Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav Lakershjärta71 » sön maj 22, 2011 12:21 pm

..förslag på hur vi själva ska agera på forumet för att en trivsammare miljö/samvaro ska kunna upprätthållas.

Då tar jag gärna initiativet med att inleda och säga, att eftersom diskussionen togs upp i tråden "Evertsson´s Växjö Lakers" så kanske det är hög tid att se över/uppdatera "Ordning och reda - listan", och sedan följa den till punkt och pricka med skäliga och rättvisa varningar och eventuella avstängningar vare sig de är tillfälliga eller permanenta, så inga missförstånd uppstår för hur man får uppträda på denna ”Scenen”. Gränserna bör/måste vara TYDLIGA om de så är UBERTYDLIGA! Då tror jag att det är lättare för oss skribenter att vara än mer försiktiga och "hålla igen" käften lite mer, och därmed i större utsträckning hålla oss innanför "Ramarna". Om man införde än mer striktare regler angående exempelvis hur man bemöter en skribent borde också vara till gagn för er moderatorer. Jag gissar att ni skulle kunna halvera era ingripanden om detta gjordes, men att ni i värsta fall, OM det så skulle behövas också kunna göra nödvändiga ingripanden, tillrättavisningar, och fatta rätt beslut.
Det kan t.ex. röra sig om hur ”Hård” i orden som man får vara i sin kritik mot en skribent (motargumentationer) eller andra kommentarer som kan anses som personliga angrepp/påhopp.
Ingen, INGEN ska behöva känna sig ”Överkörd”, kränkt eller diskriminerad härinne!
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav ratscore » sön maj 22, 2011 4:11 pm

TLDR
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

Re: Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav PutteA » sön maj 22, 2011 4:49 pm

Jag har lite svårt att utläsa några konkreta förslag som överskriften påannonserar. Det här med att ha ett regelverk, (det har vi förresten redan) och att moderatorer delar ut tillsägelser eller varningar och om det är rättvist eller befogat kommer ju mycket an på den som får detta på sig. Ta dig själv tex, jag tror mig med ganska stor säkerhet kunna säga att ingen av de tillsägelser eller varningar som jag eller någon annan moderator på detta forum har gett dig har i ditt tycke vart rättvist eller befogat. Du är alltid orättvist behandlad oavsett om det kommer från en medskribent eller en moderator. Så vad detta anbelangar blir det jäkligt svårt för moderatorerna på detta forum att sätta ett regelverk som fungerar på tex dig.

Vi har ett antal moderatorer på detta forum, bl.a har samtliga i styrelsen befogenhet och skyldighet att moderera forumet. Jag har dock (tillfälligt eller för gott?) avsagt mig detta, för jag känner att det idag kräver så mycket efterarbete att moderera detta forum, och jag vill lägga min tid i LL på annat som ekonomin, och site admin på både forum och hemsida. Men att moderera forumet idag innebär bara en massa skit, och framför allt det man minst vi ha, nämligen en massa argumentationer efter en tillsägelse eller varning. Har varit domare på hög nivå under 17 år och det påminner lite om just detta. Men som domare tar jag inga långa diskussioner, för det har inte publiken betalt entrébiljett för att se, utan svara kort och koncist sen går man vidare. Men en spelare är nog en aning proffsigare än en forumskribent. Han vet att inte domaren ändrar sig, och samtidigt var gränsen går. Här kan vi älta varför Kalle sa till Nisse att....nånting, och så....... går en moderator in och varnar..... och vips är PM inboxen full. Nej tack, jag skippar detta ett tag nu. Så fortsätt att utreda detta, jag är med i debatten som en vanlig skribent...... om detta nu anses vara ett stort problem.

Så Stinkling, LH71 m.fl, ni slipper mitt "gnällande" nu ;), jag har annat att göra 8) . Som att just nu kopiera 1600 A4 sidor och 800 kuvert för LL:s stora vårutskick!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav Lakershjärta71 » sön maj 22, 2011 5:10 pm

Putte, det var heller inte mitt syfte att komma med förslag i detta inledningsinlägg.
Du har din åsikt och jag har min åsikt, dvs att jag tycker mig har blivit syndabock som om jag varit upprinnelsen till allt jävelskap härinne. Hävdar därför fortfarande att jag ha känt mig oförstådd och illa bemött ett otal gånger av egentligen "ingenting", men den diskussionen tycker jag vi lägger åt sidan HÄR! Det är historia. Vi kanske ska se framåt Putte? Vi kan ju alla börja med att rannsaka oss själva. Du har väl också fel och brister som alla oss andra.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav Malul » sön maj 22, 2011 6:22 pm

Jag tror att det enklaste är att inse att det finns en riktig värld och en helt annan värld på internet,man ska inte sätta likhetstecken mellan dessa två.
LH,du bör helt enkelt inte ta åt dig av flertalet reaktioner du får,de flesta får du då du lite framfusigt velat ha synts för mycket.
En dialog framförs enklast med ömsesidig respekt och märker någon att det inte går åt den riktning de vill så förstå att det oftast spårar ur helt men även ganska så ofta hittar tillbaka i slutet av tråden.
Skulle folk bli upprörda IRL över vad jag bland andra har sagt i stundens hetta så skulle jag sitta inne på livstid för ärekränkning och hets mot människan som grupp.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav Coffe #800 » sön maj 22, 2011 8:12 pm

håller med Malul !
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav Lakershjärta71 » mån maj 23, 2011 10:06 am

Malul skrev:LH,du bör helt enkelt inte ta åt dig av flertalet reaktioner du får,de flesta får du då du lite framfusigt velat ha synts för mycket.
Malul, det kan jag "köpa"! Men så är väl människan, tar man FÖR mycket plats (vilket jag inte medvetet velat ha gjort, utan beror väl på att jag kanske är lite mer nyfiken och "föder" ofta nya frågor som jag söker svar på än somliga andra, och ÄR intresserad av debatter, så finner vissa personer det jobbigt, tyvärr. Men så låter jag faktiskt alla här prata till punkt. ;)

Sen vet jag inte hur statistiken/tabellen ser ut för samtliga skribenter vad gäller hur många inlägg var och en har skrivit på forumet över en viss period just för att kunna se hur "framfusig" man är eller hur mycket plats man tar. Men toppar den, det tror jag att jag inte gör.

Men denna tråden var inte tänkt att handla enbart om mig utan om att diskutera om, hur vi alla tycker att moderatorerna och vi som skribenter ska agera på forumet.

Krävs det en förtydling eller en förändring på reglerna eller är vi nöjda och glada som det är?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav ratscore » mån maj 23, 2011 11:06 am

Med sunt förnuft kommer man långt.
Tycker att det mesta funkar rätt smidigt på forumet om man jämför med andra forum.
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

Re: Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav Piggelin » mån maj 23, 2011 1:21 pm

Jag tycker det fungerar alldeles utmärkt med dom moderatorer som är här.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Re: Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav Niles » mån maj 23, 2011 2:03 pm

Tycker moderatorerna sköter sig jättebra. Låt LH hållas så får man sig ett gott skratt emellanåt.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav Räven » tis maj 24, 2011 1:13 pm

Jag har inte varit inne så mycket senaste månaderna, men fram tills dess, så har moderatorerna ingripit på ett bra sätt och tagit bort de personer som klart överträtt det som finns inom sunt förnuftstänkande. Så för min del finns det inget att ändra på.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav Anders83 » tis maj 24, 2011 8:57 pm

Det modereras med högt i tak på det här forumet och jag har även modererat folk jag känner utanför forumet även om det inte var populärt.

Största problemet är allt jävla tjafs som uppstår vid en moderering och det ska skickas PM om hur orättvist det är och bla bla .

Om det modereras så är det för att det anses vara på sin plats inte av personliga åsikter mot en viss skribent och det ska inte överhuvudtaget behöva ifrågasättas !!!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Re: Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav Lakershjärta71 » ons maj 25, 2011 12:40 am

Och hur jävla svårt är det egentligen att inse, att alla tänker och tycker inte likadant som DIG SJÄLV!?? Att bemöta någon på ett respektfullt och trevligt sätt är naturligtvis det allra bästa, men det finns flera exempel där somliga skribenter borde ha hållit käften istället, för att citera "skita ner trådarna". Ifrågasätta ett inlägg på ett lagom tufft och hårt sätt kan man väl göra, men att angripa en skribent med okvädningsord, och rena rama "skitsnack" och annat ordbajs som kan kränka personen ifråga, det tycker jag inte hör hemma nånstans. Jag hoppas att moderatorerna har klart för sig var den gränsdragningen går.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav PutteA » ons maj 25, 2011 12:55 am

Ibland kan det rinna över för den lugnaste.
Hade det vart jag som moderator som skrivit den texten du skrev nyss riktat till dig, så hade jag fått ett PM av dig ang mina ordval och svordommar m.m. Och att man ska tala till varandra med respekt etc etc etc.
Du pratar helt plötsligt om skitsnack och ordbajseri. Jo tjena. Det vore kul att se dig joina ett annat forum och köra samma stuk där, för att se hur länge du hänger kvar innan kastar ut dig, låser och skickar nyckeln åt helvete!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav Lakershjärta71 » ons maj 25, 2011 8:44 am

Putte, du pratar som om det bara var du och jag på detta forum. Det börjar bli riktigt tjatigt! Sorgligt och fegt är det att du bara vågar prata om mig här i denna tråd. Men till skillnad från vissa andra tar jag detta initiativ för att alla kan ventilera det generella intrycket och förhållandet mellan skribenter och moderatorer, med att bjuda in till diskussion för att eventuellt finna nya eller rent av förstärka gamla regler, som kan leda till förbättringar på forumet då det från några "röster" låtit kritiskt. Och som du kan läsa sedan tidigare i denna tråd var inte tanken att den ska handla om mig (Det räcker!), det gör den ändå bara du någongång kunde prata i generella ordalag som gäller ALLA, vare sig man sköter sig eller inte. Det räcker med att alla rannsakar sig själva, och där innefattar så också jag Putte! Jag hade önskat att du som moderator kunde diskutera som mer neutral, om saker som ska gälla ALLA!

Vill du mig nåt personligen, ta det via pm.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav Kloker » ons maj 25, 2011 9:23 am

Vilken fantastiskt rolig start på dagen! Mina tårkanaler sprängs snart!

LH71 -> :clappy:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav buck » ons maj 25, 2011 9:51 am

en sak som hade underlättat enomrt mycket och gjort oss moderatorer mindre stingsliga vore om
FOLK KUNDE ACCEPTERA TILLSÄGELSER utan att lipa och ifrågasätta tusenfalltl. lyckligtvis är det inte många som inte fixar det.

Vi har ett av de mest aktiva och öppna forumen i hockeysverige och det är med forumets ve och väl i åtanke som vi sköter modereringen, inte för att utöva makt.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Re: Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav PutteA » ons maj 25, 2011 10:29 am

Om du följt mina inlägg tidigare i denna tråd LH71 så hade du kanske förstått att jag debaterar inte detta som moderator just nu då jag klivit av just den biten på vårt forum, mest pga sådana som du, generellt sett......!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav Lakershjärta71 » ons maj 25, 2011 10:42 am

Skönt det! Passar ju illa när en moderator skickar pm med hotelser i, att man ska få stryk! För annars blir jag utkastad på livstid! Förstår att du har trappat ner.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav norje » ons maj 25, 2011 10:50 am

LH71 .. ... ... .. .......
"Baywatch had a lot to with promoting world peace."

-David Hasselhoff
Användarvisningsbild
norje
Forumproffs
 
Inlägg: 869
Blev medlem: tor maj 04, 2006 12:43 pm
Ort: Växjö

Re: Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav Lakershjärta71 » ons maj 25, 2011 11:00 am

En fråga till nuvarande moderatorer.

Vad tycker Ni om att införa en funktion/er där en skribent kan kunna BLOCKA en annan skribent från pm osv, som man exempelvis inte vill ha att göra med, och som man inte ens kan citera på forumet? Kan detta vara ett sätt att minimera diverse onödigt "tjafs" eller andra trista konversationer som kan störa trådarna?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav norje » ons maj 25, 2011 11:26 am

Man kan markera användare som ovänner upptäckte jag nu :)

Det funkade, nu försvann en hel del dryga inlägg :D
"Baywatch had a lot to with promoting world peace."

-David Hasselhoff
Användarvisningsbild
norje
Forumproffs
 
Inlägg: 869
Blev medlem: tor maj 04, 2006 12:43 pm
Ort: Växjö

Re: Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav teddy » ons maj 25, 2011 11:29 am

Orka... :bash:
Barn svälter till döds i Rhodesia. Och ni klagar över små skitsaker.
Perspektiv på livet mina herrar
Senast redigerad av teddy ons maj 25, 2011 11:31 am, redigerad totalt 1 gång.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav Charlamov » ons maj 25, 2011 11:30 am

Kan man publicera en 10-i-topp lista på vem som har flest ovänner?
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Re: Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav Lakershjärta71 » ons maj 25, 2011 11:34 am

Charlamov! Man märker att du inte är seriös härinne. Vill du förlöjliga en tråd, gör då en sådan! Du skitar just nu ner denna!
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav Malul » ons maj 25, 2011 11:39 am

haha,norje du har hittat nåt.plötsligt ser forumet helt annorlunda ut!

ovänner is the shit!

med denna funktionen skulle ju Nedomansky kunnat hålla på fortfarande och ingen skulle märkt nånting.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav Charlamov » ons maj 25, 2011 11:48 am

Varför tog LH71 akka Kockoödlan akka Bruno åt sig? Har insikten vaknat till liv? Har någon använt metallverktyg i teflonpannan och skrapat ett hål?
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Re: Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav Blixten » ons maj 25, 2011 11:57 am

Lakershjärta71 skrev:Skönt det! Passar ju illa när en moderator skickar pm med hotelser i, att man ska få stryk! För annars blir jag utkastad på livstid! Förstår att du har trappat ner.


Va fan, det är ytterst allvarligt om det är så att en moderator eller annan användare här på forumet har skickat pm med hotelser om stryk. Det är straffbart och känner du dig illa berörd tycker jag du skall POLISANMÄLA!

Gränsen är passerad när man blir hotad med stryk!
Sista meningen förstår jag ingenting av vad du menar, varför skall du bli utkastad för att du blivit hotad?

I övrigt tycker jag Putte A har varit oerhört tolerant moderator.
Användarvisningsbild
Blixten
Forumamatör
 
Inlägg: 128
Blev medlem: ons jan 16, 2008 10:28 pm

Re: Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav Lakershjärta71 » ons maj 25, 2011 12:10 pm

Charlamov skrev:Varför tog LH71 akka Kockoödlan akka Bruno åt sig? Har insikten vaknat till liv? Har någon använt metallverktyg i teflonpannan och skrapat ett hål?
Charlamov...
För det första, så vet jag vad du syftar på! Så pass väl har jag lärt känna dig härinne. För det andra som du inte verkar fatta är, att du fortfarande skitar ner tråden!! Teflonopanna?? Finns PM för såna som du!

MODERATORERNA SKA VÄL INTE BEHÖVA LÅSA TRÅDEN FÖR ATT DU KOMMER IN, OCH DET FÖRSTA DU GÖR ÄR ATT SKITA NER TRÅDEN SOM ANTYDER ATT JAG SKULLE HA FLEST OVÄNNER HÄRINNE!
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav Lakershjärta71 » ons maj 25, 2011 12:11 pm

Blixten, jag ger dig svar via pm.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav PutteA » ons maj 25, 2011 12:52 pm

När det gäller LH71:s påstående om hot av stryk, så kan jag förtälja att det inte behövs så jättemycket förrän det är HOT i hans värld. Den moderator han syftar på är jag, och det jag sa till denna herre var kort och gott via PM, "hade du stått framför mig nu så hade jag gett dig på käften"!! Dock påpekade jag (för ni kan ju själva förstå reaktionen) att om han hade förutsättningen att kunna läsa mellan raderna så hade han ganska snabbt förstått att uttrycket just då endast var en markering av hur JÄVLA irriterad och förbannad jag var på han och hans PM och texter just då, inget annat.

Att sedan sitta här och läsa allt dravvel samtidigt som jag VET med SÄKERHET att det inte är rent framför hans egen dörr, gör ju inte saken mer uppiggande direkt.
Att kräva mer av andra än man kräver av sig själv rimmar dåligt i mina öron!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav teddy » ons maj 25, 2011 12:56 pm

Sluta bråka nu pojkar. Vi seglar alla under samma flagga. Gjort är gjort, nu går vi vidare
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav Lakershjärta71 » ons maj 25, 2011 1:11 pm

Putte, du ska inte tro att man kan ta allt för givet när man "jobbar" med människor.

Döm själva, om det är lämpligt att en (chefs-) moderator uttrycker sig på det sättet..om det så är hot eller "hot"?

Jag håller med teddy, nu går vi vidare..
Senast redigerad av Lakershjärta71 ons maj 25, 2011 1:14 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav buck » ons maj 25, 2011 1:14 pm

Lakershjärta71 skrev:En fråga till nuvarande moderatorer.

Vad tycker Ni om att införa en funktion/er där en skribent kan kunna BLOCKA en annan skribent från pm osv, som man exempelvis inte vill ha att göra med, och som man inte ens kan citera på forumet? Kan detta vara ett sätt att minimera diverse onödigt "tjafs" eller andra trista konversationer som kan störa trådarna?


Funktionen finns i forumet. Man markerar använader som "ovän" och då ignoreras alla hans inlägg.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Re: Förslag på hur en moderator ska agera, och..

Inläggav PutteA » ons maj 25, 2011 1:15 pm

Tråden handlade ju om både moderatorns och skribentens beteende? För det första finns det inget som heter chefsmoderator, för det andra, hur var det med den egna dörrmattan???
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Nästa

Återgå till Off-Topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster