Dyrt Guldfirande

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Dyrt Guldfirande

Inläggav Kloker » lör apr 28, 2018 2:42 pm

Alltså jag blir bara förbannad när jag läser det här. Människor tar sig ur huse i eufori för att fira Växjö Lakers på stortorget. Partipampar vädjar till folket att komma och deltaga i firandet av våra Guldhjältar på Stortorget. Media basunerar ut tider man ska vara på plats. Växjö Lakers vill att ALLA som kan ska komma! Alla vill se - det kom 20.000 passionerade Lakejer för att deltaga i firandet! Det byggs om i hela jävla City och det är förbannat svårt att komma fram - och hitta parkering. DET ska man ta hänsyn till kan tyckas, det är inga problem enligt slipsnissarna på kontoret som klubbat igenom det.

När firandet drar igång så passar gamarna på Kommunen på att tillsätta extra parkeringsvakter för att bota bilar som är felparkerade - och bötfäller till en sammanlagd summa av 10.000 kronor. Så jääävla dåligt! Tycker du inte det Bo Frank? Din självgoda jävla pösmunk! Eller Anna Tenje som lapade röster i glansen på balkongen? Och Magnus Faxengren - vilken sorglig kuk-med-öron!
Magnus Faxéngren, som är parkeringshandläggare på Växjö kommun, berättar att det sätts in extra parkeringsvakter vid stora evenemang. Dels för att hjälpa folk att parkera rätt.

http://www.smp.se/vaxjo/parkeringsboter ... rsfirande/
http://www.vxonews.se/article/dyrt-guld ... ala-vaxjo/

Skamligt ta mig fan! :evil:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Dyrt Guldfirande

Inläggav vlk » lör apr 28, 2018 2:52 pm

Kloker skrev:Alltså jag blir bara förbannad när jag läser det här. Människor tar sig ur huse i eufori för att fira Växjö Lakers på stortorget. Partipampar vädjar till folket att komma och deltaga i firandet av våra Guldhjältar på Stortorget. Media basunerar ut tider man ska vara på plats. Växjö Lakers vill att ALLA som kan ska komma! Alla vill se - det kom 20.000 passionerade Lakejer för att deltaga i firandet! Det byggs om i hela jävla City och det är förbannat svårt att komma fram - och hitta parkering. DET ska man ta hänsyn till kan tyckas, det är inga problem enligt slipsnissarna på kontoret som klubbat igenom det.

När firandet drar igång så passar gamarna på Kommunen på att tillsätta extra parkeringsvakter för att bota bilar som är felparkerade - och bötfäller till en sammanlagd summa av 10.000 kronor. Så jääävla dåligt! Tycker du inte det Bo Frank? Din självgoda jävla pösmunk! Eller Anna Tenje som lapade röster i glansen på balkongen? Och Magnus Faxengren - vilken sorglig kuk-med-öron!
Magnus Faxéngren, som är parkeringshandläggare på Växjö kommun, berättar att det sätts in extra parkeringsvakter vid stora evenemang. Dels för att hjälpa folk att parkera rätt.

http://www.smp.se/vaxjo/parkeringsboter ... rsfirande/
http://www.vxonews.se/article/dyrt-guld ... ala-vaxjo/

Skamligt ta mig fan! :evil:


Kan bara instämma; pissa på er....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8333
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Dyrt Guldfirande

Inläggav teddy » lör apr 28, 2018 6:07 pm

Ser inget problem i detta.

Parkerar man fel ska man väl också bötfällas.
Bara för att det är ett stort event räffärdigar det inte att man bryter mot lagen.
Ska man få parkera hur man vill vid varje stort event då eller?
Karl Oskar dagarna, matmässan mfl

Jag gick ner till stan. Funkar perfekt.
Kan man inte gå kan man ta bussen.
Om bussarna inte håller tiden, ta en tidigare buss.
Vad gäller parkeringar har vi överflöd av dom.
Norrtull, Teatertorget, oxtorget, World trade centers parkeringshus, bakom polishuset, gamla GvG, Tegner parkeringshus mfl.
Cykeln funkar med om man bor på Teleborg, Hovshaga, Öjaby, Räppe mfl.
Låt parekeringarna vid sådana här tillfällen vara åt folk utanför stan samt handikappade och äldre.
bara klantigt att chansa och ta böter.
Har man gjort fel så har man.
Av lathet och dumhet.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3963
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Dyrt Guldfirande

Inläggav smashinlovely » lör apr 28, 2018 6:30 pm

Det som sticker lite i ögonen är väl att man får känslan av att de ser en möjlighet att lappa fler bilar, att det skulle vara "för att hjälpa folk att parkera rätt" är ju...mindre troligt.
Om man lappade folk som stod direkt olämpligt ser jag det dock som bara positivt, bromsar dessa evenemang upp övriga samhällsfunktioner, typ kollektivtrafik eller värre blåljus, så kan man ju bara drömma om att det blir något vid nästa guld.

Hade personligen inga problem med vare sig böter eller att hitta en bra parkeringsplats, stod vid Norrtull och mitt enda "bekymmer" var väl att jag knappt hann köpa en biljett innan det slog över till fri parkering.
3:- kostade det mig, kändes överkomligt med tanke på att man såg "lapplisorna" slicka sig runt munnen där de stod och omringade parkeringarna.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Dyrt Guldfirande

Inläggav teddy » sön apr 29, 2018 9:31 am

Tänker man efter så är ju det hela snevridet och vinklat för att folk ska bli upprörda.
Lite som SD retorik. Göra en höna av en fjäder.
Vissa går på skitsnacket, andra använder sunt förnuft.

Vi pratar 10 000kr i böter.
I artikeln på smp så fick vardera bil 800kr i böter.
Det betyder 12 bilar.
12 bilar på 20 000 människor.
Det är ju sjukt lite.

Skulle gissa på att dessa 12 bilar stod extremt illa till.
Media har blåst upp hela situationen för att få likes och för att folk ska läsa artikeln.
Vissa går på bullshitet och blir upprörda, vissa inser att media blåst upp situationen för att få klicks och sälja tidningar.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3963
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Dyrt Guldfirande

Inläggav ollebolle » sön apr 29, 2018 11:08 am

Bra Teddy, känns bra med lite sans och balans här. Surt att få böter förstås, men det är ju inte så att horder av människor blev bötfällda.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Dyrt Guldfirande

Inläggav vlk » sön apr 29, 2018 12:49 pm

teddy skrev:Tänker man efter så är ju det hela snevridet och vinklat för att folk ska bli upprörda.
Lite som SD retorik. Göra en höna av en fjäder.
Vissa går på skitsnacket, andra använder sunt förnuft.

Vi pratar 10 000kr i böter.
I artikeln på smp så fick vardera bil 800kr i böter.
Det betyder 12 bilar.
12 bilar på 20 000 människor.
Det är ju sjukt lite.

Skulle gissa på att dessa 12 bilar stod extremt illa till.
Media har blåst upp hela situationen för att få likes och för att folk ska läsa artikeln.
Vissa går på bullshitet och blir upprörda, vissa inser att media blåst upp situationen för att få klicks och sälja tidningar.


Jag blev mest irriterad på medias rapportering kring detta faktiskt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8333
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am


Återgå till Off-Topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster