Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav Kloker » lör okt 12, 2019 5:49 pm

Ärligt talat, detta håller inte. Växjö Lakers har ambition att vara ett topplag i SHL och det vi får se nu är en skymf mot oss supporters och dyrt betalande sponsorer. Vad i helvete sysslar varumärket VLH med? Vad i helvete sysslar ansvariga med?

Det måste hända något. Hallam och Höneröven verkar sitta som i en skyddad verkstad. Tydligen så kan man missköta sitt jobb utan att få en rejäl käftsmäll. Hellgren kan bara en körväg och det är från Åseda till Vida Arena och Thermell har en sovsäck hemma hos bästa kompisen Sam.

För i helvete. Ifrågasätt för fan!

VLH tror jag vore ett fall för U.G.

Det stinker!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav MalZon » lör okt 12, 2019 7:30 pm

Missförstå mig inte nu alls, jag hatar oxå när det radas upp förluster, så att ingen tror nåt annat..

Men vi vet allihopa vad Henke, Sam och Hellgren kan göra. På 8 säsonger: Vunnit ligan 2 ggr, 2 SM-Guld, spelare som vunnit poängligan, skytteligan, minst antal insläppta mål, mest antal gjorda mål framåt, 99,1% räddningsstatistik i ett slutspel... Man kan rada upp hur mycket som helst. Detta på bara 8 säsonger!

Jag är fortfarande inte orolig. Vi har spetsspoelare som inte blommat ut ännu. Vi lär inte vinna serien eller ta SM-Guld iår, med det gjorde vi inte förra året heller. Visst hade vi en rejäl dipp förra året likaså?
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav Kloker » lör okt 12, 2019 7:41 pm

Slå sig för bröstet för gamla meriter ger jag inte mycket för.

Det vi ser nu är jättedåligt. Finns ingen alls som helst röd tråd utan samma hopplösa nötande. Hade det sett ut så efter fyrtalet matcher, ok. Men nu efter TIO?

Det måste göras något. Styrelsen sitter väl kring Hönans bord i afton och nickar och HÅLLER NÄBBEN i vanlig ordning.

Detta är ALLVAR FÖR FAN!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav Svartvadet » lör okt 12, 2019 8:03 pm

Hmm, förstår lite din poäng. Men, frågan du måste ställa dig: Vem vill du ha istället?

Mig veterligen är marknaden ganska skral där. Känns ännu konstigare, när det endast gått tio matcher, att ta in någon utifrån och ge sparken till dessa. Dagens match visade iaf att det finns ett spel i dem. De borde (ja, jag vet) vunnit.

Vem vill du ha in istället som sagt?

Kan garantera dig att alla lag, utom Frölunda och Luleå, lär ge Sam jobberbjudande.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav bratsson » lör okt 12, 2019 8:18 pm

Ja ni...Bild

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav Lakershjärta71 » lör okt 12, 2019 8:21 pm

JFK är en stor besvikelse. Ser ut att "fylla år" hela tiden. Han haussades upp för mycket innan säsongen. Juniormässig.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav Kloker » lör okt 12, 2019 8:21 pm

Prova att lyfta upp Janne som komplement i båset?

Det kan ju inte bli sämre med tanke på de två andra strutarna som står där.

Något måste hända!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav Primeau » lör okt 12, 2019 8:30 pm

En som har fått flyga fritt en lång tid under kritik-radarn är ju Patrik Hall, assisterande sportchef i detta eventbolag. Visst är det Evertsson som har det yttersta ansvaret, men med tanke på att han har suttit på typ fyra andra stolar i styrelsen så antar jag att Hall har varit delaktig i ett flertal värvningar. Den krassa sanningen är ju att knappt EN ENDA värvning har varit lyckosam sedan denne Hall tillsattes som Everts högra hand :notOK:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav bratsson » lör okt 12, 2019 8:31 pm

Primeau skrev:En som har fått flyga fritt en lång tid under kritik-radarn är ju Patrik Hall, assisterande sportchef i detta eventbolag. Visst är det Evertsson som har det yttersta ansvaret, men med tanke på att han har suttit på typ fyra andra stolar i styrelsen så antar jag att Hall har varit delaktig i ett flertal värvningar. Den krassa sanningen är ju att knappt EN ENDA värvning har varit lyckosam sedan denne Hall tillsattes som Everts högra hand :notOK:
Är det någon sportchef som skulle tackar nej till Pettersson, Gynge och JFK? Skulle inte tro det.
Lätt att säga det är dåligt värvat när det går kasst.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav vlk » lör okt 12, 2019 8:32 pm

Svartvadet skrev:Hmm, förstår lite din poäng. Men, frågan du måste ställa dig: Vem vill du ha istället?

Mig veterligen är marknaden ganska skral där. Känns ännu konstigare, när det endast gått tio matcher, att ta in någon utifrån och ge sparken till dessa. Dagens match visade iaf att det finns ett spel i dem. De borde (ja, jag vet) vunnit.

Vem vill du ha in istället som sagt?

Kan garantera dig att alla lag, utom Frölunda och Luleå, lär ge Sam jobberbjudande.


Att sparka en tränare betyder inte att han är dålig. Han kan t o m vara den bäste. Det kan vara andra faktorer som gör att nytt blod måste in. Än är det för tidigt, men står vi efter 20 omgångar på 4 vinster, då kommer ingen vändning under Hallams ledning. Låt oss hoppas dagens förlust var ett avstamp för något bättre. Inställningen var bättre idag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav PutteA » lör okt 12, 2019 8:36 pm

Om det skulle göras nån förändring i ledarstaben så skulle det i så fall vara att få in någon erkänt duktig sidekick till Hallam. Jag tror inte att Thermell har det som krävs här. Att ta bort Hallam vore detsamma som att kasta in handduken och vänta på avgrunden. Och JK är definitivt inte en lösning.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav Primeau » lör okt 12, 2019 8:43 pm

[/quote]Är det någon sportchef som skulle tackar nej till Pettersson, Gynge och JFK? Skulle inte tro det.
Lätt att säga det är dåligt värvat när det går kasst.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk[/quote]

Sedan Hall kom har värvningarna skitit sig, så gott som vartenda en. Sen spelar det ingen roll ifall det är/var bra namn på pappret. Jag minns mycket väl att vid värvningen av t ex Pettersson så fanns det kritiska personer här inne som försökte påpeka att han är en one-hit-wonder, bortsett från sin lyckade sejour här har han inte haft några större framgångar, någonstans. JFK borde inte vara så blek som han är, det kan jag inte lasta någon av Evert och Hall för. Kanske är det detta med ”personliga skäl” som påverkar honom, men det visste ju Evert o Hall om kunde inträffa. Nåt man borde haft en plan B för. Ortega fick 12 matcher har jag för mig, jag förväntar mig kraftiga förändringar i truppen framöver. Om man vill undvika negativt kval.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav Stupet » lör okt 12, 2019 10:14 pm

Efter vad vi såg förra året och just nu så är det rättså tydligt att Thermell (som har hand om forwards) inte får ut speciellt mycket ur sina offensiva killar. Problemet är att Sam och Thermell är polare och då blir det ännu svårare att kicka Thermell och sätta in en annan som tar hand om våra forwards. Jag vill aldrig mer se 2 tränare som är kompisar sedan tidigare i klubben igen. Det skappar bara problem vid dessa situationerna.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav Stupet » lör okt 12, 2019 10:18 pm

Håller oxå med om att det MÅSTE hända något inom de nästkommande 2 veckorna på spelarfronten. Vi måste få in nya spelare så är det bara. Krisstämpeln har vi ju redan så nu spelar det ju ingen roll vad vi tar in.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav Towen » lör okt 12, 2019 10:43 pm

Entlediga THERMELL och locka in Bengt-Åke GUSTAFSSON till klubben. En man vars meriter talar för sig själv - och ja, det här är en kille som vet hur man får ut max av CENTERSPEL..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav Kloker » lör okt 12, 2019 11:03 pm

Det finns inte en klubb i SHL med strikt uttalad Guldambition och med DYRA lönekuvert att betala utan att AGERA när man drar kulpåsen i gruset och accepterat denna SKITEN.

Någon måste ju för FAN slå NÄVEN i bordet och fråga;
- Vad i HELVETE är det som PÅGÅR?!!!
Senast redigerad av Kloker lör okt 12, 2019 11:16 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav bratsson » lör okt 12, 2019 11:13 pm

Jag säger in med Welch I båset eller Kallio

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav PutteA » lör okt 12, 2019 11:24 pm

Vilken erfarenhet besitter dom som ledare, som skulle vända den här skutan. Bara för att man har erfarenhet som spelare betyder det inte att man med automatik är en bra ledare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav Kloker » lör okt 12, 2019 11:28 pm

Vilka ledaregenskaper tycker du Thermell och Hellgren har?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav bratsson » lör okt 12, 2019 11:47 pm

PutteA skrev:Vilken erfarenhet besitter dom som ledare, som skulle vända den här skutan. Bara för att man har erfarenhet som spelare betyder det inte att man med automatik är en bra ledare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Vad hade Murphy innan Rögle tog in honom?
Cam hade J20?

Dom besitter erfarenheter av hur man kan anfalla/försvara på bästa sätt.

Tror det hade varit lite aha! För gruppen med någon ny in. Istället för att kicka Sam.

MEN egentligen så spelar vi tillräckligt bra för att komma högre upp så ja, dom behövs nog inte.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav PutteA » sön okt 13, 2019 12:21 am

Kloker skrev:Vilka ledaregenskaper tycker du Thermell och Hellgren har?


Gällande Thermell är jag också tveksam och har varit länge. Men att tro man kan plocka in vem som helst, typ Welsh eller Kallio och tro dom kan vända skutan är väl lite väl naivt. Visst skulle definitivt kunna tänka mig nån av dom två som en sidekick till Hallam istället för Thermell men att byta ut Hallam mot dessa vore förödande. Men visst vore någon typ av förändring välkommen, absolut. Men Hallam ska vara kvar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav Towen » sön okt 13, 2019 5:19 am

Ni lyssnar ju inte på mig flickor. Hoppas 'Ninja-San' gör det:

Bengt. Åke. GUSTAFSSON. Ankom den 23 mars 1958 på Karlskoga BB. Knappt trettio år senare skulle gossebarnet för evigt skriva in sig i den svenska idrottshistorien genom att som ledande spelare ta Tre Kronors första VM-guld på ett kvarts sekel, när man 1987 i Wien besegrar omöjliga Sovjetunionen - smörpassen till radarpartnern Håkan LOOB är i mitt tycke större än 'FOPPAS' straffdragning i Lillehammer sju år senare.
GUSTAFSSON är en av de bästa centrar Sverige fått fram, och efter 555 poäng i Washington Capials skall han som tränare bli den förste någonsin att 2006 vinna både OS och VM samma år.

Centerstjärna med formidabla offensiva kvaliteter. Ledaregenskaper det slår gnistor om - på och utanför isen. Känns det igen från en viss JÖNSSON som var här häromåret och styrde upp offensiv och PP..?
Tillsammans med HALLAM kan han göra underverk med den här truppen. Det är min uppriktiga tilltro. Många av våra pjäser kommer bli tre-fyra centimeter högre i ryggen bara av att dela omklädningsrum med legenden.

Ring. Nu.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav Svartvadet » sön okt 13, 2019 9:55 am

Tror ni vi har så mycket pengar att vi bara kan "ringa vem som helst"?

Lär vara en hel del dollares som bränns i dagsläget redan.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav bratsson » sön okt 13, 2019 9:56 am

PutteA skrev:
Kloker skrev:Vilka ledaregenskaper tycker du Thermell och Hellgren har?


Gällande Thermell är jag också tveksam och har varit länge. Men att tro man kan plocka in vem som helst, typ Welsh eller Kallio och tro dom kan vända skutan är väl lite väl naivt. Visst skulle definitivt kunna tänka mig nån av dom två som en sidekick till Hallam istället för Thermell men att byta ut Hallam mot dessa vore förödande. Men visst vore någon typ av förändring välkommen, absolut. Men Hallam ska vara kvar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Jag menade så klart som komplement till Sam. Sam är bra.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav Aleks » sön okt 13, 2019 1:54 pm

Klart man lider lite i motgång. Men helt ärligt mår vi nog alla bra av det. Vi har haft det alldeles för bra, blir kul att se vilka som är kvar även när ett sm-guld är en utopi. Det bästa av allt vore om denna truppen knyter näven i fickan och börjar trumma igång.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav StenhårtSlagskott » sön okt 13, 2019 2:39 pm

Aleks skrev:Klart man lider lite i motgång. Men helt ärligt mår vi nog alla bra av det. Vi har haft det alldeles för bra, blir kul att se vilka som är kvar även när ett sm-guld är en utopi. Det bästa av allt vore om denna truppen knyter näven i fickan och börjar trumma igång.


Håller med. Det är den här gruppen som måste lösa det. Ingen annan.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav Wolin » sön okt 13, 2019 3:30 pm

StenhårtSlagskott skrev:
Aleks skrev:Klart man lider lite i motgång. Men helt ärligt mår vi nog alla bra av det. Vi har haft det alldeles för bra, blir kul att se vilka som är kvar även när ett sm-guld är en utopi. Det bästa av allt vore om denna truppen knyter näven i fickan och börjar trumma igång.


Håller med. Det är den här gruppen som måste lösa det. Ingen annan.


De kommer inte lösa det utan en ny röst i båset som vågar ställa krav och höja rösten, det är alldeles för mjäkigt , det kan bli någon bister min ibland från tränarna men oftast stirrar man bara rakt ut på isen + småsnacket mellan Hallam och thermell i båset hela tiden, prata med spelarna istället är mitt tips istället för
med varandra.
Det kan de göra hemma istället.
Det behövs någon som bryter mönstret i ledarstaben, gör det där som ingen gjort tidigare våga skrika på en enskild spelare helt öppet, få enskilda spelare att bli röda i ansiktet och skämmas över sin insats för klubben.
Det här är en verksamhet på allra högsta liganivå, det får man inte glömma, det måste ställas stora krav, gör man inte det blir det en enkelbiljett ner till allsvenskan.
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav StenhårtSlagskott » sön okt 13, 2019 4:06 pm

Wolin skrev:
StenhårtSlagskott skrev:
Aleks skrev:Klart man lider lite i motgång. Men helt ärligt mår vi nog alla bra av det. Vi har haft det alldeles för bra, blir kul att se vilka som är kvar även när ett sm-guld är en utopi. Det bästa av allt vore om denna truppen knyter näven i fickan och börjar trumma igång.


Håller med. Det är den här gruppen som måste lösa det. Ingen annan.


De kommer inte lösa det utan en ny röst i båset som vågar ställa krav och höja rösten, det är alldeles för mjäkigt , det kan bli någon bister min ibland från tränarna men oftast stirrar man bara rakt ut på isen + småsnacket mellan Hallam och thermell i båset hela tiden, prata med spelarna istället är mitt tips istället för
med varandra.
Det kan de göra hemma istället.
Det behövs någon som bryter mönstret i ledarstaben, gör det där som ingen gjort tidigare våga skrika på en enskild spelare helt öppet, få enskilda spelare att bli röda i ansiktet och skämmas över sin insats för klubben.
Det här är en verksamhet på allra högsta liganivå, det får man inte glömma, det måste ställas stora krav, gör man inte det blir det en enkelbiljett ner till allsvenskan.



Du kan ha rätt att det kan finnas någon som presterar bättre men vem av alla tusen tränare tror du på? Villa du sparka alla fyra? Blir inte billigt heller.

Vill du själv jobba i en bestraffande organisation? Som chef fungerar sällan att skrika som en dåre på sina medarbterare.. kommunikation kan ske på mer effektiva sätt.

Det bästa vi i kan göra är att stötta laget vid motgång! Evertsson, Hallam och grabbarna är nog högst medvetna om att vi inte är nöjda.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav Härmapan » sön okt 13, 2019 5:00 pm

Jag är 100% på att Hallam och E både pratar med och kritiserar spelarna för deras insatser! Och jag anser att det är betydligt bättre att man inte sköter den personliga kritiken i direktsänd tv!

Vi har ett lag för den övre halvan! Det är ju ingen tvekan om att skillsen och förutsättningarna finns!
Nu ska vi ”bara” se till att få igång maskineriet!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav Kloker » sön okt 13, 2019 5:33 pm

Jag håller med om att det inte ska kölhalas i direktsänd tv. Jag är också säker (hoppas jag...) på att Sam har konstruktiva KBT-samtal med de haltlytta Lycksökarna i laget. Konstigt vore det väl annars. MEN något är fel. Inte bara lite fel utan jävligt mycket fel. Vad beror det på?

VLH avslutade förra säsongen under förväntan och går in i en ny med högt ställda förväntningar. Vi spelar ingen CHL utan kan enbart fokusera oss på optimal förberedelse och långt träningsnötande innan seriespelet drar igång. Men det verkar som att tiden har stått stilla. Istället för två steg framåt så är man ju kvar på samma ruta. Och jag tror inte det beror helt på spelarna. Rösterna i båset och envåldshäskeriet från Hönan genomsyrar hela alltet. Det måste bli en rockad någonstans och det tror jag är i båset. Sam ska inte entledigas. Det är han för bra och för dyr för. Däremot hans två sidekicks Åseda-glidaren och Bästa kompisen, dessa två damer borde skyfflas åt sidan pronto för att ge plats till ett nytt fräscht hockeyöga med nya inputs. Någon som inte har varit direkt i infektionens centra men som sett haveriet på avstånd.

Vad är det som säger att Höneröven sitter så jävla säkert? Har han ett livstidskontrakt med VLH? Har han hela jävla nickedocka-styrelsen inackorderad hemma hos sig? Det här med bästa-kompis mentalitet på jobbet och hålla varandra om ryggen när det blåser orkanvindar av Hönsskit till höger och vänster funkar inte. Det är väl för i helvete ingen social verksamhet VLH bedriver?

Något måste ske för detta håller inte. Man måste få stopp på blödningen.

Det är skarpt läge.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav Aleks » sön okt 13, 2019 9:25 pm

Thermell blir jag gärna av med. Skulle vara kul att se 38:an på bänken, där har vi en auktoritet som skulle kunna få en tydlig uppgift, att elda på när det behövs. Förövrigt tycker jag Sam ska in och ta hand om offensiven, Thermell kan fylla flaskor om han måste vara kvar i båset.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav Svartvadet » sön okt 13, 2019 9:49 pm

Nja, håller inte med.

Om Markusson ska in och "elda på" så kommer han framstå som den verkliga ledaren istället för Sam. Det är viktigt att inte underminera den som faktiskt är Boss - arbetsliv eller idrottsliv.

Däremot skulle jag, istället för Thermell, sett en som faktiskt har en skicklig offensiv karriär. Ny Jönsson? Kommer inte ske. Tyvärr. Hans ess i rockärmen efter alla år i Landslaget är ovärderligt. Både i PP, 6v5 och i offensiven i synnerhet.

En Jesper Mattsson-typ - DET hade varit optimalt!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav StenhårtSlagskott » sön okt 13, 2019 10:40 pm

Om och när något ska göras på tränarsidan och tex en ny underhuggare till Sam ska in så ska det inte vara någon gammal spelare eller ledare. Färskt blod och någon som vill uppåt och framåt. Helt oprövad på SH-nivå är inget problem.

38? Har han gått någon form av utbildningen eller vill ni bara ta in honom för att han varit en hyfsad spelare och lagkapten?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav Aleks » sön okt 13, 2019 11:03 pm

StenhårtSlagskott skrev:Om och när något ska göras på tränarsidan och tex en ny underhuggare till Sam ska in så ska det inte vara någon gammal spelare eller ledare. Färskt blod och någon som vill uppåt och framåt. Helt oprövad på SH-nivå är inget problem.

38? Har han gått någon form av utbildningen eller vill ni bara ta in honom för att han varit en hyfsad spelare och lagkapten?


Ingen djupare tanke. Laget behöver kickas igång, därav in med någon som inte kostar klubben nämnvärt utan att göra sig av med gamla ledare. Markusson skulle i så fall bara vara startmotor, inget långsiktigt.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Hallam, Hellgren, Thermell & HÖNERÖVEN

Inläggav Jck » mån okt 14, 2019 11:11 am

Det som oroar mig mest är att jag tycker att fram till förra året har vi haft en organisation dit spelare kom och i de allra flesta fall blev bättre.

Förra säsongen och inledningen av denna säsongen tycker jag mig har sett en motsatt trend. Många av våra värvningar har inte levererat och det har inte funnits tendenser på att det har blivit bättre med tiden. Tänker på Juntilla, Ortega, Burström, Karl Johansson och till viss del Holmberg.

Med tanke på att det även går stiltje i våra etablerade värvningar så är min känsla att det någonstans har krupit sig in en miljö där vi inte skapar de bästa förutsättningarna för topprestationer. Om det så handlar om nöjdhet, frustration, otålighet eller vad det är, det kan jag inte svara på.

Men någonting är fel när man för andra året i rad inte får ut en hög nivå av egentligen någon spelare samt hittar nya sätt att förlora match efter match. Vi hade ett antal år som vårt adelsmärke att även om man låg under med 1-2 mål inför tredje perioden så kände man sig trygg i att det här kan vi vända. Den senaste tiden har det känts precis tvärtom även när vi har en ledning. Och har vi legat under har det känts hopplöst.

Där jag brukade se jävlar anamma och en stolthet över att vi är VLH bland spelarna tycker jag mig nu mest se frustration och hängande huvuden.

Jag vet inte hur man vänder det men jag håller med om att något måste göras. Jag skulle vilja se 1-2 nya assisterande till att börja med och det per omgående.
Jck
Forumamatör
 
Inlägg: 189
Blev medlem: fre jan 13, 2012 11:20 am

Nästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster