Alla utifrån,vi älskar er alla:D (Svenska för nybörjare)

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Alla utifrån,vi älskar er alla:D (Svenska för nybörjare)

Inläggav Malul » ons maj 28, 2008 1:59 am

Jag tänkte ge oss alla,förutom ni svenskalärare därute,en liten rolig kavalkad i äkta härlig kronobergsk anda,håll till godo :lol:



Ge mig ett skäl till varför jag ska vara avundsjuk på en urfattig klubb som fuskat ett antal år för att spela i allsvenskan???

Man kan inte anklaga Växjö för att vara en hockeystad. Två konkurser inom tio år. Svenskt rekord?

Ja tycker att det är fantastiskt att någon ens kan tänka tanken på att ge Lakers 10.000,- i detta läget! Dom som ändå HAR tänkt detta MÅSTE va på gränsen till galna. Det kommer ger ungefär lika mycket tillbaka som om man slängt dom i Växjösjön. Ni kan ju inte på allvar tro att ni någonsin kommer få se pengarna igen. Och om nu Öman lyckats manipulera någon stackare till att betala så kan ni väl åtminstone försöka upplysa vederbörande innan pengarna följer Lakers i djupet. Blir fina derbyn i Lenhovdas ishall....

Snart kan man läsa LAKERS I KONKURS!! & jag kommer inte gråta! Tacka vet jag Ljungby, där är det iallafall hockeykultur!

Vi trefas nästa år i Åseda

Riv hela skiten och asfaltera allt till en stor parkering!!!

Ganska underhållnde att som utomstående se luftslottet rämna.

Jag hatar Lakers. Vill inte att de skall ha några pengar. Hade hellre sett dem gå in konkurs.

Snaaaart så finns ni inte meeera" *sjunger*

Känns ju jättetråkigt att detta just ska drabba Växjö Lakers......NOT!

Vad man kommer att sova gott inatt...

Härligt, det här har vi väntat på

Lakers!!! Världsmästarna från den Stora staden Växjö.
Elitserien, Globenarena, NY Rangers tröjor, Fyverkerier, popckorn, världens bästa klack, världens bästa målvaktstränare, discoljus och sist men inte minst inga juniorer och svårt med ekonomin.
Vem f*n kan vara ledsen för det =)

skönt att bubblan håller på att spricka.sydsveriges självgodaste klubb är lakers!

Växjö Lakers Olé Olé Olé...hahahahahahahahahahahahahahahahah

Smekmånaden är över för popladan.

oj oj.är plånboken tom för Lakers!tycker detta börja bli roligt nu när alla tomma löfte om att t.e.x eliten på 5 år och dyligt.snacka omatt dom ha blåst mer än halva växjö på en och samma lögn!hoppas skattemasen kommer och titta lite för jag kan tänka mej att Lakers ha funkat typ på lika vilkor som ett annart lag gjorde med lönerna!!!

För 3 år sen gav jag Lakers 5 år kvar som förening.Prognosen håller. Ska bli intressant att se hur det går ekonomiskt och publikmässigt när man får dra ner på den gigantiska spelarbudgeten och vara ett mittenlag.

Du kan aldrig köpa kultur.

Märks så väl att klubben endast är 10 år gammal. Ingen tradition eller kultur för 5 öre. Till sist, detta har man kunnat ana ett tag. Vilka andra AS-lag har en andramålvakt med 80 000 kronor i månaden? Stanna Karjalainen och skicka Lakers till 3:an. det skulle alla må bra av.

du där ex lakej du verka vara den ända lakej jag ha hört som ha insett verkligheten att lakers inte har någon kultur och kommer aldig att få du verka ju vara den ända vettiga lakej jag ha hört talas om.tänk om du kan smitta av dig på resterna och förklara verkligheten för övriga så dom inse fakta... stackars Lakers!!!!!!INGEN KULTUR

bara att räcka över den allsvenska platsen till troja där dom hör hemma!ett tips till lakers, gå tillbaka till div 1 ett par år och skaffa lite kultur och satsa på egna produkter det kanske kan vara givande se på de övriga kronobergska lagen dom vet hur en kniv skall dras.

Härligt att kunna läsa att Lakers fuskat med sina siffror för att klara elitlicensen. =)

Äntligen! som Gert "Ribban"Fylking hade basunerat. De här nyheterna är inget nytt för oss som läst mellan raderna i några år nu. Nu kan alla Lakersmedlemmar gå med i Livets Ord eller annan valfri sekt i stället

Inte ett endaste dugg förvånad....skeppet sjunker....det stavas KONKURS..som jag njuter

ju förr skiten konkar ju bättre för smålands hockeyn ock växjö komun

det är ju fantastiskt! hoppas man kan täppa igen truten nu på alla stöddiga lakejer...
välkommen till div 3! det blir ju i allafall derby mellan lakers och EAGLES

Härliga nyheter för Kronobergs-hockeyn! En liten knuff till nu bara så puttar vi hela skiten i sank. Jag tror jag måste slå upp en öl och fira.

Nu finns det ett skäl till att gå till Rinkdansen och fira!
Det får bli en gravöl för, Hammers lillebror, Lakers!!!
Underbart!

Som man njuter, detta har man väntat på länge, som man bäddar....

Avsaknad av kultur och tradition, tar ut sin rätt.
Det kan inte köpas och framför allt inte på kredit.
Lägg ner lekstugan!
Låt föreningarna, med tradition och kultur i Kronoberg: Alvesta, Troja och Tingsryd ta han om hockeyn, så blir det säkert bra.

Är det inte lika bra att lägga ned skiten på en gång. Isället för att hålla på att skjuta upp problemen tills imorgon.

Växjö lakers har inte på något sätt gynnat ishockeyn inom kronobergs län.
Tvärtom så har man gjort precis allt för att sabotera den.
Där för tror jag det bästa vore att begrava detta skrytbygge och försöka glömma deras pinsamma historia, som inneburit att de tror att man kan köpa sig till framgång utan att behöva bygga något för framtiden.
Lägg ner skiten!

"Vi är Smååålands Stoltheet (Troja dårå :D )
Smååålands Stoltheet är vi
Åå vi hatar Växjö Lakers
Vi hatar VLH"

och lite skön avslutande läsning från den alltid lika glatt svart/vita taifaren:
http://1923.bloggspace.se/553946/Hurra/

"Forumskribenten Kalle Isak hävdade alltid att man skulle ta ut glädjen i förskott, för då fick man i alla fall fira oavsett hur det sedan gick. Så nu följer jag hans råd. Idag har Växjö Lakers gått i konkurs. Rättvisan har segrat, ordningen återställd och det onda besegrat. Njut av denna dag mina vänner!

Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag förs framåt av kraftiga vindar
Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag har tron på mig själv på min sida

Jag har väntat så länge på just den här dan
Och det är skönt att den äntligen kommer
Väntat så länge på just denna dag
Den ger lust när den kommer"

ja jisses :lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Lalin » ons maj 28, 2008 7:44 am

Ja du Malul, mitt minne ( långtidsminne ) är fortfarande intakt :wink:

Vilken fläskläpp som nu delas ut :lol:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav Snoken » ons maj 28, 2008 8:52 am

Dessa personer kommer ju att säga att det inte finns tradition om 50 år heller. Jag tror aldrig att TAIF var en nystartad klubb, de var tradition från första sekund :)
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav PutteA » ons maj 28, 2008 9:21 am

Alla föreningar på alla nivåer har både tradition och kultur, mer eller mindre. VLH har en 11-årig tradition, där vi byggt upp en liten kultur. Troja och TAIF och även Lenhovda och Åseda har mer tradition och kultur än vad vi har......... för dom är betydligt äldre. Ganska logiskt, men just logik är det som dessa personer har allra minst av. Det enda dom kommer på i sin desperation att använda mot oss är detta med kultur och tradition. Innan var det även att vi inte hade något hjärta, men efter denna räddning av vår förening tror jag den delen tystnar, för vi har mer hjärta för vår förening än dom nånsin kommer få. Till LasseMajja, Carl och alla andra goa TAIF:are och Troja fan, dom jag pratar om nu är inte ni, utan dom andra som bara spyr skit och som påverkas så till den milda grad av deras likar på vår sida, som jag inte heller vill veta av!!!

Nu äntligen kan vi börja tänka hockey igen, för det är ju de vi älskar mest av allt!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16412
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Inläggav Anders83 » ons maj 28, 2008 4:05 pm

hahahahhahahhahahha skrattar bäst som skrattar sist säger jag bara hahahahahhahah


IN YOUR FACE!!
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Malul » lör mar 21, 2009 12:13 pm

dax o flytta fram denna samling igen :lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Anders83 » lör mar 21, 2009 12:54 pm

Ja den sitter som smäck i dagsläget :ok:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Linkankopia » lör mar 21, 2009 12:55 pm

Jag säger bara en sak: Har TAIF ens varit i närheten av att ha ett lag för Kvalserien? Ja kanske kvalserien till allsvenskan då ... HAHAHA !
www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !

2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
Användarvisningsbild
Linkankopia
Forumproffs
 
Inlägg: 501
Blev medlem: ons nov 08, 2006 4:40 pm
Ort: Skutskär

Inläggav röd-vit » lör mar 21, 2009 1:18 pm

Linkankopia skrev:Jag säger bara en sak: Har TAIF ens varit i närheten av att ha ett lag för Kvalserien? Ja kanske kvalserien till allsvenskan då ... HAHAHA !


WOW, du har f-n i mig inte följt Hockey särskilt länge om du kommer med sådana påstående!! :?
TAIF har lirat i elitserien och var liksom Troja några av Sveriges största klubbar under 80-90 talet!
Användarvisningsbild
röd-vit
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: mån feb 21, 2005 4:40 pm
Ort: Jönköping

Inläggav Lakersfan_03 » lör mar 21, 2009 1:47 pm

jo på 80-90 talet krävdes det inte lika mycket som det krävs idag. tycker att harverar man i division 1 i modern tid kan man bara knipa igen och inse att man har varit där en gång men man kommer inte dit igen.
det krävs så mycket mer pengar nu än det gjorde för 20-30 år sedan. ska man upp måste man halka på flera bananskal likt det sätt mora gjorde det på.
Leksand är SVERIGES lag därav kommer de spela där och kan spela där.
Taif lär inte spela där längre och mycket mer krävs av troja om de ska nå dig. även Växjö Lakers som dock tar ett steg framåt varje år
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Malul » lör mar 21, 2009 6:14 pm

jag tyckte Rävens tankar om stats var intressant,jag går i samma fotspår och säger att historia och tradition är bara en bortförklaring när det går dåligt för ens lag.

Till exempel IK Göta,första SM-guldet och mer eller mindre den klubb som tog sporten till Sverige som idag lirar div 3 där dom huserar på en finfin 6-e plats.Där har vi några som kan prata om kultur och tradition,resten av alla lag i Sverige kan vi glömma.

Jag går så långt att jag jämför taif och trojas nostalgiska pladder om kultur med det snack England alltid har inför varje fotbolls-vm.en gång världsmästare alltid världsmästare,en gång "master of kronoberg" alltid härskare :D

så ni tokiga hockeysupportrar i länet som hejat hela era korta liv på Taif eller Troja,ni blir inte bättre bara för att era pappor hejade på klubben när dom föddes.Lakers har på nolltid uppstått,gått förbi och för alltid skruvat av backspeglarna,ha det fint :lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav PutteA » lör mar 21, 2009 7:00 pm

röd-vit skrev:
Linkankopia skrev:Jag säger bara en sak: Har TAIF ens varit i närheten av att ha ett lag för Kvalserien? Ja kanske kvalserien till allsvenskan då ... HAHAHA !


WOW, du har f-n i mig inte följt Hockey särskilt länge om du kommer med sådana påstående!! :?
TAIF har lirat i elitserien och var liksom Troja några av Sveriges största klubbar under 80-90 talet!


Nu känns det nästan som ni vill vara mer igen än vad ni varit röd-vit. Visst har TAIF lirat i högsta serien, dock bra längesen, det har Växjö också. En av Sveriges två största klubbar under 80-90-talet...... neee du, nu tar du i så du spricker. Ni var med i toppen på svenska andra ligan och fightades rejält om en plats i elitserien några gånger, jaa!! Å de Troja då i första hand. Följde Troja väldigt noggrant under framför allt 80-talet. Såg många härliga kvalseriematcher på hovet. Men att säga att dessa två var två av sveriges största klubbar är ju att gör sig lite löjlig, alla fall i mina ögon som växte upp och själv spelade hockey på den tiden!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16412
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Inläggav Lakers00 » lör mar 21, 2009 7:01 pm

På tal om kultur och tradition, jag gillar din avatar Malul! Min pappa jobbade på I11 och även jag mellan 86-90. Det är traditon det 1623-1997!!!!! Och sedan tog vi vid...... :wink: .
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist
 
Inlägg: 2176
Blev medlem: sön sep 15, 2002 2:25 pm
Ort: Växjö (Norr)

Inläggav röd-vit » lör mar 21, 2009 7:44 pm

PutteA skrev:
röd-vit skrev:
Linkankopia skrev:Jag säger bara en sak: Har TAIF ens varit i närheten av att ha ett lag för Kvalserien? Ja kanske kvalserien till allsvenskan då ... HAHAHA !


WOW, du har f-n i mig inte följt Hockey särskilt länge om du kommer med sådana påstående!! :?
TAIF har lirat i elitserien och var liksom Troja några av Sveriges största klubbar under 80-90 talet!


Nu känns det nästan som ni vill vara mer igen än vad ni varit röd-vit. Visst har TAIF lirat i högsta serien, dock bra längesen, det har Växjö också. En av Sveriges två största klubbar under 80-90-talet...... neee du, nu tar du i så du spricker. Ni var med i toppen på svenska andra ligan och fightades rejält om en plats i elitserien några gånger, jaa!! Å de Troja då i första hand. Följde Troja väldigt noggrant under framför allt 80-talet. Såg många härliga kvalseriematcher på hovet. Men att säga att dessa två var två av sveriges största klubbar är ju att gör sig lite löjlig, alla fall i mina ögon som växte upp och själv spelade hockey på den tiden!


Om man är Sveriges 13:e största hockeyklubb tycker jag att man tillhör toppen av sverige, ungefär som Leksand!
Ni har mkt rätt i det ni säger jag bara komenterade Linkans idiotiska inlägg :? !
Användarvisningsbild
röd-vit
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: mån feb 21, 2005 4:40 pm
Ort: Jönköping

Inläggav Lakersfan_03 » lör mar 21, 2009 8:52 pm

1 säsong i elitserien är inget som imponerar , Väsby har också gjort en säsong i elitserien verkligen ett lag med tradition. vill man leva på meriter för att må bra så visst gör det.
jag är hellre ett topplag nu än o spela i div 1 och har meriter och en massa kultur.
Samma sak med Öster man har meriter tradition och kultur men vad gör det när man harverar i div 1 ?. hur svårt de än är o säga så är Kalmar 10 gånger bättre och är före öster i all ära. det är bara till att gratulera ett lag med framgångar.
Att öster har vunnit SM guld för många år sen spelar idag ingen roll faktiskt. Tog bara ett exempel som med öster nu.

värt o tänka också att det är mycket svårare som mindre klubb idag att etablera sig på elitnivå.
det är dessutom DYRT att spela i Allsvenskan.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav powerman » lör mar 21, 2009 8:57 pm

ja lakersfan......jag ha sakt att vi ha både lakers o troja framför oss nu...så är de......
Tingsryds AIF finns de något annat?? ja de finns de
Användarvisningsbild
powerman
Forumproffs
 
Inlägg: 520
Blev medlem: sön feb 01, 2009 11:32 am

Inläggav Lakersfan_03 » lör mar 21, 2009 9:04 pm

det är ju sanningen så. får se hur bra de går för Troja respektiva taif nästa säsong . troja får mer press på sig nästa säsong när man klarade av 7e platsen , får se om de går lika bra.
Taif är väldigt nära HA..
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav alfax » lör mar 21, 2009 9:04 pm

Mats Olsson Expressens -sporten har ett uttal i dagens tidning som jag gärna delar med mig:" jag köper inte tugget om tradition,det är som att tro på skrock."
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11955
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav powerman » lör mar 21, 2009 9:11 pm

ja jag är inte säker på att vi kommer o gå upp.många svåra matcher kvar..
Tingsryds AIF finns de något annat?? ja de finns de
Användarvisningsbild
powerman
Forumproffs
 
Inlägg: 520
Blev medlem: sön feb 01, 2009 11:32 am

Inläggav röd-vit » sön mar 22, 2009 12:46 am

alfax skrev:Mats Olsson Expressens -sporten har ett uttal i dagens tidning som jag gärna delar med mig:" jag köper inte tugget om tradition,det är som att tro på skrock."


Thomas Nordahl om bandyfinalen idag: "Detta är kultur" !
Användarvisningsbild
röd-vit
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: mån feb 21, 2005 4:40 pm
Ort: Jönköping

Inläggav PutteA » sön mar 22, 2009 1:30 am

Han menade nog finalen i sig som är både kultur och tradition på stundentarnas i Uppsala.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16412
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Inläggav erok » sön mar 22, 2009 12:19 pm

http://www.youtube.com/watch?v=mpCRj-pO ... re=related

Kanske nått att sjunga i klacken. Just i dag är jag stark
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Malul » lör aug 08, 2009 3:31 pm

bump :lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav teddy » sön aug 09, 2009 6:17 pm

erok skrev:http://www.youtube.com/watch?v=mpCRj-pOR3o&feature=related

Kanske nått att sjunga i klacken. Just i dag är jag stark


Skulle inte tro det

http://www.youtube.com/watch?v=mqAw950Z4AQ
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3963
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Inläggav erok » sön aug 09, 2009 7:25 pm

Ja att kenta var en stor person i södern förvånar mig inte. Å var det inte år 82 han stälde upp i melodifestivalen med denna låt. Ja han var en stor man denna kenta. Glad att Bajernfansen hyllar han :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Re: Alla utifrån,vi älskar er alla:D (Svenska för nybörjare

Inläggav Malul » mån mar 13, 2017 3:02 pm

Bump :lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Alla utifrån,vi älskar er alla:D (Svenska för nybörjare

Inläggav Svartvadet » mån mar 13, 2017 3:39 pm

Hahahahaha ahhhh.... Vilket leende man fick nu :lol:

Undrar hur många gravöl som har konsumerats sedan dess :mrgreen:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6346
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Alla utifrån,vi älskar er alla:D (Svenska för nybörjare

Inläggav fertooos » fre apr 30, 2021 10:06 pm

Hej, det här är ett mycket intressant ämne. Behöver du tok essay writer av någon anledning? Jag kan råda dig till en bra tjänst där du kan skriva bra texter som du i sin tur kan använda i forum eller på dina bloggar.
fertooos
Forumamatör
 
Inlägg: 3
Blev medlem: mån aug 24, 2020 1:49 pm


Återgå till Off-Topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster