Grattis Lakers

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Grattis Lakers

Inläggav Barbror » lör sep 13, 2003 3:33 am

Det var det sämsta jag har sett på hur länge som helst
Hur fan man kan man förstöra ståplats på det viset

Vinna några ynka sittplast...................
Det kunde man talat om innan man sålde massa ståplatsabonnnemang
Jag har varit på den delen av läktaren i åravis

Jag kommer gärna och river skiten när som helst ,jag kan ta med egen kofot har ingen, men det köper jag en.

Ynkligt Ynkligt
Barbror
Forumamatör
 
Inlägg: 12
Blev medlem: ons jan 01, 2003 2:41 am

Inläggav erok » lör sep 13, 2003 3:44 am

Nu har jag inte sett detta själv, men vad jag läst så är du inte ensam om att reagera.Det var vist någon i gästboken som tyckte lika dant.
Men är det inte så att vissa är berädda att betala lite extra för att få sitta?
Å så länge inte kommunen gör något i ishallen så måste Lakers göra jobbet.Sen att det kan se bedrövligt ut är kanske bara possitivt, så att slippsnissarna från kommunstyrelsen får upp ögonen å bestämmer sig för att göra an regäl uppoffring i hallen.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Snoken » lör sep 13, 2003 8:10 am

Ska det vara så svårt att förstå Barbror? Det är sponsorpengarna som får maskineriet att gå runt. Många sponsorer = mycket pengar, få sponsorer = lite pengar. Sponsorerna får biljetter och vill då sitta. Vill du att Lakers ska spela i allsvenskan eller i div 1? Nu är det tydligen så att det är ett sug efter sittplatser och då är det väl inte mer än rätt att bygga fler. Hade publiken vägrat köpa sittplatsbiljetter och istället sagt att de vill stå, ja då är det en annan femma.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav Malul » lör sep 13, 2003 12:18 pm

var det ingen planering av att bygga ny hall,alternativt höja taket??
tycker inte om idén att låta göra sittplatser på ståplatser då man kunnat ha bägge....
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav anderzon » lör sep 13, 2003 2:34 pm

Helt rätt Snoken, förmodligen är väl Barbror mer intresserad av att se Lakers i div 1 eller så är han inte så insatt i företagsekonomins värld.
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Inläggav buck » lör sep 13, 2003 3:22 pm

givetvis skulle jag åxå blett sur om nån tagit "min" plats o byggt sittplats där. nu tog dom ju trots allt den sektionen där det stod minst publik...
eftersom det verkar vara en ytterst temporär lösning så får vi väl hoppas på att en ny hall kommer snart! ;)
Jag hjälper gärna till att bygga den!!! :)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav out4speed » mån sep 15, 2003 8:13 pm

Vad lakejerna verkar ha missat i allt detta är ju vad ett hockeylag utan publik är ? För tror ni sponsorplatserna är utnyttjade till 100%

Visst ett lag måste få in pengar , helt rätt , men är detta rätt väg att gå?

Ps Jag stog inte där de nya sittplatserna är , men jag tycker det är synd att allt i lakers nu mera verkar handla om pengar och inte hockey.


Måste fråga , var ska vi ställa borta fansen nu?

Var ska folket som inte vill stå i klacken vara , på kortsidorna ?
Nu ökar vi !!
Användarvisningsbild
out4speed
Forumentusiast
 
Inlägg: 288
Blev medlem: sön mar 09, 2003 12:24 pm

Inläggav sorren » mån sep 15, 2003 10:24 pm

Vill till en början säga att jag nog va en av dom som spydde mest galla angående de nya sittplatserna som skulle bli. Om måste nog säga att utifrån förutsättningarna så har man gjort det ganska bra. Att ta plats från läktaren till andra är ju aldrig bra men någonstans ska det göras. På endel verkar det som om man tycker att all ståplats på långsidan är borta, men så är det ju inte.
Det behöver ju inte heller vara så att det är slipsnissar som ska in fler i hallen. En hel del sponsorer flyttar nog från nuvarande sittplats till denna nya del. Det är nog även tanken att man ska kunna som vanlig hockeyidiot kunna ta en sittplats någongång när man går på hockey, men detta har ju idag varit i princip omöjligt så vida man inte sitter typ första bänkraden bredvid pissrännan.
Heja Heja Heja Växjö, Växjö Lakers är dom bästa!
Användarvisningsbild
sorren
Forumproffs
 
Inlägg: 563
Blev medlem: fre apr 19, 2002 3:03 pm
Ort: Växjö


Återgå till Off-Topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster