Vad tog tröjorna vägen.

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Vad tog tröjorna vägen.

Inläggav Matito » ons jan 02, 2008 9:49 pm

Hej hockeykamrater.
Mitt namn är Mattias Jonsson och jag finns med i Lakers marknads-organisation sedan ett antal år tillbaka. Förutom att finnas till hjälp med diverse marknadsstöd har jag också haft en fot med i den organisation som jobbade kring vårt jubileum.

Jag vill med detta meddelande förmedla vår stora besvikelse att tröjorna inte hann fram i tid. Som ni kanske redan känner till tillverkas dessa plagg utanför Sverige vilket kan medföra vissa logistikproblem. Dessutom har vi haft en trupp som förändrats under resans gång vilket också haft en viss betydelse.

En annan detalj för alla spekulationer om att vi inte skulle haft pengar till tröjorna kan jag meddela att samtliga plagg till jubileumsstället är sponsrade och påverkar inte Lakers ekonomi på något sätt.

Klubben kommer under nästa vecka ta ett nytt beslut vad gäller vilken match vi kommer att spela i stället. Tro mig när jag säger att klubben, leverantören och vi andra är ledsna för det inträffade.

Hoppas att vi tillsammans kan ha överseende och därmed se fram emot en spännande vår.

Med vänlig hälsning Mattias Jonsson
Matito
Växjö Lakers Hockey
 
Inlägg: 46
Blev medlem: tor mar 04, 2004 11:20 pm

Inläggav alfax » ons jan 02, 2008 9:57 pm

Jag tror Dej Mattias.Tack för klargörandet!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav serra » ons jan 02, 2008 9:57 pm

Tack för svaret Mattias.
Men jag måste fråga. Om det är 4-5 dagar kvar till matchen och man inte fått några tröjor, tar man då inte kontakt med leverantören och kollar vart dom är?
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Matito » ons jan 02, 2008 10:04 pm

Helt rätt serra men vissa namn saknades tyvärr fortfarnade. Vi trodde att vi skulle greja det men....trots alla ansträngningar gick det som det gick
Matito
Växjö Lakers Hockey
 
Inlägg: 46
Blev medlem: tor mar 04, 2004 11:20 pm

Inläggav Matito » ons jan 02, 2008 10:11 pm

Förlåt mitt okunnande på forumet. Jag ser att jag lagt detta inlägg på fel plats. Kan någon ansvarig flytta denna tråd till en lämpligare avdelning?

Hls Mattias
Matito
Växjö Lakers Hockey
 
Inlägg: 46
Blev medlem: tor mar 04, 2004 11:20 pm

Inläggav erok » tor jan 03, 2008 11:54 am

hej matito.Fel ämne men ser att du är involderad ganska mycket i Lakers.Vad har hänt med supporterspelaren????skänker en 100 varge månad men ingen redogörelse för detta iår tyvärr
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Matito » tor jan 03, 2008 12:39 pm

Hej erok.
Jag är medveten om att vi är för dåliga på att hålla varann uppdaterade på Supporterspelaren. Vi har diskussioner om att försöka upprätta en stapel eller liknande på hemsidan. Bra att du säger till, jag ska undersöka detta så snart jag kan och lovar därmed att återkomma i ärendet.

Förövrigt så kommer vi att kraftsamla mot företagen även i år om inget oförutsett sker. Jag tror detta blir i samband med hemmamatchen mot Leksand i ferbuari.

Hls Matias
Matito
Växjö Lakers Hockey
 
Inlägg: 46
Blev medlem: tor mar 04, 2004 11:20 pm

Inläggav Niles » tor jan 03, 2008 3:12 pm

Hej Mattias, tycker det är kanon att vi fått en från marknadssektionen in på forumet. Mer sånt. Ju snabbare en kraftsamling kommer igång desto bättre. Leksandsmatchen är självklart ett utmärkt tillfälle att lobba på just sponsorerna, men alla andra kan börja redan nu. Lägger redan en slant varje månad men skulle gladeligen lägga en hundring extra på varenda match om det fanns nån låda att lägga dom i och en stapel som funkar. Är det sant att Lakers får lite pengar tillbaka när vi som håller på Lakers handlar på Stadium, men att man måste säga till? Stämmer det ryktet måste jag säga att det är sorgligt att inte klubben informerar om det. Kör hårt ni på marknadsektionen!
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Matito » tor jan 03, 2008 10:35 pm

Hej Niles.
Varje vecka försöker vi träffas alla i marknadsgruppen på ett gemensamt lunchmöte. Det är ett utmärkt tillfälle att dela med sig om olika aktiviteter och eventuella kampanjer. Utöver detta jobbar många av oss betydligt fler timmar per vecka med att hålla "hockeyn" igång på olika plan.

Vi har en ambition att köra extra under nästa vecka för att förhoppningsvis lägga grunden till en ny marknads och kommunikationsplan. Detta kommer att underlätta för alla eftersom det ger en tydligare bild över aktiviteter och gemensamma projekt under detta och kommande år.

Exempel: Det är lättare att fråga en sponsor om aktivt stöd i alla våra tänkta kampanjer vid ett tillfälle än att behöva "störa" flera gånger under säsongen. Det kan vi lättare göra om vi har kontroll på säsongens olika aktiviteter.

Men detta tar sin tid, det är många parametrar att ta hänsyn till. Föreningen har ju inte endast ett representationslag att ta hänsyn till utan här gäller det att stå upp för både ungdom, Lakers Ladies med mera.
En parantes är att vad jag hört så kokar det av talanger i egna led som förhoppningsvis kan förstärka laget i framtiden.

Vi tror att på sikt kommer vårt arbete att ge frukt och att vi inte ska behöva kika över axeln efter obetalda räkningar eller andra obehagliga överraskningar framtiden. Växjö Lakers ha en mycket engagerad styrelse som har utgifter och inkomster i ett stadigt grepp. Det kommer att bli ännu viktigare i framtiden att ha järnkoll på sin ekonomi. Vi är på god väg att komma på säker mark. Men det gäller att ständigt vara aktivt och ha ögon och öron öppna för nya möjligheter till intäkter.

Jag har inte exakta siffror på hur mycket Lakers omsätter men jag kan säga så här i alla fall. Ska du tillhöra övre delen av Allsvenskan behöver du åtminstånde rulla runt ca: 15 miljoner per år. Därefter kan ni lägga på en miljon per placering ungefär. Det är ett stort företag både ni och vi jobbar för....men det är mycket stimulerande, eller hur?

Tänk vilka framgångar denna förening har skapat under sin relativt korta livslängd. Det är min personliga tro att Växjö är och kommer vara ett lag och räkna med i framtiden. Vi måste bara ge klubben lite tid och växa in sig så vi inte rusar in med alldeles för stora ambitioner som vi inte reder ut.

Jag ska göra vad jag kan för att hålla oss uppdaterade här på forumet om viktiga händelser i klubben.

Hälsar Mattias
Matito
Växjö Lakers Hockey
 
Inlägg: 46
Blev medlem: tor mar 04, 2004 11:20 pm

Inläggav Niles » tor jan 03, 2008 11:26 pm

Ok, tack för infon Mattias. Hade du nån vetskap om frågan gällande Stadium??
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

insamling till supporterspelaren

Inläggav blodymarry » lör jan 12, 2008 2:40 pm

varför kan man inte ha en sparbössa vid matcherna som folk kan lägga slantar i? enkelt och lätt att få in pengar på.
Dessa pengar ska gå till supporterspelaren eller nått. Jag tror att Ni kommer få in massa pengar på sånt, visst blir det en jävla massa 1kr men alla bäckar små som man sa förr...
Användarvisningsbild
blodymarry
Forumamatör
 
Inlägg: 21
Blev medlem: fre dec 29, 2006 4:01 pm
Ort: växjö så klart

Inläggav erok » lör jan 12, 2008 7:44 pm

har inte fungerat innan så tror inte på det tyvärr.Nää skänk en 20 i månaden istället direkt till supporterspelaren .
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav friberg » lör jan 12, 2008 11:30 pm

kanske ska pröva gå me kollektpåsar runt om i hallen å samla pengar ,publiken är nog mer givmilda i lakerdome än i kyrkan
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Inläggav Lalin » sön jan 13, 2008 11:13 am

Det är märkligt att man inte kan hitta info om supporterspelaren på hemsidan :!: Jag vet att det har funnits. Är jag blind eller :?:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav erok » sön jan 13, 2008 12:34 pm

Nä du är inte blind.Men vi är förfå så inte lönt skulle jag tro.Blir ingen fart på det förren företagen kommer in å skänker en kr per åskådare.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Lalin » sön jan 13, 2008 12:39 pm

Ja, det är tråkigt. Det gör att folk inte tycker att det är lönt. Det är sådana tankar man får :(
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lalin » sön jan 13, 2008 1:02 pm

Ska se till att åtminstånde köpa ett antal låter vid varje hemmamatch :roll:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav erok » sön jan 13, 2008 1:30 pm

gör du rätt i lalin.Å så har du ju en mölighet att vinna ett par 1000 lappar :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Stoffe » sön jan 13, 2008 1:33 pm

Jag köper alltid 3! Men har fan aldrig vunnit ngt för det! Men pengarna går till ngt bra så jag kan leva utan dom :ok:
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Inläggav erok » sön jan 13, 2008 1:35 pm

Köper alltid två men fan inte vunnit jag häller.men hade varit kul om man kunde prenuminera på samma nr hela sersongen

eller åtminstonde skulle kunna säga till att man vill ha två hemskickade varje speltillfälle å betala in lotten på ett postnr.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Lalin » sön jan 13, 2008 3:35 pm

Ja, det låter som ett bra förslag. Jag vill ha 5 lotter/match :roll: :)
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav erok » sön jan 13, 2008 8:03 pm

Fan lalin vi slår våra påsar ihop å så börja vi göra rerklam för supportrspelaren på matcherna.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Lalin » sön jan 13, 2008 8:10 pm

erok! Jag tror jag nöjer mig med att pröjsa lite extra då och då :roll:

Jag passar inte in i din föreslagna roll :lol:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav erok » sön jan 13, 2008 8:50 pm

Inte många som gör det tyvärr :lol:
men lakers skulle behöva det mer än väl :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå


Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster