Fotbolls-VM

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Vilket lag vinner fotbolls-VM?

England
6
18%
Italien
1
3%
Spanien
8
24%
Frankrike
0
Inga röster
Holland
1
3%
Tyskland
11
33%
Brasilien
2
6%
Argentina
2
6%
Annat land
2
6%
 
Antal röster : 33

Fotbolls-VM

Inläggav Stinklink » sön jun 13, 2010 11:38 pm

Konstigt nog kan jag inte se att några här diskuterar världens största evenemang. så här är en ny tråd där alla kan bolla tankar om VM!


Skitkul att VM är igång. Det har varit en lite seg inledning av mästerskapet men idag måste jag säga att Tyskland var en fröjd att se på. Innan VM tippade jag England som mästare, men nu börjar man undra om inte Tyskarna kan bli det. Visst, det är väldigt långt kvar innan det är dags för det riktiga avgörandet. Och Australien gjorde väl inte sin bästa match i historien, men jag kan inte se att Tyskland ska bli sämre än de senaste mästerskapen.
Användarvisningsbild
Stinklink
Forumamatör
 
Inlägg: 241
Blev medlem: tis feb 16, 2010 2:12 pm
Ort: Växjö

Inläggav Malul » mån jun 14, 2010 12:30 pm

Solklart att Ghana tar det...Ju!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Stoffe » mån jun 14, 2010 12:31 pm

Holland!!!! :)
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lakershjärta71 » mån jun 14, 2010 3:16 pm

Danmark är ju riktigt pinsamt. De skapade väl inte en enda målchans på hela matchen. Dags att vakna!
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Inläggav Stoffe » mån jun 14, 2010 3:21 pm

Lakershjärta71 skrev:Danmark är ju riktigt pinsamt. De skapade väl inte en enda målchans på hela matchen. Dags att vakna!

Ja eller så sov du i första halvlek så du kanske skulle vakna? :?
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Inläggav Stinklink » mån jun 14, 2010 3:37 pm

Danmark var väl inte bländande precis, men vad kunde man förvänta sig av dom inför denna matchen? Första halvleken var rätt jämn och med lite flyt hade dom kunnat plocka både 1 och 3 poäng.
Användarvisningsbild
Stinklink
Forumamatör
 
Inlägg: 241
Blev medlem: tis feb 16, 2010 2:12 pm
Ort: Växjö

Inläggav serra » mån jun 14, 2010 3:48 pm

nja..4 poäng vet i fan om dom hade kunnat plocka...;)
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Hatapopcornssupportrar » mån jun 14, 2010 5:50 pm

Väldigt defensivt inriktat VM såhärlångt tyvärr,Tyskland löpte sönder surfbrädorna som nog helt missat ens de enkla grunderna i markeringsspel osv...Annars har det varit många sömnpiller hittills tyvärr!
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs
 
Inlägg: 722
Blev medlem: tor mar 22, 2007 9:25 pm

Inläggav Piggelin » mån jun 14, 2010 8:10 pm

Jag har inte tittat på en enda match. :roflol: Hur orkar ni sitta och glo på detta. :?
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » mån jun 14, 2010 8:46 pm

Hatapopcornssupportrar skrev:Väldigt defensivt inriktat VM såhärlångt tyvärr,Tyskland löpte sönder surfbrädorna som nog helt missat ens de enkla grunderna i markeringsspel osv...Annars har det varit många sömnpiller hittills tyvärr!


Kan man lite om fotboll så är det inte så konstigt när det gäller så mycket. att det har varit täta matcher är inget konstigt. Med lag som Slovenien och Algeriet så är det kanske inte så konstigt.
Sydafrikamatchen var helt okej, Nigeriamatchen likaså. England - USA var inte helt dålig den heller. Tyskland - Australien så körde tyskarna över australien. Spelar ingen roll vilket lag du möter vinner du med 4-0 i ett VM så är det starkt.

Men jag håller med om att Slovenien - Algeriet var en sömnpiller. Serbien - Ghana såg jag ej :wink:
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Stoffe » mån jun 14, 2010 8:57 pm

Lakersfan_03 skrev:
Hatapopcornssupportrar skrev:Väldigt defensivt inriktat VM såhärlångt tyvärr,Tyskland löpte sönder surfbrädorna som nog helt missat ens de enkla grunderna i markeringsspel osv...Annars har det varit många sömnpiller hittills tyvärr!


Kan man lite om fotboll så är det inte så konstigt när det gäller så mycket. att det har varit täta matcher är inget konstigt. Med lag som Slovenien och Algeriet så är det kanske inte så konstigt.
Sydafrikamatchen var helt okej, Nigeriamatchen likaså. England - USA var inte helt dålig den heller. Tyskland - Australien så körde tyskarna över australien. Spelar ingen roll vilket lag du möter vinner du med 4-0 i ett VM så är det starkt.

Men jag håller med om att Slovenien - Algeriet var en sömnpiller. Serbien - Ghana såg jag ej :wink:


Men du menar väl inte på fullaste allvar att du tycker VM så här långt har varit glad fotboll? För isf är jag också beredd att att ställa ditt fotbolls kunande till ett :?: :?
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Inläggav Niles » mån jun 14, 2010 9:12 pm

Kvalitén på spelet har ju varit kass så här långt, snällt sagt. Spelarna är väl halvt uttröttade redan från matchstart på allt jävla tutande från läktarna. Ska se finalen, utan ljud. Sen får det vara bra.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Stinklink » mån jun 14, 2010 9:57 pm

Det är ju bara början på turneringen. Spelet kommer att fungera bättre hos alla lag desto längre turneringen fortgår. Tycker inte heller att kvalitén på fotbollen har varit usel..

Sydkorea och Tyskland har varit riktigt roliga att titta på, Holland var inte heller tråkiga idag. Men visst det är ju många matcher som varit som man inte heller ska haft några stora förväntningar på.


Den som säger att VM är tråkigt kan inte i mina ögon vara sportintresserad.. :wink:
Användarvisningsbild
Stinklink
Forumamatör
 
Inlägg: 241
Blev medlem: tis feb 16, 2010 2:12 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lakershjärta71 » mån jun 14, 2010 10:50 pm

1.68 mål i snitt så här långt. Det sämsta på många år. :(

Någon som vet vilka lag Slovenien hade i deras kvalgrupp? De måste ha varit väldigt hemmastarka i så fall, annars fattar jag inte hur de kunde ta sig till VM-slutspelet. :roll:
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Inläggav Hatapopcornssupportrar » mån jun 14, 2010 11:27 pm

Lakersfan: Nej för om det gäller något så blir ju alltid alla matcher tråkiga, jag höll ju på att somna i CL-finalen mellan Liverpool-Milan t.ex....

Väldigt få lag som vågar trycka in folk i boxen förutom just Tyskland,men tror det kommer lossna lite efterhand då de flesta lag inser att en förlust i första matchen blir vääääldigt tung...
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs
 
Inlägg: 722
Blev medlem: tor mar 22, 2007 9:25 pm

Inläggav Lakersfan_03 » tis jun 15, 2010 7:44 am

VM är en gång på fyra år klart som fan det är nervöst i inledningen. I dagens fotboll är det så mycket taktik att alla lag kan lyckas spela 0-0. Håller med om att alla matcher inte varit SKITBRA men man kan inte säga att samtliga matcher hållt usel nivå. Jag tror att det kommer lossna.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Lakershjärta71 » tis jun 15, 2010 12:53 pm

Men det märks på lagen att man spelar hellre 0-0 än att man vågar spela ut sin offensiv med risk att få ett kontringsmål i baken. Lite typiskt svenskt.

Sen undrar jag vad det beror på att lagen och spelarna plötsligt tar i, kämpar och springer på allt och går till attack så fort man får 0-1 i 82:e minuten??? Det är så dags då att börja jobba och flytta upp folk och tar sig framåt i banan. Så är det ju med Lakers också ibland, att så fort det är 0-0 så gör man inte av med energi i onödan, då är man liksom nöjd, men får man ett 0-1-underläge, DÅ sätter man fart och då vågar man plötsligt riskera nåt.
Se på Tyskland, trots att de leder både med 1-0, 2-0 och 3-0 mot Australien så fortsätter de att gå fram för att vilja sätta ett 4:e mål också. De rullade ju inte bara boll i backlinjen för att få tiden att gå..
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » tis jun 15, 2010 4:49 pm

Ja fast tyskarna förstår jag ju. Man hade en ledning och man vet att man kan utöka den väsentligt mot ett lag som Australien. Leder Tyskarna mot ett bättre lag tror jag även de blir lite försiktigare. Dock så har aldrig ett lag som Tyskland varit defensivt inriktat, man spelar typiskt tyskt och offensiven är en av europas bästa när den funkar.

Är besviken på Holland så här i inledningen.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Lakershjärta71 » tis jun 15, 2010 6:28 pm

Stoffe skrev:
Lakershjärta71 skrev:Danmark är ju riktigt pinsamt. De skapade väl inte en enda målchans på hela matchen. Dags att vakna!

Ja eller så sov du i första halvlek så du kanske skulle vakna? :?
Tyck vad du vill, men så här skriver även Erik Niva ur dagens sportblad:
Danmark anföll med två eller tre spelare, helt utan övertygelse och ambitioner. De kunde inte, orkade inte, verkade knappt ens vilja.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » tis jun 15, 2010 6:29 pm

Ibland finns det ju större ''experter'' än Niva på vårt forum ;)
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Stoffe » tis jun 15, 2010 7:31 pm

Lakershjärta71 skrev:
Stoffe skrev:
Lakershjärta71 skrev:Danmark är ju riktigt pinsamt. De skapade väl inte en enda målchans på hela matchen. Dags att vakna!

Ja eller så sov du i första halvlek så du kanske skulle vakna? :?
Tyck vad du vill, men så här skriver även Erik Niva ur dagens sportblad:
Danmark anföll med två eller tre spelare, helt utan övertygelse och ambitioner. De kunde inte, orkade inte, verkade knappt ens vilja.

Men vart skriver Niva att Danmark inte hade någon målchans? :roll:
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lakershjärta71 » tis jun 15, 2010 9:34 pm

Beror ju på vad man menar med målchans, men när jag skrev så där så var jag lite ironisk också, vilket du kanske inte förstod, men då säger jag det nu.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Inläggav Poliwag » lör jun 19, 2010 9:08 pm

Roligare än mycket av bollandet i VM....

Foot 2010 - Put it where you want it

http://www.youtube.com/watch?v=17G5u6obrTY
Användarvisningsbild
Poliwag
Forumamatör
 
Inlägg: 144
Blev medlem: sön nov 14, 2004 8:48 pm

Inläggav Lakershjärta71 » lör jun 19, 2010 10:56 pm

Med tanke på att spelet hittills i VM inte varit alltför attraktivt eller generat särskilt många mål, så blev vi idag tyvärr ett mycket sevärt lag fattigare i och med Kameruns svidande 1-2-förlust mot Danmark. Kamerun hade behövt vara kvar i turneringen. :wallbang: :cry:
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Inläggav Stinklink » sön jun 20, 2010 1:52 am

Matchen idag mot Danmark var riktigt rolig att titta på. Sen om det beror på att Kamerun är bra eller inte är ju en annan sak. Kamerun hade ett riktigt dåligt försvarspel och det var mycket individuella misstag från båda lagen som skapade så många målchanser.

Idag var Kamerun roliga att titta på ( Liksom Danmark )
Men hur roliga var Kamerun i matchen mot Japan?
Och Danmark var väl inte jätteroliga i matchen mot Holland?

Tror bara att lagen passade varann perfekt för att det skulle bli en händelserik match.Jag kommer iallafall inte sakna Kamerun speciellt mycket.
Användarvisningsbild
Stinklink
Forumamatör
 
Inlägg: 241
Blev medlem: tis feb 16, 2010 2:12 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lakershjärta71 » sön jun 20, 2010 10:57 pm

Elfenbenen såg inte särskilt desperata ut för att vilja ta poäng eller vinna matchen. Nu är de i stort sätt ute ur turneringen. Jag tycker nog att Elfenbenen var mycket bättre som lag för några år sedan. Svennis organiserade försvarspel tror jag hämmar de här afrikanerna att kunna gå fram med folk. Trots att det var Brasilien på andra sidan tycker jag att Elfenbenen agerade alltför fegt. Så här vinner man inga matcher, inte ens om man heter Svennis.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö


Återgå till Off-Topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster