Hur spelas Stanley-Cup?

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Hur spelas Stanley-Cup?

Inläggav MalZon » fre jul 24, 2020 11:37 am

Inte hängt med...
Börjar det 1 augusti? Men lagen som de var under säsongen? Vilket menas att de kan bli försenade till säsongsstarten av SHL, eller spelare som ska hit vara helt slutkörda?
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Hur spelas Stanley-Cup?

Inläggav Person » mån jul 27, 2020 3:18 pm

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Menar du spelare som ska till SHL? Jag tror verkligen inte att spelare som går långt i ett SC går till SHL.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Hur spelas Stanley-Cup?

Inläggav MalZon » ons jul 29, 2020 10:07 am

Funderade på de spelare, om det nu är några, som värvats till SHL-lag från NHL-lag inför säsongen. Om de nu ska spela ett slutspel i NHL i 2 månader som börjar 1 augusti, så kommer de ju att bli försenade till SHL starten i september. Om de går långt alltså. De kommer ju vara rätt slutkörda när de kommer hit? Handlar väl inte om många spelare kanske iofs..
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Hur spelas Stanley-Cup?

Inläggav Svartvadet » ons jul 29, 2020 10:25 am

Rätta mig gärna om jag har fel, men samtliga lag som inte låg på Slutspelsplats kunde göra sina spelare till FA när beslutet togs att grundserien i NHL inte skulle spelas klart?

Det är därför Joel kunde signa, då Anaheim inte låg på plats för Slutspel t.ex.

Det är inga andra spelare som har gått från NHL till SHL, inte utan att vara på "lån". Det som diskuteras nu är ju två olika scenarion:

1. De spelare som signat NHL-kontrakt från SHL, ska de få inleda i SHL? Vill säga att man har sagt "OK" här redan.
2. Innan NHL drar igång sin nästa säsong, så har de en "off-season" som vanligt - kommer spelare kunna lira i SHL då istället för barmark? Här är det ännu oklart. Troligtvis knepigt med alla försäkringskostnader.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Hur spelas Stanley-Cup?

Inläggav Person » lör aug 01, 2020 12:23 pm

MalZon skrev:Funderade på de spelare, om det nu är några, som värvats till SHL-lag från NHL-lag inför säsongen. Om de nu ska spela ett slutspel i NHL i 2 månader som börjar 1 augusti, så kommer de ju att bli försenade till SHL starten i september. Om de går långt alltså. De kommer ju vara rätt slutkörda när de kommer hit? Handlar väl inte om många spelare kanske iofs..
Det finns nog inte någon fara med det, jag kan till 99,99% lova dig att ingen spelare som går in i slutspelet redan signat med en SHL-klubb.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm


Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: DeLarge och 26 gäster