Öman är på krigsstigen...

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Öman är på krigsstigen...

Inläggav Piggelin » mån jan 14, 2013 12:57 am

Öman har tänt till ordentligt mot svikarna.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6064381.ab
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Thelemakos » mån jan 14, 2013 1:09 am

Dagens hjälte.
Jag bockar och bugar. Han säger precis det som alla sportchefer borde säga offentligt men inte vågar (Bortsett från Färjestad och Linköping).

Äntligen någon som inte är rädd och vågar säga ifrån mot mupparna i GBG, Övik och Gävle.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast
 
Inlägg: 260
Blev medlem: sön mar 06, 2011 2:10 am

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Svartvadet » mån jan 14, 2013 1:28 am

Håller helt och hållet med. Bara kör över dom jävlarna, fuskäcklen!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6429
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav PutteA » mån jan 14, 2013 1:32 am

Öman brukar inte snubbla på så här om han inte har på fötterna. Han är riktigt jävla ilsk kan jag tala om. Man har ju ingen insyn och man vet ju inte hälften av vad våra klubbchefer vet. Men har han rätt i den här frågan, så är det bra att han spyr ut skiten ordentligt. Han kommer att få oändligt med skit för detta, så man kan ju hoppas att fler klubbchefer stå upp bakom honom officiellt.

Jag kan tänka mig att detta svider som faan i hans själ då han är en person som lever efter just devisen etik och moral. Bestämmer man nått tillsammans så står man för det, det är Ömans inställning 24/7. Jag hade väntat mig att han skulle bli förbannad, men kanske inte gå bananas i AB, hehehe :)
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Thelemakos » mån jan 14, 2013 2:33 am

Enda problemet i det hela är ju att Öman och Lakers själva valde att värva en kontrakterad spelare. På tal om etik och moral. Å andra sidan fick han ju betala en gigantisk översumma för spelarn.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast
 
Inlägg: 260
Blev medlem: sön mar 06, 2011 2:10 am

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav PutteA » mån jan 14, 2013 3:01 am

Nu handlar ju inte detta om att köpa ut kontrakterade spelare eller inte, utan om ett avtal taget i samförstånd mellan samtliga klubbar i hockeyligan. Fallet Rosén är ju egentligen inget konstigt. Det är inte förbjudet att köpa loss någon från ett kontrakt så länge man betalar vad säljaren kräver. Ett kontrakt är inte heligt och har aldrig varit. Vi ser brutna kontrakt varenda säsong. Det är bara att det blir extra uppmärksammat bara för att det var förra årets skyttekung, och en spelare som ville bryta kontraktet. Klubbarna bryter kontrakt stupalöst, fast på ett finare sätt. "Tyvärr har vi ingen plats för dig i truppen för resten av säsongen". Detta meddelande betyder ju egentligen att spelaren kan lägga sig på sofflocket och håva in pengar. Men en hockeyspelare vill spela hockey, inget annat. Därför söker han en ny arbetsgivare.

Så kort och gott har inte Rosénfallet någon likhet med detta. Sen ska det påpekas att Lakers aldrig gjorde något fel i den affären, utan var det någon som gjorde fel eller plumpade sig på vägen var det Rosén själv.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Thelemakos » mån jan 14, 2013 3:10 am

PutteA skrev:Nu handlar ju inte detta om att köpa ut kontrakterade spelare eller inte, utan om ett avtal taget i samförstånd mellan samtliga klubbar i hockeyligan. Fallet Rosén är ju egentligen inget konstigt. Det är inte förbjudet att köpa loss någon från ett kontrakt så länge man betalar vad säljaren kräver. Ett kontrakt är inte heligt och har aldrig varit. Vi ser brutna kontrakt varenda säsong. Det är bara att det blir extra uppmärksammat bara för att det var förra årets skyttekung, och en spelare som ville bryta kontraktet. Klubbarna bryter kontrakt stupalöst, fast på ett finare sätt. "Tyvärr har vi ingen plats för dig i truppen för resten av säsongen". Detta meddelande betyder ju egentligen att spelaren kan lägga sig på sofflocket och håva in pengar. Men en hockeyspelare vill spela hockey, inget annat. Därför söker han en ny arbetsgivare.

Så kort och gott har inte Rosénfallet någon likhet med detta. Sen ska det påpekas att Lakers aldrig gjorde något fel i den affären, utan var det någon som gjorde fel eller plumpade sig på vägen var det Rosén själv.


Tidigare har det varit att man frågat en klubb om man får köpa loss den spelarn, eller helt enkelt ta över dennes kontrakt rakt av, utan nån mellansumma. Frölunda frågade oss om Dragan då han hade en tung period, de frågade även om Sjöström nåt år senare. Vi tog Dick från DIF när han satt i frysboxen.

Problemet i Roséngate var ju att Växjö gick direkt till spelarn istället för klubben, vilket därmed gjorde att Rosén gjorde sig omöjlig för AIK då han visste att han skulle få mer stålar av Växjö. Där har du felet.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast
 
Inlägg: 260
Blev medlem: sön mar 06, 2011 2:10 am

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Daste » mån jan 14, 2013 4:51 am

Du tycker inte att du trollar lite när du kommer hit och lyfter fram en sida av berättelsen som nog bara ett fåtal tror på här på forumet? =)

Själv tror jag på min förenings version där Rosén tog kontakt, men att diskutera den saken hör inte hit då vi inte kommer komma överens. Så att du lyfter fram saken kan tyckas vara ganska meningslöst och provocerande.

Gällande uttalandet, lite over the top men kul att han ventilerar sin åsikt. Om inte annat så tar det bort lite av frustrationen från vår dåliga trend och riktar den mot dessa förhatliga "Svartfötter".
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1391
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Läktarexperten » mån jan 14, 2013 7:50 am

Det hade varit skönt med ett mer officiellt uttalande i något seriöst medium, varför inte lakers hemsida?

Aftonbladets trovärdighet vad gäller att återge vad någon tycker är för mig obefintligt.
Motivation slår klass...
Läktarexperten
Forumentusiast
 
Inlägg: 320
Blev medlem: tor sep 18, 2003 3:16 pm

Öman är på krigsstigen...

Inläggav PutteA » mån jan 14, 2013 9:10 am

Thelemakos: Oavsett hur du vänder och vrider på fallet med Rosén ser jag inte hur det på nått sätt har någon likhet med vissa klubbars ev brott mot ett gemensamt avtal? Ömans utbrott har ju inte sin grund i att Cody bryter med BIF för Leafs, utan för att BIF brutit mot avtalet om kortidskontrakt inom hockeyligan.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav ollebolle » mån jan 14, 2013 9:19 am

Det här skulle jag helst vilja se eller höra för att tro på det ordagrant, men nog verkar Öman lite gramse. Mycket frustration över Lakers dåliga spel som kommer ut här om man skall tro vad som skrivs.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 864
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Öman är på krigsstigen...

Inläggav PutteA » mån jan 14, 2013 10:20 am

Ja, fast tittar man i backspegeln ser man att Öman varit ganska aggressiv mot BIF från dag ett när det gäller Cody Franson. Men visst gör det prikära sportsliga läget saken lite värre för chefen. Vi får se vad kvällens krismöte mynnar ut i. Det jag förvånas över är att det tar 7 förluster i rad innan reaktion, och då i form av krismöte??
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav ollebolle » mån jan 14, 2013 10:27 am

Det finns mycket att förvånas över denna säsong.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 864
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Öman är på krigsstigen...

Inläggav Power Play » mån jan 14, 2013 10:30 am

Anders hade gått precis lika bananas om vi jade legat etta i tabellen. Tro inget annat.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Öman är på krigsstigen...

Inläggav Power Play » mån jan 14, 2013 10:32 am

*edit*

"hade"
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Öman är på krigsstigen...

Inläggav PutteA » mån jan 14, 2013 10:32 am

Det tror jag med. Därför jag påtalar hans attityd gentemot BIF sedan dag ett med Franson.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Räven » mån jan 14, 2013 10:35 am

Det är bra att han reagerar, då de andra inte gjort det.
Kanske läge att utöka till 14 lag i och med nästa år, så drabbas inga lag av svartfötternas agerande.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Niles » mån jan 14, 2013 10:44 am

Jag vet att Öman varit gramse länge över de här klubbarna. Naturligtvis har han rätt, utifrån perpektivet att man skall kunna lita på att alla håller sig till överrenskomna regler. Vi har 3 lag som fuskat, och reprimander borde utdömas om HL och resten av klubbarna skall ha nån trovärdighet. Hoppas bara att hans ilska inte får han att lämna, det vore förödande.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Malul » mån jan 14, 2013 11:16 am

Vi gör det alla andra oxå borde göra,kör hårt Anders!!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav PutteA » mån jan 14, 2013 11:22 am

Niles skrev:Jag vet att Öman varit gramse länge över de här klubbarna. Naturligtvis har han rätt, utifrån perpektivet att man skall kunna lita på att alla håller sig till överrenskomna regler. Vi har 3 lag som fuskat, och reprimander borde utdömas om HL och resten av klubbarna skall ha nån trovärdighet. Hoppas bara att hans ilska inte får han att lämna, det vore förödande.


Han lämnar inte, det var nog mest i ilskans stund. Han säger själv på Radio Klantenberg att han blir bara mer triggad att fortsätta jobbet.

Intervju med Anders Öman
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Bee » mån jan 14, 2013 11:42 am

Öhman håll käft för helvete.. SLUTA FLYTTA FOKUS FRÅN LAKERS SPORTSLIGA TRAGEDI JUST NU. Lägg fokus på det vi kan påverka o sluta gå ut i media o lipa...........
Bee
Forumentusiast
 
Inlägg: 440
Blev medlem: lör okt 24, 2009 12:14 pm
Ort: Växjö

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav PutteA » mån jan 14, 2013 12:12 pm

hehehe, det är liksom hans jobb att kunna jobba på bred front. Han meddelar ju att ett krismöte ska avhållas under kvällen, samt att han har lite lönemöten m.m. Hur skulle det se ut om han bara fokuserade på en sak. Var sak har sin plats och sin tid.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Jarran_igen » mån jan 14, 2013 12:21 pm

Helt rätt av Öman. Man måste få vara rak och säga vad man ser / tycker sig se. Det enda som håller på lång sikt är att prata "om elefanterna i rummet" och inte sopa saker under mattan. Forza Öman :clap: :clap:

Hockeyligan framstår som oerhört oproffsiga när vissa medlemmar i ligan kan agera som de vill utan respekt för gemensamt fattade beslut.
HOCKEY åt folket !!!
Användarvisningsbild
Jarran_igen
Forumentusiast
 
Inlägg: 275
Blev medlem: tor aug 18, 2005 9:30 am
Ort: Växjö

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav PutteA » mån jan 14, 2013 12:39 pm

Jarran_igen skrev:Helt rätt av Öman. Man måste få vara rak och säga vad man ser / tycker sig se. Det enda som håller på lång sikt är att prata "om elefanterna i rummet" och inte sopa saker under mattan. Forza Öman :clap: :clap:

Hockeyligan framstår som oerhört oproffsiga när vissa medlemmar i ligan kan agera som de vill utan respekt för gemensamt fattade beslut.


AMEN!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav rawspont » mån jan 14, 2013 12:44 pm

Smidigt Öman. Smidigt.

Publiken skruvar lite obekvämt på sig när allas vår VD tappar omdömet. Bra agerat säger vissa. Smidigt....säger jag.


Lite värdighet nu för helvete. Lite nivå. Öppna upp sitt emotionella bagage offentligt...i Aftonbladet?

Smidigt.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast
 
Inlägg: 358
Blev medlem: mån okt 03, 2011 11:21 am

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Niles » mån jan 14, 2013 12:46 pm

Stå upp för det du tror på. Svår konst.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav rawspont » mån jan 14, 2013 12:47 pm

Ännu svårare konst: framstå inte som en sur clown i Aftonbladet....
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast
 
Inlägg: 358
Blev medlem: mån okt 03, 2011 11:21 am

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Niles » mån jan 14, 2013 12:50 pm

Det är ju din bedömning. Etik och moral är byggstenar, man kan aldrig kritiseras med nån trovärdighet för att ha stått upp för det.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Malul » mån jan 14, 2013 12:51 pm

Skönjer ett stöd hos de andra,detta blir fantastiskt kul att följa.

Vi knyter inga händer i fickorna.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav rawspont » mån jan 14, 2013 1:22 pm

En sak håller jag med Öman om. Hockeyligan är rena skämtet och det sk regelverket eller den övergripande statusen hos det sk regelverket är oklart. Men därifrån divergerar det.

Jag kan förstå att utspelet faller i god jord. Folk är enögda och håller man med om sakfrågan så lutar man åt bifall för sådana utspel. Men tar man ett steg bakåt så ser man åtminstone att det är inte på VD-nivå att hålla på så. Det har pratats mycket om hur man beter sig utåt från föreningars sida i ljuset av högafflar söderut. Är det här bättre? Svartfötter, sårad, köra ner i halsen....det finns olika sidor av saken och tar man till dom orden har man redan gjort klart att "Hej, jag tänker inte diskutera seriöst".
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast
 
Inlägg: 358
Blev medlem: mån okt 03, 2011 11:21 am

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Räven » mån jan 14, 2013 1:26 pm

För mig handlar det om att följa faktum, alltså om vad som har beslutats och vad som ska följas av berörda.

jag tycker att det är trams att försöka lyfta bort fokus från det och istället fokusera kring vad Öhman sagt och vad han skulle sagt istället. Det är väl för fan inte han som gjort fel, eller?
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav rawspont » mån jan 14, 2013 1:33 pm

Herr Ängslig Räv, i nuläget har Öman inte tillfört något. Det han har gjort, särskilt genom att lätta sitt hjärta i den så gedigna kvällspressen - inte om Lakers situation och prestation, utan om något helt sekundärt - är att skapa rubriker.

Den stora frågan är vad som följer. Jag kan hålla med om två ytterligare saker.

1) Det är bra att han säger något, men det är inte orimligt att kräva lite mer distans, lite högre nivå. Han säger själv att han inte har tänkt igenom det, och man bör tänka igenom saker. För fasen.

2) Han framhåller effekten som dessa NHL-spelare haft för de tre föreningarna. Det är mest spekulation förstås, men jag är beredd att luta mer åt Ömans position här än vad vissa på forumet har ansett, nämligen att dessa spelare inte haft någon effekt, inte tillfört något. Vilket gör det ännu mer paradoxalt för vissa skribenter här...big deal om det inte hade någon effekt?

Nu vill jag se Öman leverera substans och seriös fortsättning. Fullfölj med din sk stämning. Visa att det ligger något i de verbala utfallen. Hockeyligan är ett skämt. Men det är sådana här utspel också från högste chef om man inte fullföljer.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast
 
Inlägg: 358
Blev medlem: mån okt 03, 2011 11:21 am

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Malul » mån jan 14, 2013 1:35 pm

Öman ser till att Hockeyligan framstår som ett skämt.Det hoppas vi inte att de vill framstå som.
Och sätter ner foten,inte mot budbäraren utan mot tre andra klubbar.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav Räven » mån jan 14, 2013 1:37 pm

Ja, jag håller med om att Hockeyligan är bland de största skämten i landet.

Nu vet jag inte riktigt vad du menar rawspont med att Öhman inte tillfört något?? 8O Jag är faktiskt chockad efter jag läst det. Öhman har inte tillfört något. Sug på den!
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Öman är på krigsstigen...

Inläggav rawspont » mån jan 14, 2013 1:45 pm

Räven skrev:Ja, jag håller med om att Hockeyligan är bland de största skämten i landet.

Nu vet jag inte riktigt vad du menar rawspont med att Öhman inte tillfört något?? 8O Jag är faktiskt chockad efter jag läst det. Öhman har inte tillfört något. Sug på den!


Har inte tillfört något med det här utspelet. Det är ett annat sätt att säga att det finns inget egentligt av substans, inget nytt, bara emotioner. Jag menar inte att Öman inte tillfört något till Lakers överhuvudtaget, om det är den tolkningen du insinuerar. För mig är Öman en gigant som är Lakers till en stor procentandel, inte bara ägandemässigt utan på alla plan. Men det betyder inte att man är helig.

I övrigt känner jag mig säker på att det kommer inte bli några repressalier eller dylikt mot de tre vise föreningarna.
Jag är beredd att slå vad om den så beryktade utköpspenningen, en silverdollar. Det vore mer effektfullt med trettio, men vi säger väl en.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast
 
Inlägg: 358
Blev medlem: mån okt 03, 2011 11:21 am

Nästa

Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster