Träningsmatcher 23/24

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Träningsmatcher 23/24

Inläggav bratsson » fre aug 25, 2023 6:25 pm

Kossila vilar sig i form

Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Träningsmatcher 23/24

Inläggav bratsson » fre aug 25, 2023 6:28 pm

Gabriel Carlsson ser hemskt långsam ut?

Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Träningsmatcher 23/24

Inläggav Dysterqvist » fre aug 25, 2023 6:29 pm

Har Lakers så jävla dålig ekonomi att man inte ens har råd med träningströjor utan måste spela med ordinarie matchställ?? Tror t o m Lenhovda har träningströjor.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1017
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Träningsmatcher 23/24

Inläggav bratsson » fre aug 25, 2023 6:44 pm

bratsson skrev:Gabriel Carlsson ser hemskt långsam ut?

Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk
Iofs så kunde inte Lowe åka baklänges ens i början så vi ser ger honom lite tid [emoji8]

Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Träningsmatcher 23/24

Inläggav bratsson » fre aug 25, 2023 7:13 pm

Nu börjar jag undra när Macan 2 (McLaughlin) kommer skada sig. Han ser alldeles för bra ut

Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Träningsmatcher 23/24

Inläggav StenhårtSlagskott » fre aug 25, 2023 7:45 pm

VLH i sin nuvarande form ser ut som ett stabilt lag som kommer inkassera många hedersamma uddamålsförluster.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott fre aug 25, 2023 8:06 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Träningsmatcher 23/24

Inläggav steve_saviano_theking » fre aug 25, 2023 7:59 pm

Nu är det ju i och för sig bara en träningsmatch. Men så fort Rögle trycker på lite hänger vi inte med. Kommer bli en tuff säsong.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Träningsmatcher 23/24

Inläggav Svartvadet » fre aug 25, 2023 7:59 pm

Skillnaden idag är edge.

Rögle sätter det som de bör, vi bränner. Tycker hellre vi ska förlora på försäsongen än att vinna massa, då börjar man säsongen med allt att vinna. Farligt med motsatta.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6423
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Träningsmatcher 23/24

Inläggav PutteA » fre aug 25, 2023 8:01 pm

Jag skulle vila säga att vi har ungefär lika djupa dalar som höga toppar i matchen. Sen känns vi uddlösa när det kommer till den sista tredjedelen. Dessutom 8 mål bakåt så här långt på två matcher. Det saknas en del just nu och jag förundras över Lakers upplägg. Först har man en träningsmatch den 16/8. Sen går det 10 dagar innan nästa, och det blir sista innan CHL startar. Har man verkligen ambitionen att vara med högt upp i CHL resan när man planerar sin försäsong på det här sättet. Känns märkligt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Träningsmatcher 23/24

Inläggav bratsson » fre aug 25, 2023 8:15 pm

Det är nog i år våra målvakter kommer synas med en sämre backbesättning.
Kommer värvas en målvakt vid jul.

Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Träningsmatcher 23/24

Inläggav vlk » fre aug 25, 2023 8:16 pm

Tjo vad det svänger om Lakers [emoji1782]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Träningsmatcher 23/24

Inläggav ratscore » fre aug 25, 2023 8:25 pm

StenhårtSlagskott skrev:VLH i sin nuvarande form ser ut som ett stabilt lag som kommer inkassera många hedersamma uddamålsförluster.
Hellre våra matchtröjor än ett ensamt "R" i Calibri (brödtext) - Den lata mannens teckensnitt.
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

Re: Träningsmatcher 23/24

Inläggav Person » fre aug 25, 2023 10:29 pm

Detta forum är ibland helt sanslöst. Förra säsongen var Kossila borta även då. Utöver det var det en drös spelare borta och vi torskade ett par matcher. Då var det snack om kvalspel.

Sedan vinner vi guld, Evert hyllas och alla är till freds. Silly är inte alla i smak men ingen vill döma ut Everts lag innan det är skarpt läge.

Efter två träningsmatcher, ett LHC som spelade sin tredje och Lakers första samt ett Rögle som vinner välförtjänt idag, gör att många är tillbaka på ruta ett. Det ifrågasätts både i denna tråd och sillytråden. Jag menar inte på att det inte ska kunna ifrågasättas men ge det mer än två träningsmatcher där vi saknat ett flertal spelare. Ha lite is i magen, vi har spelat om 0 poäng. Jag kommer hetsa upp mig efter fem SHL-omgångar om det fortsätter såhär. Inte i ett genrep mot Aalborg Pirates.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1838
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Träningsmatcher 23/24

Inläggav Dysterqvist » fre aug 25, 2023 10:39 pm

Person skrev:Detta forum är ibland helt sanslöst. Förra säsongen var Kossila borta även då. Utöver det var det en drös spelare borta och vi torskade ett par matcher. Då var det snack om kvalspel.

Sedan vinner vi guld, Evert hyllas och alla är till freds. Silly är inte alla i smak men ingen vill döma ut Everts lag innan det är skarpt läge.

Efter två träningsmatcher, ett LHC som spelade sin tredje och Lakers första samt ett Rögle som vinner välförtjänt idag, gör att många är tillbaka på ruta ett. Det ifrågasätts både i denna tråd och sillytråden. Jag menar inte på att det inte ska kunna ifrågasättas men ge det mer än två träningsmatcher där vi saknat ett flertal spelare. Ha lite is i magen, vi har spelat om 0 poäng. Jag kommer hetsa upp mig efter fem SHL-omgångar om det fortsätter såhär. Inte i ett genrep mot Aalborg Pirates.


Jag ser 5-6 inlägg i denna tråden, där någon tycker det går lite väl mycket opp o ner, ett par undrar varför Kossila är skadad mest hela tiden. Själv undrade jag varför Lakers inte har träningströjor, det har ALLA andra lag i ligan, även i lägre divisioner? Vet inte vad som är speciellt konstigt med att ifrågasätta detta? Det är väl ändå ganska relevanta funderingar. För övrigt håller jag helt med PutteA angående upplägget på försäsongen, väldigt långa uppehåll mellan matchen a innan man kastas rakt in i CHL. Tar man det ens på allvar?
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1017
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Träningsmatcher 23/24

Inläggav vlk » fre aug 25, 2023 10:44 pm

Person skrev:Detta forum är ibland helt sanslöst. Förra säsongen var Kossila borta även då. Utöver det var det en drös spelare borta och vi torskade ett par matcher. Då var det snack om kvalspel.

Sedan vinner vi guld, Evert hyllas och alla är till freds. Silly är inte alla i smak men ingen vill döma ut Everts lag innan det är skarpt läge.

Efter två träningsmatcher, ett LHC som spelade sin tredje och Lakers första samt ett Rögle som vinner välförtjänt idag, gör att många är tillbaka på ruta ett. Det ifrågasätts både i denna tråd och sillytråden. Jag menar inte på att det inte ska kunna ifrågasättas men ge det mer än två träningsmatcher där vi saknat ett flertal spelare. Ha lite is i magen, vi har spelat om 0 poäng. Jag kommer hetsa upp mig efter fem SHL-omgångar om det fortsätter såhär. Inte i ett genrep mot Aalborg Pirates.
Jag ser inte mycket till domedagsprofetior , bara ett par iakttagelser. Men om det känns bättre så säger vi att Lakers spelat kanonbra och att det kvittar om vi har ett par centrar borta.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Träningsmatcher 23/24

Inläggav PutteA » fre aug 25, 2023 11:37 pm

Jag dömer inte ut laget alls. Jag dömer däremot ut upplägget eftersom man sagt att man vill satsa på att vinna CHL. Man spelar två träningsmatcher, släpper in 8 mål och ska nu vara redo för att spela om poäng i ett upplägg som inte spelas över 52 omgångar utan ett kort serieupplägg och sen slutspel.

Laget däremot är intressant och jag hade varit mer positiv om vi hade haft 6 vanliga träningsmatcher kvar innan seriestart och inget CHL. Men nu ska vi kastas in i tävling på torsdag med en hög ambition, utåt sett i allafall.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Träningsmatcher 23/24

Inläggav Towen » lör aug 26, 2023 5:53 am

..Och SAIK fick slåss med näbbar och klor för en övertidsvinst mot ärkerivalen Björklöven - kanske inte så konstigt, när man har stjärnspelaren och dyraste nyförvärvet Kenny AGOSTINO utanför truppen :mrgreen:

Avdelning exakt hur mycket hockey per krona..?? :mrgreen:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1633
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Träningsmatcher 23/24

Inläggav Aleks » lör aug 26, 2023 11:39 am

Angående CHL så har man inte gett sig själva chansen att komma i så bra matchform som möjligt. Ambitionen är att vinna, men anser man helt enkelt att man ska klara det utan fler träningsmatcher i benen? Uppenbarligen!

Utåt sätt har man alltid pratat om att satsa på CHL, men tror vi alla sett att så inte är fallet. Även denna gång blir känslan densamma. I en intervju innan sommaren pratade Evertsson en del om svårigheten att försvara ett SM-guld. Något han tryckte på är att för ett guld-lag blir försäsongen mycket kortare och möjligheten att förbereda och bygga upp kroppen för nästa säsong lite mer begränsad. När man nu tittar på deras upplägg så känns det ändå som att siktet är inställt på en lång säsong där man som vanligt ska vara som bäst i mars/april. Därmed chansar man/offrar man CHL i detta tidiga skede.

Tittar man på trupper rakt av är det sällan experter och supportrar tycker Lakers har bästa laget innan säsongen drar igång. Med denna trupp är det likadant. Vår styrka ligger i att bygga ihop en fungerande maskin, detta utgångsläge är egentligen inte sämre än förra året. Älskar att följa resan, undrar hur den slutar i år?
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Föregående

Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster