Tv-pucken

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Tv-pucken

Inläggav Stupet » sön nov 01, 2020 3:44 pm

Måste säga att det är väldigt väldigt väldigt svagt av Växjö Lakers att man inte har ett damlag i hockey. Man spelar i SHL och har 2 SM-Guld. Men det är stor skillnad på klubbarna i småland.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Tv-pucken

Inläggav Svartvadet » sön nov 01, 2020 4:02 pm

Man har ju försökt flertalet gånger, men inte lyckats.

Kan lova dig att man kommer ha i framtiden. Det handlar mer om att man "inte vill göra samma misstag igen".
Är ju jättemånga flickor som testar hockey bland de små, så intresset verkar ju definitivt finnas där :)
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Tv-pucken

Inläggav Aleks » sön nov 01, 2020 6:30 pm

Tycker satsningen tyder på att man vill ha ett damlag inom snar framtid. Tydligt att man prioriterar att åka runt till skolorna i Växjö för att få så många flickor som möjligt att testa hockey, många har nappat. Om 5 år kanske man bildar det första laget med en hel del från egna leden
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Tv-pucken

Inläggav Towen » sön nov 01, 2020 8:37 pm

Japp! Tror man snackat ihop sig lite med Frölunda angående en injektion på damsidan. Klubbarna startade en promotion-/ rekryterings- och prova på-process bland unga flickor ungefär samtidigt. Makes good sense, givet bl a geografiskt läge.

Vi får hoppas att vi får ett snyggt tjejlag i ett snyggt och snävt matchställ.. (skulle 'Trumpen' ha sagt :lol: ). Jag säger ett sylvasst Lakers Ladies som ger dubbla SM-guld en och samma säsong - och varför inte en "damtröja" i taket med tiden..?

Kuriosa: hänger det någon damtröja i taket i någon arena, eller skulle vi bli först..?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Tv-pucken

Inläggav Svartvadet » sön nov 01, 2020 8:49 pm

Jag har dock, trots mitt inlägg jag skrev innan, ganska svårt för damhockey. Givetvis ska tjejerna få lira, det är inte det. Jag tycker bara hockey är för fysiskt, det blir liksom inte samma sport längre med damer...

Ta Fotboll t.ex, där är herrarna riktigt trevligt och Damerna helt OK trevligt - då det inte är samma fysik gällande tacklingar etc. Ganska likvärdigt ändå.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Tv-pucken

Inläggav Towen » mån nov 02, 2020 12:23 am

Håller med. Hockey som vi känner den är en kampsport. Det kan komma en tjej med Linus KLASEN's handleder (bor det inte redan en brud i den primadonnan? :P ), en 'hockey-Martha' - men den farten och kraften du finner i herrhockeyn den är bara inte möjlig att prestera för töserna. Du behöver ballar (hörde du det JFK..?).
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Tv-pucken

Inläggav venomizer » tor nov 05, 2020 12:42 pm

Inget superfan heller. Men regeln har väl kommit till för att 12-åringar spelar med 30-åringar, eftersom underlaget inte funnits med tillräckligt många spelare.
Så tänker man ett steg längre än näsan räcker så skulle det mycket väl kunna bli en ändring på det och bli mer likt.
För övrigt väldigt lama kommentarer från gubbar, även om ni säger att det är skämt. Onödiga sådana i ett sånt här forum.
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 569
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm


Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster