Ännu ett veckobrev på EastFront.net.....

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Ännu ett veckobrev på EastFront.net.....

Inläggav Putte#24 » mån apr 14, 2003 8:38 pm

Så här står det denna gången :oops: :

Avslutningsvis vill jag meddela att Kalmar FF är kiss och Växjö Lakers bajs. Detta som en sympatiyttring för veckobrevskollega Lindstig som fick utstå spott och spe på forum för att han funnit det lämpligt att på ett humoristiskt sätt dra dessa båda föreningar i smutsen. En del i kritiken mot Lindstig gick ut på att han skulle få sparken för att han skrev annat än att Öster är en härlig förening, Växjö en fantastisk stad, låt oss alla vara vänner och krama varandra. Låt oss leka med tanken att stalinisterna fick sin vilja igenom. Bort med Lindstig, och bort med mig som just skrev att Kalmar FF är kiss (vilket det ju är) och Växjö Lakers bajs (löst bajs). Och så bort med Anrell och Olsson i kvällstidningarna, bort med Netterström och Elofsson och Magnusson och alla andra på Smålandsposten som inte skriver det stalinisterna vill höra. Bort med hela Smålandsposten förresten. Så kan stalinisterna starta en egen tidning. Varför inte ta och kalla den Pravda? Jag tror namnet är ledigt.

Alternativet är att vi vårdar det fria ordet. Den som inte gillar det veckobrevsskribenterna skriver kan ju skriva det på forum utan att för den skull kräva yttrandeförbud. Dessutom är alldeles säkert även en stalinist välkommen att skriva egna veckobrev. Mångfald, kallas det.

Nu kom jag på en sak till. Jag är ett levande bevis på att vi INTE ska skriva till Lasse Anrell och be honom dra ballen i asfalten för att han kallade Öster för sämst sen Ljungskile. Effekten blir bara den som jag ger uttryck för i detta brev. Veckobrevsskribenterna har blivit ombedda att inte skriva skit om Lakers och Kalmar. Så vad gör vi? Vi skriver skit om Lakers och Kalmar. Lakers är bajs och Kalmar är kiss. Själv är jag ledig i dag så nu ska jag ut och köpa kvällstidningarna för att läsa om Öster. Vi vann nämligen i går på Olympia med 3-0. Vi vann i går på Olympia med 3-0. Vi vann i går. I allsvenskan. På Olympia. Med 3-0. Med tio man sista kvarten.

http://www.eastfront.net/cgi-bin/3scrip ... 1050311102

Säkert skrivet med "glimten i ögat" :roll: Undrar vilken åldersgrupp EF:s verksamhet inriktar sig mot....
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8000
Blev medlem: lör apr 13, 2002 2:16 pm
Ort: Gemla

Inläggav buck » mån apr 14, 2003 8:41 pm

WOW!!! Öster har vunnit EN (uno, one, en) match!!!

Wow.. vad annat kan man säga... Wow!




Ordet är fritt och man får skriva precis vad man tycker... men då får man ju åxå räkna med att folk bildar sej en uppfattning.

Jag har en numera en uppfattning om Eastfront, men den tänker jag inte skriva om här!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav mackan » mån apr 14, 2003 8:47 pm

buck skrev:Jag har en numera en uppfattning om Eastfront, men den tänker jag inte skriva om här!


En uppfattning som man verkligen ska hålla för sig själv :evil: :evil:
.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist
 
Inlägg: 2710
Blev medlem: tor apr 18, 2002 2:43 pm
Ort: Orust

Inläggav Roger » mån apr 14, 2003 9:03 pm

kan inte annat än göra en alfax både på buck och mackan
törstens fiende
Användarvisningsbild
Roger
Forumdemon
 
Inlägg: 1064
Blev medlem: tis okt 01, 2002 7:27 am
Ort: växjö

Inläggav Viktor666 » mån apr 14, 2003 9:07 pm

Om det där räknas som mångfald så får ni ursäkta mig om jag håller på Lakejernas stalinistiska "partiprogram"... 8O
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist
 
Inlägg: 2045
Blev medlem: fre apr 19, 2002 12:20 pm
Ort: Ståplats

Inläggav =TiBoR= » mån apr 14, 2003 9:07 pm

"väldigt" moget skrivet...
sedan kan man ju undra varför man ska hålla på med sådant där trams istället för att vara glad åt den SPORTSLIGA KULTUREN I VÄXJÖ som inkluderar BÅDE hockey och fotboll...
var glad åt att man kan se idrott på så pass proffisionell nivå som det verkligen spelas här i Växjö..

det är inte många som kan skryta med det...

//MVH =TiBoR=
Lakers till Eliten...
=TiBoR=
Forumamatör
 
Inlägg: 45
Blev medlem: tis mar 25, 2003 10:59 pm
Ort: Växjö

Inläggav dolitle » mån apr 14, 2003 9:11 pm

=TIBOR= --->> Jag tror det är sådana som du som han menar med "stalinister". Sådana som kan acceptera att det finns mer än en idrott i en stad, samt att glädjas åt det. Sådana som tycker att det är roligare och bättre att vara vänner än att bråka.

Jag är en sådan jag med :!:
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav Boomer » mån apr 14, 2003 9:18 pm

Låt dom leka i sin sandlåda medans vi laddar inför nästa säsong. :wink:

Vi vinner ju inget på att kasta skit på dom. Vänd andra kinden till och håll huvudet höget för vi är LAKERS LAKEJER :!: :D
HOCKEY ÄR TOKSKOJ
Användarvisningsbild
Boomer
Forumdemon
 
Inlägg: 1071
Blev medlem: fre apr 12, 2002 11:53 pm
Ort: VÄXJÖ[Söder]

Inläggav Varanen » mån apr 14, 2003 9:25 pm

Vilken tur att jag läste det där! Jag satt precis och var orolig att stalinisterna hade tagit över världen. Till våran undsättning kommer då EF:s förkämpar för demokrati och sunda värderingar med pennan i högsta hugg. Kämpa på våra martyrer i EF!! Ve den som anser att man inte skall kalla enskilda människor eller grupperingar för extremiteter.

De hockey-älskande mesarna i lakejerna anser att hockey skall vara roligt. Jag anser att det precis som fotbollen skall handla om att äcklas. I slutändan handlar det om konsistens och EF har de hårdaste magarna!!!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14064
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Frasse » mån apr 14, 2003 9:31 pm

Jag Alfaxar

Men jag måste tillägga...ÖSTER är inget fotbollslag.... utan det är ett VÄDERSTRECK...

Å den blåser mot öst
Användarvisningsbild
Frasse
Forumentusiast
 
Inlägg: 469
Blev medlem: sön apr 21, 2002 1:16 pm
Ort: Kronoberg

Inläggav Zrekal » mån apr 14, 2003 9:35 pm

De är verkligen synd, jag lider med de killarna som har svårt at se en annan förening gå bra...jag hoppas de går super för Öster, de är värda all framgång. Mer eller mindre självskrivet när de är från samma stad. Återigen ställer jag mig frågande till varför man ska hetsa olika föreningar mot varandra som dessutom inte konkuerar inom samma idrott? Vill inte heller döma ut EF, de skrev ju en dementi förra gången. Det var inte dem som stod bakom deras genomtänkta veckobrev, utan en individs åsikter. Nu undrar man ju vad den dementin var värd? Kanske fick de plötsligt en del uppmärksamhet, å är de syftet förstår jag dem. För något annat har jag svårt att se som en bra förklaring.
Stalinister, de var inte illa. Visste inte att de var förbjudet att reagera på EF:s veckobrev. Han talar om förösk att bli av med någon, är de inte demokrati att få tycka till, precis som EF:s författare själva gör? Men kanske är de några fås fria ord som väger fetare än andra? Ryska takten med stora anor av den gode Stalin hyllad trots ca 30 miljoner mord. Än idag anses denna man ha gjort mer gott än ont för sitt älskade Sovjet, jag vet inte om de säger mer om hur de hade de då eller hur man idag värderar en människas liv? För jag kan inte hur mycket jag än anstränger mig begripa vad som skulle vara bra nog att ursäkta 30 miljoner människors släckta röst. Hans egen penna är nog närmare de han kräks över än han själv vill inse.
En väldigt fascinerad form av hyckleri är att dölja sina egna fel och brister med att attackera andra, fördelarna ligger i att vårat automatiska försvar sätts in och därmed går huvudsaken i frågan förlorad då vi fokuserar på att försvara oss istället för att föra fram de först tänkta budskapet. Är de det EF:s veckobrevsförfattare gör? Skillanden är i alla fall att de som grupp reagerar (om nu EF står bakom detta) över individers önskan över att någon borde tänka sig för, eller rent ut av sluta med de han gör.
Hur som helst, jag hoppas att det är "våra" (lakers supporters) reaktioner som roar, ligger de allvar bakom de grova jämförelser med Stalin så är jag uppriktigt oroad över deras begåvning.
Användarvisningsbild
Zrekal
Forumdemon
 
Inlägg: 1042
Blev medlem: sön sep 15, 2002 2:09 pm

Inläggav Snoken » mån apr 14, 2003 9:42 pm

Frasse skrev:Jag Alfaxar

Men jag måste tillägga...ÖSTER är inget fotbollslag.... utan det är ett VÄDERSTRECK...

Å den blåser mot öst

Och jag måste tillägga...fotboll är ingen idrott...det är en knäskada

Nä, allvarligt talat så förstår jag inte varför fotbollen och hockeyn inte stryker jämt i den här staden. Det finns ingen anledning att hata fotbollen bara för att man tycker bäst om hockey, eller vice versa. Jag önskar självklart att det går bra för Öster i allsvenskan. Jag är trots allt växjöbo och ser helst att det går bra för all idrott här. Om jag tvingades välja bort en av sporterna så väljer jag fotbollen, inte för att jag hatar den, utan för att jag älskar hockeyn mer. Simple enough...så tror jag de flesta EF:are tänker också. Han som skrev brevet gjorde det för att provocera. Helt rätt att provocera t ex Kalmar eftersom det är en "konkurrerande" stad, men att ge sig på Lakers känns bara onödigt...men låt honom hållas. Det är ju bara ett par ord på ett papper. Huvuddelen (läs 99,9%) av österfansen har inget emot hockeyn...tvärtom :)
Senast redigerad av Snoken mån apr 14, 2003 9:50 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav Snoken » mån apr 14, 2003 9:54 pm

Jag tog bort tre inlägg för att de byggde på ett inlägg som är ändrat och därför inte är helt aktuellt längre...Annars blir det lätt missförstånd :)

/Snoken
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav Niles » mån apr 14, 2003 10:06 pm

Med tanke på att deras sk. veckobrev publiceras på hemsidan duger det inte att komma och ta avstånd från dem senare om/när det kommer negativa reaktioner efter publicering. Man få helt enkelt anta att det är helt i linje med vad hemsidan kan stå för när man väl väljer att publicera någons snickeri av ord. Rent generellt kan man tycka vad man vill om innehållet och det gör jag också.. :oops: Om det är skrivet i ironins tecken är tyvärr fortfarande lika :oops:
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav NiGy » mån apr 14, 2003 10:14 pm

Det är ingen större vits att engagera sig i vad East Front skriver! Det är deras huvudvärk förr eller senare! :)
Jag läser dom inte, besöker inte deras sida heller! :wink:
Dom får tycka och stå för vad dom vill men jämföra Lakejerna med en diktatur som hade massmord som hobby???
Då kör jag en Alfax på Rickard, det är ingen Einstein-varning på den skribenten! :wink:
Alla har rätt till min åsikt!
Användarvisningsbild
NiGy
Forumproffs
 
Inlägg: 836
Blev medlem: sön sep 15, 2002 10:23 pm

Den enes....

Inläggav Henkeman2 » mån apr 14, 2003 10:20 pm

Man kan ju inte annat än att tycka synd om East Front, staden är stor nog åt både Lakers och Öster.

Men tänker East Front fortsätta sin sandlådelek så ger jag hellre ComHem mina entré pengar.

Önskar att Östers styrelse tog avstånd från dessa veckobrev. :evil:
Användarvisningsbild
Henkeman2
Forumamatör
 
Inlägg: 134
Blev medlem: tor mar 13, 2003 6:31 pm
Ort: Lakersland

Inläggav alfax » mån apr 14, 2003 10:30 pm

Instämmer helt i Snokens inlägg.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav anderzon » mån apr 14, 2003 10:40 pm

Vilket betyg vill du ge EF:s veckoskribenter Alfax?... Vilket betyg tror du Tobbe ger sina skribenter?

Jag tycker att EF förnedrar bara sig själva, inga andra!
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Inläggav Malul » mån apr 14, 2003 10:41 pm

e det inte dax snart för east lakejerna,dem som ställer sig på ett eget ställe o sjunger bort EF till gamla värendsvallen?:)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav buck » mån apr 14, 2003 10:47 pm

Det är som vanligt den FRUKTANSVÄRDA rädslan för allt nytt.

I princip varenda klubb, i varenda serie, som vi mött har ju tjatat om att vi är ett poplag, att vi inte har nån hockeykultur mm. Detta pga att de är oroliga att vi ska ta deras plats (vilket vi iofs gjort åxå, hehe..) Tjabbet är bara ett sätt att försöka bagatellisera företeelsen Lakers och försöka vifta bort oss som en dagslända.

EF-arna verkar oroliga för att VI och vårt lag får mycket mer (positiv) uppmärksamhet än dom. Dock hade jag ju väntat mej LIIITE mer sofistikerade påhopp från dom än att kalla lakers för Bajs. ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav hassa » tis apr 15, 2003 8:37 am

Kiss och bajs åldern brukar infalla när en person(människa) är mellan 2-4 år...Vet ej om skribenten har uppnått den åldern ännu!!!!

Jag kan inte mer än :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

och tycka synd om EF :oops:
Slutspel!
Användarvisningsbild
hassa
Forumproffs
 
Inlägg: 731
Blev medlem: tis okt 01, 2002 1:06 pm
Ort: Järnvägsknut

Inläggav Snoken » tis apr 15, 2003 8:48 am

Vi kan ju skriva ett veckobrev och publicera det på EF:s sida. Då får vi chansen att ventilera våra åsikter. Det finns väl alltid nån bland lakejerna som är medlem i East Front om det nu krävs att man är det.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav Loseddos » tis apr 15, 2003 8:51 am

Det är synd... det ÄR ju skrivet med glimten i ögat... men ändå så oerhört klantigt... varför skulle man inte kunna samarbeta supportrar emellan... jag hade ju planer på att bli medlem i EF, men efter noga övervägande så skiter jag i det och tittar på Östers matcher från Kantarellsidan istället... *suck*
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: fre apr 19, 2002 10:48 am
Ort: Åryd

Inläggav Linda » tis apr 15, 2003 9:20 am

Varför lägga ner energi på vad EF gör? Vill dom hålla den nivån så låt dom göra det, finns ingen anledning att vi sänker oss till densamma. Ignorera!
Vi är iaf rädda om vårt goda samarbete med med vår moderklubb och vårt goda rykte, sen hur andra behandlar sitt det är inte vår huvudvärk. 8)

Jag tror på ett samarbete moderföreningarna emellan i hela stan i många frågor men inte alla.
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3759
Blev medlem: sön apr 14, 2002 12:15 pm
Ort: Öja

Inläggav Roger » tis apr 15, 2003 9:22 am

håller helt med dig linda i detta
törstens fiende
Användarvisningsbild
Roger
Forumdemon
 
Inlägg: 1064
Blev medlem: tis okt 01, 2002 7:27 am
Ort: växjö

Inläggav hassa » tis apr 15, 2003 9:22 am

Linda skrev:Varför lägga ner energi på vad EF gör? Vill dom hålla den nivån så låt dom göra det, finns ingen anledning att vi sänker oss till densamma. Ignorera!
Vi är iaf rädda om vårt goda samarbete med med vår moderklubb och vårt goda rykte, sen hur andra behandlar sitt det är inte vår huvudvärk. 8)

Jag tror på ett samarbete moderföreningarna emellan i hela stan i många frågor men inte alla.


OOOPPPS...lite försent..... :wink:
Slutspel!
Användarvisningsbild
hassa
Forumproffs
 
Inlägg: 731
Blev medlem: tis okt 01, 2002 1:06 pm
Ort: Järnvägsknut

Inläggav Linda » tis apr 15, 2003 9:42 am

det är aldrig försent :wink:
finns hopp även för dig Hassa
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3759
Blev medlem: sön apr 14, 2002 12:15 pm
Ort: Öja

Inläggav lampan » tis apr 15, 2003 10:25 am

Dom skriver sånt för att många EFare är taifare (guds gåva till ishockeyn)
Har du stormat isen älskar du VLH
Användarvisningsbild
lampan
Forumentusiast
 
Inlägg: 411
Blev medlem: tis mar 11, 2003 2:17 pm
Ort: växsjö

Inläggav Linda » tis apr 15, 2003 10:42 am

Bryr mig fakiskt inte om vad eller varför andra skriver. Bryr mig bara om vad "de våra" skriver.
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3759
Blev medlem: sön apr 14, 2002 12:15 pm
Ort: Öja

Inläggav Marcus » tis apr 15, 2003 12:35 pm

Jag är en av de som tycker både fotboll och hockey är kul ! Jag fattar inte varför man ska klanka ner på varandra inom växjö eller överhuvudtaget ! alla har olika åsikter ! tycker man kan respektera det.
Att stå och skrika att "ni är sämre än Öster" under troja-matchen är riktigt illa ! Det handlar ju inte ens om samma sport !

Tycker att vi kan ignorera dessa kassa inlägg på EF och vara den bättre delen av Växjös klackar.
Marcus
Forumamatör
 
Inlägg: 14
Blev medlem: ons jan 15, 2003 1:56 pm

släng gärna käft men...

Inläggav fantomen » tis apr 15, 2003 12:39 pm

.. se till att det är med lite finess!

Humor eller fyndighet annars blir det så barnsligt!
Lyckas man inte få till det så tiger man.

Här kommer mitt inlägg:

-----------------------------------------------

:wink:
fantomen
Forumamatör
 
Inlägg: 62
Blev medlem: tis mar 04, 2003 2:34 pm

Inläggav Loseddos » tis apr 15, 2003 12:42 pm

Helt rätt!! Jag gillar både VLH och ÖIF stenhårt, och vill inget hellre än att se bägge lagen rocka fedt i Allsvenskan! Skulle tro att det enda Veckobreven är till för ÄR att väcka debatt... lite synd bara att Lakers och Lakejerna ska vara målet... men det är väl ett tacksamt mål? vad vet jag?
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: fre apr 19, 2002 10:48 am
Ort: Åryd

Inläggav LaKaj » tis apr 15, 2003 1:15 pm

Marcus skrev:Jag är en av de som tycker både fotboll och hockey är kul ! Jag fattar inte varför man ska klanka ner på varandra inom växjö eller överhuvudtaget ! alla har olika åsikter ! tycker man kan respektera det.
Att stå och skrika att "ni är sämre än Öster" under troja-matchen är riktigt illa ! Det handlar ju inte ens om samma sport !

Tycker att vi kan ignorera dessa kassa inlägg på EF och vara den bättre delen av Växjös klackar.

Marcus, om du inte märkte det själv så kan jag informera dig om att det var en East Front-supporter som skrek detta! Trots det fick inte ramsan något nämnvärt gehör bland övriga Lakejer. 8O
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon
 
Inlägg: 1563
Blev medlem: fre apr 19, 2002 11:29 pm
Ort: Från blå. Rakt upp i krysset!

Inläggav Räven » tis apr 15, 2003 1:48 pm

Jag håller med er som säger att EF endast drar skam över sig själva. Deras inlägg är så pass naiva att de inte förtjänar att bemötas, ändå gör man det!

Man kan ju undra vad de har för syfte att skriva som de gör, de flesta av dem har väl ändå uppnått skolåldern och då kunde de väl tala småttingarna tillrätta och tala om att detta knappast gagnar någon. :lol:

Jag går själv en del på fotboll, dock missar jag en hel del matcher på grund av olika orsaker i och med att det är sommar och värme. Men efter förra säsongens påhopp på Lakers så skulle jag aldrig få för mig att stå i eller bredvid klacken, den saken är säker. Och det har jag numera fått klart för mig att jag inte är ensam om, så något har deras sätt att agera fört med sig.
Att sedan blanda in stalinistiskt tänkande, gör ju det hela så förbannat dumt, så det liknar ingenting. Han vet väl knappt vad det är för något.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav alfax » tis apr 15, 2003 2:35 pm

Anderzon .Du frågar vilket betyg jag ger veckobrevet,jag vet inte hur man sätter betyg idag men på den tiden jag fick betyg blir det C,beträffande hur Tobbe ser på det har jag inte fått tag i honom idag, men tar han inte avstånd från detta skulle det förvåna mej.Och det är inte bara vi lakejer som är förbannade ,pratade med en sponsor idag ,han sponsrar både Öster och Lakers och han överväger nu att dra in sponsorbidraget till Öster.Så det kan mycket väl skada hela föreningen.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Nästa

Återgå till Off-Topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster