CHL 2023/24

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: CHL 2023/24

Inläggav teddy » tis nov 21, 2023 11:08 pm

Vilka ska med till Genève eller München i kvartsfinalen?
Tänker att vi satsar likt tyskarna och Schweizarna och åker 200 man.
Lakers får göra som Ingolstadt/Rapperswill och sälja platser på sitt flyg.
Win win. Lakers får ner kostnaderna för flyget samt fans med sig som stöd.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: CHL 2023/24

Inläggav PutteA » tor nov 23, 2023 12:49 am

Men hur har tävlingsledningen tänkt när dom byggt årets tävling? Herre jisses. Lakers är högst rankat av lagen som är kvar enligt sluttabellen. Och får möta lag sju? Lukko är nästhögst rankat och får möta lag elva? Rapperswil är lägst rankat av alla och får möta lag nio? Alltså varför spelar man en grundserie? Spelar ju ingen roll vilken placering du har förutom i åttondelsfinalen. Fr.o.m kvarten spelar ju den slutplaceringen ingen roll längre?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: CHL 2023/24

Inläggav Dysterqvist » tor nov 23, 2023 10:59 am

Detta är en riktig bajsturnering, hoppas alla svenska lag drar sig ur skiten.

SHL är också bajs, ikväll kommer vi få se Frölunda spela pp tills dom har avgjort matchen. Sen kommer det ett par kompensationsutvisningar för att snygga till statistiken. Inget lag har haft fler pp än Frölunda senaste 10 åren , inget lag har haft fler bp än Växjö senast 10 åren.
Hur i helvete kan det inte bli utvisning, matchstraff och avstängning för LHC-killen för manglingen av Östlund?? Hela ligan är bajs. Allt handlar bra om att tjäna pengar, sportliga resultat kommer i andra hand för vartenda jävla klubb i både CHL och SHL.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1017
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: CHL 2023/24

Inläggav vlk » tor nov 23, 2023 11:05 am

Jag är benägen att hålla med faktiskt , växjö har tagit guld i motvind. Ett år vann vi serien men hade minst PP i ligan och leksand kom sist och hade flest PP med sig. Den ekvationen går aldrig att förklarar bort , känslosås styr domarnas beslut. Inte vad som sker på isen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: CHL 2023/24

Inläggav Härmapan » tor nov 23, 2023 11:09 am

Dysterqvist skrev:Detta är en riktig bajsturnering, hoppas alla svenska lag drar sig ur skiten.

SHL är också bajs, ikväll kommer vi få se Frölunda spela pp tills dom har avgjort matchen. Sen kommer det ett par kompensationsutvisningar för att snygga till statistiken. Inget lag har haft fler pp än Frölunda senaste 10 åren , inget lag har haft fler bp än Växjö senast 10 åren.
Hur i helvete kan det inte bli utvisning, matchstraff och avstängning för LHC-killen för manglingen av Östlund?? Hela ligan är bajs. Allt handlar bra om att tjäna pengar, sportliga resultat kommer i andra hand för vartenda jävla klubb i både CHL och SHL.
Riktigt så dystert ser jag inte på livet men jag håller med om Östlund…

Hur i helvete kan man helt släppa den???
Domaren står 2 meter från händelsen…

Det är fan helt sinnessjukt!

I NHL hade den som gjort så fått åka ambulans från arenan och blivit tvungen att äta med sugrör i flera månader…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3304
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

CHL 2023/24

Inläggav vlk » tor nov 23, 2023 11:23 am

Härmapan skrev:
Dysterqvist skrev:Detta är en riktig bajsturnering, hoppas alla svenska lag drar sig ur skiten.

SHL är också bajs, ikväll kommer vi få se Frölunda spela pp tills dom har avgjort matchen. Sen kommer det ett par kompensationsutvisningar för att snygga till statistiken. Inget lag har haft fler pp än Frölunda senaste 10 åren , inget lag har haft fler bp än Växjö senast 10 åren.
Hur i helvete kan det inte bli utvisning, matchstraff och avstängning för LHC-killen för manglingen av Östlund?? Hela ligan är bajs. Allt handlar bra om att tjäna pengar, sportliga resultat kommer i andra hand för vartenda jävla klubb i både CHL och SHL.
Riktigt så dystert ser jag inte på livet men jag håller med om Östlund…

Hur i helvete kan man helt släppa den???
Domaren står 2 meter från händelsen…

Det är fan helt sinnessjukt!

I NHL hade den som gjort så fått åka ambulans från arenan och blivit tvungen att äta med sugrör i flera månader…
Hur är det möjligt att det lag som hamnar sist i ligan får med sig flest PP och det lag som hamnar etta får med sig minst PP? När jag får ett vettigt svar på den frågan ska jag släppa min konspiratoriska filosofi kring detta.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Föregående

Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster