Värd läsning

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Värd läsning

Inläggav Svartvadet » tis okt 11, 2016 6:35 pm

Tänkte dela med mig av denna storyn, som är så otroligt hemsk men vackert skriven. Är värt att skänka en tanke till Örebros tidigare spelare Scott Matzka.

Läs, fundera och filosofera över hur snabbt livet tar nya vändningar.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6346
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Värd läsning

Inläggav sampan » ons okt 12, 2016 12:31 am

Fy fan.. finner inga ord. :cry:
sampan
Forumentusiast
 
Inlägg: 383
Blev medlem: sön dec 26, 2010 5:29 pm

Re: Värd läsning

Inläggav Svartvadet » fre apr 20, 2018 11:03 pm

Idag gick Avicii bort. Blott 28 år gammal. En makalös talang inom sitt område, som har förändrat en hel Värld med sitt sätt att skapa musik.

Tror ni att man kör en tyst minut imorgon? Jag hoppas faktiskt detta. Det rör inte hockey, förvisso, men det är en pionjär som har lämnat oss. Må han vila i frid.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6346
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Värd läsning

Inläggav smashinlovely » lör apr 21, 2018 8:40 am

Alltså jag vet inte. Inget ont om Avicii, jättetragiskt överlag när någon dör ung etc,
men...
någonstans tycker jag att man måste se till vad som känns relevant i situationen.
Tyst minut när det finns en direkt anknytning till klubben, en landstragedi (ex. terrordåd, Estonia, tsunamis) eller något som t.ex. tillhör "hockeyn" (typ Humboldt Broncos, Lokomotiv Jaroslavl) är vad jag känner känns mest nära tyst minut innan en ishockeymatch.

Jag har ingen personlig koppling till Avicii, men visst skulle jag känna igen någon av melodierna (spelas väl några hyffsat frekvent i Vida?).
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Värd läsning

Inläggav vlk » lör apr 21, 2018 9:05 am

Ingen tyst minut. Risk att det blir det i shl för varje en som går ur tid...men det finns ju en koppling till Lakers genom musiken under matcherna. Så kanske de hedrar honom...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8333
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am


Återgå till Off-Topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster