Uppdatering av regler

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Uppdatering av regler

Inläggav Svartvadet » fre mar 12, 2010 7:28 pm

Skriver här istället för att det ska förstöra en Sillytråd

Uppdatering utav regler på forumet?

1. Du får inte ha en egen åsikt

2. Du får inte ryggdunka om du inte är i "kärnan"

3. Här inne kan alla ishockey bättre än Bengt-Åke Gustavsson, så argumentera inte i mot om det gäller den sportsliga biten

4. Vi har Världens bästa Juniorer och Världens bästa lag (bättre än Oxelösunds bany lagg) så klaga inte på att juniorer inte får speltid

5. Du får gärna diskutera pengar, men inget annat opassande som t.ex ASK Hockey

Någon som kan hjälpa mig fylla i? :roll:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6430
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Inläggav Piggelin » fre mar 12, 2010 8:08 pm

Hör med Nedomansky eller Makarov eller vad han kallar sig nuförtiden.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Inläggav Per Carlsson » fre mar 12, 2010 8:31 pm

Vad känner du att den här tråden tillför? 8O

Du är välkommen att lämna forumet precis när du vill om du inte är nöjd Svartvadet. Har för mig att du kastade in handduken för ett kort tag. Varför kom du tillbaka?

Det här är fortfarande LAKERS LAKEJERS supporterforum och vi formar forumet på det viset vi vill.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Räven » fre mar 12, 2010 8:40 pm

Fullständigt vansinnig tråd, vad är man ute efter när man startar detta.

Det är väl inga konstiga regler som gäller på detta forumet, utan samma som på vilken arbetsplats som helst, eller i hemmet eller i kompisgänget. Respekt, ödmjukhet och lyhördhet är väl viktiga ord i det här sammanhanget.
Är man bara ute för att förstöra eller har man samma uppfattning som Tomas Di Leva, det är alla andra som har fel, bara jag som är normal.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Fetisov » fre mar 12, 2010 9:01 pm

Den absolut mest korkade tråden hittills på LL:s forum. Ska man skratta eller gråta? Bany Lagg framstår som intelligent i sammanhanget.
Fetisov
Forumamatör
 
Inlägg: 216
Blev medlem: mån okt 17, 2005 2:43 pm

Inläggav alfax » fre mar 12, 2010 9:28 pm

Eftersom jag anklagas i annan tråd av Svartvadet har låg intelligens konstaterar jag bara att jag inte är ensam om detta.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Svartvadet » fre mar 12, 2010 9:46 pm

Jag ställde en vanlig fråga ifrån början, om Varför hans åsikter ska brännmärkas när andras inte blir det? Vill bara ha ett enkelt svar, för jag vet att ni inte kommer att släppa in han igen, så det loppet kändes över redan ifrån början....

Sen har jag väl missuppfattat varför forum finns, jag har för mig att det kom till ifrån "ting" där alla samlades och debatterade, eller har jag fel?

Jag ska inte älta mer, jag lovar, men jag söker enbart förståelse och inget annat
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6430
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Inläggav Niles » fre mar 12, 2010 9:56 pm

Men herregud, du är väl läskunnig? Finns inte ett supporterforum i världen som hade accepterat att hysa plats till nån virrpanna som gjort till en privat mission att spy så mycket skit man orkar på klubben, alla besluten och personerna i klubben, och spy så mycket skit man kan på supporterklubben..vars forum man är gäst i. Nån jävla måtta på galenskapen får det väl ändå finnas. Och det fanns det.

Att ha olika åsikter om saker och ting, det är nåt helt annat än det som utspelats här under rätt lång tid.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Svartvadet » fre mar 12, 2010 10:04 pm

Okej, då har jag inte varit tillräckligt aktiv för att lägga märke till all spya så får be om ursäkt för detta
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6430
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Inläggav Räven » fre mar 12, 2010 10:16 pm

Ja, jag måste säga att jag förstår inte något av vad du är ute efter,allt är enligt mig övertydligt Svartvadet.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Fetisov » fre mar 12, 2010 10:24 pm

