Zlatan

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Zlatan

Inläggav Malul » tis jan 30, 2007 5:49 pm

han tackade nej till landslaget iom matchen mot Egypten.
Rätt eller fel?

Jag tycker han skall spela på topp o ta sitt Inter till seger i ligan och CL,sen skall han vara med i de viktiga kvalmatcherna med Sverige,resten kan han slippa!

Markus Jonsson med i truppen,intressant,han kan komma att bli den felande länk Sverige saknat på högerkanten!Kul att Öster fick bära fram honom ett tag!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Räven » tis jan 30, 2007 6:02 pm

Personligen vill jag aldrig se Zlatan i landslagsdräkten mer, jag har inte mycket över för den personligheten som han har.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Malul » tis jan 30, 2007 6:30 pm

utan Zlatan kommer vi aldrig komma längre än en 8-ondel i ett VM i dagsläget,med honom kan vi nå semi!Han behövs tycker jag..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Räven » tis jan 30, 2007 6:31 pm

Ah, landslaget står inte och faller med honom.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Åryd Lakej » tis jan 30, 2007 7:10 pm

Här finns bara två läger...antingen för eller emot Zlatan.
Personligen så är jag för,han behövs i landslaget,en artist.
Tycker faktiskt det är tidningarna som gjort det mesta att han har så låg status för många.
Henke då?Alla mödras gullponke....varför ställer inte han upp!!!!!Nä han behöver ju inte det för så omtyckt som han är så får han ju göra lite som han vill....slå folk på tjäften.....ah de gör ju inget...kunde inte låta bli :D
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1671
Blev medlem: sön sep 29, 2002 10:57 am
Ort: Åryd Förstås

Inläggav Lakejer115 » tis jan 30, 2007 7:19 pm

Det är så jävla många som är avundsjuka på Zlatan....

Så fort han gör nåt bra...så är han gud.När han inte vill vara med i en betydelselös landskamp....ja,då är han värsta boven...!!!!!!!!!!
Användarvisningsbild
Lakejer115
Forumproffs
 
Inlägg: 536
Blev medlem: ons jun 30, 2004 6:41 pm
Ort: Växjö..........Centrum

Inläggav NEDOMANSKY » tis jan 30, 2007 7:32 pm

Zlatan ÄR BÄST, så är det bara, han visar tydligt att INGEN säger INGEN pinkar på honom utan konsekvens. 8)

Beklagar bara att SÅ FÅ i SmygRAZZE Sverige förmår öppna sina sinnen och inse att vi lever i en tid som FÅ kommer att få uppleva ,dvs att Sverige har en av Världens bästa Bollspelare som KUNNIGA fotbollsälskare världen över öser beröm över.

Zlatans framgångar gör MIG STOLT som SVENSK, somligas ständiga gnäll typ Ralf Edström däremot skrattar resten av Världen bara åt.

RESPECT ZLATAN! :ok:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Lakejer115 » tis jan 30, 2007 7:34 pm

Håller med dig till 100%... :ok:
Användarvisningsbild
Lakejer115
Forumproffs
 
Inlägg: 536
Blev medlem: ons jun 30, 2004 6:41 pm
Ort: Växjö..........Centrum

Inläggav kAOs » tis jan 30, 2007 7:43 pm

[quote="NEDOMANSKY"]Beklagar bara att SÅ FÅ i SmygRAZZE Sverige..

Hörru skippa de där snacket om att man är razze bara för att man kritiserar zlatan..bara patetiskt....
kAOs
Forumamatör
 
Inlägg: 36
Blev medlem: tor nov 23, 2006 5:10 pm
Ort: Wexiö

Inläggav Malul » tis jan 30, 2007 7:46 pm

ja här handlar det nog mera om hans sätt,jantelagen svävar som alltid starkt över sverige 8)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Räven » tis jan 30, 2007 8:53 pm

Det handlar om hans personlighet, jag ger fan i hans fotbollskunnande så länge som han inte kan stava till ordet ödmjukhet och respekt. Han har väl snart eget omklädningsrum, åker med eget flyg/buss till träningar och matcher, för en sådan person som han behöver nog ingen annan människa, för han klarar inte att gå ner från sina skyhöga hästar och titta och finna att det finns andra människor också. Har jag uttryckt mig klart vad jag tycker om detta?
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Dragkampslakej » tis jan 30, 2007 10:03 pm

Han vill inte vara med! Ett svenskt landslag kryper inte för Zlatan mycket bra. Verkar vara lite "får jag inte som jag vill tar jag min hink och spade och går" ! Zlatan är duktig inget snack om saken. Men man kan inte bara vara med på de roliga matcherna i EM, VM eller OS man får vara bered att göra skitgöra med.

Som Saviano säger fritt översatt. -Jag spelar där coachen säger åt mig att spela med dem han säger åt mig att spela. Det handlar inte om mig utan laget.

Där har Zlatan väldigt, väldigt mycket att lära! Det är proffsig inställning!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1058
Blev medlem: sön okt 10, 2004 5:59 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Lakersfan_03 » tis jan 30, 2007 10:20 pm

Herregud ge er asså. Istället för att koncentrera sig 100% me inter och CL så ska han vara med i en fånig landskamp mot egypten i en träningsmatch ?. Hur löjligt låter det inte ?.
Han är en världspelare , han tackar ja i em kvalet va så säkra just nu vill han bara koncentrera sig på inter han är i hög form.

Zlatan är en artist zlatan är mångas idol. Zlatan är kung , Zlatan är en av världens bästa fotbollspelare när han vill.
Från Rosengård till Milano det är stort de.
SOm någon skrev många är avundsjuka , det är jag också som in i h*lvete.
Zlatan är min kung och min idol för alltid.

Inte många har anledning att vara avundsjuka på serra men jag måste säga jag är det med hans autograf från Zlatan på inter tröjan. Det är respekt :ok:
Senast redigerad av Lakersfan_03 tis jan 30, 2007 10:22 pm, redigerad totalt 1 gång.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Malul » tis jan 30, 2007 10:21 pm

dock säger han nu att han inte kommer spela mer under lagerbäck,då får vi se vem som har mest stöd=)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Åryd Lakej » tis jan 30, 2007 10:22 pm

Malul skrev:dock säger han nu att han inte kommer spela mer under lagerbäck,då får vi se vem som har mest stöd=)

Då är det fb synd!
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1671
Blev medlem: sön sep 29, 2002 10:57 am
Ort: Åryd Förstås

Inläggav Charlamov » tis jan 30, 2007 10:35 pm

Blir intressant att se om nästa förbundskapten blir en mjukis som tillåter divafasoner och låter spelarna diktera villkoren? För det är ju precis det som det kommer att handla om.
Ni som älskar Zlatan så väldigt mycket... hur mycket stöd gav ni Brandon Nolan?
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav Malul » tis jan 30, 2007 10:44 pm

http://svt.se/svttext/web/pages/303.html

"Eftersom Zlatan kan vara långsint har
han inte kunnat förlåta Lagerbäck
behandlingen."
:roflol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Lakersfan_03 » tis jan 30, 2007 11:08 pm

Charlamov skrev:Blir intressant att se om nästa förbundskapten blir en mjukis som tillåter divafasoner och låter spelarna diktera villkoren? För det är ju precis det som det kommer att handla om.
Ni som älskar Zlatan så väldigt mycket... hur mycket stöd gav ni Brandon Nolan?


Jag hade velat ha kvar Nolan , men 10 möten säger ju allt.
Zlatan är en världspelare och en spelare som Sverige behöver ha i form för att ta sig vidare. Jag gillar Sverige och vill Sverige gott därför vill jag ha med Zlatan. Ni såg när han va ur form i VM hur dåligt de egentligen gick . Alla ni vet att en zlatan i form behövs föra att vi någonsin ska komma långt igen.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Räven » tis jan 30, 2007 11:09 pm

Han får väl lära sig någongång att fotboll är en lagsport, vilket stolpskott säger jag bara. Hoppas att samma regler kommer att gälla för all framtid i det svenska landslaget, laget före jaget.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Lakersfan_03 » tis jan 30, 2007 11:13 pm

Klart som fan det är en lagsport men media förstorade upp hela lagerbäcksituationen. VEM fan har sagt något negativt om Chippen eller mellberg? , INGEN utan bara om Zlatan jag undrar varför.
Bara att erkänna Zlatan behövs.
Den som är ett stolpskott är den som är så J*vla avundsjuk på någon annans framgång :notOK:
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav serra » tis jan 30, 2007 11:22 pm

Hade Zlatans efternamn varit "Svensson, Johansson" så hade det inte alls blivit så uppförstorat.........
Svider lite extra i "svenssons" ögon att det är en kaxig invandra kille....
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Räven » tis jan 30, 2007 11:24 pm

Jag är inte avundsjuk på Zlatans framgång, han är en bra fotbollsspelare, inget snack om den saken.

Men varför klarar han inte av att vara med i landslaget, eller att ha kontakter med massmedia och varför ska allt ske på exakt hans villkor? Det är där han faller ihop, Ralf Edström säger att han är omogen och det är väl kanske sant, han beter sig som en sådan, en diva helt enkelt. Alltså, det är stor skillnad på hans beteende och på hans fotbollskunnande, i stort sett ytterligheter.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Charlamov » tis jan 30, 2007 11:31 pm

Varför i allsindar ska man vara avundsjuk på Zlatan?
- För att han tjänar pengar? Det gör mängder med svenska idrottare! Hur skulle livet vara om man var avundsjuk på att andra lyckas (Läs "Dom tio dummaste misstagen smarta personer gör och hur man undviker dom". Ett kapitel handlar om denna typ av avundsjuka).
- För att han lyckats ta sig iväg från ett segregerat område (Rosengård)? Bara att gratulera. Kan hända att personer i liknande områden är avundsjuka, men det är väl inte dom som ni surar på.

Kritiken (och jag förstår den till fullo) handlar om att han inte klarar av när han blir tillrättavisad... han kan helt enkelt inte "rätta in sig i ledet". Antingen accepterar Zlatan den allmänna ordningen eller inte. Nu har han valt att inte göra det och då ska man inte truga honom. Har han valt att lagspel så bör han begripa att alla ska jobba tillsammans och behandlas lika. Han borde kanske satsat på en individuell sport (med den personligheten). Att sen Svennis ger honom sitt stöd och sänker Fotbollslandslagets ledning lär inte underlätta jobbsituationen för honom direkt... jo kanske... som speciallärare för stökiga elever.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav alfax » tis jan 30, 2007 11:36 pm

Lakersfan_03 skrev: VEM fan har sagt något negativt om Chippen eller mellberg? ,

Men dessa 2 ställde väl upp i landslaget när de blev uttagna efter den händelsen.Zlatan är en bra fotbollspelare ,men det ska inte vara något dalt med honom,han är inte oumbärlig.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » tis jan 30, 2007 11:37 pm

Det har blivit en härlig sandlådedebatt av det här med Zlatan, precis som Lakers så berör Han :wink:

Att lyssna på sin Tränare BÖR vara legio, MEN endast om denne vet vad han sysslar med(finns hur många exempel på detta överallt, nu senast i Almtuna), Snusmumricken i träningsoverall som basar över Landslaget imponerar inte på Mig och jag lovar att han inte imponerar på NÅGON med lite koll på vare sig Ledarskap eller Fotboll.

Zlatan har för längesedan passerat stationen Lagerbäck och Sverige, Hans Arena är nu Milano(Giuseppe Meazza) och övriga Världen med Tränare som Mancini/Capello osv. Svennis kommentar igår säger en del.

Zlatan fick under sitt debutår i Ajax råd av sin Tränare Adrianze och samtidigt ett annat av Van Basten, Zlatan svarade sin Tränare att han värderade Van Bastens råd högre än Tränarens, detta säger en del om Zlatan och att han har förmågan att välja rätt och att Han dessutom har rejäla COJONES.

Att jämföra Zlatan och Nolan är ja jisses vad säger man.... ingenting, att hemskickningen av Nolan kanske var felaktig av de skäl som presenterades ter sig alltmer vara ett faktum dessvärre, tyckte själv att han inte borde vara kvar eftersom hans skicklighet inte stod i relation till hans uppenbara egensinnighet, men hans spetekompetens har inte gått att ersätta så här långt anser Jag.

Lagsport utan profiler är som att se målarfärg torka, inget för Mig.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav NEDOMANSKY » tis jan 30, 2007 11:40 pm

Tror nog att Zlatan precis som de flesta tar en tillrättavisning OM den är berättigad och rimlig, Ni ska vara alldeles säkra på att i den miljön han befinner sig i dagligen så händer detta ofta utan problem.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Räven » tis jan 30, 2007 11:42 pm

Låt oss nu slippa Zlatan, han är inte och kommer aldrig att vara en lagspelare, utan han sätter alltid jaget miltal över laget och själv anser han att han är gud. Nej, tack för den inställningen.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Lakejer115 » ons jan 31, 2007 12:05 am

serra skrev:Hade Zlatans efternamn varit "Svensson, Johansson" så hade det inte alls blivit så uppförstorat.........
Svider lite extra i "svenssons" ögon att det är en kaxig invandra kille....



Håller med dig Serra till 100%!!!
Användarvisningsbild
Lakejer115
Forumproffs
 
Inlägg: 536
Blev medlem: ons jun 30, 2004 6:41 pm
Ort: Växjö..........Centrum

Inläggav Räven » ons jan 31, 2007 12:06 am

Så namnet väger tyngre än personligheten? 8O
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Dragkampslakej » ons jan 31, 2007 12:06 am

Skillnaden mellan Zlatan, Chippen och Mellberg är att de senare tog sitt straff och gick vidare. Det är skillnad på Inter och landslaget. landslaget är en hedersuppgift.. Samma regler gäller för alla oavsett vem man är eller bott i Rosengård eller Braås om man heter Johan eller Zlatan.

Det har att göra med respekt för tränaren och de regler som gäller för landslaget. Kan Zlatan inte aceptera det så gör han rätt att tacka nej.


Det är väl ungefär som att är man med i LL följer man stadgarna eler är man inte medlem.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1058
Blev medlem: sön okt 10, 2004 5:59 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Lakejer115 » ons jan 31, 2007 12:10 am

Det är sant......jag säger inte att regler inte skall följas.....


Men vf skrivs det så mkt negativt om bara Zlatan.......?

Hur mkt skrevs det om Chippen och Mellberg...??

Jo,bara för att han är SVARTSKALLE så klart!!!
Användarvisningsbild
Lakejer115
Forumproffs
 
Inlägg: 536
Blev medlem: ons jun 30, 2004 6:41 pm
Ort: Växjö..........Centrum

Inläggav Räven » ons jan 31, 2007 12:13 am

Chippen och Mellberg har väl inte samma personligheter som Zlatan. Har man den som Zlatan har så kommer man aldrig att bli älskad utanför plan, utan tvärtom och landslaget är heligt i varje förbannat land.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Lakejer115 » ons jan 31, 2007 12:14 am

Förresten,varför hackar ingen på Henke?Han säger ju också nej till landslaget....
Användarvisningsbild
Lakejer115
Forumproffs
 
Inlägg: 536
Blev medlem: ons jun 30, 2004 6:41 pm
Ort: Växjö..........Centrum

Inläggav Räven » ons jan 31, 2007 12:16 am

Det ligger inget bakom hans nej, mer än att han vill "trappa" ner den delen, han är "till åren" kommen. Och han har väl alltid haft en betydligt mer ödmjuk inställning.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Lakejer115 » ons jan 31, 2007 12:18 am

vaddå...han är ju också i bra form som Zlatan är....Vf skulle inte han kunna ställa upp?
Användarvisningsbild
Lakejer115
Forumproffs
 
Inlägg: 536
Blev medlem: ons jun 30, 2004 6:41 pm
Ort: Växjö..........Centrum

Nästa

Återgå till Off-Topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 39 gäster