
https://m.youtube.com/watch?v=iNvOt2yDU ... IGZhbnM%3D
Vi kommer ifrån Växjö
Och sjunger för vårt laaag
Krigare från Småland
Vi vinner varje slaaag
.
Tillsammans är vi starka
Och alla ska vi slååå
Vi är Växjö Lakers
Orangea vita blåååå

Aléz Aléz Aleeeez
Aléz Aléz Aleeeez
Aléz Aléz Aleeeeeeez
Aléz Aléz Aleeeez
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Nästa

Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 61 gäster