Formationer 12/13

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Formationer 12/13

Inläggav Klonis » tis okt 16, 2012 1:43 pm

1-2 junisar kan jag hålla med om borde få chansen och röra om lite i truppen men känns inte rätt att slänga in dom nu med så mkt förluster men tror att några kommer o få chansen utav Sam lite längre in på säsongen
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Formationer 12/13

Inläggav Bee » tis okt 16, 2012 1:44 pm

Fantenberg hade varit lakers (A-laget) bästa back så sluta jämföra honom med våra junisar. Blir bara pinsamt för din bror duktig/hockey orakel fasad du byggt upp...
Bee
Forumentusiast
 
Inlägg: 440
Blev medlem: lör okt 24, 2009 12:14 pm
Ort: Växjö

Re: Formationer 12/13

Inläggav Lakershjärta71 » ons okt 17, 2012 11:32 am

Svartvadet, ang dina kedjor så förstår jag inte att du ens vill att Moran ska vara ombytt??
Jag tror du får sätta ett X (=NY) på den positionen. Tids nog kommer Lakers att göra sig av med honom.

Just nu kanske laget inte e bättre än att vi får spela med bara 3 kedjor, åtminstone i början på matcherna, dvs matcha vissa kedjor hårdare. Säger inte att det är det bästa, men nånting måste göras för att få upp både tempo å kvalité. Tyvärr är det än så länge ingen spelare som har visat prov på KLASS den här säsongen förutom stundtals nyinkomne Männikkö, Vampola å Welch.

Det talas så gott om Reddox, visst, men som forward så man måste kunna göra mer med pucken än han är kapabel till. Vi har för många forwards i laget som inte behärskar den teknik å finess som jag tror man måste ha i ett lag på den här nivån. Det räcker inte bara att vara sylvass på skridskorna! Han tappar ju bl.a pucken 9 av 10 ggr till en motspelare varje gång han för in pucken över anfallsblå. Ibland undrar jag om han har "såpa" på klubbladet.?

Tanken var god när man behöll "kärnan" i laget när man tog steget till ES, de är till 90% BARA grovarbetare, men vad har de egentligen för teknik att komma med??
Om Evertsson hade bytt ut ÅTMINSTONE Gurra och Bois, (och kanske rent av Augustin och Linder oxå) mot ett par klass-spelare så tror jag att laget hade skapat både fler målchanser, gjort fler mål i både 5/5 å 5/4.
Bara så att ingen missförstår mig så menar jag INTE, att ett lag ska vara utan s.k "Brunkare" av "Johan Thelin"-typen. De behövs också, men har man för många sådana karaktärer med begränsad teknik/repertoar så kommer till slut lagen i ES att "käka" upp en, vilket de på sätt och vis har gjort nu!

En fråga som vi supportrar, Öman, Evertsson, Hellgren och Sam måste ställa oss är:

Hur många av spelarna som är kvar från HA som tog upp laget till ES har utvecklats?
Svar: INGEN!

Förutom Rasmussen..men är nu långtidsskadad. Jag tror att Evertsson antog att Markusson, Gurra och Bois skulle ta ännu ett steg till i sin utveckling som hockeyspelare, men det har de inte gjort enligt mig.

Alexander Johansson har sått ett "frö"..kan bli ännu bättre på sikt..men sen?
Senast redigerad av Lakershjärta71 ons okt 17, 2012 1:17 pm, redigerad totalt 3 gånger.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Formationer 12/13

Inläggav Svartvadet » ons okt 17, 2012 1:05 pm

LH71, har inte med honom för han är skadad :wink:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6433
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Formationer 12/13

Inläggav Lakershjärta71 » ons okt 17, 2012 11:52 pm

Det vet jag. Jag läste bara dina formationer.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Föregående

Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster