Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tor jan 11, 2024 8:42 am

Enklaste svaret är: KHL.

Kriget i Ukraina gör att det är noll marknad i princip.
Det lilla som finns är som Finska lag väljer låna ut eller klippa spelare, men inte jättepoppis.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6430
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tor jan 11, 2024 10:45 am

Hur tänker Jögge när han sätter Östlund med Ludde och Stjernborg????

Vad ska han uträtta i den miljön?

Ludde är ju grym på det han gör men han hade i princip gjort sitt jobb lika bra utan klubba…

Stjernborg är också grym och ett snäpp mer kreativ - men vad hoppas man få ut av detta???

Östlund kan ju leverera 30 perfekta mackor i slottet till dessa två utan att det ens resulterar i ett enda skott på mål…?

Helt obegripligt?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3308
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tor jan 11, 2024 11:44 am

Haha jag tänkte exakt likadant när jag läste det. Vem kom på detta??
Lika barn leka bäst… stjärnan och Ludde har sina kvaliteter, men några snipers och avslutare är dom inte :oops:

Här är redan facit: Växjö lär göra en bra match, efter två perioder sitter man och tycker att Växjö borde haft ledningen om man bara kunnat förvalta alla sina lägen. Sen får FBK ett par powerplay, ett extremt billigt och ett efter en helt korkad utvisning av nån i Lakers, och matchen är avgjord. Alla värmlandsraggare jublar och Växjö får vända hem med svansen mellan benen.
Hatar att ha rätt :|
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1028
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor jan 11, 2024 1:17 pm

Dysterqvist skrev:Haha jag tänkte exakt likadant när jag läste det. Vem kom på detta??
Lika barn leka bäst… stjärnan och Ludde har sina kvaliteter, men några snipers och avslutare är dom inte :oops:

Här är redan facit: Växjö lär göra en bra match, efter två perioder sitter man och tycker att Växjö borde haft ledningen om man bara kunnat förvalta alla sina lägen. Sen får FBK ett par powerplay, ett extremt billigt och ett efter en helt korkad utvisning av nån i Lakers, och matchen är avgjord. Alla värmlandsraggare jublar och Växjö får vända hem med svansen mellan benen.
Hatar att ha rätt :|
Exakt så blir det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8502
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » fre jan 12, 2024 3:15 pm

Kossila opererad…

Ingick det i planen eller är det nya komplikationer?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3308
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre jan 12, 2024 3:46 pm

Härmapan skrev:Kossila opererad…

Ingick det i planen eller är det nya komplikationer?


Det ingick troligen och är inga nyheter om det inte är ett andra ingrepp.
Coach Jörgen sa att han var korrigerad innan mötet med Rögle.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4869
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » fre jan 12, 2024 6:17 pm

Som jag förstått det var det en ny komplikation.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1302
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre jan 12, 2024 6:58 pm

Aleks skrev:Som jag förstått det var det en ny komplikation.


Är det de här ni syftar på så är den gjord och han jobbar med rehab nu precis som väntat.
https://www.hockeynews.se/articles/32448/

Precis som Coach Jörgen sa frånvaro på tre till fyra veckor. Så då skulle han vara redo runt början av Februari.
Han missade Landslaget och julmatcherna för att få ordning på sin kropp till viktigare matcher.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4869
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » fre jan 12, 2024 9:35 pm

StenhårtSlagskott skrev:
Aleks skrev:Som jag förstått det var det en ny komplikation.


Är det de här ni syftar på så är den gjord och han jobbar med rehab nu precis som väntat.
https://www.hockeynews.se/articles/32448/

Precis som Coach Jörgen sa frånvaro på tre till fyra veckor. Så då skulle han vara redo runt början av Februari.
Han missade Landslaget och julmatcherna för att få ordning på sin kropp till viktigare matcher.


Inte läst den artikeln, bara fattat det som att operationen rörde sig om något som inte rör hans tidigare skadehistorik.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1302
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jan 14, 2024 1:19 pm

Just nu när laget mår som bäst skulle ett nyförvärv knocka övriga lag ordentligt. :clap:

En Kristopher Royce "Kris" Versteeg av modell 2024.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4869
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön jan 14, 2024 1:26 pm

Ja, en riktigt tung värvning skulle vara enormt nu.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8502
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön jan 14, 2024 1:54 pm

Evertsson är förtegen tills han smäller till. Förra året trodde jag att en värvning var given men den kom aldrig, mina förväntningar på januarivärvningar har förändrats helt. Tänker att Luleå fick loss mycket pengar och är i desperat behov av en toppspelare, de presentera Brodecki... Finns det något ska vi givetvis värva men annars hoppas jag att Evertsson är i full fart med att bygga en stark trupp till nästa år. Det som går på is i augusti verkar vara den grupp som också kommer gå in i slutspel tillsammans.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1302
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön jan 14, 2024 9:41 pm

Dahlström lämnar. Väntat. Måste varit en go vecka för honom.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8502
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån jan 15, 2024 12:58 am

Mer intressant är om det blir en go' kommande vecka för oss. Betyder det här att 'Chief' har något i pipen? Annars hade man väl behållt honom som billig kanonmat att kasta i gapet på valfri buse i slutspelet? Låt dem stånga sig trötta på det vi kan avvara..

Kanske vill Maestro bara ha mer speltid på juniorerna. Vi vet inte. Men vi vet, att vi är bättre än Leksand :clap:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1653
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån jan 15, 2024 7:40 pm

Sju år utan hockey är precis det Chiefen letar efter. Chansningarnas chansning och låg lön.
https://www.expressen.se/sport/hockey/n ... sjukdomen/

Finns verkligen inga lag som hittar spelare just nu.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4869
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tis jan 16, 2024 12:09 am

Eriksson 2 ass när Nybban slog Björklöven 4-2. Med honom och Stancl till hands fanns det ingen anledning att behålla Dahlström. John gjorde absolut inte bort sig här men ska det plockas in något nytt måste det vara någon som sticker ut mer, nån som gör skillnad. Otroligt tomt på marknaden dock, Brodecki till Luleå är väll det yttersta beviset på det.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1028
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis jan 16, 2024 5:45 pm

Nyfiken på reflektionerna Höken etc gjort om VLH idag på Expressen
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6430
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis jan 16, 2024 5:59 pm

Tänkte samma! Men vem har Premium..? Någon klippa som vill lägga ut? Ta en för laget så att säga :P
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1653
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tis jan 16, 2024 7:36 pm

Inget nytt alls där.

Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3933
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » ons jan 17, 2024 10:34 pm

Alltså om en tidning har PREMIUM på en artikel är den förmodligen inte värd att lägga pengar på.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1079
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tor jan 18, 2024 9:22 am

Dom skriver bara om vilka som har kontrakt och inte (går ju att läsa själv på EP.
Dom konstaterar även att Reider och mest troligt Östlund försvinner och att Guttaris prislapp kommer att öka - men inget mer matnyttigt än så…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3308
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön jan 21, 2024 11:21 am

Förläng Dylan om möjligt. Han har en unik spelstil som är svår att finna.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8502
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön jan 21, 2024 1:11 pm

Dylan bör man förlänga, kommer vara dyrare nästa år men sån är hockeyn. Numera är det oerhört viktigt att truppen är satt redan i augusti. Man kan inte räkna med att det går att förstärka under säsongen.

I dagsläget känns truppen väldigt harmonisk, vet inte riktigt vad som skulle kunna förstärka. Just nu trummar vi på utan Kossila, kanske får man se Kossila som ett nyförvärv när han är redo. Sätta honom med Östlund kanske? Dylan leder första nu och verkar få ut mer av sig själv där. Flytta upp ut Östlund som forward och Kossila i mitten så skulle de lika gärna kunna kallas den ledande anfallsduon i ett slutspel.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1302
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » sön jan 21, 2024 2:09 pm

Det lät ju inte så lovande angående Kossillas skada, men OM han är redo till slutspelet blir det en enorm förstärkning. Inte alla lag har seriens bäste forward liggandes i pipen …
Allt känns ändå osäkert kring Kalle, ”ingrepp” är ju nån slags operation :roll: . Evertsson kanske dammar in en värdig ersättare till Kossilla, eller så vill han undvika att rubba balansen i ett lag som just nu är en väloljad och nästan oslagbar maskin. En intervju med Evertsson hade varit intressant, även om han bara lär svara att han kommer förstärka laget om han kan.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1028
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön jan 21, 2024 4:09 pm

Dysterqvist skrev:Det lät ju inte så lovande angående Kossillas skada, men OM han är redo till slutspelet blir det en enorm förstärkning. Inte alla lag har seriens bäste forward liggandes i pipen …
Allt känns ändå osäkert kring Kalle, ”ingrepp” är ju nån slags operation :roll: . Evertsson kanske dammar in en värdig ersättare till Kossilla, eller så vill han undvika att rubba balansen i ett lag som just nu är en väloljad och nästan oslagbar maskin. En intervju med Evertsson hade varit intressant, även om han bara lär svara att han kommer förstärka laget om han kan.


Finns det något nytt om skadan du läst? Eller är det senaste fortfarande att han kan vara redo i slutet av januari/början av februari?
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1302
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » sön jan 21, 2024 5:31 pm

Ja, att kunna ha Kossila vid sidan av och fortfarande leverera så hög kvalité på sitt spel och även resultatmässigt är ju extremt imponerande - inget snack om saken. Sparkapitalet att sedermera kunna addera Kossila framöver kommer absolut ge ett extra ess i rockärmen som kan bryta mönster och bidra med avgörande sekvenser.

Min känsla är att det däremot kommer komma nåååågot innan deadline. Att Evertsson går två säsonger i rad utan att spetsa inför slutspelet är verkligen inte likt honom. Även om jag är helt övertygad om att inget lag slår Lakers i bäst-av-sju, så tänker jag att en ytterligare forward värvas för att säkra upp bredden samt stärka upp för eventuella skador. Tänker mig en Brandan Gaunce 2.0 dylikt, som inte är helt omöjligt att hitta i AHL. Endel lag där som besitter bra forwards men spelar i lag som kanske inte riktigt kommer nå slutspel.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1079
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön jan 21, 2024 5:50 pm

Det svåra med transatlanter är att de ofta behöver lite tid på att acklimatisera sig, inte alltid dock. Lakers spel där alla förväntas ta ansvar i båda riktningar är inte alltid självklart för någon som bara försökt jaga poäng i AHL. Man måste vara säker på att de kommer till Lakers för att spela för laget och inte sig själva.

Hittills är man inte avundsjuk på vad andra klubbar plockat in iaf, finns lag som borde vara mer desperata än Lakers i jakten på nyförvärv.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1302
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jan 21, 2024 6:37 pm

https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... dens-bord/

Zack är aktuell för Djurgården enligt Expressen. Borde inte Shl vara intressant för en stor arg bjässe. Säsongen när Joel Persson var i Edmonton så slutade han fyra i lagets poängliga med 34 poäng.
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... ck-kassian
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4869
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » sön jan 21, 2024 6:47 pm

Tänkte också skriva angående Kassian, och han hade ju varit en riktig håll-käften-värvning. Han har ju aldrig vunnit något på senior-nivå, så ett samtal från Evert kanske lockar.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1079
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jan 21, 2024 6:52 pm

DeLarge skrev:Tänkte också skriva angående Kassian, och han hade ju varit en riktig håll-käften-värvning. Han har ju aldrig vunnit något på senior-nivå, så ett samtal från Evert kanske lockar.


Har dock inte spelat så mycket sista tiden så frågan är om han hinner med på stor is. Men kan han spela med
Draisaitl och McDavid borde han kunna röra sig hyfsat.

Kassian - Kossila - Sylvegård :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4869
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » sön jan 21, 2024 7:00 pm

StenhårtSlagskott skrev:
DeLarge skrev:
Draisaitl och McDavid borde han kunna röra sig hyfsat.


... Hade jag spelat i NHL med ovanstående hade jag gjort MINST 30 poäng :clap: 8)

Skämt o sido.. Kassian tror jag besitter tillräckligt högt hockey IQ för att kunna anpassa sig någorlunda snabbt till internationella ismått. Vi får se vad han hamnar :D
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1079
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jan 21, 2024 7:02 pm

DeLarge skrev:
StenhårtSlagskott skrev:
DeLarge skrev:
Draisaitl och McDavid borde han kunna röra sig hyfsat.


... Hade jag spelat i NHL med ovanstående hade jag gjort MINST 30 poäng :clap: 8)

Skämt o sido.. Kassian tror jag besitter tillräckligt högt hockey IQ för att kunna anpassa sig någorlunda snabbt till internationella ismått. Vi får se vad han hamnar :D


Fast frågan är hur många femmor han dragit på sig om han hamnar i shl :roflol:
https://www.youtube.com/watch?v=rn6LbEGbog4
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4869
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » sön jan 21, 2024 7:29 pm

StenhårtSlagskott skrev:
DeLarge skrev:
StenhårtSlagskott skrev:[quote="DeLarge"]
Draisaitl och McDavid borde han kunna röra sig hyfsat.


... Hade jag spelat i NHL med ovanstående hade jag gjort MINST 30 poäng :clap: 8)

Skämt o sido.. Kassian tror jag besitter tillräckligt högt hockey IQ för att kunna anpassa sig någorlunda snabbt till internationella ismått. Vi får se vad han hamnar :D


Fast frågan är hur många femmor han dragit på sig om han hamnar i shl :roflol:
https://www.youtube.com/watch?v=rn6LbEGbog4[/quote]Hjälp, Blind side, 3e gubbe och hoppa in tacklingar verkar vara hans melodi. Han skulle spela max 1 minut / match för att sedan få lämna rinken. Och sedan vila 5 matcher så där.

Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3933
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön jan 21, 2024 9:49 pm

Vore riktig roligt om det kommer en håll-käften-värvning. En anledning till att 'Chief' varit mer sparsam med kompletteringar under säsong, kan utöver skral marknad, också bero av att vi har en ny HC senaste två säsongerna. Kanske är Jörgen lite mer kräsen än vad Sam var, givet risken att rubba innevarande gruppdynamik? Maestro gör knappast förändringar över Jörgens huvud.

Bara en spaning.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1653
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån jan 29, 2024 12:15 pm

Hockeyguden kom till mig inatt och viskade om att hans son förlänger - COOPER ❤ ❤ ❤

"-Only the real Messiah would deny he is the Messiah - He IS the Messiah." :clap: :clap:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1653
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster