Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » ons mar 01, 2023 10:48 pm

Någon som har koll på junisarna?
Har vi någon riktigt bra på G?
Alfons Freij?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3932
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » fre mar 03, 2023 12:10 am

bratsson skrev:Någon som har koll på junisarna?
Har vi någon riktigt bra på G?
Alfons Freij?
Inte från egna leden i alla fall……


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » fre mar 03, 2023 11:11 am

När man är inne på detta med junisarna. Ligger vi så vansinnigt mycket efter våra konkurrenter när det kommer till juniorsidan eller vad är problemet liksom? Ta Örebro tex. Dom bildade sin klubb 1990 och vi 1997. Nu börjar man se juniorer ta sig upp från J20 och in i A-laget där. Typ som Leo Carlsson och Elias Pettersson. Snackar vi om att Växjö ligger 6-7 år ifrån att själva kunna plocka in junisar eller hur ser det ut egentligen?
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1974
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » fre mar 03, 2023 4:53 pm

Stupet skrev:När man är inne på detta med junisarna. Ligger vi så vansinnigt mycket efter våra konkurrenter när det kommer till juniorsidan eller vad är problemet liksom? Ta Örebro tex. Dom bildade sin klubb 1990 och vi 1997. Nu börjar man se juniorer ta sig upp från J20 och in i A-laget där. Typ som Leo Carlsson och Elias Pettersson. Snackar vi om att Växjö ligger 6-7 år ifrån att själva kunna plocka in junisar eller hur ser det ut egentligen?
Man hade självklart önskat sig fler juniorer och jag tror att det finns massor att göra på juniorsidan - men vi har ju Stjernborg och hade vi inte (obegripligt varför) skeppat iväg T Jonsson så hade vi också haft 2 från ”egna leden”!

Filip Cederqvist är ett annat exempel som vi ”slarvat” bort…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3308
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre mar 03, 2023 5:54 pm

Saik värvade just en från våra led, Linus Högberg


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8498
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör mar 04, 2023 2:38 am

Högberg frågade oss innan enl mina källor. Fick nej, pga backsidan inte behövde förstärkning.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6429
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » lör mar 04, 2023 6:00 am

Det är precis som vanligt i Växjö. Vi sjablar bort våra egna produkter hejvilt. Cederqvist, Jonsson och nu Högberg. Förstår faktiskt inte vad fan Eversson håller på med när det kommer till juniorsidan och egna produkter. Är ju bara rent svineri när en egen produkt vänder hem till Sverige igen och frågar om han kan få spela i klubben som han tillhört innan men får då nej pga att vår baksida är full. Tror fan att dom egna produkterna väljer andra lag än Växjö om man bara får nej ändå.
Tänk om det hade varit Calle Rosen istället som hade frågat. Hade inte blivit ett skit förvånad om det hade blivit samma svar då. Hur ska vi någonsin få fram några egna produkter som sen vänder hem till Växjö efter utlandet om svaret ändå blir nej?
Med handen på hjärtat så var det inte speciellt obegripligt varför Theodore Jonsson skeppades till Malmö istället för att få stanna kvar och utvecklats här. Evertsson satsade istället på Krupic. Varför han satsade på Krupic istället tror jag ingen I hela världen förstår. Men det är ju tyvärr så att vi tar hellre in etablerade spelare i a-laget än satsar på våra egna produkter. Och det straffar sig genom att vi aldrig kommer få in några hemvändare i laget.
Ett exempel är ju en viss Rasmussen. Vi vet ju inte om det är så att Dennis kanske längtar hem till Västerås och då ligger Örebro närmast. Då spelar det ingen roll att han trivdes bra här innan. Finns det ingen koppling hit så förstår jag fullt ut varför det blir Örebro istället. Sen visst att han får en hög lön men jag tror att det är ganska mycket annat som spelar in där oxå. Han skriver nog hellre ett 4 års kontrakt med Örebro än 2 år med Växjö.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1974
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör mar 04, 2023 8:21 am

Stupet skrev:Det är precis som vanligt i Växjö. Vi sjablar bort våra egna produkter hejvilt. Cederqvist, Jonsson och nu Högberg. Förstår faktiskt inte vad fan Eversson håller på med när det kommer till juniorsidan och egna produkter. Är ju bara rent svineri när en egen produkt vänder hem till Sverige igen och frågar om han kan få spela i klubben som han tillhört innan men får då nej pga att vår baksida är full. Tror fan att dom egna produkterna väljer andra lag än Växjö om man bara får nej ändå.
Tänk om det hade varit Calle Rosen istället som hade frågat. Hade inte blivit ett skit förvånad om det hade blivit samma svar då. Hur ska vi någonsin få fram några egna produkter som sen vänder hem till Växjö efter utlandet om svaret ändå blir nej?
Med handen på hjärtat så var det inte speciellt obegripligt varför Theodore Jonsson skeppades till Malmö istället för att få stanna kvar och utvecklats här. Evertsson satsade istället på Krupic. Varför han satsade på Krupic istället tror jag ingen I hela världen förstår. Men det är ju tyvärr så att vi tar hellre in etablerade spelare i a-laget än satsar på våra egna produkter. Och det straffar sig genom att vi aldrig kommer få in några hemvändare i laget.
Ett exempel är ju en viss Rasmussen. Vi vet ju inte om det är så att Dennis kanske längtar hem till Västerås och då ligger Örebro närmast. Då spelar det ingen roll att han trivdes bra här innan. Finns det ingen koppling hit så förstår jag fullt ut varför det blir Örebro istället. Sen visst att han får en hög lön men jag tror att det är ganska mycket annat som spelar in där oxå. Han skriver nog hellre ett 4 års kontrakt med Örebro än 2 år med Växjö.
Fast det finns ju i högsta grad kopplingar hit.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8498
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » lör mar 04, 2023 9:10 am

Men Evertsson skiter fullständigt i att ha någon från våra egna led.
Det sa han rakt ut i en intervju på Expressen har jag för mig.

Bara att gilla läget.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3932
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör mar 04, 2023 11:15 am

Självklart roligt att ha egna ungar i truppen, men det är professionell verksamhet vi bedriver med internationell prägel. Barkov dominerade i SM-liga som 15-årig. Har du den talangen får du nog chansen i VLH också.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14045
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav venomizer » lör mar 04, 2023 11:34 am

Ja säger som Varanen.
Vad gnäller ni om egentligen? Vi är med och slåss i toppen nästan hela tiden bortsett från någon mellansäsong. (Då kunde det varit läge att prova någon?)
Vissa junisar är väl med på träningar? Då syns det ju svart på vitt om dem håller måttet.
Så kritiken bör inte vara mot evertsson. Utan mot ungdomsverksamheten som inte levererar, och där har man väl gjort vissa förändringar ? Mer kan säkert göras.
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 574
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör mar 04, 2023 3:20 pm

Det handlar om att vinna. Inget annat. Vi har hittat vårt sätt och vinna. Det skall vi inte överge. Vi har ett unikt sätt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8498
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » lör mar 04, 2023 4:33 pm

Ja några känslomässiga värvningar finns inte på Evertsson karta.
Cold blooded business and I'm fine with it [emoji16]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3932
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » lör mar 04, 2023 4:41 pm

Jag skulle säga att RR’s flytt från AIK hade lite känslor inblandade (även från E)…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3308
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör mar 04, 2023 4:59 pm

Det var en excellent värvning. RR har varit hur viktig som helst för oss. En värvning som är hockeymässigt sund kan vara känslomässig samtidigt. Gärna känslor så länge vi vinner. När andra faktorer blir viktigare än hockeykunskapen så börjar vårt fall.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14045
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » lör mar 04, 2023 5:29 pm

Marcus Sylvegård är alldeles excellent i ett Malmö på dekis , stämmer rycktet att han ska till Växjö blir det kanon :golfclap: [code][/code]
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1024
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör mar 04, 2023 6:54 pm

Ja, en kanonvärvning. Han var bra redan när han var här sist. Och nu är han en av de hetaste i ligan. Gott jobbat chiefen!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14045
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » lör mar 04, 2023 7:30 pm

Alltid kul att läsa inlägg om när man kritiserar Evertsson. Då är det många som blir skitnödiga härinne.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1974
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör mar 04, 2023 7:52 pm

Stupet skrev:Alltid kul att läsa inlägg om när man kritiserar Evertsson. Då är det många som blir skitnödiga härinne.
Tänker du på mig så är jag inte beredd att ändra värvningsstrategi för att börja kvotera in spelare från J-20. Ska de fram, ska de duga.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8498
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » lör mar 04, 2023 7:58 pm

.
Senast redigerad av Härmapan lör mar 04, 2023 8:00 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3308
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » lör mar 04, 2023 7:58 pm

Stupet skrev:Alltid kul att läsa inlägg om när man kritiserar Evertsson. Då är det många som blir skitnödiga härinne.
Det vet jag inte…

Du kritiserade väl ungdomsverksamheten så det är väl i så fall Markusson som är ytterst ansvarig som du kastar skit på?

Alla har förstått att du och Kloker (om ni nu inte är samma person) har något personligt agg mot Evertsson

Vi är Sveriges i särklass mest framgångsrika klubb de senaste 10 åren och jag har ställt frågan massor av gånger utan att få svar: Vem vill du/ni ha istället för Höneröven? Vilket lag avundas ni/du?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3308
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön mar 05, 2023 3:23 pm

Härmapan skrev:
Stupet skrev:Alltid kul att läsa inlägg om när man kritiserar Evertsson. Då är det många som blir skitnödiga härinne.
Det vet jag inte…

Du kritiserade väl ungdomsverksamheten så det är väl i så fall Markusson som är ytterst ansvarig som du kastar skit på?

Alla har förstått att du och Kloker (om ni nu inte är samma person) har något personligt agg mot Evertsson

Vi är Sveriges i särklass mest framgångsrika klubb de senaste 10 åren och jag har ställt frågan massor av gånger utan att få svar: Vem vill du/ni ha istället för Höneröven? Vilket lag avundas ni/du?
Ja, ungdomsverksamheten är ju sjukt dålig, helst på J-20 nivå [emoji1782][emoji1782][emoji1782][emoji1782]Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8498
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön mar 05, 2023 6:59 pm

Finns det inga telepatiska tvillingar i ungdomsleden? Tvillingar känns hett i svensk hockey. Det är dags för ett par nya SEDINS. Lite "HÅLL-KÄFTEN-KVALITET" på forwardssidan. Det hade då inte gjort ont.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1646
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » sön mar 05, 2023 8:31 pm

vlk skrev:
Härmapan skrev:
Stupet skrev:Alltid kul att läsa inlägg om när man kritiserar Evertsson. Då är det många som blir skitnödiga härinne.
Det vet jag inte…

Du kritiserade väl ungdomsverksamheten så det är väl i så fall Markusson som är ytterst ansvarig som du kastar skit på?

Alla har förstått att du och Kloker (om ni nu inte är samma person) har något personligt agg mot Evertsson

Vi är Sveriges i särklass mest framgångsrika klubb de senaste 10 åren och jag har ställt frågan massor av gånger utan att få svar: Vem vill du/ni ha istället för Höneröven? Vilket lag avundas ni/du?
Ja, ungdomsverksamheten är ju sjukt dålig, helst på J-20 nivå [emoji1782][emoji1782][emoji1782][emoji1782]Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
J-verksamheten i Växjö Lakers har ingenting med U-verksamheten att göra. Man plockar in det man behöver från andra klubbar runt om i Sverige och det gäller både J20 och J18. När det gäller U-verksamheten så jobbar man egentligen inte med så jättemycket utbildning utan man jobbar endast på individnivå, alltså man är bara ute efter enskilda individer. Min inställning tills detta är att det är just därför man inte får fram egna förmågor. Det finns löften, men man är inte beredd att utbilda dom i spelet utan man hoppas att dom själva tar stegen som krävs vilket än så länge inte hänt.

Kort och gott så är inte Växjö Lakers intresserade av att forma lag och utbilda spelarna man har stegvis i spelet ishockey. Utan man försöker trycka fram dom löften som finns genom att ge dom möjligheten att utvecklas genom mycket spel. Dom som inte är så långt fram hamnar i B-laget och får egentligen aldrig möjligheten att utvecklas. Detta är i princip så man jobbar. Och detta är ingen hemlighet. Frågar man tex U-ansvarig så svarar han rakt ut, vi är inte intresserade av att skapa några lag utan vi letar individer. Individerna hittar man i andra föreningar där dom fått en gedigen utbildning i spelet, och vad det handlar om att spela i ett lag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » sön mar 05, 2023 9:13 pm

PutteA skrev:
vlk skrev:
Härmapan skrev:[quote="Stupet"]Alltid kul att läsa inlägg om när man kritiserar Evertsson. Då är det många som blir skitnödiga härinne.
Det vet jag inte…

Du kritiserade väl ungdomsverksamheten så det är väl i så fall Markusson som är ytterst ansvarig som du kastar skit på?

Alla har förstått att du och Kloker (om ni nu inte är samma person) har något personligt agg mot Evertsson

Vi är Sveriges i särklass mest framgångsrika klubb de senaste 10 åren och jag har ställt frågan massor av gånger utan att få svar: Vem vill du/ni ha istället för Höneröven? Vilket lag avundas ni/du?
Ja, ungdomsverksamheten är ju sjukt dålig, helst på J-20 nivå [emoji1782][emoji1782][emoji1782][emoji1782]Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
J-verksamheten i Växjö Lakers har ingenting med U-verksamheten att göra. Man plockar in det man behöver från andra klubbar runt om i Sverige och det gäller både J20 och J18. När det gäller U-verksamheten så jobbar man egentligen inte med så jättemycket utbildning utan man jobbar endast på individnivå, alltså man är bara ute efter enskilda individer. Min inställning tills detta är att det är just därför man inte får fram egna förmågor. Det finns löften, men man är inte beredd att utbilda dom i spelet utan man hoppas att dom själva tar stegen som krävs vilket än så länge inte hänt.

Kort och gott så är inte Växjö Lakers intresserade av att forma lag och utbilda spelarna man har stegvis i spelet ishockey. Utan man försöker trycka fram dom löften som finns genom att ge dom möjligheten att utvecklas genom mycket spel. Dom som inte är så långt fram hamnar i B-laget och får egentligen aldrig möjligheten att utvecklas. Detta är i princip så man jobbar. Och detta är ingen hemlighet. Frågar man tex U-ansvarig så svarar han rakt ut, vi är inte intresserade av att skapa några lag utan vi letar individer. Individerna hittar man i andra föreningar där dom fått en gedigen utbildning i spelet, och vad det handlar om att spela i ett lag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro[/quote]Sjukt då att vi ligger i topp i J20, J18 och även yngre(?) När vi inte bryr oss om att skapa lag.
Måste ha väldigt många bra individer då? [emoji848]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3932
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån mar 06, 2023 4:12 pm

Hur är det med Keegan? Sitter han på ett eller två år? Han verkar trivas.

Vi hade inte behövt sitta i denna rävsaxen i upploppet om BLICHFELD varit bara 15-20% bättre. Vi kunde haft en lucka ner till de vanliga klubbarna på 6-7 poäng. Det är känslan.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1646
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån mar 06, 2023 5:47 pm

Towen skrev:Hur är det med Keegan? Sitter han på ett eller två år? Han verkar trivas.

Vi hade inte behövt sitta i denna rävsaxen i upploppet om BLICHFELD varit bara 15-20% bättre. Vi kunde haft en lucka ner till de vanliga klubbarna på 6-7 poäng. Det är känslan.


Han sitter på 1+1. Hur kontraktet ser ut vet vi inte men antar att det är ett handslag eller adjö från båda parter.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4867
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » tis mar 07, 2023 12:08 pm

bratsson skrev:
PutteA skrev:
vlk skrev:[quote="Härmapan"][quote="Stupet"]Alltid kul att läsa inlägg om när man kritiserar Evertsson. Då är det många som blir skitnödiga härinne.
Det vet jag inte…

Du kritiserade väl ungdomsverksamheten så det är väl i så fall Markusson som är ytterst ansvarig som du kastar skit på?

Alla har förstått att du och Kloker (om ni nu inte är samma person) har något personligt agg mot Evertsson

Vi är Sveriges i särklass mest framgångsrika klubb de senaste 10 åren och jag har ställt frågan massor av gånger utan att få svar: Vem vill du/ni ha istället för Höneröven? Vilket lag avundas ni/du?
Ja, ungdomsverksamheten är ju sjukt dålig, helst på J-20 nivå [emoji1782][emoji1782][emoji1782][emoji1782]Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
J-verksamheten i Växjö Lakers har ingenting med U-verksamheten att göra. Man plockar in det man behöver från andra klubbar runt om i Sverige och det gäller både J20 och J18. När det gäller U-verksamheten så jobbar man egentligen inte med så jättemycket utbildning utan man jobbar endast på individnivå, alltså man är bara ute efter enskilda individer. Min inställning tills detta är att det är just därför man inte får fram egna förmågor. Det finns löften, men man är inte beredd att utbilda dom i spelet utan man hoppas att dom själva tar stegen som krävs vilket än så länge inte hänt.

Kort och gott så är inte Växjö Lakers intresserade av att forma lag och utbilda spelarna man har stegvis i spelet ishockey. Utan man försöker trycka fram dom löften som finns genom att ge dom möjligheten att utvecklas genom mycket spel. Dom som inte är så långt fram hamnar i B-laget och får egentligen aldrig möjligheten att utvecklas. Detta är i princip så man jobbar. Och detta är ingen hemlighet. Frågar man tex U-ansvarig så svarar han rakt ut, vi är inte intresserade av att skapa några lag utan vi letar individer. Individerna hittar man i andra föreningar där dom fått en gedigen utbildning i spelet, och vad det handlar om att spela i ett lag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro[/quote]Sjukt då att vi ligger i topp i J20, J18 och även yngre(?) När vi inte bryr oss om att skapa lag.
Måste ha väldigt många bra individer då? [emoji848][/quote]Våra J-lag går bra eftersom dom värvas ihop precis som A-laget. I U-lagen är det ganska blandat gällande de sportsliga framgångarna. Min grabbs lag var otroligt lovande i unga år. Dom förlorar för det mesta idag. För 4-5 år sedan spelade man jämt med HV71 i samma ålder. Idag går vi inte ens till slutspel i tex DM medan HV71 vinner skiten. Nånting har hänt på vägen. Dom har slagit Trojas 09:or med stora siffror genom åren. I år fick dom stryk för första gången,….. med 8-2? [emoji848] Kan man fundera lite.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » ons mar 08, 2023 4:03 pm

Lite synd ändå på HV, jag har inget emot att möta dem i derbyn framöver och det är respekt (oavsett plånbok) att studsa tillbaka, först genom HA på bara en säsong och sen vända krisen denna säsong också - MEN - Jag har gått och hoppats lite på André PETTERSSON ända sedan jul. Nu kan vi glömma honom i sommar.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1646
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » ons mar 08, 2023 4:35 pm

Andre Petersson hade vi kunnat glömma i vilket fall som helst. Han har Tingsryd som moderklubb och då spelar det ingen roll om Hv71 åker ner i HA igen. Du lämnar aldrig någonsin för Växjö. Never Ever!! Så är det bara och så kommer det alltid att vara. Varför tror du tex att Kung Cristian Jacobsson (Växjös bästa poängplockare någonsin efter Robban) fick hela tomten fylld av flyttkartonger när han lämnade för just Växjö? Så nej det spelar ingen roll om Andre skulle få 1 miljon i månaden. Han skulle aldrig och kommer aldrig spela i Växjö.
Alla spelare som har Tingsryd som moderklubb kommer aldrig någonsin lämna för spel i Växjö. Den rivaliteten som är mellan Växjö och Tingsryd kommer ta extremt lång tid att uppnå mellan Hv71 och Växjö OM den någonsin kommer uppnås. Tingsryd och Växjö rivaliteten är sen Växjö Lakers bildades. Både Hv och Växjö kan ju fortfarande värva spelare från varandra. Det funkar inte mellan Växjö och Tingsryd.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1974
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tor mar 09, 2023 9:45 pm

När Brynäs åker ur, så hoppas jag Sklenicka kan värvas! Otroligt stabil och alldeles för bra för ett sådan skräplag
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6429
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tor mar 09, 2023 9:57 pm

Stjernborg är en fantastiskt nyttig spelare!
Han är lite för dålig för NHL, rent skillsmässigt tror jag han inte når dit. Men han är 100% ett Kaptensämne efter Josen i framtiden. Skulle gissa Joel axlar C innan dock.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6429
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Daste » fre mar 10, 2023 12:30 pm

Ingen som skrivit det än, men nu verkar det vara klart.
Rehabiliteringsämne till en billig peng.

"Nu har en överenskommelse mellan Eric Martinssons agent och HV71 gjorts som innebär att HV71 köper ut Eric Martinsson från avtalet, och han går långt ifrån lottlös. Det återstår 24 månader med ungefär 240 000 kronor i månaden kvar på avtalet. Det har HV köpt ut Martinsson från.

Sedan har han efter det gjort en deal med Växjö Lakers, vilket innebär att Henrik Evertsson i Växjö kunnat värva Eric Martinsson för klart mindre pengar än marknadsvärdet för en så pass etablerad back."

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... for-vaxjo/
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1391
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » fre mar 10, 2023 1:01 pm

Jag gillar den värvningen. Low risk/high reward! Bra ersättare till Koivisto och billigare dessutom.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1838
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » fre mar 10, 2023 1:12 pm

Hoppas Evertsson förlänger avtalet med Keagen Lowe oxå. Så har vi 4 A-lags backar klara och 1 på utveckling.

Niklas Eriksson blir ny sportchef i Örebro. Då vet I fan om Rasmussen går dit ändå. Vad jag vet så verkar inte Rasmussen gilla Niklas och visst han är inte tränare men ändå kvar i klubben.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1974
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster