Detta med idrottsanläggningar

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Detta med idrottsanläggningar

Inläggav erok » fre dec 20, 2002 2:00 pm

Som jag ser det är det nästan kaos hos de flesta klubbarna i Sverige idag. Alla slåss med ekonomiska problem. Sist i raden var ett basketlag som gick i kk. Nu får det väl snart vara nog. detta är inget kommunalt problem längre utan snarare Ett nationellt problem. kanske dax att börja uppvakta idrottsministern och höra huur hon ser på problemet.
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav LaKaj » fre dec 20, 2002 2:06 pm

Tyvärr blev det konkurs för det basketlaget pga bristande kommunikation mellan föreningen och politikerna...
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon
 
Inlägg: 1563
Blev medlem: fre apr 19, 2002 11:29 pm
Ort: Från blå. Rakt upp i krysset!

Inläggav hassa » fre dec 20, 2002 2:09 pm

Det är svårt och väldigt tufft att driva ett föreningsföretag tex Lakers AB,Oskarshamn Atomic,Helsingbors IF mm mm men jag tycker att dessa klubbar måste klara att stå på egna ben. Det går inte att kommuner går in och ger "fina" lån till klubbar.Utan klubbarna måste gå den hårda vägen.Helt enkelt börja om.Finns det inte underlag med sponsorer coh publikintresse så är klubben dödsdömd och då är det ingen mening att kommuner eller staten ska gå in med pengar.

Så idrottsministern ska vi nog hålla utanför.

Visst det är tråkigt att föreningar måste gå i kk men det går inte att dalta med dessa företag som dom faktiskt är.
Slutspel!
Användarvisningsbild
hassa
Forumproffs
 
Inlägg: 731
Blev medlem: tis okt 01, 2002 1:06 pm
Ort: Järnvägsknut

Inläggav erok » fre dec 20, 2002 5:29 pm

Vist hassa. Det ligger något i vad du säger,Detta är en svår fråga men den tåls att fundera på.Det kan väl inte vara rätt att alla de klubbar som har ekonomiska problem skall uppfostra ungdommar för att sedan bli tvungna att sälja de till de klubbar som har råd att köpa för att täcka upp hyreskostnader mm mm
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav buck » fre dec 20, 2002 8:12 pm

Det finns en gräns för hur mycket kommunerna bör, och ska sanktionera, men inte F----N ska de motarbeta iaf. det är DE tendenserna som JAG blir förbannad på. Som tidigare sagts, politiker-skallarna verkar inte fatta hur mycket gratisreklam elitklubarna medför. Hur många runt om i landet skulle känna till Tingsryd om det inte vore för hockeyn? Hur många skulle känna till Växjö i större utsträckning om det inte vore före för Öster?
Nä, sätt folk på positioner de är lämpliga för. (dvs, inga psykologer på ordförandeposten i en fritidsnämnd) ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav hassa » lör dec 21, 2002 4:29 pm

buck skrev:Det finns en gräns för hur mycket kommunerna bör, och ska sanktionera, men inte F----N ska de motarbeta iaf. det är DE tendenserna som JAG blir förbannad på. Som tidigare sagts, politiker-skallarna verkar inte fatta hur mycket gratisreklam elitklubarna medför. Hur många runt om i landet skulle känna till Tingsryd om det inte vore för hockeyn? Hur många skulle känna till Växjö i större utsträckning om det inte vore före för Öster?
Nä, sätt folk på positioner de är lämpliga för. (dvs, inga psykologer på ordförandeposten i en fritidsnämnd) ;)


Det är en poäng i det du säger....buck......
Slutspel!
Användarvisningsbild
hassa
Forumproffs
 
Inlägg: 731
Blev medlem: tis okt 01, 2002 1:06 pm
Ort: Järnvägsknut


Återgå till Off-Topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster