TAIF

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

TAIF

Inläggav Dysterqvist » tor jun 27, 2024 1:15 pm

Stanley Cup-bucklan kommer snart till byn, för andra gången, samtidigt ska man lyckas skrapa ihop 2,5 miljoner på en vecka. Säga vad man vill om Taif, men dom rockar som satan :hbang:
Jag vill inte att Växjö inleder något samarbete med stråhattarna, men hoppas ändå att dom klarar denna krisen. Det behövs såna bonnaklubbar i svensk hockey, där allt numera ska vara så uppstyrt och korrekt. Jag kan faktiskt sakna när Växjö Lakers spelade i gamla isladan Lakerdooome; ekonomisk kris, hawaiihockey, raketer och bloss på läktarna, hemlighetsmakeri innan ett nyförvärv presenterades, spelare som hamnade i fyllecell osv osv.
Nu är det välkammat och städat, ingen pudelrock här inte.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1169
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: TAIF

Inläggav Jocke86 » fre jun 28, 2024 11:39 pm

Vi räddade Ljungby, vi räddar...

Skickat från min SM-S901B via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2356
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: TAIF

Inläggav Jocke86 » sön jun 30, 2024 7:24 pm

Jocke86 skrev:Vi räddade Ljungby, vi räddar...

Skickat från min SM-S901B via Tapatalk
Japp uppgifterna stämde.

Skickat från min SM-S901B via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2356
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: TAIF

Inläggav bratsson » sön jun 30, 2024 8:50 pm

Hemskt
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4049
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: TAIF

Inläggav Härmapan » mån jul 01, 2024 5:17 pm

Det är jäkligt storsint av oss att hjälpa en klubb som säger att de hellre lägger ber verksamheten än samarbetar.
Men ta emot pengar funkar såklart…

En sak är säker: Taif skulle ALDRIG lyfta ett finger för något som skulle gynna oss!

Dom föds ju upp med hat i modersmjölken i hålan…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3390
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: TAIF

Inläggav Svartvadet » tis jul 02, 2024 9:18 am

Det står inget om det i någon av TAIFs kanaler heller, varken Facebook/Instagram/Egna hemsidan.

Hoppas de konkar
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6544
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: TAIF

Inläggav vlk » tis jul 02, 2024 10:18 am

Svartvadet skrev:Det står inget om det i någon av TAIFs kanaler heller, varken Facebook/Instagram/Egna hemsidan.

Hoppas de konkar
Jag såg det. Inte ett ord om detta på deras Facebooksida. Det är så jävla dåligt helt enkelt. De skäms över detta och vill inte ha diskussionen med sina supportrar och sponsorer.

Skulle Lakers någon gång hamna i knipa så kommer 99 % av alla Taifare att jubla och inte lyfta ett finger för att hjälpa oss. Det är nog sanningen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8795
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: TAIF

Inläggav Dysterqvist » tis jul 02, 2024 12:14 pm

Jag älskar deras vi-mot-världen-mentalitet!
Lakers borde aldrig ha sträckt ut en hjälpande hand här, detta jippo kommer jag inte gå på.
Med det sagt så hoppas jag ändå Taif reder ut ekonomin, som jag skrivit tidigare behöver svensk hockey små klubbar som går sin helt egna väg. Dom lyckas ju uppenbarligen med att få fram talanger!
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1169
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: TAIF

Inläggav bratsson » tis jul 02, 2024 2:48 pm

Dysterqvist skrev:Jag älskar deras vi-mot-världen-mentalitet!
Lakers borde aldrig ha sträckt ut en hjälpande hand här, detta jippo kommer jag inte gå på.
Med det sagt så hoppas jag ändå Taif reder ut ekonomin, som jag skrivit tidigare behöver svensk hockey små klubbar som går sin helt egna väg. Dom lyckas ju uppenbarligen med att få fram talanger!
Fast jag gillar klubbar som inte lever över sina tillgångar och tror dom är större än vad dom är.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4049
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: TAIF

Inläggav Varanen » tis jul 02, 2024 5:09 pm

Att Taif inte konkar är i vårt egenintresse.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14217
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: TAIF

Inläggav vlk » tis jul 02, 2024 5:45 pm

Varanen skrev:Att Taif inte konkar är i vårt egenintresse.
Det skulle inte påverka oss speciellt mycket. Men de kommer inte att kånka. Tydligen slängde OEL in 1,5 mille. Så snart de är i hamn kommer ordningen att återgå till hat mot växjö, med förhoppning om vår undergång.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8795
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: TAIF

Inläggav Dysterqvist » tis jul 02, 2024 7:05 pm

Det hoppas jag! Utan rivalitet och känslor är (lag)idrott inte mycket värt…
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1169
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: TAIF

Inläggav Svartvadet » lör jul 13, 2024 12:07 pm

Gröna Brigaden bojkottar matchen i Vida och kommer vara tysta på läktaren tills beslutet ändras :lol:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6544
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: TAIF

Inläggav vlk » lör jul 13, 2024 1:16 pm

Svartvadet skrev:Gröna Brigaden bojkottar matchen i Vida och kommer vara tysta på läktaren tills beslutet ändras :lol:
Pajassupportrar som helt saknar förståelse för att TAIF är i ekonomisk kris, och behöver alla inkomstkällor man kan se. De som sätter in pengar i Taif vill se att styrelsen gör allt vad de kan för att ta in pengar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8795
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: TAIF

Inläggav Dysterqvist » lör jul 13, 2024 2:07 pm

Jag tycker dom gör helt rätt! Växjö och Tingsryd ska inte nåt med varandra att göra! En match i Vida skulle generera jordnötter i sammanhanget, blir det kris på nytt finns det många hockeymiljonärer med anknytning till Tengsry :whistle:
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1169
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: TAIF

Inläggav DeLarge » sön aug 04, 2024 1:53 am

Är skills-competition något som TAIF döljer utåt sett och skäms för att marknadsföra? Jag försökte gräva på alla deras social medier men har inte varit ett enda inlägg alls gällande detta? Varken när det var klart eller nu fram till att det faktiskt skall genomföras.... ?
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1123
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: TAIF

Inläggav Svartvadet » sön aug 04, 2024 9:43 am

Helt rätt, de verkar skämmas. Än sjukare att de skäms när dessutom OEL ska deltaga. Märkligt.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6544
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: TAIF

Inläggav Härmapan » sön aug 04, 2024 10:05 am

Jag fattar inte det här jippot alls…? Det är väl behjärtansvärt men varför ska vi hjälpa tajf?

VI ska samla in pengar till någon som avskyr oss och som inte ens kommer att säga tack efteråt…

Dom fostrar ju bokstavligt talat sina barn och ungdomar att hata Växjö!

Jag tror inte det kommer några tajfare att tala men och gör det det så kommer de att sitta och bua när vi kör spelarpresentationer…

Det hade väl varit en annan sak att spela en träningsmatch kanske.. Då hade dom ju kunnat sitta och skrika ut sitt hat - men nu blir det ju bara skruvat…

Jag bryr mig egentligen inte om dom över huvud taget men så länge det råder mental försurning i hela bygden tycker jag att vi låter dom självdö istället!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3390
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: TAIF

Inläggav vlk » sön aug 04, 2024 4:38 pm

Härmapan skrev:Jag fattar inte det här jippot alls…? Det är väl behjärtansvärt men varför ska vi hjälpa tajf?

VI ska samla in pengar till någon som avskyr oss och som inte ens kommer att säga tack efteråt…

Dom fostrar ju bokstavligt talat sina barn och ungdomar att hata Växjö!

Jag tror inte det kommer några tajfare att tala men och gör det det så kommer de att sitta och bua när vi kör spelarpresentationer…

Det hade väl varit en annan sak att spela en träningsmatch kanske.. Då hade dom ju kunnat sitta och skrika ut sitt hat - men nu blir det ju bara skruvat…

Jag bryr mig egentligen inte om dom över huvud taget men så länge det råder mental försurning i hela bygden tycker jag att vi låter dom självdö istället!
Vi får hoppas på att Taif består av andra människor än de IQ-befriade som finns i deras klack.

Kanske kan detta evenemang få mer sansade taifare att gå och se SHL i växjö någon gång. Vi får hoppas att vi får ut något av detta.

Men i stort känner jag exakt som du.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8795
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: TAIF

Inläggav Aleks » sön aug 04, 2024 5:39 pm

Här och nu känns detta TAIF-jippo skit. Men, det här ett drag som är gjort för en oöverskådlig framtid. Vi vet inte om/när synen på Lakers förändras i Tingsryd, men bearbeta den kan vi göra.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1347
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: TAIF

Inläggav DeLarge » sön aug 04, 2024 5:54 pm

Jag och farsan har alltid skojat om att bortastå i VIDA alltid innehåller minst 50% TAIFARE. Varje individ har 13st matchställ med resterande i SHL lag hemma i garderoben.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1123
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: TAIF

Inläggav Svartvadet » sön aug 04, 2024 7:46 pm

Det är märkligt, absolut.

Jag hade kunnat förstå det om det var så att TAIF var ett topplag i HA, då finns ändå sannolikheten att mötas (de går upp alt vi trillar ur). Tänk lite Löven - SAIK - de skulle ALDRIG hjälpa varandra.

Men nu? Jag menar, det är sådana avstånd mellan lagen att jag inte ens kan se hur det är rivalitet. Sedan vi möttes sist har vi gått igenom:

Ny arena
4 SM-Guld
EP40
4 nya Kaptener
10 år med Hallam
Joel Persson
Holmberg
Raz
Drury

Osv osv osv.

Tingsryd? Vad har hänt där? Det är exakt samma slitna skit som det var för 30 år sedan. Samma hall, samma låtar, samma aura och numera utvecklar de noll talanger.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6544
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: TAIF

Inläggav Dysterqvist » sön aug 04, 2024 8:33 pm

Ni har inte fattat, många där nere VILL inte vara som Växjö. Dom skiter fullständigt i antal SM-guld eller importspelare med stjärnglans i rostern. Tingsryd är en liten ort där hockeyn och atmosfären i hallen betyder precis allt för ett stort antal personer. Hjärta och passion finns det hos många i publiken även i Vida, men det finns definitivt en aura av att hockeyn i Vida är mer event än sportslig upplevelse, hos flertalet av besökarna. Där är inte Taif, än.
Viggo Gustafsson med moderklubb Tingsryds AIF blev draftad av Nashville nu i våras. Vad jag vet har ännu INGEN med Växjö Lakers som moderklubb blivit draftad… :dontknow:
VLH och Taif är varandras motpoler, dom ska inte ha nåt med varandra att göra. Jag äter hellre min egna avföring än går på en skills comp mellan dessa klubbar, där syftet är att ”enas”.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1169
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: TAIF

Inläggav Härmapan » mån aug 05, 2024 12:01 pm

Dysterqvist skrev:Ni har inte fattat, många där nere VILL inte vara som Växjö. Dom skiter fullständigt i antal SM-guld eller importspelare med stjärnglans i rostern. Tingsryd är en liten ort där hockeyn och atmosfären i hallen betyder precis allt för ett stort antal personer. Hjärta och passion finns det hos många i publiken även i Vida, men det finns definitivt en aura av att hockeyn i Vida är mer event än sportslig upplevelse, hos flertalet av besökarna. Där är inte Taif, än.
Viggo Gustafsson med moderklubb Tingsryds AIF blev draftad av Nashville nu i våras. Vad jag vet har ännu INGEN med Växjö Lakers som moderklubb blivit draftad… :dontknow:
VLH och Taif är varandras motpoler, dom ska inte ha nåt med varandra att göra. Jag äter hellre min egna avföring än går på en skills comp mellan dessa klubbar, där syftet är att ”enas”.
Nu är de såklart stolta över sin halv-kokta pilsnerkorv, sin mögliga hall och sin hat-kultur… - men det finns ju inget alternativ

Jag sätter all min framtida avföring på att det inte finns en enda tajfare som tackar nej till en ny arena, köpa en drös grymma transor och att gå upp i SHL….
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3390
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: TAIF

Inläggav Svartvadet » tis aug 06, 2024 7:30 pm

Konstigaste tillställningen någonsin?

Spelar vi såhär mot Nybban blir det 10-0 i röven :lol:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6544
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: TAIF

Inläggav vlk » tis aug 06, 2024 7:47 pm

Det ser för lojt ut på straffarna, inte ens roliga avslut.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8795
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: TAIF

Inläggav vlk » tis aug 13, 2024 5:30 pm

194 000 kronor fick Taif av Lakers efter skills.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8795
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: TAIF

Inläggav vlk » sön aug 25, 2024 9:44 am

Men med ett gott samarbete kunde de haft Wallenius och Frej och kanske ett par spelare till. Nu är de i Nybro och björklöven istället.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8795
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

TAIF

Inläggav vlk » lör sep 21, 2024 11:51 am

Vilken patetisk skitförening Taif. Nu måste de ut i tidningen och dementera att de minsann inte ska ha något organiserat samarbete med Växjö Lakers. Allt för att stilla galningarna i gröna brigaden.


Skickat från min iPhone med Tapatalk ProBild
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8795
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: TAIF

Inläggav Varanen » lör sep 21, 2024 3:41 pm

Samtidigt kanske det är deras livsnerv. Alltså att deras framgång är underordnat deras aversion mot VLH. Taif kanske skulle kollapsa som ett korthus om de skulle gynna sig själva genom ett samarbete med oss.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14217
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: TAIF

Inläggav Daste » lör sep 21, 2024 6:12 pm

Skulle jag gissa är överenskommelsen mellan styrelse och klack att man gått med på att inte kalla samarbetet med Lakers för samarbete. Förmodligen efter att styrelsen förklarat för klacken att om man inte ingår någon form av samarbete, som man inte kallar samarbete, med Lakers så kommer klubben upphöra att existera, samtidigt som klacken förklarat för styrelsen att om de kallar samarbetet som inte är ett samarbete för samarbete, så kommer de inte gå på matcherna varvid klubben inte får några intäkter och därmed upphöra att existera.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1399
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: TAIF

Inläggav Aleks » lör sep 21, 2024 7:11 pm

Kanske ska Lakers säga upp samarbetet som inte är ett samarbete och ta hem Svensson för att spela honom. Därefter kan vi titta på andra småländska klubbar som kanske vill ha ett samarbete och fortsätta med dem istället.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1347
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: TAIF

Inläggav Daniel » lör sep 21, 2024 8:23 pm

Spelar det någon roll om det kallas samarbete eller inte
Våra juniorer får speltid och får matcher i Ha
Sedan om TAIF väljer att kallade något annat
Spelar det någon roll

Joel spelade i TAIF i går och gjorde mål för lakers idag
Spel tiden.kommer göra honom bättre.
Daniel
Forumterrorist
 
Inlägg: 2948
Blev medlem: lör apr 13, 2002 12:26 pm
Ort: Växjö


Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster