Östers IF

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Östers IF

Inläggav Svartvadet » fre nov 11, 2022 8:39 am

Vilket loser lag de är... Skämmigt att de bor så nära oss rent av. Påminner om MoDo, misskött förening i så många år
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Östers IF

Inläggav vlk » sön nov 13, 2022 4:46 pm

Svartvadet skrev:Vilket loser lag de är... Skämmigt att de bor så nära oss rent av. Påminner om MoDo, misskött förening i så många år
Extrema loosers. Känns det som. Östers försvar håller knappt superallsvensk klass.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Östers IF

Inläggav Aleks » mån nov 14, 2022 12:12 am

Jag skulle säga att föreningen har något på gång igen efter att ha trampat vatten så länge. Dessutom har klacken varit riktigt mäktig på slutet. Kan den orangea väggen matcha det? I så fall behöver man höja sig och börja få in nästa generation supportrar också.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Östers IF

Inläggav vlk » mån nov 14, 2022 10:38 am

Aleks skrev:Jag skulle säga att föreningen har något på gång igen efter att ha trampat vatten så länge. Dessutom har klacken varit riktigt mäktig på slutet. Kan den orangea väggen matcha det? I så fall behöver man höja sig och börja få in nästa generation supportrar också.
Östers klack är mycket stark , hatten av.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Östers IF

Inläggav Aleks » mån nov 14, 2022 6:28 pm

vlk skrev:
Aleks skrev:Jag skulle säga att föreningen har något på gång igen efter att ha trampat vatten så länge. Dessutom har klacken varit riktigt mäktig på slutet. Kan den orangea väggen matcha det? I så fall behöver man höja sig och börja få in nästa generation supportrar också.
Östers klack är mycket stark , hatten av.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Vi är trots allt många som, hör och häpna, följer flera av Växjös elitlag och önskar att det presteras på topp sportsligt och kokar i arenorna oavsett förening. Ibland hade man väl önskat att alla idrotter var samlade under samma förening för att kunna dra nytta i supporterkulturen. Eller kanske storheten ligger i att man är olika föreningar som väljer sin egen väg.

Oavsett måste jag säga att Växjö växt som idrottsstad med vår arenastad. Det finns mycket att följa för den intresserade.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Östers IF

Inläggav vlk » mån nov 14, 2022 6:36 pm

Aleks skrev:
vlk skrev:
Aleks skrev:Jag skulle säga att föreningen har något på gång igen efter att ha trampat vatten så länge. Dessutom har klacken varit riktigt mäktig på slutet. Kan den orangea väggen matcha det? I så fall behöver man höja sig och börja få in nästa generation supportrar också.
Östers klack är mycket stark , hatten av.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Vi är trots allt många som, hör och häpna, följer flera av Växjös elitlag och önskar att det presteras på topp sportsligt och kokar i arenorna oavsett förening. Ibland hade man väl önskat att alla idrotter var samlade under samma förening för att kunna dra nytta i supporterkulturen. Eller kanske storheten ligger i att man är olika föreningar som väljer sin egen väg.

Oavsett måste jag säga att Växjö växt som idrottsstad med vår arenastad. Det finns mycket att följa för den intresserade.
Jag både följer och håller på öster, tyvärr har de inte en vinnarkultur


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Östers IF

Inläggav Aleks » mån nov 14, 2022 8:22 pm

Östers ökenvandring är inget nyhet för någon. Tyvärr för ung för att fått vara med om när Öster dominerad svensk fotboll. Får skatta mig lycklig över att se Lakers guldera och hoppas att de inte tänkt inleda en egen ökenvandring 8)
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Östers IF

Inläggav Svartvadet » tis nov 15, 2022 6:22 pm

Hade Lakers startat ett fotbollslag hade de varit förbi Öster sedan länge
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Östers IF

Inläggav Aleks » tis nov 15, 2022 11:29 pm

Svartvadet skrev:Hade Lakers startat ett fotbollslag hade de varit förbi Öster sedan länge


haha, njae... tror det hade slutat ganska illa faktiskt. Tror det inte hade fallit väl i smaken för många Växjöbor om Lakers försökt konkurrera ut ett etablerat varumärke som Öster. Tror hockeyn också hade fått sota för det
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Östers IF

Inläggav vlk » ons nov 16, 2022 9:53 am

Aleks skrev:
Svartvadet skrev:Hade Lakers startat ett fotbollslag hade de varit förbi Öster sedan länge


haha, njae... tror det hade slutat ganska illa faktiskt. Tror det inte hade fallit väl i smaken för många Växjöbor om Lakers försökt konkurrera ut ett etablerat varumärke som Öster. Tror hockeyn också hade fått sota för det
Det var nog snarare en metafor.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Östers IF

Inläggav Svartvadet » ons nov 16, 2022 10:00 am

Exakt!! Menar inte att de ska göra det eller borde gjort, menar mer att jämföra vilka som roddar VLH och jämför med ÖIF...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Östers IF

Inläggav Aleks » ons nov 16, 2022 8:05 pm

Förstod att du syftade på att vad Lakers förening/styrelse än hade tagit sig för, hade de konkurrerat ut Öster i professionalitet. Finns givetvis inte någon tanke att göra slag i saken.

Sen finns det väl för första gången på länge ändå viss optimism kring styrningen i Öster, får se var det slutar.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Östers IF

Inläggav teddy » tor apr 27, 2023 12:42 pm

Löning.
Lördag
Hyfsat fint väder.
Serieledare
Familjedag billigare priser.

Vad mer kan man önska sig?
Kom och se Öster spela mot Östersund.
På Visma kl 13:00.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Östers IF

Inläggav alfax » lör aug 12, 2023 8:19 pm

Öster 2700 åskådare på en match som gäller allsvensk uppflyttning. LAKERS 3700 på sitt skills !
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Östers IF

Inläggav vlk » lör aug 12, 2023 9:15 pm

alfax skrev:Öster 2700 åskådare på en match som gäller allsvensk uppflyttning. LAKERS 3700 på sitt skills !
Öster, sämst när det gäller igen. Hopplöst psyke i hela den föreningen. Ta det gärna som tändvätska öster. Jag håller trots allt på er. Men det är fan tålamodsprövande.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Östers IF

Inläggav Aleks » sön aug 13, 2023 11:44 am

alfax skrev:Öster 2700 åskådare på en match som gäller allsvensk uppflyttning. LAKERS 3700 på sitt skills !


Jag var faktiskt lite överraskad över att det var så många på skills, hoppas det betyder att fler kommer hitta till arenan under säsongen.

Med det sagt så har Lakers om något haft svårt att locka publiken. Snittet har varit för dåligt trots "total dominans". Öster har höjt sitt snitt markant och gör faktiskt saker rätt där. Men de står också inför samma dilemma nu som Lakers hade runt 2014. Hur kommer Öster hantera sina lite mer livliga supportrar? East Front verkar backa dem iaf.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Östers IF

Inläggav Svartvadet » lör nov 11, 2023 7:10 pm

Kommer de någonsin gå upp igen?
Lite väl mycket loser-stämpel numera
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Östers IF

Inläggav bratsson » sön nov 12, 2023 12:23 am

Svartvadet skrev:Kommer de någonsin gå upp igen?
Lite väl mycket loser-stämpel numera
Med en annan målvakt eller rent av en påse nötter i mål, så hade Öster spelat kval.

Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Föregående

Återgå till Off-Topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster