Tippa SHL 2020/21

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Tippa SHL 2020/21

Inläggav Svartvadet » lör aug 08, 2020 1:49 pm

-
Senast redigerad av Svartvadet mån aug 10, 2020 10:23 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Tippa SHL 2020/21

Inläggav davvee » lör aug 08, 2020 3:35 pm

Svartvadet skrev:Det tillhör traditionen att tippa säsongen innan träningsmatcherna börjar!
Hur ser era tips ut?

1. Frölunda HC - Tappet av Lasch ersätts av Mursak. Raymond får ett rejält genombrott.
2. HV71 - Väldigt välbyggt lag. Andersson, Nybeck, Kinnvall, Johansson osv. osv. Toppas med rutin framåt.
3. Luleå HF - Kommer vara bra i år igen. Tror Klasen tar för stor plats, även målvakterna är frågetecken.
4. Skellefteå AIK - Kontinuitet. De kommer vara topp-5, som alltid.
5. Färjestads BK - Virtanen tillbaka. Har målskyttar i överflöd.
6. Rögle BK - Ingen Brithén eller Curran. De spelar Abbott-hockey ändå, det räcker långt.
7. Brynäs IF - Värvat rejält. Kan bli en dark horse i ett slutspel.
8. Djurgårdens IF - Holtz och Josefsson kommer vara livsfarliga. Slår de Raymond/Mursak?
9. Linköpings HC - Har värvat som aldrig förr. Ljung ihop med Lundh. Palve med Gordon och Little?
10. Växjö Lakers HC - För mycket press på Rosén/Persson. Stort frågetecken på målvakterna.
11. Örebro HK - Värvat rejält, men saknar spets. Abols? Nja.
12. Malmö IF - Fagervall kommer få jobba r*ven av sig för att få ihop detta.
13. Leksands IF - Fortfarande för klent.
14. IK Oskarshamn - Allt annat än 14:de vore en skräll.

Poängligavinnare: Jan Mursak
SM-Guld: HV71

Håller med om mycket av det du skriver. Skulle dock kunna tänka mig att byta plats på oss o Rögle. Tappet av Curran och Brithen är enormt, och vad har de egentligen värvat?
davvee
Forumamatör
 
Inlägg: 14
Blev medlem: mån mar 09, 2020 12:40 pm

Re: Tippa SHL 2020/21

Inläggav Svartvadet » lör aug 08, 2020 5:36 pm

-
Senast redigerad av Svartvadet mån aug 10, 2020 10:23 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Tippa SHL 2020/21

Inläggav vlk » mån aug 10, 2020 5:50 pm

Jag är glad om vi slipper kvala nedåt. Det är min personliga förhoppning. Slutspel är en bonus. Bättre än så visade inte laget förra säsongen. Jag skulle vilja se att lättjan och den ofta tidiga uppgivenheten från förra säsongen är borta. Då kan det kanske bli slutspel.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Tippa SHL 2020/21

Inläggav bratsson » mån aug 10, 2020 6:05 pm

Med tanke på hur "alla" lag fyller på med spelare innan campen så får vi vara glada om vi har ett mer samspelt lag som börjar plocka poäng efter att alla stjärnor åkt över igen.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Tippa SHL 2020/21

Inläggav pistoletov » mån aug 10, 2020 9:14 pm

Oseriöst att tippa en tabell när lagen inte är färdigvärvade. Fram till idag saknade exempelvis mitt Rögle både en C1 och RW (Palola) och det är ju inte precis dussinlirare. Vad sägs om att plocka bort Rosén och Gyngé och tippa tabellen på nytt? Kul va? Dessutom har ju Rögle visat intresse för Sellgren och att låna Curran, vilket de kommer göra. Trodde ni verkligen att man skulle nöja sig med att inte ersätta Brithen mfl? Samtidigt hade jag också tippat Rögle i mittenskiktet trots allt, precis som Växjö. Luleå, FBK, FHC och HV topp 4 utan inbördes. IKO sist och Leksand ett bottenlag. I övrigt är det svårtippat.
pistoletov
Forumamatör
 
Inlägg: 20
Blev medlem: mån aug 10, 2020 1:18 pm

Re: Tippa SHL 2020/21

Inläggav Svartvadet » mån aug 10, 2020 9:22 pm

-
Senast redigerad av Svartvadet mån aug 10, 2020 10:23 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Tippa SHL 2020/21

Inläggav pistoletov » mån aug 10, 2020 10:08 pm

Svartvadet skrev:Tradition, är väl mitt svar till dig!

Även om Palola är bra, så anser jag inte att han ersätter Brithén. Som att säga att Horak ersatte Rosén, typ. Klubbkänsla betyder mycket, för att ta det där extra skäret och vara villig att offra en hörntand för emblemet på bröstet.

Curran kommer ni inte få ha hela säsongen ändå, alltså är det lite halv om halv irrelevant. Vad händer när han sticker? Ska inte han ersättas med? :roll:

Står fast vid mitt tips, ser inte er tabellplacering som någon större skillnad. Liksom jag inte ser Malmös på annat sätt pga Händemark.

Men, det slog mig nu att det är absolut noll intresse av detta. Då ingen mer har svarat. Tröttare supportrar får man leta efter. Kanske läge att ta bort tråden istället.
Vem har sagt att Palola är Brithens ersättare? Rögle jagar en förstacenter och har försökt värva Kellman bland annat. Skvallrar lite om klassen man vill ha in som Brithens ersättare. Nu väntar man antagligen på att vassa nordamerikaner ska bli lediga innan man slår till. Curran kommer förmodligen att ersättas när han lämnar.

Det ska också sägas att Rögle värvat potentialbacken Ekeståhl från FBK, som var på G till KHL innan Rögle hörde av sig. En chansning givetvis men han hade faktiskt bäst underliggande siffror av SHLs backar förra säsongen även om han inte spelade lika mycket som de uppenbara topparna, så det är ett spännande namn.

Bild

Jag hade inte tippat Rögle lika högt som du om vi inte ämnat att ersätta Brithen, Curran och få in RWn (Palola). När vi fått in alla borde Rögle kunna slåss om de platserna. Rögle var 4p från 6e-platsen förra säsongen, tappet av Curran och Brithen betyder mycket mer än de där 4-poängen. Därför måste de ersättas.

Bättre drag på vårt forum.
pistoletov
Forumamatör
 
Inlägg: 20
Blev medlem: mån aug 10, 2020 1:18 pm

Re: Tippa SHL 2020/21

Inläggav Svartvadet » mån aug 10, 2020 10:23 pm

Jag tror vi dödar denna tråden, diskutera Rögle kan vi göra på annat håll.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Tippa SHL 2020/21

Inläggav bratsson » mån aug 10, 2020 10:33 pm

Svartvadet skrev:Det tillhör traditionen att tippa säsongen innan träningsmatcherna börjar!
Hur ser era tips ut?

1. Frölunda HC - Tappet av Lasch ersätts av Mursak. Raymond får ett rejält genombrott.
2. HV71 - Väldigt välbyggt lag. Andersson, Nybeck, Kinnvall, Johansson osv. osv. Toppas med rutin framåt.
3. Luleå HF - Kommer vara bra i år igen. Tror Klasen tar för stor plats, även målvakterna är frågetecken.
4. Skellefteå AIK - Kontinuitet. De kommer vara topp-5, som alltid.
5. Färjestads BK - Virtanen tillbaka. Har målskyttar i överflöd.
6. Rögle BK - Ingen Brithén eller Curran. De spelar Abbott-hockey ändå, det räcker långt.
7. Brynäs IF - Värvat rejält. Kan bli en dark horse i ett slutspel.
8. Djurgårdens IF - Holtz och Josefsson kommer vara livsfarliga. Slår de Raymond/Mursak?
9. Linköpings HC - Har värvat som aldrig förr. Ljung ihop med Lundh. Palve med Gordon och Little?
10. Växjö Lakers HC - För mycket press på Rosén/Persson. Stort frågetecken på målvakterna.
11. Örebro HK - Värvat rejält, men saknar spets. Abols? Nja.
12. Malmö IF - Fagervall kommer få jobba r*ven av sig för att få ihop detta.
13. Leksands IF - Fortfarande för klent.
14. IK Oskarshamn - Allt annat än 14:de vore en skräll.

Poängligavinnare: Jan Mursak
SM-Guld: HV71
Svartvadet skrev:Tradition, är väl mitt svar till dig!

Även om Palola är bra, så anser jag inte att han ersätter Brithén. Som att säga att Horak ersatte Rosén, typ. Klubbkänsla betyder mycket, för att ta det där extra skäret och vara villig att offra en hörntand för emblemet på bröstet.

Curran kommer ni inte få ha hela säsongen ändå, alltså är det lite halv om halv irrelevant. Vad händer när han sticker? Ska inte han ersättas med? :roll:

Står fast vid mitt tips, ser inte er tabellplacering som någon större skillnad. Liksom jag inte ser Malmös på annat sätt pga Händemark.

Men, det slog mig nu att det är absolut noll intresse av detta. Då ingen mer har svarat. Tröttare supportrar får man leta efter. Kanske läge att ta bort tråden istället.
Förlåt.... Här kommer mitt pigga tippande [emoji1]

1. Färjestad (klass överallt)
2. HV71 (Lias är bra)
3. Örebro HK (Enroth kommer stå på tå)
4. Frölunda (Bra coaching och sjuuukt tränade)
5. Skellefteå (gamla rävarna kan än och alltid pigga juniorer)
6. Luleå (gör en Hammarby)
7. Brynäs IF (njae, Peter kanske skrämmer upp dem någon våning till)
8. Djurgårdens IF (bara för att jag inte gillar dem och Dicken)
9. Linköpings HC (kanske borde byta plats med Skellefteå?)
10. Rögle BK (inte utan Curran som gav dem massor med poäng)
11. Växjö Lakers HC (tveksamt, fegvärvat iom rådande omständigheter, kan vara grymt bra när alla andras stjärnor drar till NHL)
12. Malmö IF (nopp)
13. Leksands IF (kan skrälla lite högre upp)
14. IK Oskarshamn (omöjligt)


Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Tippa SHL 2020/21

Inläggav StenhårtSlagskott » tis aug 11, 2020 3:42 pm

Här kommer min helt partiska, enögda supporterlista då första SHL-lag gör sin första träningsmatch idag så vill inte jag vara sämre än att slänga in ett tips.

1. Växjö - Oväntat? Ja, kanske. Men vem trodde på Växjös resa för 20 år sedan?!? Klass finns men mycket måste stämma och de gör det också. Evertsson kryddar med två superspjut när publiken trillar in runt jul. Fina julklappar. God jul & Gott nytt och Växjö rycker i toppen!

2. HV - Riktigt bra lag. Men lillasyster får lite problem med skador och slutar som första förlorare. Härligt!

3. Luleå - Stabila och vann mycket uddamålssegrar i fjol men nu studsar det stolpe ut och det räcker bara till brons.

4. Färjestad - Äntligen kontinutet på ledarsidan. Låter frågande till målvakterna. Fina backar och en Lindqvist och en finne som kommer ösa in poäng. Men båda blir skadade och spelet hackar. Fyra är det bästa FBK mäktar med.

5. Frölunda - När Luleå hade förköpt sig på backsidan fick Frölunda en räkmacka och med sista back in hittade fhc den back som kan ge spelet den skärpa framåt som forwards behöver. Frölunda har alla komponenter, men liksom förra året är lagets forwards lite för tröga. Sundström kan inte ta över framåt efter Joel. Raymond kan inte ersätta Lasch. Roger blir arg. Ingen publik i Scandinavium. Hur klara Frölunda sig utan det? Blir tufft! I augusti beslutas också om Indien en får vara kvar. Hur tas det emot att ev åka in utan indian? Antiklimax på västkusten!

6. Skellefteå - Inget flashigt lag som helt saknar guldchans men som alltid är solida och Lindström, Möller och kiiskinen kämpar ner Örebro och tar sista slutspelsplatsen. Berts son blir intressant att följa till skillnad till Skellefteå som lag. Femteplatsen är redan klar. Kan inte bli bättre eller sämre än just femma. Klart!

7. Örebro - Höjt sin budget ordentligt och förstärkt framåt , bakåt och i mitten. Tränarna känns habila ochfår de in Brome till ett redan intressant lag så blir de lagom äckliga i spelet. Laget satsar uppåt men 7:a får det bli. Ja.

8. Rögle - Kan egentligen sluta lite högre om de får in Kodie C men på grund av de många skadorna som de alltid har samt att Zorro lämnar efter två månader för att spela med Vancouver så blir det en stökig säsongen för Rögle. 8 är en missräkning för Rögle men laget är på rätt väg. Uppåt.

9. Brynäs - Laget som ska ta 4 guld på 9 år har spräckt sin budget och nu måste det bara bli slutspel. Men det stämmer inte inte i gävle. Två bra kedjor räcker inte i hård konkurrens i SHL. Fansen måste pumpa in mer pengar. Ny tränare för ändå Brynäs närmare topplagen och en niondeplats är inget att skämmas över för ett lag som bytt tränare lika ofta som jag byter kalsonger, vilket är varje dag.

10. Linköping - Linköping fick in pengar och medan många lag håller i värvningshandbromsen gasar pajen som självaste Hamilton på rakan. Spelarna för ett lyft finns men Linköping är Linköping och det slutar som allt som ofta långt ner och ekonomiska problem uppstår. Licensen klaras på grund av Coronadispensen.

11. Djurgården - Problem i Djurgården avslöjades redan förra året och allt hänger på Josefsson. Som tyvärr blir skadad och får satsa mer på papparollen vilket han gör med glädje. Djurgården utan publik på hovet är som kvaliteten på Trojas islada som läcker in vid lite regn. Usel. Blir inga billiga powerplay och fördelaktiga domslut utan och det klara inte mästa mästarna play-in. HaHa. Skadeglädje!

12. Malmö - En klubb som Peter Andersson har gjort det bra med år efter år. Jobbiga att möte. Budgettrupp har de ofta haft. Och med Händemark tillfälligt på plats tar de sig samman inledningsvis men orkar inte över 52 omgångar utan en förstacenter av klass. Hur blir det med licensen framöver?

13. Leksand - Gatsten och fans får finansiera lyxkonsumtion här. Köper och köper men kommer aldrig framåt, uppåt. Kval mot Mora? Alltid!

14. Oskarshamn - Smålands stolthet? Eller åtminstone Smålands stoltaste lag. Imponerande att ta sig upp... och hålla sig kvar tack vare Corona. Men allt det roliga har ett slut. Adjö!
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Tippa SHL 2020/21

Inläggav vlk » fre aug 14, 2020 11:46 am

1 Luleå
2 Färjestad
3 Rögle
4 Örebro
5 HV71
6 Frölunda
7 Skellefteå
8 Brynäs
9 Malmö
10 Oskarshamn
11 Djurgården
12 Växjö
13 Lindköping
14 Leksand


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Tippa SHL 2020/21

Inläggav bnils » ons mar 31, 2021 11:21 pm

StenhårtSlagskott skrev:Här kommer min helt partiska, enögda supporterlista då första SHL-lag gör sin första träningsmatch idag så vill inte jag vara sämre än att slänga in ett tips.

1. Växjö - Oväntat? Ja, kanske. Men vem trodde på Växjös resa för 20 år sedan?!? Klass finns men mycket måste stämma och de gör det också. Evertsson kryddar med två superspjut när publiken trillar in runt jul. Fina julklappar. God jul & Gott nytt och Växjö rycker i toppen!


Grattis!
bnils
Forumentusiast
 
Inlägg: 360
Blev medlem: ons mar 05, 2014 1:08 pm
Ort: Furuby

Re: Tippa SHL 2020/21

Inläggav PutteA » tor apr 01, 2021 9:52 pm

bnils skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Här kommer min helt partiska, enögda supporterlista då första SHL-lag gör sin första träningsmatch idag så vill inte jag vara sämre än att slänga in ett tips.

1. Växjö - Oväntat? Ja, kanske. Men vem trodde på Växjös resa för 20 år sedan?!? Klass finns men mycket måste stämma och de gör det också. Evertsson kryddar med två superspjut när publiken trillar in runt jul. Fina julklappar. God jul & Gott nytt och Växjö rycker i toppen!


Grattis!


Ja den var bra att sätta. Däremot kollade jag igenom resten [emoji16] HV71 tvåa, ”riktigt bra lag” [emoji56] Ousch!! Rögle åtta, och Leksand i kval [emoji28]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Tippa SHL 2020/21

Inläggav PutteA » tor apr 01, 2021 9:54 pm

Dessutom kommentaren om Färjestad: ”Äntligen lite stabilitet på ledarsidan, ousch x 2 [emoji1787][emoji1787]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Tippa SHL 2020/21

Inläggav Varanen » tor apr 01, 2021 10:14 pm

Jag dissar ingen av er som tippade. Själv lät jag bli. Sjukt osäker på mitt eget lag efter två säsonger där vi kollapsade titt som tätt. Ilari the Mighty kom och undrade varför somliga ligger i hörnet och darrar. Låt oss spela. Helst om Guldet.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Tippa SHL 2020/21

Inläggav StenhårtSlagskott » tor apr 01, 2021 10:49 pm

tackar. Jag har koll på växjö. Övriga lag överlåter jag till er. Skämt åsido. Tippa placeringarna i shl så tidigt är mer tur än skicklighet. Mer en rolig grej.

Någon som har självförtroende att våga sig på kval och slutspel?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Tippa SHL 2020/21

Inläggav Svartvadet » tor apr 01, 2021 11:40 pm

Hahaha jag har aldrig skämts så mycket!

Hoppas aldrig jag är såhär nära Wennerholms skor igen :lol: :lol:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Tippa SHL 2020/21

Inläggav bratsson » tor apr 01, 2021 11:46 pm

bratsson skrev:
Svartvadet skrev:Det tillhör traditionen att tippa säsongen innan träningsmatcherna börjar!
Hur ser era tips ut?

1. Frölunda HC - Tappet av Lasch ersätts av Mursak. Raymond får ett rejält genombrott.
2. HV71 - Väldigt välbyggt lag. Andersson, Nybeck, Kinnvall, Johansson osv. osv. Toppas med rutin framåt.
3. Luleå HF - Kommer vara bra i år igen. Tror Klasen tar för stor plats, även målvakterna är frågetecken.
4. Skellefteå AIK - Kontinuitet. De kommer vara topp-5, som alltid.
5. Färjestads BK - Virtanen tillbaka. Har målskyttar i överflöd.
6. Rögle BK - Ingen Brithén eller Curran. De spelar Abbott-hockey ändå, det räcker långt.
7. Brynäs IF - Värvat rejält. Kan bli en dark horse i ett slutspel.
8. Djurgårdens IF - Holtz och Josefsson kommer vara livsfarliga. Slår de Raymond/Mursak?
9. Linköpings HC - Har värvat som aldrig förr. Ljung ihop med Lundh. Palve med Gordon och Little?
10. Växjö Lakers HC - För mycket press på Rosén/Persson. Stort frågetecken på målvakterna.
11. Örebro HK - Värvat rejält, men saknar spets. Abols? Nja.
12. Malmö IF - Fagervall kommer få jobba r*ven av sig för att få ihop detta.
13. Leksands IF - Fortfarande för klent.
14. IK Oskarshamn - Allt annat än 14:de vore en skräll.

Poängligavinnare: Jan Mursak
SM-Guld: HV71
Svartvadet skrev:Tradition, är väl mitt svar till dig!

Även om Palola är bra, så anser jag inte att han ersätter Brithén. Som att säga att Horak ersatte Rosén, typ. Klubbkänsla betyder mycket, för att ta det där extra skäret och vara villig att offra en hörntand för emblemet på bröstet.

Curran kommer ni inte få ha hela säsongen ändå, alltså är det lite halv om halv irrelevant. Vad händer när han sticker? Ska inte han ersättas med? :roll:

Står fast vid mitt tips, ser inte er tabellplacering som någon större skillnad. Liksom jag inte ser Malmös på annat sätt pga Händemark.

Men, det slog mig nu att det är absolut noll intresse av detta. Då ingen mer har svarat. Tröttare supportrar får man leta efter. Kanske läge att ta bort tråden istället.
Förlåt.... Här kommer mitt pigga tippande [emoji1]

1. Färjestad (klass överallt)
2. HV71 (Lias är bra)
3. Örebro HK (Enroth kommer stå på tå)
4. Frölunda (Bra coaching och sjuuukt tränade)
5. Skellefteå (gamla rävarna kan än och alltid pigga juniorer)
6. Luleå (gör en Hammarby)
7. Brynäs IF (njae, Peter kanske skrämmer upp dem någon våning till)
8. Djurgårdens IF (bara för att jag inte gillar dem och Dicken)
9. Linköpings HC (kanske borde byta plats med Skellefteå?)
10. Rögle BK (inte utan Curran som gav dem massor med poäng)
11. Växjö Lakers HC (tveksamt, fegvärvat iom rådande omständigheter, kan vara grymt bra när alla andras stjärnor drar till NHL)
12. Malmö IF (nopp)
13. Leksands IF (kan skrälla lite högre upp)
14. IK Oskarshamn (omöjligt)


Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
Well... Jag hade rätt om Luleå i alla fall [emoji3061][emoji3517]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm


Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster