Tippa SHL 21/22

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Tippa SHL 21/22

Inläggav StenhårtSlagskott » ons aug 04, 2021 9:05 am

Råkade förstöra min rad från det här året med nya tippningen av 22/23 :(

Hade Växjö som femma och de slutade femma. Alltid något :D
Senast redigerad av StenhårtSlagskott ons aug 31, 2022 10:24 am, redigerad totalt 3 gånger.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Tippa SHL 21/22

Inläggav Varanen » ons aug 04, 2021 11:43 pm

Ett excellent tips. Jag skulle byta plats på DIF och Saik. Problemet med säsongstips är att man nästan med säkerhet kan säga att en av favoriterna floppar och en underdog flippar. Gäller att försöka hitta vilka som är korthuset och vilka som har oanad lagmoral och styrka.

Ta ut säsongens flipp och flopp och jag kan köpa ditt tips rakt av.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Tippa SHL 21/22

Inläggav StenhårtSlagskott » tor aug 05, 2021 7:35 pm

Varanen skrev:Ett excellent tips. Jag skulle byta plats på DIF och Saik. Problemet med säsongstips är att man nästan med säkerhet kan säga att en av favoriterna floppar och en underdog flippar. Gäller att försöka hitta vilka som är korthuset och vilka som har oanad lagmoral och styrka.

Ta ut säsongens flipp och flopp och jag kan köpa ditt tips rakt av.


Vad tror du om en tokflopp av FBK eller FHC och en tokflip av Brynäs då?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Tippa SHL 21/22

Inläggav Härmapan » tor aug 05, 2021 8:25 pm

Nja, fbk kan ju totalfloppa och borde ändå vinna guld!

Vinner inte dom i år så kan de lägga ner verksamheten för gott!!!

På pappret finns det ju bara ett lag som kan vinna - och då har de ändå råd med att 3-4 stjärnspelare floppar eller blir skadade…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Tippa SHL 21/22

Inläggav bratsson » tor aug 05, 2021 8:33 pm

StenhårtSlagskott skrev:Eftersom jag var den enda som spikade växjös förstaplats ser jag det som min plikt att lägga det första kamikazetipset.
viewtopic.php?f=3&t=21558

1. Färjestad Färjestad har i många år haft forwardsbesättning för att utmana i toppen men har främst visat okunskap och svaghet i försvaretspelet. Nu har året kommit där färjestad värvat allt och alla och går all-in för ett guld. Pallar de för trycket? Återstår att se men deras bredd ger en förstaplats i serien. Intressant att Eliasson nu får chansen som andraspade i SHL.

2. Frölunda Laget hade redan förra året en dyr och rutinerad trupp men orkade bara tre månader. Roger Röd drev sin spelare med mer fokus på armhävningar än hockey. Men nu har laget bara värvrvat dyra stjärnspelare istället för att hitta talanger höjer de löner för redan etablerade spelare som Folin, Lasch tillsammans med andra dyra spelare. Med den investeringen måste laget hamna etta eller två och Frölunda brukar ta guldet året efter Växjö...

3. Luleå är ett lag som spenderat otroligt mycket pengar under lång tid utan att vinna. Trots förra årets fiasko tror Luleå att de är ett topplag. Nu har de plockat in Shinnimin för att försöka vara jobbiga, tråkiga att möta. Det kommer inte vara vackert men de kommer gnälla till sig en tredjeplats.

4. Örebro hotade Växjö på allvar förra året och satsar för att vinna. Nu har de plockat in ett par rutinerade pjäser och bygger för att försöka nå sin första final. Tveksamt om det räcker men deras konsekventa spel tar dem till en fjärdeplats.

5. Växjö byggdes om till en maskin förra året. Helt ohotade trots att laget aldrig spelade ut motståndarna kunde laget vunnit finalen mot Rögle med 4-0 i matcher om de inte slarvat lite i andra matchen. Nu har de tappat många ledande spelare och poängplockare både bakåt och framåt. Just nu väger laget lätt men kommer kompletteras under säsong och kriga sig till en femteplats.

6. Rögle
som förra året trodde de var bättre än vad de var. Respect the fucking game var något som abbottarna missat. Att tro att laget är bättre än vad de är med endast omställningsspel för att måla fungerar mot friåkande indianer men när de mötte ett lag med ett försvar så visade det sig att de inte hade något spel. Kommer ligga på gränsen till toppsex tillsammans med Växjö och Skellefteå.

7. Skellefteå brukar komma toppsex om vi tittar tillbaka på senaste åren. De kan de göra även nu med tuff match mot Växjö och Rögle. Ny tränare men forsätter åka skriskor snabbast av alla men glömmer spelet hockey. I serien duger det men i slutspelet håller det inte.

8. Malmö kämpar på år efter år. Försöker vara tuffa men orkar aldrig uppåt i tabellen. Så även nu. Marcus Sylvegård kommer få en framträdande roll i laget inledningsvis efter guldet i växjö. Trots att han är bäst i familjen hållar han inte för ett topplina. Malmö gör det åndå bra och slutar åtta.

9. Leksand med maximal utdelning förra året gör att de får det svårt att upprepa det. Kommer behöva på gå på fler spelare detta år och då finns inte samma klass som förra året. Knätoffsar hör hemma i botten.

10. Linköping är laget som oavsett spelare slutar i botten. Notoriskt sämst när det gäller och laget saknar spets. Tur för albinoslejonen att de fått ihop två stabila målvakter och det räddar dem från kval.

11. Djurgården
är lite svårtippade. Ny tränare och saknar identitet och klasspelare. Kommer behöva jobba hårt för sina poäng. Kan det bli fullt i hovet(absolut inte på som nollornaåtta tror) så kan det hjälpa dem att slippa kval.

12. Oskarshamn
vet vad som krävs för att kriga i botten. De täcker med hörntänderna och spelar spetsigt när läge finns för kontring. De räcker för att slippa kval. Att de är smålands näst bästa lag är bra jobbat på så kort tid.

13. Timrå har bara ett mål. Det är att undvika kval. Tyvärr kommer det inte räcka trots att de som vanligt får en bra start som nykomling men som oftast orkar de inte när skadorna kommer.

14. Brynäs förtjänar inte att spela i SHL. Hur jag än vänder och vrider på det håller inte organisation shlklass. Tippar de sist oavsett lag och spel. Det är en klubb som behöver rivas och byggas om. Kanske vore en konkurs bäst med en nystart. Gävle bocken IF.


Bra skrivet men jag tror Örebro kommer ta hem hela skiten.
Dom har spelsättet som sitter som ett smäck och även värvat dyrt och bra med en dröse sisun med Lajunen i spetsen.

Rögle kommer sumpa det i år.

Orkar inte tippa hela tabellen då det kommer bytas allt för många spelare under säsongen så det känns totalt menlöst.

Tar topp 3 i alla fall.

Örebro
Färjestad
Luleå
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Tippa SHL 21/22

Inläggav Primeau » fre aug 06, 2021 9:35 am

1. FBK
2. LHF
3. ÖHK
4. RBK
5. FHC
6. SAIK
7. MIF
8. LIF
9. VLH
10. IKO
11. DIF
12. TIK
13. BIF
14. LHC
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Tippa SHL 21/22

Inläggav Anders L » fre aug 06, 2021 9:59 am

1 FHC
2 FBK
3 ÖHK
4 LIF
5 LHF
6 RBK
7 SAIK
8 VLH
9 IOK
10 MIF
11 DIF
12 TIK
13 BIF
14 LHC
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1658
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Re: Tippa SHL 21/22

Inläggav vlk » fre aug 06, 2021 10:27 am

Trist när de svenska mästarna inte alls är med i förhandstipsen. Då är det något som är fel.

Lakers 7:a är mitt tips.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Tippa SHL 21/22

Inläggav PutteA » lör aug 07, 2021 1:42 am

LHF
FBK
ÖHK
FHC
RBK
VLH
———————
SAIK
LIF
MIF
DIF
———————
IKO
LHC
———————
TIK
BIF

Jag tror Luleå vinner serien, men jag tror vi får se Frölunda mot Färjestad i SM final, och min tanke är att Frölunda fortsätter att vinna direkt efter oss!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Tippa SHL 21/22

Inläggav Varanen » lör aug 07, 2021 5:10 pm

1. Luleå
2. Färjestad
3. VLH
4. Örebro
5. RBK
6. IKO
7. Frölunda
8. Djurgården
9. Skellefteå
10. Leksand
11. Malmö
12. Timrå
13. Linköping
14. BIF
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Tippa SHL 21/22

Inläggav Towen » lör aug 07, 2021 5:19 pm

Haussa inte LOOB och GRAUERS klaner på gamla meriter. Jag tror t ex att Frölunda behöver en större städning. Man KAN vara för hårt tränad.

Luleå snackas det om varje år. Som Carola i Melodifestivalen. Men hur ofta vinner man? I desperation suger man upp de spelare Mästarna inte vill ha kvar..

Örebro lider av "LHC syndrome" - Vi har ALDRIG vunnit något. Varför skulle vi göra det nu? #21:s frånfälle i tränarstaben kommer kännas i de stora matcherna.

Rögle? Ha ha ha. Inte två bandyfinaler i rad.

Nej, jag tycker det luktar BACK-TO-BACK-GULD i SHL 2022..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Tippa SHL 21/22

Inläggav Svartvadet » lör aug 07, 2021 5:44 pm

1. Fäjesta - Vore ett misslyckande deluxus annars
2. Lulä - Omark kommer leverera på helt annat sätt än Klasen
3. Flodhästarna - Var bra förra året med, värvat mycket fint. Tippar de tar guldet i Final mot FBK.
4. Roger Rönnbajs - Övertränade som vanligt
5. She left u - Klarar alltid topp 6, trots de värvat sjukt konstiga spelare.
6. REGERANDE MÄSTARNA - LÖSER topp sex! Tyvärr lite för vekt lag till sizen, tror det biter oss i arslet.
7. Malmø - Har Söderberg lite kvar att ge? Kanske. Spännande lag annars.
8. Möglet - Palola, Zaar, Ryfors, Seider, Gelinas osv. Värvat någon skum finne på backplats, tveksamt lagbygge.
9. Lek-sand - Stort ansvar på Ruohomaa & Kloos som ska ersätta gudarna från Slovakien.
10. Dyrgården - Håller Videll än? Återstår att se. Annars hoppas de nog på Holtz.
11. Reaktorn - Bröderna Zohorna kommer nog lösa mycket, men det är ihåligt ändå. Svårtippat.
12. TIKarna - Värvat klokt, tror de löser nytt kontrakt.
13. Silver-HC - Högberg i mål är bra värvning. Men en Dansk spetsforward och Gibbons som dalat sedan hans VM-debut
14. Övergrepps IF - Har knappt ändrat på sitt lag. Hemsk förening, fy fan.


Guldet till Flodhästarna som sagt. Färjestad vinner serien, men håller inte hela vägen in. Tror det blir samma för HV i HA - vinner serien, men sedan?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Tippa SHL 21/22

Inläggav Dannedd » ons aug 11, 2021 1:35 pm

Ähhhhhhh!

1. Växjö
2-14. Resten...
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Tippa SHL 21/22

Inläggav DeLarge » ons aug 11, 2021 3:45 pm

1. Frölunda
2. Skellefteå
3. Växjö
4. Färjestad
5. Luleå
6. Malmö
--------
7. Rögle
8. Örebro
9. Djurgården
10. Linköping
--------
11. Oskarshamn
12. Timrå
--------
13. Brynäs
14. Leksand


Växjö vinner guldet & Brynäs åker ur.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1071
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Tippa SHL 21/22

Inläggav Ahbez » ons aug 11, 2021 9:50 pm

Dannedd skrev:Ähhhhhhh!

1. Växjö
2-14. Resten...


Instämmer!
Ahbez
Forumentusiast
 
Inlägg: 482
Blev medlem: lör okt 15, 2011 10:15 pm
Ort: Braås


Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: DeLarge och 25 gäster