Eastfronts veckobrev

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Eastfronts veckobrev

Inläggav Putte#24 » mån mar 31, 2003 7:34 pm

Trodde hockeysnack var bannlyst på deras sida men inför deras premiärmatch mot DIF så skriver Stefan Lindstig så här i veckobrevet:

Visst kan man säga att det råder hockeyhysteri i stan. Okey, vi erkänner att Lakers lyckats med ett framgångsrikt koncept. Att dela ut tusentals gratisbiljetter, samarbeta med McDonalds samt slänga ut godis till barnen gör onekligen att det dykt upp en del snåla småläningar till matcherna. Men Lakers, kom igen när ni drar 12000 åskådare på era matcher, kom igen när ni någon gång vunnit SM-guld eller överhuvudtaget spelar i högsta divisionen. Att dra mycket folk till bortamatcher när man ska åka till Ljungby, Tingsryd och Tranås är en sak men kom igen när det är mer än två timmars resväg. Först då duger ni. Än så länge så finner jag er ishockey ungefär lika intressant som att se gräs växa eller målarfärg torka.

http://www.eastfront.net/cgi-bin/3scrip ... 1049054634

Undrar vilket lag och vilken klack som dominerar på Värendsvallen på tisdag :roll: Undrar vilket lag av de två lagen som lockar flest åskådare på tisdag :roll:
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8000
Blev medlem: lör apr 13, 2002 2:16 pm
Ort: Gemla

Inläggav Putte#24 » mån mar 31, 2003 7:40 pm

Hittade även detta skrivet i ett tidigare veckobrev av samma person:

I övrigt retar jag mig på Linjebuss radioreklam. ”Hur kommer 50 tanter till Ullared? Hur kommer 1000 Lakersfans till bortamatcherna?” Stor chans att Lakers chatrar 40 bussar till sina bortamatcher. Jag tror att snarare att det är tvärtom, ”hur kommer 1000 tanter till Ullared och 50 Lakersfans till bortamatcher” Efter ha visiterat plåtlådan i det heta derbyt mot Tingsryd konstaterade jag att deras s.k. klack är förhållandevis liten mot våran. Jag bestämde mig också för årets nyårslöfte; Jag Stefan Lindstig, lovar på heder och samvete att under 2003 aldrig gå på en Lakersmatch.
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8000
Blev medlem: lör apr 13, 2002 2:16 pm
Ort: Gemla

Inläggav buck » mån mar 31, 2003 7:43 pm

Hahaha.. är det inte drygt 20 år sen öster vann sm-guld? fattar inte ens varför han drar upp det. :D

jaja.. när eastfronts sida blir lika välbesökt som kvalextra.com och lakejernas forum, då ska jag vara tyst, men att skriva som han, det är ju bara patetiskt! ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav dolitle » mån mar 31, 2003 7:43 pm

Haha vilken rolig kille det där verkar vara :wink:

Han verkar ju ha järnkoll på läget 8O NOT :twisted:
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav Frasse » mån mar 31, 2003 7:49 pm

Vill bara kommentera Lindstigs uttalande.

Han är mammas pojke....Hur vet jag det?....Jo jag vet vem personen är.
Har sett honom växa upp....men han blir inte fullvuxen....hehe

Finns ett annat ord....men det håller jag för mig.

Den dagen Eastfront blir lika tunga som Black Army....då kan han börja uttala sig igen.

Fattar väl vilken idiot som helst att vi inte kan ha 12000 åskådare....när vi bara får ta in 4000
Användarvisningsbild
Frasse
Forumentusiast
 
Inlägg: 469
Blev medlem: sön apr 21, 2002 1:16 pm
Ort: Kronoberg

Inläggav alfax » mån mar 31, 2003 8:03 pm

Brevet bevisar väl bara avundsjukan som är på Lakers från vissa Eastfrontare .Känner också den grabben ,han skulle nog gjort som sin far ägnat sig åt orientering........Frasse är Du född norrut??eftersom du känner han .
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11956
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav mackan » mån mar 31, 2003 8:06 pm

Frasse skrev:Den dagen Eastfront blir lika tunga som Black Army....då kan han börja uttala sig igen.


Precis !! :D :D

Här snackar vi avundsjuka, jag menar dom är ju uppe bland molnen och svävar för att dom fick "Djurgården" i premiärmatchen och därmed kommer extra mycket publik...

Och det här med att kasta ut godis m.m, det försökte sig även Öster på förra säsongen så dom verkar ju hänga på Lakers koncept mot framgång...

Väx upp och sluta drömma!!
.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist
 
Inlägg: 2710
Blev medlem: tor apr 18, 2002 2:43 pm
Ort: Orust

Inläggav Putte#24 » mån mar 31, 2003 8:08 pm

Vad har dom att vara avundsjuka på... De spelar ju i högsta serien... har 3 ggr så mycket publik... åker många på längre resor :roll:... , fler medlemmar...
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8000
Blev medlem: lör apr 13, 2002 2:16 pm
Ort: Gemla

Inläggav Frasse » mån mar 31, 2003 8:11 pm

Det roligaste i kråksången är ju det att det är ju inte inom samma idrott.....

Dom verka vara puckade de där Estfrontarna..... :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
Frasse
Forumentusiast
 
Inlägg: 469
Blev medlem: sön apr 21, 2002 1:16 pm
Ort: Kronoberg

Inläggav mackan » mån mar 31, 2003 8:11 pm

Jo men dom verkar ju vara avundsjuka på att det finns nått roligare i stan... :D
.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist
 
Inlägg: 2710
Blev medlem: tor apr 18, 2002 2:43 pm
Ort: Orust

Inläggav Niles » mån mar 31, 2003 8:14 pm

Verkar som killen fått huvudvärk som inte vill gå över..ganska patetiskt och slå på allt runt sig, men vissa inbitna bollsupportrar i stan har och har alltid haft svårt att tackla att det finns fler sporter och klubbar i stan, och detta fåtal är väl närmast livrädda för vad som kommer.. Lite mer vidsynthet hade nog varit klädsamt. Monopoltänkandet är ett ganska dött fenomen, så även inom idrotten.. 8)
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Frasse » mån mar 31, 2003 8:15 pm

Ja det är nog så...hehe...

Nu skall jag sticka ut hakan riktigt.....hehe

Det finns bara tre fotbollslag i Sverige å det är

AIK A....AIK B....AIK Junior.....*ASG*


Men så finns det Växjö Lakers i Hockey
Användarvisningsbild
Frasse
Forumentusiast
 
Inlägg: 469
Blev medlem: sön apr 21, 2002 1:16 pm
Ort: Kronoberg

Inläggav mackan » mån mar 31, 2003 8:16 pm

Frasse skrev:Ja det är nog så...hehe...

Nu skall jag sticka ut hakan riktigt.....hehe

Det finns bara tre fotbollslag i Sverige å det är

AIK A....AIK B....AIK Junior.....*ASG*


Men så finns det Växjö Lakers i Hockey

Jag håller med fullständigt, det enda man behöver bry sig om!!
.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist
 
Inlägg: 2710
Blev medlem: tor apr 18, 2002 2:43 pm
Ort: Orust

Inläggav Putte#24 » mån mar 31, 2003 8:16 pm

Kan inte påstå att jag har något emot dom men när man läser sånt här blir man ju rätt sne :x Vet inte om dom har nått emot oss :?
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8000
Blev medlem: lör apr 13, 2002 2:16 pm
Ort: Gemla

Inläggav mackan » mån mar 31, 2003 8:18 pm

Putte/LL skrev:Kan inte påstå att jag har något emot dom men när man läser sånt här blir man ju rätt sne :x Vet inte om dom har nått emot oss :?


Jag tror dom flesta EF:are har något emot oss men dom flesta Lakejer har inget emot dom!!
.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist
 
Inlägg: 2710
Blev medlem: tor apr 18, 2002 2:43 pm
Ort: Orust

Inläggav Frasse » mån mar 31, 2003 8:19 pm

Putte/LL skrev:Kan inte påstå att jag har något emot dom men när man läser sånt här blir man ju rätt sne :x Vet inte om dom har nått emot oss :?


Som jag sa tidigare till dig......Personen i fråga har inte växt ur lekskolenivån än....¨verkar inte göra det heller
Användarvisningsbild
Frasse
Forumentusiast
 
Inlägg: 469
Blev medlem: sön apr 21, 2002 1:16 pm
Ort: Kronoberg

Inläggav anderzon » mån mar 31, 2003 8:35 pm

Lindstig skänker ishockeyn och Lakejerna stora utrymmen, vilket jag tycker att vi ska tacka honom och East Front för... hoppas han får fortsätta i samma utsträckning.

Ett bättre sätt att linda in sina egna och övriga medlemmars konkurrens- och hotkänslor för en växande supporterklubb- och kultur, dessutom från samma stad, visar på underkastelse i arbetet för hur en sådan process kan gå till.
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Inläggav Viktor666 » mån mar 31, 2003 8:52 pm

Frasse skrev:Dom verka vara puckade de där Estfrontarna..... :lol: :lol: :lol:


Puckade? 8O
Det blev ju riktigt fyndigt... :lol:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist
 
Inlägg: 2045
Blev medlem: fre apr 19, 2002 12:20 pm
Ort: Ståplats

Inläggav Frasse » mån mar 31, 2003 9:09 pm

Viktor666 skrev:
Frasse skrev:Dom verka vara puckade de där Estfrontarna..... :lol: :lol: :lol:


Puckade? 8O
Det blev ju riktigt fyndigt... :lol:


Ibland så lyckas även jag att få till det.... :lol:
Användarvisningsbild
Frasse
Forumentusiast
 
Inlägg: 469
Blev medlem: sön apr 21, 2002 1:16 pm
Ort: Kronoberg

Inläggav Gäst » mån mar 31, 2003 9:17 pm

Å fasen! Nu känner jag inte EF snubben men han kan inte vara vidare klippsk.
Taktiken från oss borde vara att bemöta sån skit med fakta och inte dra i gång någon pajkastning, då gynnar sådana skriverier bara Lakers och Lakejerna i det långa loppet!
Gäst
 

Inläggav Boomer » mån mar 31, 2003 9:22 pm

Vem bryr sig om ett klack som knappt hörs på sin egen hemma arena :roll:
HOCKEY ÄR TOKSKOJ
Användarvisningsbild
Boomer
Forumdemon
 
Inlägg: 1071
Blev medlem: fre apr 12, 2002 11:53 pm
Ort: VÄXJÖ[Söder]

Inläggav LaKaj » mån mar 31, 2003 9:44 pm

mackan skrev:
Jag tror dom flesta EF:are har något emot oss men dom flesta Lakejer har inget emot dom!!


Det är möjligt att de flesta Lakejer inte har något emot EF, men tyvärr hör inte jag till dem. Trots att jag är Östersupporter.

Jag har varit av den åsikten att EF har många lik i garderoben, men det får jag titt som tätt revidera eftersom de fortfarande träder fram, i nyhetsbrev mm. Det är beklämmande att en förening som Öster inte har en proffsigare supporterklubb. De har haft (har?) goda möjligheter att få rida på Lakejernas framgångsvåg, men det inbjuder knappast till samarbete när de uttrycker sig på detta sätt (Obs, personliga åsikter). Det är deras attityd och uppträdande i klacken som de förlorar på ideligen. Det är inte konstigt att Ungdomsavd. i Öster avstod från att rekommendera ungdomarna att ställa sig i klacken, trots önskemål från EF. De har tyvärr inte den atmosfär i klacken som lämpar sig för ungdomar... Ännu, får man väl tillägga.

Förhoppningsvis växer East Front till sig och ser fördelarna med en välkomnande attityd. Det skulle glädja mig och öka mina förhoppningar om att det kan bli lite drag på Värendsvallen även sommartid.
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon
 
Inlägg: 1563
Blev medlem: fre apr 19, 2002 11:29 pm
Ort: Från blå. Rakt upp i krysset!

Inläggav Varanen » mån mar 31, 2003 10:01 pm

Fotboll, EF, Öster? Nej, gör hockeyn till en året-runt sport! :)
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13893
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav buck » mån mar 31, 2003 10:06 pm

eller.. kör bandy på somrarna och gör om Värendsvallen till en konstfrusen arena...

så kan ju dessutom Lakej hockey sommarträna lite.. ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav Varanen » mån mar 31, 2003 10:28 pm

Nja jag gillar inte bandy heller...kanske speedwaybana istället... :)

Det här "tjabbet" mellan EF och Lakers påverkar inte mig det minsta. De får tycka vad de vill om Lakers och Lakejerna. För mig är hockey absolut idrotten nr 1, sedan kommer ingenting, ingenting och ingenting. Jag önskar Öster och EF lycka till liksom jag önskar Växjö rugby-klubb det samma. Det är ju tragiskt att de måste snegla och kommentera oss, istället borde de nog koncentrera sig på sitt. Av det lilla jag sett så har de ett häst-jobb att göra (eller så har de en låg målsättning).
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13893
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Zrekal » mån mar 31, 2003 10:37 pm

så jävla idiotiskt av den manne, varför vill han skapa motsättingar föreningarna å deras supporters emellan egentligen? de är märkligt att lakers framgångar sticker folk i ögon på hemmaplan...hajjar ingenting faktiskt. hur kan de styrande i öster låta denna man stå för deras veckobrev om de bara går ut på att visa sig större än lakers? vad vinner de på det egentligen?sen är de ju patetiskt att han tycker lakers ska komma igen när de har 12 000 på sina matcher, han vet lika väl som alla andra att de inte ens finns en arena för håkki som tar in 12 000 i vxö. dessutom är de inte mer än 1 håkkilag som drar de i sverige just nu, FRÖLUNDA!!
att de nu kommer ha fullt hus på matchen mot DIF tror jag, men de kommer nog vara den enda matchen...för fullt e de pga att DIF kommer på besök med sitt "köpelag" :lol: å de kommer att sjunga sönder arenan...för jag har aldrig hört någon leva om på östers matcher nångång, ja när de blir mål...men aldrig annars.
Senast redigerad av Zrekal mån mar 31, 2003 10:50 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Zrekal
Forumdemon
 
Inlägg: 1042
Blev medlem: sön sep 15, 2002 2:09 pm

Inläggav Varanen » mån mar 31, 2003 10:47 pm

Helt riktigt. Det är viktigt att vi håller oss fokuserade på vad vi ska göra :!:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13893
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav C70T5 » mån mar 31, 2003 10:58 pm

Men va f_n, ska man inte hålla ihop istället, båda parter skulle väl tjäna på det, ett helt jävla meningslöst inlägg som startade detta, använd sunt förnuft, VI spelar ju på "samma" hemmaplan!! :evil: :evil: :evil: :evil:

/R!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Malul » mån mar 31, 2003 11:00 pm

efter att ha varit med på en bortaresa mot Frölunda kan man ju konstatera att Lakers var ett kärt diskussionsämne:)

det e så lätt o vara kritisk och destruktiv när det skulle gynna alla att vara konstruktiv....ef har mycket att lära oss o vi har mycket att lära dem

vi skulle behöva göra en Skövde o festa med dem,förbrödring...

vore kul o se ett diagram över medlemsantalet senaste åren för lakejerna o lakers,den pekar nog inte neråt:)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Varanen » mån mar 31, 2003 11:05 pm

Nu vet jag inte om du menar inlägget som startade den här debatten eller veckobrevet, men att hålla ihop och hålla isär...jag tycker att alla som tycker om fotboll skall gå på Öster eller något annat lag. Jag gör det inte. Det är inte av princip utan för att jag tycker fotboll är rätt tråkigt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13893
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav LaKaj » mån mar 31, 2003 11:06 pm

Tja, vi kanske skulle samla Lakejerna till premiären den 8/4 och släppa loss lite...?

"Östers IF olè-olè-olè..."
"ÖIF, håller på ÖIF, håller på ÖIF..."
"East Front, East Front är ni klara?!..."

Vi lär väl kanske mötas av 3000 DIF:are (eller 30 EF:are!) som stämmer upp i: "Ni kan dra åt helvete, ja ni kan dra åt helvete. Ni kan dra åt helvete *klapp-klapp-klapp*!

Men det vore kul att bjuda EF på möjligheten att dra åt samma håll... :D
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon
 
Inlägg: 1563
Blev medlem: fre apr 19, 2002 11:29 pm
Ort: Från blå. Rakt upp i krysset!

Inläggav lampan » tis apr 01, 2003 10:18 am

Han vågar inte gå på en lakers match för han är rädd att han ska gilla det :lol:
Har du stormat isen älskar du VLH
Användarvisningsbild
lampan
Forumentusiast
 
Inlägg: 411
Blev medlem: tis mar 11, 2003 2:17 pm
Ort: växsjö

Inläggav Viktor666 » tis apr 01, 2003 4:12 pm

LaKaj skrev:Tja, vi kanske skulle samla Lakejerna till premiären den 8/4 och släppa loss lite...?


Jo, men i så fall skulle vi ju vråla "Lakers" för fulla muggar och se vilka som hörs... :twisted:
Dessutom skulle nog DIF:arna bli en smula förvirrade! 8O
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist
 
Inlägg: 2045
Blev medlem: fre apr 19, 2002 12:20 pm
Ort: Ståplats

Inläggav Il Postino » ons apr 02, 2003 2:24 am

LaKaj skrev:
Jag har varit av den åsikten att EF har många lik i garderoben



Förklara dig gärna! :?
Användarvisningsbild
Il Postino
Forumamatör
 
Inlägg: 84
Blev medlem: lör sep 21, 2002 12:57 am
Ort: Växjö

Inläggav LaKaj » ons apr 02, 2003 1:12 pm

IL POSTINO skrev:
LaKaj skrev:
Jag har varit av den åsikten att EF har många lik i garderoben



Förklara dig gärna! :?

Erfarenheter jag har fått under åren, dels vissa tillfällen då jag stått i klacken och dels vetskaper som samlats. Detaljerna gynnar knappast dialogen här, så jag väljer istället att framföra dem i olika forum som rör Öster.
Vi ses, IL POSTINO...! ;)
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon
 
Inlägg: 1563
Blev medlem: fre apr 19, 2002 11:29 pm
Ort: Från blå. Rakt upp i krysset!

Nästa

Återgå till Off-Topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster