Karl-Oskar

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Karl-Oskar

Inläggav teddy » ons aug 06, 2014 9:07 am

Kommer det att finnas något Lakerstält i år? Ett tält med mat och dryck försäljning mm? Hade varit trevligt samt bra reklam för klubben.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Karl-Oskar

Inläggav teddy » ons aug 06, 2014 8:09 pm

teddy skrev:Kommer det att finnas något Lakerstält i år? Ett tält med mat och dryck försäljning mm? Hade varit trevligt samt bra reklam för klubben.


Jag tolkar tystnaden som att det inte kommer att finnas något Lakerstält i år.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Karl-Oskar

Inläggav PutteA » ons aug 06, 2014 10:00 pm

Jag tror du får kolla det med Lakers Teddy!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Karl-Oskar

Inläggav Niles » ons aug 06, 2014 10:11 pm

Ingen aning om det ska vara nåt serveringstält men dom ska vara med iaf.
http://www.vaxjolakers.se/artikel/55551/
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Karl-Oskar

Inläggav teddy » fre aug 08, 2014 8:28 am

Roligt. Bra att dom syns. Såg att även Öster skulle ha tält på stan. Viktigt att våra lokala klubbar visar upp sig för allmänheten även om vi vet att dom finns.

Hade hoppats på ett serveringstält som det var för ett par år sedan. Men det är nog alldeles för mycket jobb och planering för att det ska funka kanske.

Höjdpunkten på att gå på festival är just att få sitta i ett öltält i goda vänners lag med trubadur och dricka gott. Så sällan som det händer. Hade gärna sluppit sitta på Stortorget då dom envisas med att sälja världens äckligaste och blaskigaste öl Sofiero. Dessutom för 60-65 spänn. Trist bara att Lakers följer i samma spår. Sofiero är väl den ölen som säljs mest i Vida? Tar alltid en höga kusten då den är mycket godare.

Tycker vi gemensamt går ihop och kräver att Lakers byter alkoholleverantör så vi slipper Sofiero. Eller åtminstone hör med sin leverantör om dom kan byta sortimentet.
För ärligt talat. Finns det någon här som VERKLIGEN gillar Sofiero? Finns ju så många godare öl som lakers kan köpa in för precis samma pris.

Men vi får hoppas på nästa år :-)

Lista över sämsta ölen som kan säljas på Vida.

1. Sofiero

2. Norrlands Guld

3. Småland
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Karl-Oskar

Inläggav alfax » fre aug 08, 2014 9:57 am

Skulle alla bestämma vilken öl som skulle finnas finge de nog ha 100 sorter .dessutom har vi ingen aning vilket avtal Lakers har med Sofiero.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Karl-Oskar

Inläggav Daste » fre aug 08, 2014 11:05 am

De är väl ligasponsor.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1389
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Karl-Oskar

Inläggav Härmapan » fre aug 08, 2014 1:29 pm

Tycker också att ölen är kass, vare sig sofiero eller höga kusten går väl in på topp 100!

Dock är det väl som daste säger att de har avtal med SHL vilket bakbindwr klubbarna när det gäller ölsortiment?

Möjligen skulle man kunna ha även nån annan öl men det styrs nog av centrala avtal...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3306
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Karl-Oskar

Inläggav teddy » fre aug 08, 2014 1:40 pm

Är det samma öl i alla barer i Vida? Sofiero och Höga kusten. Även i loungen, restaurangerna och logerna?
Är det dom ändå två som finns i hela arenan?
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Karl-Oskar

Inläggav Daste » fre aug 08, 2014 2:05 pm

Hittar du nån annan så skulle jag inte bli förvånad om det ägs av samma bryggeri ;)
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1389
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Karl-Oskar

Inläggav Power Play » lör aug 09, 2014 8:55 am

Det är uppstyrt genom avtal med SHL. De är en av huvudsponsorerna.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Karl-Oskar

Inläggav Modig » lör aug 09, 2014 10:42 am

Breznac (eller hur det stavas) finns ju. Den tycker jag är rätt schysst.
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Användarvisningsbild
Modig
Forumentusiast
 
Inlägg: 327
Blev medlem: ons mar 23, 2011 11:04 pm

Re: Karl-Oskar

Inläggav teddy » lör aug 09, 2014 11:32 am

Power Play skrev:Det är uppstyrt genom avtal med SHL. De är en av huvudsponsorerna.


Så alla arenorna i SHL serverar bara Sofiero?
När jag var i Luleå så fanns det flera olika sorters öl att välja på. Många goda.

Så då har vi tre st i baren. Sofiero, Höga Kusten och Breznak.

Jag tror att man får ta in fler sorter om man vill och orkar som förening men att Sofiero måste finnas där.
Kanske bara är Lakers som är lite lata på just den här frågan. Dom antar att det funkar eftersom ingen säger något. Därav så är det inget prioriterat ämne.
Men i ärlighetens namn så skulle dom kunna arbeta mer på kund känslan i Arenan. För oss vanliga supportrar. Vad finns?
Tre öl varav den ena är den värsta som finns. Dom andra två dricker man bara för ha något att dricka.
Maten? Hamburgare och nötter och snacks och ölkorv i baren bakom västra.
Visst sen finns det korv och pizza om man går iväg till dom andra restaurangerna.
Hamburgare
Pizza
Korv
Snacks

Känns sådär va? Inte ens en macka/baguette finns att köpa. Eller jo kanske. Finns det inte någon sliskig halv ostfralla att köpa?

Vad vill man ha då?
Det hade varit trevligt om man kunde sälja någon form av sallad, baguetter. Kanske i gameday baren som har kök så hade bakad potatis varit trevligt, billigt och enkelt att göra.
Kanske sälja isterbanden och piazzan även inne i supporterbaren bakom västra så att inte alla måste gå iväg till dom ställena och skapa enorma köer. Bättre att sprida ut det mer.

Mer ölsorter. För jag tror att man kan göra det så länge man behåller huvudsponsorns. Andra klubbar kan ju det.
Räcker ju med en eller två till.
Mer val av cider, viner och kanske drinkar. Enkla drinkar. Rom och cola, gin och tonic, white russian.

Så att även vi får känna att klubben bryr sig om oss (vilket jag vet att dom gör, men mer på ett pausvila sett) Just nu så är det restaurang besökarna i loungerna, plan 4 och restaurangen som får uppmärksamheten. Man ska ju inte behöva betala en femhundring per match bara för att få en anständig öl i handen :-) .

Bara lite egna tankar så som jag känner det.


Ps. Sambon jobbade nere hos bortafansen och hon sa det att det är så sjukt jävla dåligt där. Dom åker land och rike runt för att följa sitt lag (precis som vi gör) sen så finns det inte ens mat för dom när dom kommer till Vida. En lite kiosk med öl och godis. Sen har dom Sveriges sämsta bortkastå på köpet :-)
Hon sa att hon aldrig blivit så utskälld och skämts så mycket för att representera Växjö och Lakers. Folk sa att dom aldrig mer skulle besöka vida. Barn som åkt 30-40 mil och behöver något att äta får hålla till godo med en påse nappar och en Rc cola.
Ska sitera en viss vd vid namn Anders. När vi besökte Vida under uppbyggnaden på årsmötet innan första säsongen så påpekade jag att vi kommer få skit för den bortaståplatsen. Då sa han "Det skiter jag fullständigt i. Jag bryr mig inte om andra supportrar". Kändes sådär att höra. Eftersom man själv åker runt mycket och vill inte bli behandlad som skit bara för att man håller på ett annat lag.
Nu vet jag att min sambo tvingade sin chef att åtminstone skicka ner lite mackor till bortafansen. Så då skickade dom ner gårdagens mackor från lunchen och sålde dom för ett sjukt överpris.

Nej vi har lite att göra både för bortafansen och hemmafansen för att det ska bli top noch.

Finns det planer på att flytta bortastå? Kanske högst upp i något hörn eller nått? För många klubbar har gått ut och bojkottat Vida arena. Leksand bl.a. Dom leksingarna som stått och kommer stå är Växjöbor samt tokiga masar Götaland.

Men som sagt. Det hade varit bra för helhets känslan att göra något. Men detta är som sagt bara mina egna tankar.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Karl-Oskar

Inläggav keffy » lör aug 09, 2014 12:22 pm

teddy skrev:En lite kiosk med öl och godis. Sen har dom Sveriges sämsta bortkastå på köpet :-)
Inte ens starköl serverar dom!
keffy
Forumamatör
 
Inlägg: 14
Blev medlem: tis jul 12, 2011 1:01 pm

Re: Karl-Oskar

Inläggav Klonis » lör aug 09, 2014 12:30 pm

Vi i styrelsen kommer att diskutera detta med VLH i vårt möte som vi har inför säsongen så vi tar inte det på Karl-Oskar :wink:
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Karl-Oskar

Inläggav teddy » lör aug 09, 2014 12:48 pm

Kanon.

någon som varit nere vid Lakers tält och kan berätta hur det är. Mycket folk mm
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Karl-Oskar

Inläggav teddy » sön aug 10, 2014 11:49 am

Underbar känsla när Växjö Lakers PR-kuppade sig in på scen under Hoffmaestro & Chraas spelning på Stortorget. Ett fullsatt Stortorget skrek av glädje. Stämningen blev elektrisk.
Underbart sen hur Noah Welch gav bandet Lakerströjor. Så att dom sen kunde fortsätta sin spelning med stil.

Härligt med att se orange och blå rök välla upp ur publiken när spelarna entrade scenen. Hade varit nice med en eller två bengaler med :-)

Undra om Öster och Vipers såg med avundsjuka ögon mot kuppen.
Bästa sändningstiden så att säga inför ett smockat torg.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö


Återgå till Off-Topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster