C More för ipad

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

C More för ipad

Inläggav Leyker » ons sep 19, 2012 2:43 pm

Ville bara tipsa om att C More äntligen fått tummen ur röven och kommer inom ett par veckor släppa en app för ipad! Detta gör det möjligt att streama alla elitseriematcher på paddan från C sports sida, längre fram kommer man även att lansera den för iphone och androida system. Innan var det omöjligt eftersom C sports använder sig av silverlight och det går inte att använda med en ipad. :D
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast
 
Inlägg: 436
Blev medlem: tor aug 12, 2010 6:22 pm
Ort: Växjö

Re: C More för ipad

Inläggav KalleB » ons sep 19, 2012 6:31 pm

Lånar tråden lite :wink:

Får riktigt kass kvalitet på tvn när jag streamar från cmore genom datorn via hdmi-kabel. Hur upplever ni andra det, funkar det bra ellerdåligt i er tv?
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

C More för ipad

Inläggav PutteA » ons sep 19, 2012 6:49 pm

Jag tror det blir dåligt för dom flesta då vad jag hört att formatet som streamas är dåligt anpassat för TV.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: C More för ipad

Inläggav KalleB » ons sep 19, 2012 9:26 pm

Hur ska man göra då? Blir det bättre om man köper en större datorskärm?
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

Re: C More för ipad

Inläggav Svartvadet » ons sep 19, 2012 10:05 pm

Handlar ju om lite olika saker, sällan jag har dålig bild iaf! TV, dator och nätverk måste alla hålla bra kvalité dessvärre. Jag har en 50" Full-HD med 100hz (plasma), 100mbit bredband och en dator med ett superbt grafikkort.

Just datorn och nätverket handlar det nog mest om. Har du en tv med bra upplösning så ska det nog vara lugnt!

Några punkter dock:

1. Se till att inte köra trådlöst nätverk. Då det är störningar till och från så kommer bilden att hacka fram oftare för att informationen inte hinner skickas. Har du sladd så använd det!
2. Har du ett nätverk under 8mbit så kan du nog räkna med lite sämre bild, då informationen inte kommer kunna skickas tillräckligt fort.
3. Ha en dator med ett bra integrerat grafikminne. T.ex så finns det datorer med grafikkort i moderkortet och då kommer grafiken att ta från ditt ram-minne istället. Har du en sådan variant så skulle jag köpa till lite extra minne, då kommer datorn gå bättre.
4. Ha INGA ströprogram igång på datorn. (Spotify, msn, flera internetfönster m.m) Då din processor kanske inte klarar av det och då kommer det automatiskt att lägga program i olika "prioritet" vilket medför en sämre bild.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6433
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: C More för ipad

Inläggav KalleB » tor sep 20, 2012 6:03 pm

Har en bra dator med grafikkort som klarar cod på högsta. Linan är 25mbit och jag kör ofta film från ddator till tv med bra kvalitét.
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

Re: C More för ipad

Inläggav Largo » sön sep 23, 2012 6:26 pm

Det spelar ingen roll vilken hårdvara eller internetuppkoppling man använder. Det är csports sändningar som är kassa. Videon de streamar ut är hackig och har dålig bildkvalitet, med undantag för sport HD. Viasat Hockey jag har via kabelnätet känns som full-HD i jämförelse med csports vanliga sändningar. Dessutom kan man inte se varannan eller var tredje match på grund av tekniska problem hos Csports. Förra säsongen fick jag nog sammanlagt två månaders extra abonnemang för att jag klagade vid så många tillfällen.

Mitt bästa tips är att inte betala för Csports. Teckna Cmore via någon riktig TV-operatör istället så får du en pålitligare tjänst med bättre bild.
Användarvisningsbild
Largo
Forumamatör
 
Inlägg: 14
Blev medlem: sön mar 04, 2012 9:49 pm


Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster