Lars Ohly (V)

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lars Ohly (V)

Inläggav Lakershjärta71 » tis sep 21, 2010 1:39 pm

Ohly tycker jag är den mest självgode och barnsligaste partiledaren. Tycker han är bombastisk som den agitator han är när han pratar, som får en att tro att han bara vill ha applåder, och vill få en att tro att hans politik är världens bästa! Inte undra på att hans parti är bland de allra minsta i Sverige. Sen nickar, nickar, nickar han och håller med om precis allt som Mona Sahlin säger, bara för att han vill göra sken av att de är så sammansvetsade i det rödgröna blocket.

Inte nog med det så friar han i direktsändning. Sen beskyller han Alliansens politik för att SD kom in i Riksdagen, som den dåliga förlorare han är. Cyniskt!

Sen gillar jag inte hans politik. Ingenting ska man få bestämma själv i ett samhälle där man har uppfattningen att alla människor är likadana. Ingen ska vare sig ha det bättre eller sämre. Om man inte ger människor chansen att få bestämma själva över sitt liv är det ett nedvärderande av människans förmåga, och snudd på den diskriminering som SD har om den syn och de fördomar som De har på invandrare.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Inläggav Räven » tis sep 21, 2010 2:27 pm

Jag håller med dig V tycks verkligen leva i dåtid, de har överhuvudtaget inte fattat att det skett en utveckling och förändring i samhället (på gott, men även på ont), utan tycks leva kvar i en mer eller mindre planekonomiskt tänkande. Ganska skrämmande.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Lillklonis » tis sep 21, 2010 3:06 pm

lars ohly är den största pajasen som går i ett par skor! förstår inte folk som tycker om honom. som lakershjärta skrev han är så oehört barnslig och omogen. som de där med att han inte gick in i samma rum som åkesson vid sminkningen. så fruktansvärt löjligt gjort av en sådan rutinerad herre. våga ta debatten istället!!
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon
 
Inlägg: 1726
Blev medlem: mån feb 03, 2003 2:52 pm
Ort: Vitteryd

Inläggav Hatapopcornssupportrar » tis sep 21, 2010 3:20 pm

Lillklonis: Ja om nu SD är så brutalt korkade/felinformerade/rasistiska som alla andra partier påstår är det ju konstigt att ingen vågar ta debatten överhuvudtaget, och jag vet inte om Ohly ska vara så kaxig när hans parti fick färre röster än SD...
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs
 
Inlägg: 722
Blev medlem: tor mar 22, 2007 9:25 pm

Inläggav Anders83 » tis sep 21, 2010 3:24 pm

http://baccusblogg.wordpress.com/2010/0 ... okraterna/

han ogillar SD så mycket att han kan tänka sig samarbeta med dem men sminka sig ihop gå inte :lol:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav PutteA » tis sep 21, 2010 4:05 pm

Är detta den röd-gröna sidans taktik, så är jag tyvärr rädd för att vi går imot en ganska mörk framtid.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Inläggav Coffe #800 » tis sep 21, 2010 5:02 pm

känns verkligen så.......
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Inläggav A-sta » tis sep 21, 2010 5:14 pm

Ingenting förvånar mig när det gäller kommunister och facister :!:
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon
 
Inlägg: 1359
Blev medlem: fre nov 07, 2003 3:55 pm

Inläggav Räven » tis sep 21, 2010 5:36 pm

Skrämmande.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav alfax » tis sep 21, 2010 7:05 pm

A-sta skrev:Ingenting förvånar mig när det gäller kommunister och facister :!:
Exakt A-sta :!: Skulle inte förvåna mej alls om den grönröda röran tar SD till hjälp för att fälla regeringen.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lakershjärta71 » tis sep 21, 2010 7:45 pm

Om nu de rödgröna kommer att samarbeta med SD så lär det förhoppningsvis få efterverkningar under valet 2014. S, V och MP lär då komma under 4%-spärren. Min förhoppning om det blir det scenariot.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Inläggav Räven » tis sep 21, 2010 8:03 pm

Det finns inte på kartan att de röd/gröna skulle samarbeta med SD, så det behöver ni inte fundera över.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Flanders » tis sep 21, 2010 8:52 pm

Tycker ärligt talat att båda blocken är ungefär lika dåliga när det gäller att hantera det faktum att ingen av dem har egen majoritet i riksdagen. Argumentationen "är ni inte med oss är ni med SD" är ju rent ut sagt löjlig och hör hemma i sandlådan.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Inläggav Viktor666 » ons sep 22, 2010 9:18 am

Kunde inte sagt det bättre själv, Flanders.
Nu verkar det ju nästan vara MP's fel att SD innehar vägmästarerollen eftersom de inte lägger sig på rygg för Reinfeld & Co.

Vilket parti skulle lägga hela sin egna politik på hyllan i fyra år bara för att hålla SD i schack?
Och framförallt; hur många röster skulle ett sånt parti få i nästa val?

Nej, det där funkar inte.
Det är ingens fel att SD är där de är förutom svenska folket så pajkastingen mellan blocken i frågan är ju helt befängd...
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist
 
Inlägg: 2045
Blev medlem: fre apr 19, 2002 12:20 pm
Ort: Ståplats

Inläggav PutteA » ons sep 22, 2010 9:29 am

Med lite tur kan onsdagsrösterna ställa i ordning allt igen. För allas vår skull hoppas jag att Aliansen får majoritet. En minoritetsregering har aldrig varit bra, för nått land. Det blir bara fyra år med hot om misstroendeomröstningar och nyval. Den riktiga politiken hamnar för mycket vid sidan om. Ett parlamentariskt kaos tjänar ingen på... jo kanske SD!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Inläggav Varanen » ons sep 22, 2010 12:37 pm

Jag brukar inte diskutera politik här, men gör nu ett undantag. Det finns två viktiga roller i en demokrati. Den majoritet som utövar makt och den minoritet som står i opposition (båda är ur demokratisk synpunkt lika viktiga). Såsom hatalasseohlyochhanspack-människorna verkar resonera får den store Reinfeldts politik inte opponeras emot. Den är felfri, den är nästan gudomlig. Är man emot, fäller man regeringen, samarbetar man med SD. Jag tycker snarare den inställningen ger en fläkt av öst-diktatur.

Det parlamentariska läget efter valet (åtminstone tills alla röster är räknade), medför att de rödgröna inte i en enda fråga kan tycka likadant under nästa mandatperiod, än mindre lägga fram gemensamma motförslag utan att bli anklagade för att samarbeta med SD. Med den vågmästarroll svenska folket gav SD kan de, genom att rösta med de rödgröna, fälla regeringen. Vad bl a Wetterstrand blivt heligt förbannd på är att ansvaret för detta läggs på oppositionen (vilket visas tydligt i denna tråd). Kräver alliansens företrädare att all opposition mot deras politik ska läggs ner under fyra år? Samarbetar (V) verkligen med SD om man röstar mot regeringen i en misstroendeförklaring som väckts av de rödgröna? Är det de rödgrönas ANSVAR att se till så att allinsen kan bilda och behålla regeringsmakten? Även när man ogillar en partiledare och/eller ett parti bör man behålla en intellektuell hederlighet i argumentationen. Källkritik skadar inte heller.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14057
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Räven » ons sep 22, 2010 12:57 pm

Jag håller med. Som jag sagt tidigare, så är anvaret Reinfeldts och definitivt inte de rödgrönas. Det skulle te sig löjligt om någon tror det.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg


Återgå till Off-Topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster