Pontus Holmberg

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Pontus Holmberg

Inläggav Person » fre okt 05, 2018 8:36 am

Tycker det är dags att han får en egen tråd, han har kanske varit Växjös bästa forward hittills i konkurrens med Josefsson och Horak. Fyfan vilket fynd detta verkar vara, blev lite orolig när det stod att han skulle lira center i premiären men jäklar vad bra han gör det! Och att han är så allround, kan spela center i en tredje-/fjärdekedja men även ytter i en första-/andrakedja om det skulle behövas. Grymt imponerad av honom, och även grymt imponerad av Evertsson som hittar sådana spelare och ger dem chansen.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Pontus Holmberg

Inläggav PutteA » fre okt 05, 2018 10:48 am

Kan bara nicka instämmande!!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Pontus Holmberg

Inläggav Towen » tis mar 03, 2020 5:13 pm

Dubbelt bra om pojkuslingen från gurkbyn blir kvar. Förutom den egna potentialen i #29 sänder det också en signal till övriga prospects runt om i hockeyland att Lakers fortfarande är en klubb att tro på och utvecklas i.

I say fuck the nay sayers. Wasteland team let there be no more. May we soon reign again..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Pontus Holmberg

Inläggav DeLarge » lör jul 03, 2021 10:52 pm

Älskar senaste "VAD LÄGGER DU PÅ GRILLEN"-Klippet från mediagruppen

Pontus "Korv-med-bröd" Holmberg

KING :clap: :clap: :clap:
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1070
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Pontus Holmberg

Inläggav Varanen » lör jul 24, 2021 6:22 pm

Det grillas och det badas. Holmberg är en nyckel säsongen som kommer. Nu handlar det inte längre om din utveckling (har inte sett dig som egon, vilket gett enorm framgång), men nu kan du inte smyga som ledare för trean när ni egentligen varit vår spjuthspets.

Ödmjukhet och självklart hockeykunnande ska nu kombineras. Do it - Just do it!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Pontus Holmberg

Inläggav DeLarge » tor dec 15, 2022 1:30 am

Kan rekomendera att skaffa viaplay enbart för att se Leafs matcher just nu. Pontus är otroligt framgångsrik & delaktig och kan absolut bli en ordinarie framöver! Gjorde exempelvis tre assist i senaste matchen.

Väldigt kul att följa!
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1070
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Pontus Holmberg

Inläggav vlk » tor dec 15, 2022 8:22 am

DeLarge skrev:Kan rekomendera att skaffa viaplay enbart för att se Leafs matcher just nu. Pontus är otroligt framgångsrik & delaktig och kan absolut bli en ordinarie framöver! Gjorde exempelvis tre assist i senaste matchen.

Väldigt kul att följa!
Bojkottar Viasat och NHL så länge de tillåter ryska idrottsmän i ligan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Pontus Holmberg

Inläggav Person » tor dec 15, 2022 11:12 am

vlk skrev:
DeLarge skrev:Kan rekomendera att skaffa viaplay enbart för att se Leafs matcher just nu. Pontus är otroligt framgångsrik & delaktig och kan absolut bli en ordinarie framöver! Gjorde exempelvis tre assist i senaste matchen.

Väldigt kul att följa!
Bojkottar Viasat och NHL så länge de tillåter ryska idrottsmän i ligan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Skillnad på att vara en rysk idrottare som representerar ett klubblag jämfört med ryska idrottsmän som tävlar under rysk flagg (t.ex. längdskidor/skidskytte).
Det går att säga att en idrottare inte får åka under en viss flagg, men att häva en spelares kontrakt pga var de är födda tror jag rent av skulle kunna bestridas juridiskt.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Pontus Holmberg

Inläggav vlk » tor dec 15, 2022 11:58 am

Person skrev:
vlk skrev:
DeLarge skrev:Kan rekomendera att skaffa viaplay enbart för att se Leafs matcher just nu. Pontus är otroligt framgångsrik & delaktig och kan absolut bli en ordinarie framöver! Gjorde exempelvis tre assist i senaste matchen.

Väldigt kul att följa!
Bojkottar Viasat och NHL så länge de tillåter ryska idrottsmän i ligan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Skillnad på att vara en rysk idrottare som representerar ett klubblag jämfört med ryska idrottsmän som tävlar under rysk flagg (t.ex. längdskidor/skidskytte).
Det går att säga att en idrottare inte får åka under en viss flagg, men att häva en spelares kontrakt pga var de är födda tror jag rent av skulle kunna bestridas juridiskt.
Jag har mina principer avseende detta. Detta berör mig starkt. Enkelt val.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Pontus Holmberg

Inläggav bratsson » tor maj 18, 2023 10:09 am

*Den 24-årige centern avslutar därmed slutspelet med åtta poäng (6+2) på sju matcher. I grundserien noterades Holmberg för 22 poäng (10+12) på 38 matcher och i NHL stod den tidigare Växjöcentern för 13 poäng (5+8) på 37 matcher med Maple Leafs."

Bra säsong pöjken gör
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Pontus Holmberg

Inläggav Aleks » tor maj 18, 2023 2:32 pm

bratsson skrev:*Den 24-årige centern avslutar därmed slutspelet med åtta poäng (6+2) på sju matcher. I grundserien noterades Holmberg för 22 poäng (10+12) på 38 matcher och i NHL stod den tidigare Växjöcentern för 13 poäng (5+8) på 37 matcher med Maple Leafs."

Bra säsong pöjken gör


Han kommer nog hitta en ordinarie plats i något lag framöver, kanske redan nästa år i Toronto. Riktigt stabil tvåvägscenter!
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm


Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster