Östers IF

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Primeau » fre jul 20, 2007 8:31 pm

Det tror jag inte, Öster är nog lika måna som Lakers om att hela området rivs och bebyggs på nytt. Opinionsbildning var ordet.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav vildsvin71 » lör jul 21, 2007 12:01 pm

ÖSTER kommer att nå allsvenskan nästa år. Kom igen alla
tråkiga växjöbo. Gå till vallen och stötta Öster...... :P :P :clap:
Användarvisningsbild
vildsvin71
Forumamatör
 
Inlägg: 56
Blev medlem: lör okt 07, 2006 11:54 am

Inläggav ruppo » lör jul 21, 2007 1:39 pm

Jag såg Öster en match förra säsongen o det var bland det tråkigaste jag gjort på flera år, så NEJ tack! :lol:
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav bobba » lör jul 21, 2007 2:44 pm

haha det finns andra lag i växjö man kan kolla på 8) kanske inte så högt upp i serie systemet men dem vinner iaf :lol:
When we are good they never remember When we are bad they never forget
bobba
Forumdemon
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: ons mar 02, 2005 5:27 pm
Ort: Skyffladyngamåla

Inläggav Supporter » lör jul 21, 2007 8:39 pm

Primeau skrev:Det tror jag inte, Öster är nog lika måna som Lakers om att hela området rivs och bebyggs på nytt. Opinionsbildning var ordet.
Ja, det är de nog ense om. Jag tänkte mig mer att det säkert kändes pinsamt att detta uppdagades som det gjorde i en så FET artikel i Smp när allmänheten och särskilt Öster själva fick läsa om "domen", ja om denna bistra verklighet. Det kan inte vara särskilt uppmuntrande för Öster att läsa att arenan blir jämförd med DDR och ett divII-lag i Lettland..Då är det riktigt illa :ajaj:
Supporter
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: lör maj 22, 2004 8:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav Mickedisk » mån jul 23, 2007 12:51 pm

vad jag tro. Öster få det svårt. Inga bra spelare, gör inga mål.
Vad kan mer säga. Hoppas iaf att de klara sig kvar i superettan.
Någon gång kan man ju heja på öster.
Användarvisningsbild
Mickedisk
Forumamatör
 
Inlägg: 70
Blev medlem: tis mar 08, 2005 5:07 pm

...

Inläggav Supporter » mån jul 23, 2007 3:01 pm

Jag är glad om det går bra för Öster, trots att jag inte sett en match på flertalet år sedan. Öster har inga profiler längre sedan storhetstiden, inte minst när Wibrån slutade. Det är heller inte lätt att ersätta en sådan som Cederqvist. Men något är ju fel när man år efter år värvar så många dåliga spelare och inte kan prestera bättre som lag. Visst kan man råka ut för en och annan flopp, likt Teever som tydligen sprutade in mål i Lettland. Lakers har också värvat floppar, ex. Paukunen, men har ändå värvat tillräckligt bra att de har uppfyllt klubbens mål från säsong till säsong. Öster då..så vad/vem ska man annars skylla på? Tränaren? Ekonomin? Bristen på att få fram egna produkter? Tränar man fel? En kombination av många faktorer? I ett lag måste man även ha spelare med ett stort hjärta, spelare som även kan kliva fram när de typiska målskyttarna har en dålig dag på jobbet.
Går man upp i Allsvenskan, så måste man förebygga på något sätt så att man inte riskerar att ramla ner året därpå igen, för det måste betecknas som förbjudet! När Jacobssons Öster gick upp i Allsvenskan hade han fått de spelare som han ville ha, men hur gick det?
Det är så mycket pengar som står på spel också för att en klubb ska kunna överleva på den här nivån, om nu inte Bill Gates eller någon annan pumpar in pengar.

Börja bakifrån, alltså med försvaret! Se till att man får hit en bra målvakt och en bra mittback med pondus. Det funkar inte att släppa in 2 mål/match, för då måste man göra 3 för att vinna, eller hur? Och hur lätt är det på den här nivån?
Jag upplever det som, att så fort det har gått "troll" i spelet i år, så har Öster desperat letat efter målskyttar. Men vad spelar det för roll när försvaret brister som det uppenbarligen också gör!? Jag anser att man måste börja att bygga ett lag från de bakre leden först. Det borde krylla av talanger "härute" som man kan värva och som kan spås en lysande framtid. Istället väljer man att värva spelare från Angola där ligan där kanske inte håller bättre kvalitet än div3 upp till Superetta-nivå i Sverige. Jag gissar att man hade kunnat fått tag i en mycket bättre spelare från ex. Argentina än en spelare från Angola på samma nivå.
Senast redigerad av Supporter mån jul 23, 2007 5:10 pm, redigerad totalt 2 gånger.
Supporter
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: lör maj 22, 2004 8:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav Loseddos » mån jul 23, 2007 3:44 pm

Korrekt till viss del supporter. Det är inte något större fel på försvar och mittfält. Visst görs där misstag, men det görs det i alla lag. Däremot så är anfallet en ren katastrof. Det händer i princip inget alls på den sista tredjedelen av planen, så att förstärka med en forward är i mina ögon sett helt riktigt.
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: fre apr 19, 2002 10:48 am
Ort: Åryd

...

Inläggav Supporter » mån jul 23, 2007 4:01 pm

Jo men glömde du ändå inte resten av lagdelarna i alla fall? Du har inte funderat på om det är resten av lagdelarna som gett upphov till att topparna ("målskyttarna") inte får rätt bollar att löpa på? Fotboll är ju ett lagspel. Öster ligger inte 10:a eller 11:a i tabellen, utan jumbo! Det är därför som jag fortfarande står fast vid mina synpunkter ovan, utan att jag på något sätt påstår att det är hela sanningen. Jag hoppas bara att Östers ledning är så professionella att de vet vad de håller på med i planeringen inför en ny säsong.
Supporter
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: lör maj 22, 2004 8:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav Malul » mån jul 23, 2007 8:30 pm

helt shockad över hur illa det går för Öster 8O
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav eddan » mån jul 23, 2007 9:30 pm

Fyfan vad bra öster är 8)
Användarvisningsbild
eddan
Forumproffs
 
Inlägg: 529
Blev medlem: sön nov 06, 2005 7:24 pm
Ort: Wexio

Inläggav erok » tis jul 24, 2007 10:46 am

Nu ska vi inte vara skadeglada :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav NEDOMANSKY » tis jul 24, 2007 6:55 pm

Man läser om Öster både här och på andra ställen och förundras över att så få undrar varför en spelare som Paulo Figueriedo inte har varit den givna spelmotorn, Han är den bästa fotbollsspelaren i Öster just nu(Han spelade i ett VM för Angola på ett mycket bra sätt mot bättre motstånd än i Superettan, VARFÖR är då Denne inte Östers No:1?

Min tes är att en Engelsk Tränare med BensparkarArvidsson som Klubbchef inte uppskattar spelare som har en kontinental syn på sitt sätt att spela fotboll, dvs. Man SPELAR Fotboll , INTE Springa Fotboll som dessa tokiga Engelsmän hävdar.

Man tvingar kvar denne Angolan i Superettan för att Springa Fotboll för en buande publik i mörkgrå betonggryta.

Behöver Jag säga LYCKA TILL :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Loseddos » tis jul 24, 2007 11:24 pm

Stille är en katastrof... Inget mer behöver sägas... :evil:
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: fre apr 19, 2002 10:48 am
Ort: Åryd

Inläggav ruppo » ons jul 25, 2007 9:59 am

O nu har visst EastFront börjat med en namninsamling för att få han sparkad...
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

...

Inläggav Supporter » ons jul 25, 2007 10:17 am

Och trots att jag är helt ointresserad av Öster så är jag ändå villig att skriva på. Tränaren har det största ansvaret för laget, i många aspekter, ex. att ha "Det" som skapar harmoni och trygghet i truppen, säga rätt saker till spelarna i omklädningsrummet, och få ut det bästa ur varje spelare på plan..Sedan kan man alltid skylla på spelarmaterialet, och att ekonomin inte tillåtit att handla vad som helst på marknaden. I Superettan torde det vara många lag som befinner sig i samma båt med samma dilemma. Men en professionell tränare som Stille måste kunna ta fram några ess i rockärmen och justera spelet så att man kan hålla nollan i alla fall i mer än 10 minuter på den här nivån, med tanke på tabellläget! Det är bedrövligt! Är det Stille som ska sänka Öster till div2, ja i så fall är det ingen bra reklam inför Arenastaden heller. Inte lättare blir det att uppmuntra sponsorerna att stötta Öster i fortsättningen. Hmmh..låt mig tänka :roll: Få väck han!
Senast redigerad av Supporter ons jul 25, 2007 10:45 am, redigerad totalt 6 gånger.
Supporter
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: lör maj 22, 2004 8:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav ruppo » ons jul 25, 2007 10:27 am

Man är väl inte helt ointresserad direkt, för visst vore det kul med ett lag i högstaligan någon gång igen i framtiden. Så därför önskar man ju att de får ordning på laget och börjar prestera...
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav erok » ons jul 25, 2007 10:30 am

Ett jävla dillemma.Är det spelarna som inte kan eller vill göra sitt jobb? tränaren som är inkompitent? är det så att det är styrelsen eller sportchefen som har satsat på fel hästar.
Ja vi får väl se hur det låter om det skulle gå grus i maskineriet för lakers i höst.Vem är det då som blir första boven???Som sagt.är inte Växjöbo å skiter fullständigt hur det går för Öster men känner igen tugget oavsett vilken idrott det handlar om.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Primeau » sön jul 29, 2007 8:05 pm

3-0 ikväll! Heja Öster :D
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Loseddos » mån jul 30, 2007 11:16 am

Äntligen! Hoppas nu att detta ger lite självförtroende i laget så de jobbar sig upp på säker mark!
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: fre apr 19, 2002 10:48 am
Ort: Åryd

...

Inläggav Supporter » mån jul 30, 2007 11:36 am

Lite synd bara att man väntar med att punktera matchen med två mål på övertid. De målen och marginalerna hade kanske likväl varit på Sylvias fördel. Menmen..jag såg inte matchen, vet inte hur överlägsna Öster var.? En seger är alltid en seger, få se om det blir någon effekt av det här.
Supporter
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: lör maj 22, 2004 8:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav Malul » mån jul 30, 2007 12:23 pm

fram till den turliga frisparken o det turliga målet var det topp-5 sämsta matcher jag sett.så många skott som allvarligt hotade flygplanen har jag inte sett under en och samma match innan.

men det var ju en måstematch och även tur kan ju vara bra att ha på sin sida,nu har det vänt och det kan bli riktigt kul detta trots allt med en mittenplacering till slut
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav erok » mån jul 30, 2007 7:33 pm

Hotar man med att tränaren ska avgå gör han väl allt för att laget ska vinna ett par matcher för att visa att det iallafall inte det beror på han som tränar.Grattis till seger öster
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav norje » mån aug 06, 2007 8:12 am

2-0 mot häcken :) får hoppas det lossnar nu
Användarvisningsbild
norje
Forumproffs
 
Inlägg: 869
Blev medlem: tor maj 04, 2006 12:43 pm
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » fre aug 10, 2007 5:35 pm

Varför har Stille och BensparkarArvidsson så svårt att fatta att Paulo Figueriedo är Östers Bästa spelare och skall spela minst 90 minuter varje match :roll: :oops: 8O :?
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Malul » fre aug 10, 2007 6:06 pm

stille skyllde förlusten på den dåliga första halvleken,men jag tycker han borde vara lite mer självkritisk oxå:)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav buck » sön sep 09, 2007 10:41 pm

Jag tror vi har en mycket bra säsong framför oss och att den kommer att bjuda på mycket underhållning med dessa klasspelare vi har behållt.
Tror att Öster vinner superettan


Jag tror att ÖIF kan ta en plats bland de tre, med tanke på att de fick behålla en fin stomme i laget.


Vi går upp. Allt annat vore en miss!


Både du och jag vet att det inte finns en chans i världen att Öster ''trillar'' ur


lite att tänka på.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav erok » mån sep 10, 2007 5:57 am

Tyckte jag precis läste detta fast då handade det om en Hockeyklubb :lol:
fast jag vänder på det.Lakers går upp iår :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Brallan » mån sep 10, 2007 8:50 am

Tur man har en hockeysäsong att se fram emot.

Är så jäkla trött på Öster.
Lakers och Öster behöver varandra!
Brallan
Forumamatör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: ons okt 06, 2004 10:55 pm

Inläggav Räven » mån sep 10, 2007 11:14 am

Det kanske är så illa att det "bästa" är om det blir div 1. Detta så att laget kan börja bygga det hela från grunden, ta in egna juniorer och börja tänka långsiktigt, lite som IFK Göteborg gjort. Inte som nu en "hopa" spelare som inte känner ett skvatt för vad Öster är, samt hur många olika språk som helst i laget. Och rensa bland ledartoppen, såsom Klubbdirektör och Sportchef, samt givetvis en ny tränare.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Supporter » mån sep 10, 2007 11:42 am

Det här förväntade jag mig att klubben redan visste om vid det här laget :roll: Nu kan man tycka att Öster mer är desperata och fartblinda med att försöka hålla sig kvar i Superettan eller bäst av allt vill ta sig till Allsvenskan så fort som möjligt nu när Arenastaden snart blir verklighet. Då vill man kanske inte ha ett fotbollslag i "divIII"?
Supporter
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: lör maj 22, 2004 8:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav Malul » mån sep 10, 2007 12:09 pm

matchen igår var den sämsta "fotboll"smatch jag sett..

som en kompis sa,man ser hellre öster spela bra sen spelar divisionen mindre roll...
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav serra » mån sep 10, 2007 12:12 pm

Fattar ingenting..hur kan man spela så dåligt med så bra spelare????????????????????????
Något är riktigt jävla fel...
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Supporter » mån sep 10, 2007 12:32 pm

Giles Stille är engelsman. och förmodligen uppväxt med den klassiskt engelska fotbollen..Hans "sparka och spring" kanske inte passar svenska Öster-spelare? Den typ av fotboll är väl "utdöd" för längesen.
Senast redigerad av Supporter mån sep 10, 2007 4:55 pm, redigerad totalt 1 gång.
Supporter
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: lör maj 22, 2004 8:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav Supporter » mån sep 10, 2007 12:36 pm

serra skrev:Fattar ingenting..hur kan man spela så dåligt med så bra spelare????????????????????????
Något är riktigt jävla fel...
Ja något är fel, men är spelarna så bra då??? När spelare sviker match efter match och som lag inte kan prestera bättre måste man ha värvat tokigt och överskattat deras kapacitet. Öster är ju inte bättre än så här. Öster har ju inte spelat bättre än ett divIII-lag hittills på hela säsongen.
Supporter
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: lör maj 22, 2004 8:44 pm
Ort: Växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Off-Topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster