MinHockey ger betyg

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

MinHockey ger betyg

Inläggav Varanen » lör mar 26, 2022 4:49 pm

https://www.minhockey.se/sport/domen-ha ... jo-lakers/

Min kommentar:
Åhman får en 4:a i min bok. Taifs reservkeeper har överträffat mina förväntningar. Han kanske ska ha en trea när man ser till absoluta värden, men jag ger betyg efter hur de klarat sig utifrån de individuella förutsättningarna. Vilket ni kommer märka. Och det är så man ska betygsätta i mitt tycke. Helt ok om MinHockey valt andra grunder.

Larmis tvåa är ok, utifrån vad man kan förvänta sig. Men hans första match satte en ton av att ALLT har snäppat upp en nivå. Publikens reaktion när hans monsterräddning spelades upp på jumbotronen ger mig fortfarande gåshud. Viktigt.

Kalnins kom in så fel man kan komma. Ettan är given. Men han är ingen dålig keeper.

Backarna:

Min kommentar:
Wtf?! Avgå alla. Hela tiden. Skadehelvetet har varit overkligt. Men nu till betygen.

Persson har verkligen steppat upp, men har inte haft en perfekt säsong. Minnet är kort så femman är given. Kanske världens bästa back.

Häman Aktell var rent ut sagt sunkig ett tag när vi ställde upp med 3,5 backar till match. Nu spelar han riktigt bra. Han har till och med försökt sig på lite fysiskt spel och evildoing. Det finns där. Bara att fortsätta köra. Hade dock inte gett samma förtroende i 3 vs 3 och PP som lagledningen gör. Trean är ok. Levererat bra hockey efter den djupaste svackan ha troligen kommer ha under karriären.

Claesson. Hur han inte får en fyra är dåligt av MinHockey. Fysisk, offensivt kompetent och presterat på en jämn, hög nivå. Slagit mina förväntningar med råge.

A.Lundberg. Steppade INTE upp när vi hade brist på försvarare. Klart sämre än jag förväntade mig. Bättre nu när hela laget är bättre, men jag hade förväntat mig mycket mer. Inte en tillstymmelse till ledaregenskaper ute på isen trots relativt god rutin. En etta hade inte varit fel.

Krupic. Stora problem i början. Växt in i det på ett bra sätt. Jag ger honom en trea. Inte lätt att hitta rätt när man byter klubb och division mitt under en säsong. I absoluta termer är han nog en tvåa. Ska bli intressant att följa i slutspelet.

Andersson. Jag vill inte betygsätta honom med en så trasig säsong. Tvåa/trea någonstans är ok.

Thomas. Verkar tycka hockey är tokskoj igen. Viktig eftersom han svalt mycket tid. En trea när jag betygsätter efter mina förväntningar. En tvåa i absoluta termer. Ingen favoritspelare. Inte tillräckligt bra i det konstruktiva spelet för att väga upp de defensiva bristerna.

Krutil. En favorit till skillnad från Thomas. Ja, jag ser hans brister och misstag. Men det finns en framtida storback i hans agerande på isen. Många misstag drar ner betyget, men totalt sett vill jag ge den tjeckiska junioren en trea. Lite av ett hemligt vapen i slutspelet.

Finnarna. Vill jag inte bedöma på grund av trasig säsong.

Jonsson - En klar 4a. Bidragit otroligt fint när han fått spela. MinHockeys tvåa är skandalös. Med det sagt är det helt ok att vi tycker olika.

Är någon annan sugen på att bedöma anfallarna?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster