Östers IF

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav erok » sön okt 07, 2007 8:58 pm

Ok har ingen koll på det här med fotbollens serie.Älmhult kvalar till tvåan å öster spelar i ettan.Betyder detta att Älmhult å öster kan mötas nästa år :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav alfax » sön okt 07, 2007 9:28 pm

NIX!! Öster spelar i superettan .Fotbollen och hockeyn har här samma seriesystem bara olika namn på sina serier.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav buck » sön okt 07, 2007 9:29 pm

dessutom torkade älmhult kvalet till 2:an...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav erok » sön okt 07, 2007 9:45 pm

Ok ja väl det kanske.Annars hade väl spelarna på jobbet aldrig landat.Nu kan jag mobba dem igen :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav NEDOMANSKY » mån okt 08, 2007 1:18 am

DS skrev: Highway To Hell. en riktigt bra Låt, som passat ypperligt på Öster De senaste 10 åren :eeeh:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Brallan » mån okt 08, 2007 11:43 am

Öster åker ur i år.
Shit vad jag fick äta upp att de skulle vara ett topplag i år.

tur att det går bra för Lakers i alla fall.
Lakers och Öster behöver varandra!
Brallan
Forumamatör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: ons okt 06, 2004 10:55 pm

Inläggav Lakersfan_03 » mån okt 08, 2007 12:16 pm

än är det inte över men det ser mycket mycket mycket mycket dystert ut just nu..
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav erok » mån okt 08, 2007 12:18 pm

Hade jag varit dig brallan skulle jag hålla truten fram till sista matchen är slut. :lol: Tänk om de klara sig ja då får du äta än mer då :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Lakersfan_03 » mån okt 08, 2007 1:29 pm

truppen öster har ska inte vara i närheten utav var man är nu. men så är det med en spelare från alla världsdelar , mycket hjärta visar inte spelarna. se till att klara kontraktet och sparka samtliga
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Dragkampslakej » mån okt 08, 2007 2:48 pm

Det är så lätt att säga OM de hade gjort så här så hade det gått på ett annat sätt och då hade det sett helt anorlunda ut........men det vet man ju aldrig innan OM hade hänt om det verkligen blivit som nu aldrig hände?

Det är bara att beklaga alla österfans att säsongen inte blev som önskat och erkänna att man är ganska skadeglad som icke österfans. Däremot tycker jag synd om de suportrar som stöttat laget de förtjänar bättre öde.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1058
Blev medlem: sön okt 10, 2004 5:59 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Malul » mån okt 08, 2007 4:13 pm

min gode vän Nicko sa det de flesta nog känner att med de anor och traditioner som Öster har så borde styrelsen avgå oavsett utgången på denna säsong.

att inte stille sa upp sig själv är ju en sak men saker o ting borde ha hanterats mycket bättre långt tidigare när chansen att göra någon skillnad fanns...hagberg o schenka har ju inte direkt nån större chans att utföra mirakel utan där är väl den enda förhoppningen att själva tränarbytet skulle få positiv effekt..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav markussonfan#1 » mån okt 08, 2007 8:21 pm

de e ju bättre om öster går ner för då får lakers mer sponsorer o kanske mer suppotrar t.o.m |D :whistle:
Daniel Brieres sons fråga när briere kom med i allstar laget:kmr du få spela med sidney crosby XD
Användarvisningsbild
markussonfan#1
Forumamatör
 
Inlägg: 81
Blev medlem: sön apr 01, 2007 8:35 pm

Inläggav teddy » mån okt 08, 2007 8:29 pm

markussonfan#1 skrev:de e ju bättre om öster går ner för då får lakers mer sponsorer o kanske mer suppotrar t.o.m |D :whistle:


Men om öster trillar ur så kan vi nog alla glömma arenastaden, och en eventuell ny ishall :(
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Inläggav Per Carlsson » tis okt 09, 2007 8:09 am

Nej nej, planerna för arenastaden har kommit alldeles för långt för att dom skulle slopas bara för att Öster trillar ur Superettan.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Primeau » tis okt 09, 2007 9:23 am

Man får ju hopas att beslutsfattarna tänker aningens mer långsiktigt än så.
Är helt övertygad om att projektet inte står och faller med Östers prekära läge. Inte med Lakers heller för den delen. Om stadens hockeylag gynnas eller inte gynnas av att ÖIF eventuellt trillar ur Superettan vet jag inte, tror faktiskt inte det spelar någon större roll: en hel del sponsorpengar lär trilla över på hockeyn, men å andra sidan misstänker jag att samtliga klubbar i staden gynnas av varandras framgångar. Ett allmänt ökat idrottsintresse = mer publik på de flesta arenorna.
Öster är inte mitt lag i den här stan, men som växjöbo hoppas jag innerligt att dom reder ut situationen dom hamnat i. Ser väldigt gärna ett allsvenskt fotbollslag i stan igen, t ex Lakers ökade ju sin omsättning förra året (också), då låg ÖIF i högsta serien :!:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Komodoödlan » tis okt 09, 2007 11:18 am

När Öster var i sitt essä under 80-talet med Stig Svensson i spetsen, var det inte så att man kunde behålla spelare som ex Peter Nilsson, Mats Nordgren, Peo Bild, "Lilldamma" Mattson, Kalle Björklund, Greger hallén, Arvidsson, Peter Truedsson, Teitur Thordarsson m.fl under flera säsonger? Finns det något från den tiden som dagens Östers IF kanske skulle kunna ta lärdom av idag? Skulle det vara uppnåerligt? Hur många av dessa spelare var egna produkter? Spelade löner ex stor eller liten roll på den tiden? Det var iofs tiden innan Bossman-domen kom till, men ändå.

Någon som kan ha ett bra svar på detta?
Senast redigerad av Komodoödlan tis okt 09, 2007 7:33 pm, redigerad totalt 1 gång.
Komodoödlan
 

Inläggav alfax » tis okt 09, 2007 1:07 pm

Ska försöka att svara på dina frågor som jag ser det efter att följt Öster sedan i början på 60-talet.
1)Egna produkter var Kalle Björklund och i viss mån Peo Bild(Nöbbele) av dem Du nämner.
2)Det är lättare att behålla spelare när man var Sveriges bästa lag och spelade i Europa .cuperna .
3)Spelarlönerna var goda med den tidens penningmarkrnad sett.
4)Utan Stig Svensson hade aldrig Öster blivit det storlag man var ,men ska samtidigt komma ihåg att ekonomin var körd i botten när han lämnade ordförandeskapet.
5)Sedan kom Bosmandomen vilket har gjort att det numera helt är spelarnas marknad.
6)För min del tror jag aldrig Öster kommer tillbaka till den storhetstid som var på 70-80 talet.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav erok » tis okt 09, 2007 1:38 pm

Skulle arenestaden stå å falla på Öster om de trillar ut ja då är det nog ett jäkligt stort risktagande från sten å ström :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav alfax » tis okt 09, 2007 1:46 pm

Det blir väl närmast en fråga om det finns någon förening som har råd att hyra ett fotbollstadion för 12.000 åskådare.Kommunen ska ju betala hyra till Sten o Ström sedan ska kommunen hyra ut den till föreningar.
Så risktagandet för Sten o Ström är det nog ingen fara med ,men är kommunen beredd att hyra ? Skulle tro att Sten o Sröm vill ha detta klart först.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » tis okt 09, 2007 3:26 pm

"Börja om från början, Börja om på NYTT, varför ska Man sörja tider som flytt" ( Sven-Ingvars)

Och avslutningsvis: Trappor städas UPPIFRÅN!
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav erok » tis okt 09, 2007 3:30 pm

Finns väl andra fotbollsföreningar i växjö som kanske tar chansen å börja klättra i kariärstegen :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav markussonfan#1 » tis okt 09, 2007 7:04 pm

hoppas du har rätt
Daniel Brieres sons fråga när briere kom med i allstar laget:kmr du få spela med sidney crosby XD
Användarvisningsbild
markussonfan#1
Forumamatör
 
Inlägg: 81
Blev medlem: sön apr 01, 2007 8:35 pm

Inläggav Komodoödlan » tis okt 09, 2007 7:36 pm

alfax skrev:Ska försöka att svara på dina frågor som jag ser det efter att följt Öster sedan i början på 60-talet.
1)Egna produkter var Kalle Björklund och i viss mån Peo Bild(Nöbbele) av dem Du nämner.
2)Det är lättare att behålla spelare när man var Sveriges bästa lag och spelade i Europa .cuperna .
3)Spelarlönerna var goda med den tidens penningmarkrnad sett.
4)Utan Stig Svensson hade aldrig Öster blivit det storlag man var ,men ska samtidigt komma ihåg att ekonomin var körd i botten när han lämnade ordförandeskapet.
5)Sedan kom Bosmandomen vilket har gjort att det numera helt är spelarnas marknad.
6)För min del tror jag aldrig Öster kommer tillbaka till den storhetstid som var på 70-80 talet.
Vad gjorde Stig Svensson egentligen?? Han var väl en del i Östers org då, så om man jämför med Östers org idag så finns det uppenbart en del som behöver göras, ex. att se över kompetensen bland ledare, scoutare, för det har inte varit Östers starkaste sida att få hit rätt spelare.

Hur kan man kontraktera en tränare som Stille, och så blir det SÅ fel???
Jag undrar varför Stille skulle varit rätt man för Öster.?
Komodoödlan
 

Inläggav Räven » tis okt 09, 2007 9:41 pm

Jag tro inte att det står och faller med ÖIF, om det blir Arenastad eller inte. Man kan försöka få hit andra evenemang än ÖIF:s matcher, med tanke på att det blir konstgräs, som är lämpade för att snabbt ställa om till vad som helst.
Sedan tror jag kanske att ÖIF ändå klarar sig kvar i Superettan, skulle det nu inte ske, så kommer de nog att ta sig tillbaka igen inom något år och Arenastaden lär inte vara klar 2011, så de har många år på sig att komma igen.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav alfax » tis okt 09, 2007 9:54 pm

Tror inte heller att det står och faller med Öster.
Arenastaden är säkert inte färdig till 2011 men ishallen tror jag eftersom Sten o Ström prioterar den för att komma igång med byggandet där hallen är idag.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Räven » tis okt 09, 2007 11:14 pm

Jo, jag tror också att ishallen blir färdig bland det första och förhoppningsvis till 2011.

Det verkar väl som om det måste börja hända saker och ting i planeringen annars riskerar allt att gå i stöpet på grund av kostnadsökningen av hela byggprojektet. Det tål inte hur mycket som helst är min gissning. Snart vänder konjunkturen och då vet ingen vad som händer.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav #54 » ons okt 10, 2007 6:18 pm

Zlatte inte nominerad till årets fotbollsspelare, skandal!!! tycker nog rätt många, men är det verkligen det om man ser till alla landslagsmatcher och championsleague matcher???

Jag tycker inte det, 8O . Man måste ju se till helhet. Däremot om han kan fortsätta som han gjort de senast matcherna i lands- championleague matcher, blir han nog nominerad nästa år.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
#54
Forumproffs
 
Inlägg: 995
Blev medlem: tor jan 20, 2005 12:38 pm
Ort: Härifrån

Inläggav Lakersfan_03 » tor okt 11, 2007 1:05 am

han leder världens svåraste skytteliga , det borde räcka tycker jag. Zlatan kommer igen i landslaget och CL
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Beckis » tor okt 11, 2007 11:02 am

För att ta till en Arne Hegerforsáre

Det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk. ...
Under rättegången förklarade Olsson att han inte riktigt kom ihåg vad beteckningarna avsett. Möjligen skulle "sv" kunna vara kopplat till sommarvikariat och "vitt" till hans vita blodkroppar, som han hade problem med.
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs
 
Inlägg: 720
Blev medlem: ons maj 14, 2003 8:57 pm
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » tor okt 11, 2007 5:30 pm

Va inte så NEGATIV Beckis :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Beckis » fre okt 12, 2007 8:18 am

Så sant så, men det är ju skrivet med glimten i ögat....och det vet du. :wink:
Under rättegången förklarade Olsson att han inte riktigt kom ihåg vad beteckningarna avsett. Möjligen skulle "sv" kunna vara kopplat till sommarvikariat och "vitt" till hans vita blodkroppar, som han hade problem med.
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs
 
Inlägg: 720
Blev medlem: ons maj 14, 2003 8:57 pm
Ort: Växjö

Inläggav Primeau » fre okt 12, 2007 10:54 pm

Ödesdag imorgon. Ska suga på vinsten över Lenny IK i några timmar till. Men sen blir det till att ladda om, eller hur Fotbollsprofeten?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Lakersfan_03 » lör okt 20, 2007 11:05 am

imorgon blir det en ödesmatch. förlust där och öster är mycket mycket nära division 1. vinst däremot så ser det lite ljusare ut
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Komodoödlan » lör okt 20, 2007 11:14 am

Frågan är hur LAGET ska kunna ta sig samman inför förmodligen de två viktigaste matcherna i Östers historia, när man inte har kunnat göra det tidigare under hela säsongen? Laget har ju knappt kommit till avslut i de två senaste matcherna. Jag tror att laget är ALLDELES för kört ner i "avgrunden" att det är för sent nu att komma på att man måste vinna matcher..

Jag har inte sett en Östermatch sedan de kvalade mot BP till allsvenskan. Då var det nästintill storm och ösregn (!!!) :wallbang: ..så den här gången ska inte vädret behöva bli värre i alla fall såvida det inte sveper in en flodvåg från Helgasjön över Värendsvallen.. :dontknow:
Komodoödlan
 

Inläggav Malul » lör okt 20, 2007 11:51 am

men bara dom vinner de två sista är jag nöjd,det räcker ju inte om de andra lagen oxå vinner men lite jävla anamma vill man ju se iaf
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

FöregåendeNästa

Återgå till Off-Topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster