Växjö Lakers i media

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Växjö Lakers i media

Inläggav vlk » sön mar 24, 2024 3:52 pm

Jag menar inte bokstavligen. Vi behöver dock inte ställa upp på deras korkade intervjuer och reportage . De har mer eller mindre fört ett krig mot Växjö sedan vi tog steget upp.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav DeLarge » sön mar 24, 2024 3:58 pm

Artiklar som kräver betalning av utgivaren är sällan trovärdiga.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Varanen » sön mar 24, 2024 3:58 pm

Det är din uppfattning. Kvällspressen försöker alltid hitta något skandalöst och rubrikskapande. Om Nordens största tidning nu fört ett krig mot oss så har de gjort ett kasst jobb. :lol:

Låt media skriva och tycka vad de vill. Det vi kan göra är att sköta det vi ansvarar för på bästa sätt. En sund kritik ska snarare välkomnas. Annars riskerar man att bli ryggdunkarnas ryggdunkare. Något som hänt flera klubbar, bl a för att pressen bara skrivit hyllningsartiklar.

Om det pågår skit i klubben så vill jag att det uppdagas.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14042
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav vlk » sön mar 24, 2024 4:00 pm

Varanen skrev:Det är din uppfattning. Kvällspressen försöker alltid hitta något skandalöst och rubrikskapande. Om Nordens största tidning nu fört ett krig mot oss så har de gjort ett kasst jobb. :lol:

Låt media skriva och tycka vad de vill. Det vi kan göra är att sköta det vi ansvarar för på bästa sätt. En sund kritik ska snarare välkomnas. Annars riskerar man att bli ryggdunkarnas ryggdunkare. Något som hänt flera klubbar, bl a för att pressen bara skrivit hyllningsartiklar.

Om det pågår skit i klubben så vill jag att det uppdagas.
Ja, min uppfattning. Vems skulle det annars vara? [emoji6].


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Varanen » sön mar 24, 2024 4:03 pm

Vad jag menar är konspirationen att ABs chefredaktör förklarat krig mot VLH för 10 år sedan inte är etablerad fakta.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14042
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav vlk » sön mar 24, 2024 4:05 pm

Varanen skrev:Vad jag menar är konspirationen att ABs chefredaktör förklarat krig mot VLH för 10 år sedan inte är etablerad fakta.
Allt sådant ligger i betraktarens ögon….


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Varanen » sön mar 24, 2024 4:11 pm

Om det inte finns ett styrelseprotokoll på att kriget deklarerats då det får anses vara etablerad fakta. Jag avslutar med att säga att det enda jag kan se som krigsanledning är avundsjuka över hur snygga med swag vi är. 8) :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14042
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Daste » sön mar 24, 2024 5:57 pm

Nån som orkar ge en TLDR av artikeln för oss som inte vill sponsra slasktidningen?
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1389
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Aleks » sön mar 24, 2024 10:49 pm

Daste skrev:Nån som orkar ge en TLDR av artikeln för oss som inte vill sponsra slasktidningen?


Jaha, har de låst den. Av en slump lyckades jag klicka in när den inte var låst då, kommer inte åt den igen.

Tydligen har föräldrar till ungdomar i Lakers organisation varit i kontakt med aftonbladet. De är missnöjda med ledarskapet och menar att man med manipulation och hot försöker "styra" spelarna. Evertsson bemöter kritiken med att det är fullt rimligt att inte alla kan vara nöjda och att de varje år får mail till styrelsen med missnöje från föräldrar.

Det aftonbladet tar fasta på är att Evertsson menar att manipulation kan vara bra ledarskap då man i alla lägen inte kan säga sanningen. Föräldrarna kallar också organisationen "empatilös" där Evertsson håller med om att det är en bra beskrivning av det vi gör :roflol: . Han menar att man inte kan klappa alla medhårs utan att det är elitverksamhet där spelare måste kunna ta kritik.

Vet inte riktigt vad jag ska tycka men är rätt säker på vad alla utan Lakers-koppling tycker :roll:
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav DeLarge » mån mar 25, 2024 12:37 am

Härligt samhälle när personer kan ringa in till en tidning och baserat på deras åsikter skapa en headline i en av Sveriges (TYVÄRR) största tidningar. Let that sink in for a minute
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Jocke86 » mån mar 25, 2024 10:13 am

Samma saker varje år känns det som när vi spelar slutspel. Artiklar om Lakers på alla möjliga vis (ej om spelet).
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2333
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Växjö Lakers i media

Inläggav vlk » mån mar 25, 2024 10:30 am

Ja, det drar igång varje slutspel. En massa negativ publicering om växjö. Slump ?

Växjö går in i slutspelet som en av favoriterna. Då väljer Sportbladet dessa artiklar att lägga fokus på. Bild



Skickat från min iPhone med Tapatalk ProBild
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Härmapan » mån mar 25, 2024 11:56 am

Ja, och förra året lustiggjorde man sig över att ett femtiotal närmast sörjande lämnade förlängningen när innebandy-finalen började…

Nu är den allmänna ”sanningen” att arenan i princip tömdes…

Man gjorde även en stor grej sv vilken musik som spelades i omklädningsrummet mm mm

Att det finns ofantligt många förståndsbegränsade troll på nätet är ju en sak - men Aftonbladet gör ju sitt yttersta för att mata dom…

Det är självklart ingen slump att all smutskastning kommer i slutspelstider - och det är då jävla lågt…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3305
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav vlk » mån mar 25, 2024 12:02 pm

Ja, det finns ju inga andra lag man behandlar på detta sätt ….inte i närheten faktiskt. Sportbladet har en tydlig agenda.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Jocke86 » mån mar 25, 2024 12:18 pm

Tycker det är bra att man granskar sporten och ungdomsverksamheten men att göra det med ett lag blir genomskinligt. En serie med alla lag kanske borde vara på sin plats?

Hoppas vi tar en storseger ikväll sen loggar vi in på AB och ser en lång artikel om hur många som fanns på bortastå kontra bortastå i Växjö (de glömmer ofta att många på bortastå i Vida till vissa lag aldrig ens varit norr om Stockholm och bor närmare än vissa av oss som har hemmaplan).
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2333
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Aleks » mån mar 25, 2024 12:50 pm

Samtidigt blir det ett problem med de här artiklarna. Vi tappar talanger som väljer bort Växjö om detta blir vårt ryckte som hockeygym. Utöver att alla gärna ser att vi försvinner från SHL så hjälper det inte när Evertsson svarar som han gör. På ett sätt är han rak och ärlig och ganska medveten men å andra sidan behöver nog han också lära sig att bli lite mer PK. Att själv använda ord som manipulera och empatilös om vår ungdomsverksamhet (även om han förklarar vad han menar) gynnar inte oss.

Sen kanske det är bra att se över ledarskapet och hur ungdomslagen mår. Väntar fortfarande på en Växjökille som kommer fram och slår igenom, det är dags snart...
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav vlk » mån mar 25, 2024 1:09 pm

Ja, 90 % av alla läsare tolkar in hans svar mycket negativt. Och då missgynnas vi.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Härmapan » mån mar 25, 2024 1:58 pm

vlk skrev:Ja, 90 % av alla läsare tolkar in hans svar mycket negativt. Och då missgynnas vi.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Den absoluta majoriteten läser inte artikeln!
Dom tolkar det dom vill tolka och sen hittar dom på egen ”fakta” som blir ”sann” när man upprepar den tillräckligt många gånger.

Ex, ”Växjö spelar tråkigt” - ingen som hasplar ur sig detta kan förklara på vilket sätt spelet är tråkigt men alla är rörande överens!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3305
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Dysterqvist » mån mar 25, 2024 4:17 pm

Eftersom Växjö Lakers på cirka 25 år inte fått fram en enda (1 st) spelare efter Jeremias Augustin som gått hela vägen via knattehockey, juniorlag och vidare in i a-laget, så börjar man ju undra om det trotts allt inte finns fog för kritiken?? Det är ju ett ofattbart dåligt betyg åt hela ungdomsverksamheten, väl??
Nu ska det nämnas att Växjö visst har utvecklat spelare och varje år ger juniorer chansen, Stjernborg är ett lysande exempel. Men inte en ända av dessa är rena Växjöprodukter, utan har en annan moderklubb. Det skiter jag i, tydligen även Växjö Lakers också, men på alla dessa år borde man verkligen ha lyckats få fram några egna Växjöspelare. Obs! Plural. Det går inte blunda för detta, inte ens om man är enögd.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1017
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav DeLarge » mån mar 25, 2024 7:42 pm

Dysterqvist skrev:Eftersom Växjö Lakers på cirka 25 år inte fått fram en enda (1 st) spelare efter Jeremias Augustin som gått hela vägen via knattehockey, juniorlag och vidare in i a-laget, så börjar man ju undra om det trotts allt inte finns fog för kritiken?? Det är ju ett ofattbart dåligt betyg åt hela ungdomsverksamheten, väl??
Nu ska det nämnas att Växjö visst har utvecklat spelare och varje år ger juniorer chansen, Stjernborg är ett lysande exempel. Men inte en ända av dessa är rena Växjöprodukter, utan har en annan moderklubb. Det skiter jag i, tydligen även Växjö Lakers också, men på alla dessa år borde man verkligen ha lyckats få fram några egna Växjöspelare. Obs! Plural. Det går inte blunda för detta, inte ens om man är enögd.


Samma diskussion varje år och ingen bryr sig. Hade Växjö hade 25 egna produkter hade det varit andra saker som klagas på. Time, to, move... onnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav DeLarge » mån mar 25, 2024 7:45 pm

Härmapan skrev:
vlk skrev:Ja, 90 % av alla läsare tolkar in hans svar mycket negativt. Och då missgynnas vi.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Den absoluta majoriteten läser inte artikeln!
Dom tolkar det dom vill tolka och sen hittar dom på egen ”fakta” som blir ”sann” när man upprepar den tillräckligt många gånger.

Ex, ”Växjö spelar tråkigt” - ingen som hasplar ur sig detta kan förklara på vilket sätt spelet är tråkigt men alla är rörande överens!


Personer som faktiskt är intresserade av hockey läser för det första inte Afton/Sportbladet.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Härmapan » mån mar 25, 2024 7:49 pm

DeLarge skrev:
Dysterqvist skrev:Eftersom Växjö Lakers på cirka 25 år inte fått fram en enda (1 st) spelare efter Jeremias Augustin som gått hela vägen via knattehockey, juniorlag och vidare in i a-laget, så börjar man ju undra om det trotts allt inte finns fog för kritiken?? Det är ju ett ofattbart dåligt betyg åt hela ungdomsverksamheten, väl??
Nu ska det nämnas att Växjö visst har utvecklat spelare och varje år ger juniorer chansen, Stjernborg är ett lysande exempel. Men inte en ända av dessa är rena Växjöprodukter, utan har en annan moderklubb. Det skiter jag i, tydligen även Växjö Lakers också, men på alla dessa år borde man verkligen ha lyckats få fram några egna Växjöspelare. Obs! Plural. Det går inte blunda för detta, inte ens om man är enögd.


Samma diskussion varje år och ingen bryr sig. Hade Växjö hade 25 egna produkter hade det varit andra saker som klagas på. Time, to, move... onnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Ja, hade vi haft 4 från innerstan så hade man minst behövt att ha 5 för att inte vara plastiga

Kolla hur det är med importspelare! När vi vann första guldet med 10 stycken ville kulturen begränsa antalet. Men när Luleå, Rögle och framför allt HV i år slår nya rekord är det knäpptyst!

Det spelar ingen roll vad vi gör - dom kommer att hitta nya saker att gnälla över!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3305
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Dysterqvist » mån mar 25, 2024 8:18 pm

Givetvis kommer det gnällas på nåt annat i stället, men det är synd att reptilhjärnorna fortfarande har anledning att kritisera och gnälla på klubbens oförmåga att få fram egna produkter. Noll stycken på 25 år måste vara unikt i landet, kanske hela Europa eller t o m världen. Ofattbart, mest med tanke på att man varit så framgångsrika i mycket annat, och har såna fantastiska träningsmöjligheter jämfört med väldigt många andra klubbar.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1017
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Aleks » mån mar 25, 2024 11:27 pm

Vi måste kunna hålla två tankar i huvudet samtidigt. I a-laget spelar de bästa oavsett var de kommer ifrån. MEN, det är allt för få från våra egna led som lyckats slå sig in och de som slår sig in i a-laget är oftast inplockade utsocknes. Den här diskussionen handlar inte om hur andra ser på oss, för det skiter jag egentligen i. Det är jag som är intresserad av att vi får fram fler Växjökillar, och fler med mig. Inte på bekostnad av kvalitén i a-laget utan för att vår ungdomsverksamhet är bra på att fostra kvalité.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Växjö Lakers i media

Inläggav vlk » mån mar 25, 2024 11:41 pm

Vi ska stöka av detta jävla skräpet som Luleå representerar och gå vidare. Alla mina tidigare erfarenheter om det skitlaget besannades igen. Jag och en vän var uppe i Luleå med våra barn för några år sedan. Barnen har Lakerströjor på sig. Vi vuxna sitter på läktaren och våra barn går och handlar godis. Efter 10 min kommer vakterna med våra barn och vi blir rädda och undrar vad som hänt. Vakterna säger då att de inte kunde garantera barnens säkerhet då de gick med lakerströjor i korridoren. Det hade varit hotfullt runt barnen. Vi blir helt chockade. Barnen var 11 år gamla. Aldrig mer vi kommer att sätta vår fot i Luleå arena.

Bild
Bild
Bild
Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Härmapan » mån mar 25, 2024 11:57 pm

Ja, dom fortsätter att bevisa att dom är sveriges i särklass sämsta publik! Jävla drägg [emoji2961]
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3305
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Aleks » tis mar 26, 2024 12:42 am

Fruktansvärt, skönt att det gick bra. Tyvärr inte första eller sista gången de skämmer ut sig.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Svartvadet » tis mar 26, 2024 10:01 am

Aldrig förstått mig på våld, men inte heller förstått mig på varför man ska hetsa motståndare. Sätter sig i en dålig sits.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6423
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Jocke86 » tis mar 26, 2024 10:11 am

Förstår inte riktigt denna kulturen som kommit runt SHL och Allsvenskan senaste åren. Folk slåss, söker upp spelare osv. Vill folk slåss kan de göra det i jämna tal men att ge sig på en ensam med flera personer är ju bara löjligt.

Tycker inte heller lite hets på läktaren fram och tillbaka rättfärdigar detta beteende.

Till topic: Kollade radiosportens sida för lite kommentarer runt matchen igår men inget hittas om våra matcher.
Bild
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2333
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav vlk » tor mar 28, 2024 11:54 pm

Kollade på Hockeykväll på SVT idag. Ingående analyser om alla nu pågående matcher utom Lakers som de svepte förbi på 20-30 sekunder.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav DeLarge » fre mar 29, 2024 1:28 am

vlk skrev:Kollade på Hockeykväll på SVT idag. Ingående analyser om alla nu pågående matcher utom Lakers som de svepte förbi på 20-30 sekunder.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Haha tänkte också på det. Men så är det i all media. Media gillar inte framgång, media gillar inte när det går bra för personer/föreningar/spelare osv osv. Därav att andra klubbar syns mer.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Härmapan » fre mar 29, 2024 11:11 am

DeLarge skrev:
vlk skrev:Kollade på Hockeykväll på SVT idag. Ingående analyser om alla nu pågående matcher utom Lakers som de svepte förbi på 20-30 sekunder.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Haha tänkte också på det. Men så är det i all media. Media gillar inte framgång, media gillar inte när det går bra för personer/föreningar/spelare osv osv. Därav att andra klubbar syns mer.
…det beror nog på vilken förening som har framgång…

Om Leksand skulle vinna guld (vilket naturligtvis aldrig kommer att hända) så skulle de få en egen tv-kanal (samma med dif)
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3305
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Föregående

Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 65 gäster