Publiksiffran

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Publiksiffran

Inläggav Lakershjärta71 » tor sep 24, 2009 2:20 pm

Har vi en liknande länk? Nåväl, nu har jag iaf skapat en.

VLH-Almtuna - 2147

Trist! Är Växjö en hockeystad?

Med Lakers nuvarande koncept och satsning på publikinströmning, har man väl inte kalkylerat en minskning.?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Publiksiffran

Inläggav Stoffe » tor sep 24, 2009 2:32 pm

Räknas publiken under 15 år nu med fritt inträde??? :roll:
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lakershjärta71 » tor sep 24, 2009 2:36 pm

Vet ej.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Inläggav serra » tor sep 24, 2009 2:38 pm

Nej alla som kommer in gratis räknas inte med
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Stoffe » tor sep 24, 2009 3:00 pm

Då tycker inte jag man ska dra för stora slutsatser över publiksiffran 2147 pers!
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lakershjärta71 » tor sep 24, 2009 3:21 pm

Att tänka på. Klubben har som mål att ha + 300 fler åskådare på hemmamatcherna.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Inläggav Talismanen » tor sep 24, 2009 4:08 pm

Jag hörde med en entrévärd och han sa att dom klickar ALLA som går in, alltså även dom som gått in gratis. Hur som helst ska man nog inte dömma ut just Växjös publiksiffra........

De första omgångarna 09/10 (några exempel)

Växjö Lakers HC - Borås HC 2668 - tja 3000 hade man ju hoppats på

Mora IK - IF Björklöven 2812 - inte överdrivet bra

A I K IF - IF Malmö Redhawks 2517 - eeeeh jaha?

IF Troja/Ljungby - Almtuna IS 1728 - feber?

IK Oskarshamn - IF Troja/Ljungby 2282 - smålandsderby

IF Björklöven - IF Sundsvall Hockey 2581 - första hemmamatchen

Örebro HK - A I K IF 2057 - borde va större intresse kan man tycka

IF Troja/Ljungby - IF Björklöven 1410 - också en sänkning sen första

Växjö Lakers HC - Almtuna IS 2147 - utegångsförbud?

VIK Västerås HK - IK Oskarshamn 1577 - detta är illa


Som sagt. Dom inte ut vår egna publiksiffra så fort det är lite glest. Klart det är tråkigt att folk inte tar sig till hallen men det verkar va ett problem som finns överallt. Ekonomiska läget? Möjligt.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lalin » tor sep 24, 2009 4:14 pm

En del är nog kräsna när det gäller vilka platser som det finns kvar att välja på. Vilket har sagts tidigare. :idea:
Senast redigerad av Lalin tor sep 24, 2009 4:30 pm, redigerad totalt 1 gång.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav erok » tor sep 24, 2009 4:28 pm

Läser man bloggarna på björklövens sida så har sundsvall aldrig dragit mycket folk till hallen i Umeå. Ja dom är väldigt besvikna dom med. Men då ska sägas att köper man en ståplattsbiljett. i hallen så kostar den 145 kr.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Qrax » tor sep 24, 2009 8:08 pm

Aftonbladet gjorde en annan vinkling efter två omgångar och påstod att Allsvenskan var hetare än Elitserien. Lätt att säga om man bara ser på Leksands och Malmös hemmamatcher. De höga publiksiffrorna för Bofors och Västerås i första omgången var bara tillfälliga toppar som berodde på motståndet. Man ska väl inte dra några förhastade slutsatser efter bara tre omgångar, men det känns som att alla lag kommer att ha svårt att komma upp i samma snitt som förra året.
Qrax
Forumproffs
 
Inlägg: 543
Blev medlem: ons dec 10, 2003 3:04 pm

Inläggav Jocke86 » fre sep 25, 2009 12:29 am

När Lakers kommer igång på allvar stiger den säkert.....annars är det nått galet 8O
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2333
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Inläggav NEDOMANSKY » fre sep 25, 2009 12:33 am

Har sagt det förut, det kommer ALDRIG att gå att få ett snitt i Växjö på 5000 i den nya Hallen, och utan många billiga ståplats är det HELT Omöjligt.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Lalin » fre sep 25, 2009 8:39 am

Nej tyvärr så tror jag att du har rätt Näddo :) Växjö är och förblir Växjö. :? Men jag tror att Boförs Böbcats slår förra säsongens publiksnitt. Vinsten mot Leksand tror jag blir startskottet för mer intresse. Eller är de likadana som i Växjö? :oops:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » fre sep 25, 2009 9:40 am

NEDOMANSKY skrev:Har sagt det förut, det kommer ALDRIG att gå att få ett snitt i Växjö på 5000 i den nya Hallen, och utan många billiga ståplats är det HELT Omöjligt.


Säg inte det..
Kommer du ihåg vad Malmö snittade i deras ruckell ?. MIF hade inte mer än 3000 i snitt på sina matcher , ibland nådde man 4000 och någon gång 5000 mot rögle. Hur kommer det sig att man plötsligt kan dra så mycket mer och ha ett högre snitt än tom självaste LIF ?.
Jag garanterar att siffrorna blir högre än vi har nu om vi har en hall på 5000,dock säger jag inte att vi kommer ha ett snitt på 5000, men betydligt fler än vi har nu.
EN hall lockar folk helt enkelt
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav serra » fre sep 25, 2009 9:48 am

Malmö-Mariestad förra året tro jag drog runt 8000 åskådare....
Hade inte kommit 1500 i deras gammla hall
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Lalin » fre sep 25, 2009 9:53 am

Det är helt klart att en fräsch hall ger mer folk. Annat vore märkligt. Även om det gäller Växjö!!
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav Niles » fre sep 25, 2009 11:07 am

Visst är Hockeyallsvenskan het, inget snack om nåt annat. Men att tro att det ekonomiska läget inte skulle påverka även publiksiffror skulle varit märkligt. Lakers publiksnitt tror jag dock kommer påverkas ytterst marginellt från dom 2500-2600 vi haft i flera år, under förutsättning att det går hyggligt sportsligt. Det kan till och med bli en ökning om världsekonomin hinner bli lite roligare. En ny hall vore en gudagåva i flera avseenden, den vi har nu är ett kapitel för sig.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Lakershjärta71 » fre sep 25, 2009 11:21 am

Jag har ett förslag. På varje matchdag, stäng varenda liten jävla "glugg" i Växjö, såsom butiker, restauranger, pubar, biografer, simhallar, videouthyrningar mm. Istället kommer folk att lockas ta sig till Laker Dome för att få sig ett "nöje". :wink:
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Inläggav InmeDes » fre sep 25, 2009 11:55 am

Som det gamla ordspråket lyder "Snus är snus om än i gyllne dosor".

Men visst skulle en ny hall innebära några själar till, i alla fall kortsiktigt och i alla fall några dästa kostymnissar.

En ny hall blir också gammal och folk tröttnar snabbt på glättiga ramverk och kringaktiviteter och då är vi tillbaka till det som är viktigt, nämligen det som presteras på isen.

Och för övrigt hur kul är en halvbesatt Glob?
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast
 
Inlägg: 308
Blev medlem: fre jan 26, 2007 3:58 pm

Inläggav Tupac » fre sep 25, 2009 6:17 pm

NEDOMANSKY skrev:Har sagt det förut, det kommer ALDRIG att gå att få ett snitt i Växjö på 5000 i den nya Hallen, och utan många billiga ståplats är det HELT Omöjligt.

Nu e du ute o cyklar lite NEDOMANSKY. Dagens problem med hallen är att det inte finns tillräckligt många bra sittplatser, bara ledigt på ytterkanterna resten är bokade. Folk är bekväma av sig och många sitter hellre än att står. Så med en nya hall där mer eller mindre alla sittplatser är bra platser då kommer dessa att gå åt.
Användarvisningsbild
Tupac
Forumentusiast
 
Inlägg: 405
Blev medlem: tis okt 28, 2003 5:28 pm

Inläggav Lakershjärta71 » fre sep 25, 2009 6:24 pm

Enligt DE finns det även mögel i hallen därav ett skäl till att det behövs en ny hall.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Inläggav erok » fre sep 25, 2009 6:42 pm

Ett snitt på 5000 kan nog bli svårt att få ihop i ett längre perspektiv. Första året kanske sen dalar det nog ner till runt 4000 skulle jag tro med en ny hall. Men LL har och kommer ha en mycket viktigt roll även i fortsättningen då det gäller publiksiffran. Ju mer vi tillsammans stärker våra band som en stor familj som strävar efter att bli större och större och mer samansvettsade som klubbmedlemar desto lättare tror jag både LL och VLHs medlemsantal kan utöka och på så sätt även få ett stabilt publiksnitt. Tre trappor till å efter ett tag skulle även dessa trappor vara fullsmockade med folk i den nuvarande hallen. Hur många ggr har man inte varit i hallen och VS är packat som sardiner i en laxask. Medans ståplatts mitt i mot har glesa rader. Menar inte bortasektionen nu. När klubbkänslan infinner sig att man är delaktig i något stort som många älskar då har vi kommit långt. Gäller att vara ödmjuk både mot sig själv som mot gamla och nya medlemmar.


Jag kan ju bara gå till mig själv. Varför i helvete blir jag frälst i en hockeyklubb där storstadsmentilteten lyste igenom ganska snart hos vissa individer när två byar som både hade tradition och lag som låg i högre div än vad lakers någonsin skulle komma att göra enligt dessa hockeynördar. Jo för att drömmarna fanns hos medlemmarna. Man var delaktig i

uppbygnaden. Man var både stolt och glad då man köpte sin första lakershalsduk. Både VLH och LL hade drömmar om att en dag bli störst i kronoberg. När vi väl var där hade vi drömmarna om att bli störst i småland. Där är vi inte än men med ödmjukhet å ett jävla anamma så kommer vi dit med en dag. Men framförallt gäller det att ha otroligt kul på vägen och då tror jag inte det räcker med att LLs medlemmar enbart ska sitta i buss till och från bortamatcherna. Eller stå på VS och skrika sig hesa på hemmamatcherna. Nä det behövs mer. Det behövs glöd även då det inte är hockey. Puben är en otroligt bra början. Men vad finns det för dom som icke är 18 år i föreningen? Här tror jag LL nu ska börja tänka till lite för att även de yngre ska kunna känna samma sammhörighet som de äldre.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Lakershjärta71 » fre okt 09, 2009 7:45 am

erok har läst ditt långa inlägg, men jag fortsätter lite på ditt resonemang.

När nya Laker Dome är byggd så stiger publikantalet avsevärt..ja om man ska gå på media, krönikörer, sportjournalister och andra "förstå-sig-påare". :roll: Men jag tänker, är inte Växjö en för liten stad för att uppnå ett publiksnitt på 5000, om intresset inte är större idag? I en ny hall ska det väl gå in uppemot 6500. Min känsla är, att ska man locka även "soffliggarna" att gå på hockey så tror jag att Lakers först måste ta sig till ES.

Finns det över huvud taget något, förutom en finanskris, som skulle förhindra en publiktillströmning av det här måttet i ex. lilla Växjö?
Kom därtill ihåg, att när "hockeyfebern" låg på topp i Växjö så kunde man bara vid ett par enstaka tillfällen fylla hallen.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Inläggav calle73 » fre okt 09, 2009 8:58 am

Postade detta precis i en annan tråd:

Kan man inte sätta upp en skylt med "Lakers nästa hemmamatch är mot xxx och spelas den xx" och sätta den vid infarten till Växjö?
Jag tror inte det är så många förutom vi fanatiker som kollar in Lakers hemsida varje dag och dessutom har ju långt ifrån alla smp.
91:an Hjalmarsson
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon
 
Inlägg: 1169
Blev medlem: sön okt 17, 2004 8:13 pm

Inläggav Lakershjärta71 » fre okt 09, 2009 12:41 pm

Bra förslag Calle. Det handlar inte bara om att sätta upp dom, de ska vara uppställda på rätt plats också där "alla" kan få en skymt att kunna se dom.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Inläggav erok » fre okt 09, 2009 1:14 pm

Där Östers reklamskylt står vid bageriet borde vara en lämplig plats och i samma storlek.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav calle73 » fre okt 09, 2009 1:16 pm

Eller vid rondellen till Citygross - det är ju hur många människor som helst som passerar där!
91:an Hjalmarsson
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon
 
Inlägg: 1169
Blev medlem: sön okt 17, 2004 8:13 pm

Inläggav erok » fre okt 09, 2009 1:17 pm

Varför inte på båda ställerna :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav NEDOMANSKY » fre okt 09, 2009 4:58 pm

Eller varför inte, Stora skyltar överallt :roll:

Med Texten: HockeyTown :!: Se Hockey UTAN att bli skinnad, Hockeyns Ullared 50 Lapp fur alle, Icke myndig och De som Byggde landet 25 bagis

Väl Mött i Rucklet, snäppet bättre än Dackehallen :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Lakershjärta71 » fre okt 09, 2009 5:06 pm

På något märkligt sätt så diggar jag dig, Nedomansky! :lol:
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Inläggav Talismanen » fre okt 09, 2009 10:29 pm

Mycket märkligt
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Inläggav Niles » fre okt 09, 2009 10:59 pm

Oväntat att just ni gillar varandra. Om Bruno skriver nåt konstigt kan spannen rita smileysar.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav InmeDes » lör okt 10, 2009 10:04 pm

Mest folk imorgon söndag?

Dackehallen eller Växjö Ishall?
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast
 
Inlägg: 308
Blev medlem: fre jan 26, 2007 3:58 pm

Inläggav erok » lör okt 10, 2009 10:08 pm

Svår fråga men med så många aikare det verkar finnas i stan får man hoppas på att Lakerdoom vinner den matchen. Men Taif med sina segrar och etta i serien så kan det bli jävligt jämt
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Lalin » lör okt 10, 2009 10:13 pm

Tingsryd är så fruktansvärt litet så folk har bara Dackehallen och Börjes att välja på.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Nästa

Återgå till Off-Topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster