Coronahockey

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Coronahockey

Inläggav vlk » mån nov 16, 2020 6:10 pm

PutteA skrev:Elitidrotten är undantagen regeln om 8 pers. Fortfarande gäller 300 sittande, men de flesta har gått tillbaka till 50.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Mycket glädjande att höra

Var har du fått det ifrån ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Coronahockey

Inläggav Svartvadet » mån nov 16, 2020 11:42 pm

Vår VD säger ju såhär:

"– Att gå från 50 till åtta i publiken innebär ingen större skillnad, förutom försämrad stämning i arenan. Tas möjligheten att bedriva restaurangverksamhet bort tappar vi givetvis mycket mer. Ett svårt läge blir ännu svårare."
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Coronahockey

Inläggav PutteA » tis nov 17, 2020 1:16 am

vlk skrev:
PutteA skrev:Elitidrotten är undantagen regeln om 8 pers. Fortfarande gäller 300 sittande, men de flesta har gått tillbaka till 50.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Mycket glädjande att höra

Var har du fått det ifrån ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Enligt regeringen är elitidrotten undantagen från denna 8 regel. Fortfarande gäller från riksnivå max 300 sittande. Men sedan är det regionerna som avgör. 19 av 21 regioner valde att ha kvar 50 gränsen när man ökade till 300. Nu är det väl säkert så att region Kronoberg kommer att kräva 8 ändå trots att max är 300. Men sen har regionerna själva möjlighet att lyfta gränsen om saker blir bättre upp till 300. Pratade med Enestubbe och han trodde nog att vi tyvärr går mot helt publikfritt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Coronahockey

Inläggav Aleks » tis nov 17, 2020 5:01 pm

Andra lag har under dagen gått ut med att de kör publikfritt redan nu. Tolkar det som att de inte kommer ha restauranger eller loger öppna heller, för tillfället. Gör flera andra så är frågan om Lakers går mot strömmen. Lakers är visserligen vana att sticka andra i ögonen men här kan det vara mer känsligt. Samtidigt är det oerhört viktigt att få stop på samhällsspridningen nu. Vet inte hur stor faktiskt påverkan publika evenemang av denna typ har men kanske är gesten viktigare just nu.

Klart är att hockeyn kommer få 195 miljoner i stöd från RF. Frågan är hur kakan kommer delas?
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Coronahockey

Inläggav vlk » tis nov 17, 2020 5:04 pm

Det kommer att ta hus i helvete ute i Hockeysverige bland fans för detta tror jag. Dock litar jag på Lakers. De har vidtagit åtgärder och fått ok av polisen. Kör på. https://www.smp.se/sport/restauranger-o ... r-1916a1cf


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Coronahockey

Inläggav Aleks » ons nov 18, 2020 11:19 pm

Känns som att Lakers är en av de föreningarna som har bäst koll på ekonomin. Evertsson signalerar ett lugn även om man förstår att det givetvis inte är en rolig sits rent ekonomiskt.

Frågan är hur hockeykartan ser ut efter denna säsongen. Vilka klubbar överlever och hur ser deras möjligheter ut inför nästa säsong? Stora faktorer är vilken statlig kompensation klubbarna kan få samt vilka möjligheter till publika intäkter det finns under 21/22.

Som det ser ut nu verkar det vara 4 klubbar som kan komma ur krisen utan att vara helt barskrapta, Färjestad, Frölunda, HV 71 och Lakers. Räknar faktiskt bort SAIK lite då de har haft flera tuffa år rent ekonomiskt, de blöder även om kapital finns/fanns. DIF har också annonserat att de planerat för denna säsong men de ligger troligtvis väldigt lågt i lönebudget och kommer fortsätta så.

Vi kan vara glada över de framgångsrika år vi haft, de kommer nu ge oss möjlighet att överleva och etablera oss som toppklubb in i det nya decenniet. Inlägget är inte menat som ett, "haha, vi drar nytta av coronatragedin", utan mer en reflektion över vad som kan hända när läget stabiliserats och idrotten kan börja rulla igen.

Vad tror ni?
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Coronahockey

Inläggav Aleks » fre nov 20, 2020 4:34 pm

107,8 miljoner har klubbarna i SHL att dela på. ska blir intressant att se fördelningen. Dessutom finns 3,3 miljoner avsatt i en ansvarspott som ska fördelas senare i säsongen då de ser "klubbarnas totala ansvarstagande" :roflol: .
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Coronahockey

Inläggav ratscore » tis nov 24, 2020 7:07 pm

Frölunda 10,8 miljoner kronor
Färjestad: 9,3 miljoner kronor
Växjö Lakers: 8,8 miljoner kronor
Djurgården: 7.8 miljoner kronor
HV 71: 7,6 miljoner kronor
Brynäs: 7,5 miljoner kronor
Leksand: 7,2 miljoner kronor
Örebro: 6,5 miljoner kronor.
Luleå: 6,4 miljoner kronor
Linköping: 5,9 miljoner kronor
Malmö Redhawks: 5,8 miljoner kronor
Rögle: 5,7 miljoner kronor
Skellefteå AIK: 5 miljoner kronor
Oskarshamn: 2,4 miljoner kronor
Obs! Siffrorna är avrundade.

Källa: https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -far-mest/

Sent from my SM-G981B using Tapatalk
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

Re: Coronahockey

Inläggav vlk » tis nov 24, 2020 7:21 pm

ratscore skrev:Frölunda 10,8 miljoner kronor
Färjestad: 9,3 miljoner kronor
Växjö Lakers: 8,8 miljoner kronor
Djurgården: 7.8 miljoner kronor
HV 71: 7,6 miljoner kronor
Brynäs: 7,5 miljoner kronor
Leksand: 7,2 miljoner kronor
Örebro: 6,5 miljoner kronor.
Luleå: 6,4 miljoner kronor
Linköping: 5,9 miljoner kronor
Malmö Redhawks: 5,8 miljoner kronor
Rögle: 5,7 miljoner kronor
Skellefteå AIK: 5 miljoner kronor
Oskarshamn: 2,4 miljoner kronor
Obs! Siffrorna är avrundade.

Källa: https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -far-mest/

Sent from my SM-G981B using Tapatalk


Detta indikerar att lakers tjänar grymt mycket på kringarrangemangen under en match.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Coronahockey

Inläggav Towen » ons nov 25, 2020 5:19 pm

Att i ishockey ligga på en topp-3-lista (oavsett vad) med Frölunda och Färjestad, det tar jag alla dagar i veckan - då gör vi fortfarande något rätt som klubb.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Coronahockey

Inläggav PutteA » ons nov 25, 2020 6:11 pm

Towen skrev:Att i ishockey ligga på en topp-3-lista (oavsett vad) med Frölunda och Färjestad, det tar jag alla dagar i veckan - då gör vi fortfarande något rätt som klubb.


Ja, så är det!!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Coronahockey

Inläggav Svartvadet » ons nov 25, 2020 11:14 pm

VLH driver sin verksamhet som ett företag.

De andra driver det som "förening". Väldigt stor skillnad på upplägg VLH har, saker i arenan etc.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Coronahockey

Inläggav Ahbez » sön nov 29, 2020 8:46 pm

trams!
Ahbez
Forumentusiast
 
Inlägg: 482
Blev medlem: lör okt 15, 2011 10:15 pm
Ort: Braås

Re: Coronahockey

Inläggav PutteA » sön nov 29, 2020 11:49 pm

Ahbez skrev:trams!


Vad är trams??


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Coronahockey

Inläggav bnils » ons dec 30, 2020 6:04 pm

Späckat schema för Brynäs. Match varannan dag i princip till mitten på mars...
Dom lär vara rejält sega och sargade...
https://www.brynas.se/spelschema/SHL_2020_regular
bnils
Forumentusiast
 
Inlägg: 360
Blev medlem: ons mar 05, 2014 1:08 pm
Ort: Furuby

Re: Coronahockey

Inläggav vlk » fre jan 15, 2021 12:12 am

Nu ser jag resten av matcherna på tv tror jag. Det är tröstlöst att komma till och få se EN match denna säsong. Mycket trist.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Coronahockey

Inläggav vlk » mån jan 25, 2021 7:03 pm

Är det någon mer än jag som inte fått se en enda match ? Jag söker och söker, tittar i Mail och skräppost efter svar utan någon framgång. Men det måste vara kul för er som fått se flera matcher, lyckostar. Det gäller att känna rätt personer tydligen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Coronahockey

Inläggav teddy » mån jan 25, 2021 8:52 pm

Vem bestämmer vilka åtta som får gå på matchen?
För det är ju märkligt att det ofta är samma personer som få gå samtidigt som många andra aldrig får gå.
Är det inte ett lotteri?
Eller sitter det någon med biljetterna i hand och delar ut dom till vänner och familj? Sk svågerpolitik.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Coronahockey

Inläggav vlk » mån jan 25, 2021 9:10 pm

Måste vara enkelt att sätta ett kryss för de som gått, där pratar vi inte hjärnkirurgi.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Coronahockey

Inläggav PutteA » mån jan 25, 2021 11:30 pm

teddy skrev:Vem bestämmer vilka åtta som får gå på matchen?
För det är ju märkligt att det ofta är samma personer som få gå samtidigt som många andra aldrig får gå.
Är det inte ett lotteri?
Eller sitter det någon med biljetterna i hand och delar ut dom till vänner och familj? Sk svågerpolitik.


Nej, så är det inte. Vi har 8 biljetter varje match. Varje som anmäler och endast de som anmäler sig får ett nummer i den ordning dom kommer in. Det är idag drygt 200 som alltså är med i dessa utlottningar, som då har abonnemang på VS innevarande säsong. Efter deadline för anmälan görs en utlottning. Efter utlottning kontrolleras att de som fått biljett inte har gått på de två senaste matcherna innan. Finns det några sådana tas dessa bort och ny utlottning av dessa platser görs. Får vi sedan avhopp så lottas de som ännu inte fått några biljetter alls på dessa avhopp. Efter detta kontaktas samtliga som fått biljett. Enligt vad jag senast hörde är det ca 5 st av dessa 200 som ännu inte fått nån match.

Är detta svågerpolitik??


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Coronahockey

Inläggav vlk » tis jan 26, 2021 12:51 am

Det är åtminstone en här som inte fått någon match, och det är några som gått flera gånger. Varför bara de två senaste matcherna man tar hänsyn till? Är det inte mer logiskt att åtminstone alla får gå en gång?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Coronahockey

Inläggav PutteA » tis jan 26, 2021 7:51 am

Alla kommer att få gå. Det finns ett regelverk för hur detta ska skötas. Dessutom krävs det att man anmäler sig för att vara med i själva utlottningen. Vilket inte alla gör varje gång. Vi har i genomsnitt ca 25% av samtliga tillgängliga som anmäler sig inför varje match. Har man inte fått nån match än, så kan man kontakta annika.sand@lakerslakejer.se för att kolla upp status. Jag tycker det är bättre att man gör det istället för att sitta och klaga på ett forum.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Coronahockey

Inläggav teddy » tis jan 26, 2021 8:08 am

Fast det där stämmer ju inte.
Varför ljuger du?

Visst ni har ett regelverk att följa. Men ni följer den inte.
Pinsamt av dig att skriva lögner här. Varför?
Skäms ni/du?

Då undertecknad har sett samtliga matcher på tv och på plan 4 så kan jag intyga att ”vissa” personer (flera) har gått på x antal matcher samt flera i rad.

Det ska se fint utåt, men inåt så är det svart som natten.
Tycker man beter sig som svin mot sina medlemmar mm när man premierar vissa medlemmar.
Dina fina ord går inte att ta på allvar när det finns tv och bildbevis.

Ett riktigt lågvattenmärke av LL och dess styrelse.
Impeachment?
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Coronahockey

Inläggav PutteA » tis jan 26, 2021 8:27 am

Eftersom du kallar mig lögnare så tar jag din text här nu och skickar den till Annika som sköter detta helt själv i stort sett och så ber jag henne kontakta dig. För om det nu stämmer att jag ljuger så är jag också ljugen till inom styrelsen. Självklart har flera personer gått på fler matcher eftersom utlottningen är fri utan att några tas bort. Jag vet att Annika har 100% koll på vilka av dessa dryga 200 som gått och hur många gånger dom gått.

När vi hade rätt att ha 50 pers på läktaren så hade vi också önskemål från spelarna att det finns nån person på läktaren som kan driva upp stämningen under matcherna. Självklart följde vi spelarnas önskemål. Detta följde med nån enstaka match även med 8 pers.

Så ta du (Malmström) och kontakta Annika på Annika.sand@lakerslakejer.se och snacka med henne istället för att sitta här och kalla mig för lögnare. Vi kan släppa detta till VLH istället, och då kommer samtliga abonnenter även på sittplats att plockas in i utlottningen. Vi har lyckats få detta till att bara gälla VS. Ren handpåläggning inför varje hemmamatch, som Annika gör på sin fria tid, helt ideellt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Coronahockey

Inläggav vlk » tis jan 26, 2021 8:29 am

PutteA skrev:Alla kommer att få gå. Det finns ett regelverk för hur detta ska skötas. Dessutom krävs det att man anmäler sig för att vara med i själva utlottningen. Vilket inte alla gör varje gång. Vi har i genomsnitt ca 25% av samtliga tillgängliga som anmäler sig inför varje match. Har man inte fått nån match än, så kan man kontakta annika.sand@lakerslakejer.se för att kolla upp status. Jag tycker det är bättre att man gör det istället för att sitta och klaga på ett forum.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Varför prata om att man måste anmäla sig. Självklart förutsätter allt att man måste anmäla sig.

Sen är det konstigt att man inte skulle få diskutera detta på vårt eget forum. Jag har bara skrivit om min egen upplevelse. Den kan ingen ta ifrån mig.



Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Coronahockey

Inläggav PutteA » tis jan 26, 2021 8:32 am

vlk skrev:
PutteA skrev:Alla kommer att få gå. Det finns ett regelverk för hur detta ska skötas. Dessutom krävs det att man anmäler sig för att vara med i själva utlottningen. Vilket inte alla gör varje gång. Vi har i genomsnitt ca 25% av samtliga tillgängliga som anmäler sig inför varje match. Har man inte fått nån match än, så kan man kontakta annika.sand@lakerslakejer.se för att kolla upp status. Jag tycker det är bättre att man gör det istället för att sitta och klaga på ett forum.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Varför prata om att man måste anmäla sig. Självklart förutsätter allt att man måste anmäla sig.

Sen är det konstigt att man inte skulle få diskutera detta på vårt eget forum. Jag har bara skrivit om min egen upplevelse. Den kan ingen ta ifrån mig.



Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Men varför skriva här istället för att ta frågan till den som handhar det?? Eftersom du anmäler dig får du också mailen från LL inför utlottningen. Du har mailadressen till ansvarig. Skriv och klaga där istället. Om jag är missnöjd med nått så går jag ju inte ut på ett forum och klagar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Coronahockey

Inläggav vlk » tis jan 26, 2021 8:40 am

PutteA skrev:
vlk skrev:
PutteA skrev:Alla kommer att få gå. Det finns ett regelverk för hur detta ska skötas. Dessutom krävs det att man anmäler sig för att vara med i själva utlottningen. Vilket inte alla gör varje gång. Vi har i genomsnitt ca 25% av samtliga tillgängliga som anmäler sig inför varje match. Har man inte fått nån match än, så kan man kontakta annika.sand@lakerslakejer.se för att kolla upp status. Jag tycker det är bättre att man gör det istället för att sitta och klaga på ett forum.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Varför prata om att man måste anmäla sig. Självklart förutsätter allt att man måste anmäla sig.

Sen är det konstigt att man inte skulle få diskutera detta på vårt eget forum. Jag har bara skrivit om min egen upplevelse. Den kan ingen ta ifrån mig.



Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Men varför skriva här istället för att ta frågan till den som handhar det?? Eftersom du anmäler dig får du också mailen från LL inför utlottningen. Du har mailadressen till ansvarig. Skriv och klaga där istället. Om jag är missnöjd med nått så går jag ju inte ut på ett forum och klagar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Trodde du framförde åsikten till styrelsen efter vår mailkonversation. Du bad om mina uppgifter och fick dom. Vad mer förväntas från mig? Varför ville du ha mina uppgifter ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Coronahockey

Inläggav PutteA » tis jan 26, 2021 9:22 am

Ja, jag har tagit ditt mail vidare. Men jag har inga mer uppgifter utan vill du sedan ha nån typ av återkoppling så är det Annika.

Kan också meddela att enligt den info jag fått så är det bara EN enda person vid ett enda tillfälle som gått två matcher i rad, och det var ett speciellt tillfälle och var dessutom delvis en önskan från spelare och ledare. Och det var faktiskt inte så längesedan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Coronahockey

Inläggav vlk » tis jan 26, 2021 9:29 am

PutteA skrev:Ja, jag har tagit ditt mail vidare. Men jag har inga mer uppgifter utan vill du sedan ha nån typ av återkoppling så är det Annika.

Kan också meddela att enligt den info jag fått så är det bara EN enda person vid ett enda tillfälle som gått två matcher i rad, och det var ett speciellt tillfälle och var dessutom delvis en önskan från spelare och ledare. Och det var faktiskt inte så längesedan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Jag har aldrig haft någon åsikt om just två matcher i rad. Det är något som hela tiden kommer upp. Jag har aldrig nämt det. Dock har flera sett mer än en match, det har jag haft synpunkter på, så länge vissa inte sett någon.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Coronahockey

Inläggav PutteA » tis jan 26, 2021 9:43 am

Eftersom vi använt oss av fri lottning varje match så blir det ju så här. Men det finns även en plan för att se till så att alla kommer få se matcher. Men kommer ner till de som anmäler sig varje match. Om det finns folk som inte gått på nån match och sen inte anmäler sig så faller dom ju bort. Så fortsätter man bara att anmäla sig så kommer man att få se matcher. Vi har ju även förhoppningsvis ett slutspel framför oss. Om vi har tur ja ske fler än 8 får gå då.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Coronahockey

Inläggav MalZon » ons feb 03, 2021 11:44 pm

Hur ser det ut med klubbarnas ekonomi efter snart 40 omgångar? Var ju prat om att klubbar skulle gå omkull efter 8 hemmaomgångar. Eller gjorde bidraget för de olika klubbarna så stor skillnad?
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Coronahockey

Inläggav Ahbez » sön feb 07, 2021 2:23 pm

Öppna upp för helvete! Åtminstone 500 pers.
Finns ingen pandemi i världshistorien som har drivits av asymptomatiska personer så dessa åtgärder är bara att strö salt i såren.
Ahbez
Forumentusiast
 
Inlägg: 482
Blev medlem: lör okt 15, 2011 10:15 pm
Ort: Braås

Re: Coronahockey

Inläggav Svartvadet » sön feb 07, 2021 6:14 pm

Ja, det är så ofantligt löjligt...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Coronahockey

Inläggav Daste » sön feb 07, 2021 11:29 pm

MalZon skrev:Hur ser det ut med klubbarnas ekonomi efter snart 40 omgångar? Var ju prat om att klubbar skulle gå omkull efter 8 hemmaomgångar. Eller gjorde bidraget för de olika klubbarna så stor skillnad?

Det verkar ju som att andra omgången framtrollade pengar fick klubbarna att sätta sig ned i båten igen, så jag antar att det täppte igen de värsta läckorna. Sen förstår jag inte riktigt varför man valt en så stelbent regel som 8 personer på evenemang. Det sitter väl ändå folk i restaurangen och tittar på matchen, så det är knappast som att man har en vattentät tilläpning i dagsläget. Vore en lösning där olika arenor eller etablisemang kan ansöka om utökad kapacitet från en grundregel om 8 verkligen orimlig? Speciellt när det kommer till exempelvis fotboll där folk sitter ute i friska luften.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Coronahockey

Inläggav teddy » tor feb 25, 2021 12:46 pm

Från och med 1 mars så måste ALLA restauranger stänga kl 20:30.
Dvs gästerna ska vara ute från restaurangen senast 20:30.
Hur gör man då på SHL matcher som startar 19:00?
Får man bara se 2 perioder och inför 3:e så måste alla åka hem?
Kanske SHL bör flytta fram matchstart till 18:00 så att alla som är på plats i landets arenor får se klart matchen?
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 28 gäster