Svartvadet, jag föreslår att du läser igenom Neddos 100 senaste inlägg. Om du därefter fortfarande anser att han hör hemma på LL:s SUPPORTERFORUM så har vi mycket olika åsikter om vad ett supporterforum ska innehålla. Högt till tak är oerhört viktigt. Neddo har dock nästan uteslutande ägnat sig åt ren förföljelse av ett antal i Lakers verksamma personer. Ledare, tränare och spelare har sablats ned fullständigt. Råkar man sedan vara från Gislaved, ja då spelar det ingen roll vad man gör. Jag känner inte Neddo och vet inte vem det är. Jag tvivlar dock på att han mår speciellt bra. Tror inte han ville hamna i den
situation han nu befinner sig i. Det var intressant att läsa det han skrev tidigare. Men senaste tiden har man bara undrat hur fan han är funtad.
Fetisov
Forumamatör
 
Inlägg: 216
Blev medlem: mån okt 17, 2005 2:43 pm

Inläggav calle73 » fre mar 12, 2010 10:26 pm

Det är hur bra som helst att Neddo är borta 8) Det har varit sida upp och sida ned med samma tugg precis hela tiden i varenda diskussion. Till slut orkar man inte sålla bort hans inlägg och istället surfar man på andra sidor.

Jag applåderar beslutet!! :clap: :clap: :clap:
91:an Hjalmarsson
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon
 
Inlägg: 1169
Blev medlem: sön okt 17, 2004 8:13 pm

Inläggav Piggelin » lör mar 13, 2010 12:09 am

Makarovs tredje inlägg på Trojas forum:


Makarov
Nykomling


Reg.datum: Mar 2010
Ort: Johnstown
Inlägg: 3
Hockeylag: Chiefs

--------------------------------------------------------------------------------

Som Hockeyälskare med anor från tältet, och Trojas 90-tal och sedan som en kritisk Lakerssupporter med förkärlek för Klubbar som kan fostra skickliga Hockeyspelare från grunden, har gjort att Le Hink blivit Makarov (givetvis Andrej) på Ert forum, när Kritik utdelats mot Ömans satsning på att en Slipshall och Piss på Egna Juniorer inte är Lyckat Långsiktigt, så bannas Budbäraren i rädsla för att fler ska se sprickorna i Lakersfasaden.

GRATTIS Troja J-20, som visar vad som händer när en Klubb värderar sin förmåga till egen Fostran genom kunniga Tränare, Ni ska vara STOLTA, över Ert J-20 och De egna i A-Laget, Vi som hejat på Lakers får fortsätta att Skämmas

I en inte allt för avlägsen framtid kanske Vi tillsammans kan få läsa och höra hur Lakers fans och publik låter när A-laget ligger sist i serien och dito för J-20. Kan bli en intressant jämförelse med hur Trojaner hanterat den senaste säsongen.

Om Troja haft en EGEN i A-Laget och ett J-20 på 6:e plats i Elit, så hade Ekonomin varit ansträngd, SKÖNT då för Lakers att den är Välfylld och detta inget problem

Lycka till med Värvningarna, vad gäller värvningarna till Hockeygym så är Troja som Vanligt HÄST-längder före Lakers
__________________
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Inläggav Svartvadet » lör mar 13, 2010 12:52 am

Jag kan tänka mig köpa en del av detta, men jag köper det inte än, för att just nu så är vi på uppgång och det är bara till att hoppas att spelarflykten inte bli för Stor i A och J -lag
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6430
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Inläggav Pysslingen » lör mar 13, 2010 12:55 am

Låt Nedomansky hålla hus vart han vill. Jag tillhör den delen som tyckte att han gärna fick vara kvar på forumet. Han hade en hel del provocerande inlägg, men han hade faktiskt mycket bättre koll än vissa andra här inne på forumet.
Användarvisningsbild
Pysslingen
Forumentusiast
 
Inlägg: 324
Blev medlem: mån mar 08, 2010 11:15 am
Ort: Lakerdoome

Inläggav Räven » lör mar 13, 2010 2:18 am

Sista månaderna svammlade han bara samma saker, dessutom personangrepp och då är det kört på allvar.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Uppdatering av regler

Inläggav Malul » lör mar 13, 2010 2:18 am

1. Du får inte ha en egen åsikt

Jag håller inte med utan är av en annan åsikt.

2. Du får inte ryggdunka om du inte är i "kärnan"

Ryggdunk på den!


3. Här inne kan alla ishockey bättre än Bengt-Åke Gustavsson, så argumentera inte i mot om det gäller den sportsliga biten

Alla vet att Bengt-Åke haft flyt så det räcker.

4. Vi har Världens bästa Juniorer och Världens bästa lag (bättre än Oxelösunds bany lagg) så klaga inte på att juniorer inte får speltid

I valet mellan att såga vår inom klubben numera legendariska sportchef som lyckats med allt utom att göra vårt juniorlag till ett topplag i Sverige och hylla honom för det han gjort för klubben väljer många det sista alternativet,ännu vill säga.

5. Du får gärna diskutera pengar, men inget annat opassande som t.ex ASK Hockey

Enda sättet att hålla en tråd om ASK vid liv är att fylla den själv med 200 inlägg,ungefär som om jag skulle skapa en tråd om bangladesiskt filantropiskt tunnbinderi och hålla tråden levande själv..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav serra » lör mar 13, 2010 10:51 am

Fattar inte att ni ska klippa in och diskutera vad han skriver på trojas forum..Det är ju exakt det han vill.
Låt idioten skriva vad han vill där.
Här kan han ju inte det...njut av det istället..:)
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Pysslingen » lör mar 13, 2010 11:28 am

Håller med Serra. Varför sparka ut honom om ni ändå vill läsa hans påståenden?
Användarvisningsbild
Pysslingen
Forumentusiast
 
Inlägg: 324
Blev medlem: mån mar 08, 2010 11:15 am
Ort: Lakerdoome

Inläggav Piggelin » lör mar 13, 2010 12:05 pm

Min tanke med inlägget var bara att påvisa hur han nu fortsätter sin pajkastning på Trojas forum.
Jag kommer inte att kommentera honom mer, jag lovar.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Inläggav Malul » lör mar 13, 2010 12:09 pm

Man kan väl säga att han hittat hem,det skulle inte förvåna mig om han sitter just nu och delar snus med Jerry :)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Stinklink » lör mar 13, 2010 12:13 pm

Känns ganska skönt att slippa se 200 gnälliga inlägg om dagen från hans sida. Men precis som Pysslingen skriver så var han rätt kunnig inom sin sak och hade faktiskt emellertid några bra synpunkter. Synd bara att han skulle blanda dom med paranoida inlägg.

Tycker iallafall att det var ett väldigt bra beslut av dom som styr forumet att kicka neddo. Någon måtta får det vara..
Användarvisningsbild
Stinklink
Forumamatör
 
Inlägg: 241
Blev medlem: tis feb 16, 2010 2:12 pm
Ort: Växjö

Inläggav InmeDes » lör mar 13, 2010 12:32 pm

Beklagligt att det skulle behöva gå så långt att det bedömdes nödvändigt att stänga av Nedomansky. Jag kan ändå ha en viss förståelse för beslutet. Tjecken drog kanske vissa saker ett par varv för mycket.

Svartvadets aktualisering av forumregler kommer naturligtvis som ett brev på posten. Hur många gånger får man skriva negativa saker om Lakers och när är det personangrepp? Glöm inte att han fick ta emot en hel del själv också! Jag avundas inte dem som som skall hålla ordning på forumet. Skitsvår uppgift.

Har framförts åsikter att forumet bara är för Lakejerna. Hoppas inte det. Detta forum har hållit en hög nivå med utrymme för skilda åsikter även från dem utanför kretsen. Därför alltid kul att följa. Hoppas det kan få vara så även i fortsättningen och att det kan finnas utrymme även för en och annan udda typ.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast
 
Inlägg: 308
Blev medlem: fre jan 26, 2007 3:58 pm

Inläggav Fetisov » lör mar 13, 2010 12:35 pm

Som jag skrev tidigare, det SKA vara högt till tak. Men väldigt få supporterforum tillåter rena personangrepp och förföljelse. Självklart ska inte LL heller tillåta det, eller hur?
Fetisov
Forumamatör
 
Inlägg: 216
Blev medlem: mån okt 17, 2005 2:43 pm

Inläggav InmeDes » lör mar 13, 2010 12:45 pm

Självklart inte Fetisov! Jag menar bara var går gränsen? Det är säker så att jag inte har hunnit se alla Nedomanskys inlägg innan de har raderats, så jag ligger lågt och dömer ingen för beslutet om avstängning. Det enda jag hoppas är att det inte leder till strömlinjeformade åsikter på forumet. Det vore jättetråkigt.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast
 
Inlägg: 308
Blev medlem: fre jan 26, 2007 3:58 pm

Inläggav dolitle » lör mar 13, 2010 4:53 pm

Svartvadet - fd forumsanvändaren Nedomansky ( dvs din far alt kompis) kan du väl hälsa till när du ser honom :321:

Sluta lipa eller lämna vårt forum !
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav Svartvadet » lör mar 13, 2010 5:12 pm

Jag har inte lipat, jag kom med en vanlig fråga först, som jag inte fick svar på och var därför tvungen till att utöka den samme. Du kan lägga ner barnfasonerna och sluta spela macho, jag har inte gjort något mot dig och jag trodde att man fick ha sin åsikt och sina argument, men jag har fattat vinkeln nu och ska inte argumentera längre om detta

PS. Är det bara jag som skrattar åt din löjliga smiley?! DS
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6430
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Inläggav dolitle » lör mar 13, 2010 6:40 pm

Då har du inte hört om StasiLL då, fråga Nedomansky han kan med gråten i halsen berätta om denna hemska organisation som Säpo borde hålla ett par skarpa ögon på.

Btw - Varför uttalar du dig så mkt om denna fd användaren om du inte har läst dennes inlägg?!

Den löjliga smileyn är vad du ska hälsa Nedomansky från mig, räck gärna ut tungan samtidigt. Han förstår vad det betyder, denne mästaren.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav Malul » sön mar 14, 2010 3:51 pm

som en skön avslutning på epoken Nedomansky så kan ju folk gå in och läsa hans senaste,#4, inlägg på trojas forum.Översittare all over,här har ni er överman :lol:

Hoppas ni Trojaner orkar med hans "vadvardetjagsa"-inlägg,ni måste vänja er fr o m nu iaf.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Linkankopia » sön mar 14, 2010 4:59 pm

Och annars mår alla bra eller? :D
www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !

2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
Användarvisningsbild
Linkankopia
Forumproffs
 
Inlägg: 501
Blev medlem: ons nov 08, 2006 4:40 pm
Ort: Skutskär

Inläggav Malul » sön mar 14, 2010 5:07 pm

japp,nu har ett dåligt äpple tagits bort ifrån korgen och allt är frid och fröjd :)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav PutteA » sön mar 14, 2010 5:11 pm

InmeDes skrev:Självklart inte Fetisov! Jag menar bara var går gränsen? Det är säker så att jag inte har hunnit se alla Nedomanskys inlägg innan de har raderats, så jag ligger lågt och dömer ingen för beslutet om avstängning. Det enda jag hoppas är att det inte leder till strömlinjeformade åsikter på forumet. Det vore jättetråkigt.


Vill bara kort göra ett inlägg i debatten då jag såg vad du skrev InmeDes.
Kan finnas enstaka meddelanden från Nedomansky som är raderade av särskilda skäl, så som att texten strider mot våra stadgar eller att vi bedömt dom som högst opassande. För övrigt så har vi som policy att inte radera meddelande. Så du kan söka upp Nedomanskys meddelande och läsa hur mycket du vill. För övrigt är detta historia och kommer ej att rivas upp av styrelsen. Så många varningar både öppet och slutet har ingen annan användare fått nånsin. Dom har varit historia långt innan. Neddo tilläts kliva över gränsen oräkneliga gånger, och till slut hade vi inga val kvar än att agera som vi gjorde. Det är fortsatt högt till tak på vårt forum. Men blir ni tillrättavisade av någon från styrelse eller från våra moderatorer (våra forumspoliser, Läs Stasi LL :lol: ), så snälla ta till er det, och gå vidare.

Tack för ordet!! :wink:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Inläggav InmeDes » sön mar 14, 2010 7:13 pm

OK, PutteA. Tack för informationen. Har inga ytterligare kommentarer på detta utan ser framåt mot bra diskussioner på detta utmärkta forum.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast
 
Inlägg: 308
Blev medlem: fre jan 26, 2007 3:58 pm

Inläggav pedda » sön mar 14, 2010 7:23 pm

T-o-m Trojanerna gillar inte hans gnäll. Tex Tche vill att han skall tillbaks hit. ;)

Glömde säga det. Måste vi ge han så mycket uppmärksamhet? Det enda man kan läsa här är ju om han. :oops:
Bild ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Användarvisningsbild
pedda
Forumdemon
 
Inlägg: 1446
Blev medlem: tis apr 15, 2003 6:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav Malul » sön mar 14, 2010 7:26 pm

nja,tche svarar nog på lakejen som dök upp och kommenterade Nedo.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Nästa

Återgå till Off-Topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster