Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön feb 25, 2024 2:57 pm

Nu när "alla" i backuppsättningen är klara för nästa år känns det som att någon hake finns. Granbergs intåg (även om egentligen inga rykten kring någon är bekräftat än) gör att man blir lite konfundersam, någon kan vara på väg bort trots allt. Carlsson är en klassback, har han en out finns säkert lag nere i alperna som kan tänkas betala.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » sön feb 25, 2024 9:00 pm

Om vi förutsätter att Östlund och M Sylvegård försvinner till Nordamerika, Ågren återvänder till IKO , Rieder flyttar hem och Lundberg flyttar norrut, skulle nästa års kedjor kunna se ut så här:

Miks Indrasis - Dennis Rasmussen - X
X - Dylan MacLaughlin - X (Joakim Blichfeld)
Filip Eriksson - Viktor Stjernborg - Hugo Gustafsson
Emil Sylvegård - X - Ludvig Nilsson
Robert Rosén

Fem nya anfallare ska in. Indrasis i Brynäs är riktigt bra, jag hoppas att Evertsson är med i racet där, Brynäs går nog upp men att nåt SHL-lag redan varit där med done deal tar jag för givet. Filip Eriksson fortsätter leverera i HA, han känns redo i nästa års trupp. Dansken är ojämn, ibland loj ibland suverän, personligen skulle jag kunna se honom i Växjö även nästa år. Han är en skön profil i laget.

Robban hoppas jag kör ett år till, sätter honom som extra anfallare.

Då ska det i så fall in 3 st:
En riktig sniper till förstafemman, en speedig lekkamrat till MacLaughlin i andra samt en blytung ersättare till Lundberg i fjärde.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1017
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön feb 25, 2024 9:29 pm

Östlund är inte i närheten av att ta en plats i NHL.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » sön feb 25, 2024 9:49 pm

Nej det är han inte, men efter sin fina insats i JVM lär Buffalo vilja ha över honom i AHL Jag tror han inleder i NA nästa år.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1017
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön feb 25, 2024 9:49 pm

vlk skrev:Östlund är inte i närheten av att ta en plats i NHL.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Han har samma poäng som Lucas Raymond hade men med tre färre matcher spelade. Raymond tog sedan plats i Red Wings.
Men håller med om att han får ut väldigt lite just nu.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön feb 25, 2024 10:29 pm

RAYMOND är vinge? ÖSTLUND är tänkt som bärande C I Buffalo. Det ställer större krav på mognad. Samtidigt har ju trenden länge gått åt att chansa och åka över tidigt.

I RAYMOND's fall handlade det nog lite om att så snabbt som möjligt komma bort från sommarträningen med RÖNNBERG :roflol:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1634
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » mån feb 26, 2024 2:43 am

Jag hoppas att Evertsson och Jörgen har koll på vilka 2 backar som kan gå bland de första svenskarna i sommarens NHL draft. Talar nämligen om Alfons Freij och Leo Sahlin Wallenius. Vill se bägge dom få chansen nästa säsong och även att Evertsson skriver kontrakt med bägge. Vi måste ta tillvara på våra talangfulla junisar oxå. Vill aldrig mer se klubben gå miste om spelare som går igenom de egna leden och visa upp en rejäl tallangfullhet men sedan väljer en annan SHL klubb pga att vi inte ville satsa på dom. Isf kan vi lika väl lägga ner hela juniorverksamheten.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav mollers » mån feb 26, 2024 12:36 pm

Du ställer orimliga krav. Du menar på allvar att vi inte kan göra en missbedömning om en spelare utan att lägga ner hela juniorverksamheten?
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1648
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » mån feb 26, 2024 10:46 pm

Växjö är väl inte direkt bortskämda med att ha med juniorer i landslagen, när det nu kommer ett par måste man såklart tro och satsa på dom. Sen kan man inte räkna med att dom tar plats direkt i a-truppen, det är ett stort steg. Men helt klart måste klubben visa att man satsar på talanger som dessa, annars kan dom lika gärna skrota j-verksamheten. Ingen av Freij och Sahlen Wallenius har Växjö som moderklubb, dom har ju gått hit för att utvecklas och för att man tror att klubben ska hjälpa dom i karriären.

Om Växjö inte har samma ekonomiska muskler som flera andra konkurrenter måste man satsa på att plocka upp egna juniorer, nåt annat finns inte.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1017
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tor feb 29, 2024 7:32 pm

SMP skriver att Växjö förlängt med Manuel Ågren.
Han för absolut inte bort sig men känns konstig nog ändå som mellanmjölk? :dontknow:
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1017
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » lör mar 02, 2024 1:08 pm

Lite nyfiken på vem Evertsson kommer rekrytera som ass. coach. Han var lite finurlig i smp för någon månad sedan att det inte är något problem att rekrytera folk till Växjö. Mellan raderna vill många tränare hit och de kan i princip välja bland flertalet intressanta namn.

Det som gör mig nyfiken är väl hur framtiden ser ut. Är Jörgens mål att göra en lång stint med Lakers eller kommer man redan nu börja smyga in en potentiell påläggskalv? Känns mer spännande med någon ung hungrig tränare från lägre division likt när Hallam men hoppas profilen ändå är en lugn tränare med pondus så man slipper tränare som gråter och gör bort sig i media.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » lör mar 02, 2024 1:19 pm

Cory Murphy?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » lör mar 02, 2024 2:03 pm

Anton Blomkvist i AIK känns som ett spännande nytt namn, lär hamna i SHL snart. Hans bror Axel tränar Växjös J18-lag :whistle:
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1017
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » lör mar 02, 2024 2:40 pm

Dysterqvist skrev:Anton Blomkvist i AIK känns som ett spännande nytt namn, lär hamna i SHL snart. Hans bror Axel tränar Växjös J18-lag :whistle:


Han ryktas väl till HV men klart att om Lakers visar intresse så är det ju ganska uppenbart vilken organisation man vill tillhöra :lol: .

Murphy är någon jag alltid uppskattat. Kollade upp vad han gjortde nu och såg att han vara i Seattle. Bredden på den hockey han sett är otrolig, frågan är om han är headcoach-material men definitivt som assisterande.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Daniel » lör mar 02, 2024 3:10 pm

Cam Abbott eller Mikael Håkanson kanske
Daniel
Forumterrorist
 
Inlägg: 2944
Blev medlem: lör apr 13, 2002 12:26 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » lör mar 02, 2024 3:28 pm

Jeremy COLLITON. En påläggskalv till Head som heter duga 8)
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1634
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » lör mar 02, 2024 3:40 pm

Colliton om det rört sig om en direkt ersättare till Jörgen men knappast som ass. Cam känner jag inte för måste jag säga. Cam var säkert tilltänkt att kunna ta över efter Sam en gång i tiden men istället blev han uppägd av Sam 8) .
Mikael Håkansson har jag ingen åsikt om (har inte koll på hur han är), liknar kanske Jörgens resa med att vara assisterande i Sverige för att sedan dra ner till alperna lite.

Ska tilläggas att det bästa vore att Jörgen, likt Sam, kör på ett decennium och leder Lakers till total dominans :D .
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån mar 04, 2024 2:11 pm

Sebastian Strandberg 31 år till Lakers. Vet inte vad jag ska säga mer än att jag inte såg den komma


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån mar 04, 2024 2:15 pm

Nej, den här var en surprise. Uppenbart vill vi stadga upp center-positionen. Och det är klokt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån mar 04, 2024 2:25 pm

Bättre att ha de flashiga spelarna som yttrar eller backar. Något vi kunnat se med Kossila (och Östlund). När han är i form är det magiskt, men när det går tyngre är kedjan dysfunktionell. Om en ytter inte får till sitt trixande eller skott i kryssen så kan ändå kedjan fungera. Likaså kan en offensiv back alltid fokusera mer på defensiven och det enkla spelet under tyngre perioder och få backparet att fungera.

Det är nog i det ljuset vi ska se värvningen av Strandberg.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån mar 04, 2024 2:56 pm

Det måste betyda att vi inte tänker satsa på Stjernborg som center och det är tveksamt om vi satsar på Ericsson heller som center. Jag förstår inte denna värvning faktiskt. Blir inte Lundberg kvar ?

Jag trodde att Stjernborg och Ericsson skulle centra 3 och fjärde kedjan. Kan inte tänka mig att Strandberg ska vara tänkt att centra en av två leadinglines. Det blir Rasmusen och någon mer. Det blir nog väldigt stora förändringar till nästa säsong. Total remake på anfallssidan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån mar 04, 2024 3:07 pm

Vi måste komma ihåg att det bara är rykten än så länge. Men silly-spekulation är det roligaste som finns. Varför inte Rasmussen, Stjernborg, Strandberg och Lundberg? Eriksson bör leda en offensiv lina och han bör matchas in som vikarie/ytter nästa säsong. Tänk på vad jag skrev ovan. Bättre att ha de flashiga spelarna på ytterpositionen. Bättre för lagMASKINEN.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån mar 04, 2024 3:17 pm

Rasmussen, Eriksson, Stjernborg, McLaughlin och Lundberg kan alla spela ytter vilket de ofta gör. Den enda som inte kan spela som ytter är Robban om han fortsätter

McLaughlin
Rasmussen
Strandberg
Lundberg
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån mar 04, 2024 3:24 pm

StenhårtSlagskott skrev:Rasmussen, Eriksson, Stjernborg, McLaughlin och Lundberg kan alla spela ytter vilket de ofta gör. Den enda som inte kan spela som ytter är Robban om han fortsätter

McLaughlin
Rasmussen
Strandberg
Lundberg
Stannar McLaughlin ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån mar 04, 2024 3:39 pm

vlk skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Rasmussen, Eriksson, Stjernborg, McLaughlin och Lundberg kan alla spela ytter vilket de ofta gör. Den enda som inte kan spela som ytter är Robban om han fortsätter

McLaughlin
Rasmussen
Strandberg
Lundberg
Stannar McLaughlin ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Enligt Smålandspostens uppgifter är det nu klart att både Zach Giuttari och Dylan McLaughlin stannar. Om det är sant vet jag inte.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån mar 04, 2024 3:54 pm

Verkar vara en Linus FRÖBERG-typ. Lite osexigt värvning. Men känslan är att bulten går rakt in i MASKINEN Växjö Lakers Hockey.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1634
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån mar 04, 2024 4:11 pm

Jag gillar "osexiga" centrar skolade i den svensk-tjeckiska skolan. Balans och spelfördelning före fräcka dribblingar och läckra backhandflips rätt på bladet. Det sedermera är underhållande som fan, men när det inte fungerar är det en moralsänkare för enheten och laget som helhet.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » mån mar 04, 2024 6:15 pm

Evertssons plan är tydlig, efter fyra guld på 10 år vill han en ny utmaning: ta SM-guld med så billig och osexig trupp det bara går. Det ryktades om Shore men blev (?) Strandberg :roflol:

Strandberg ersätter varken Kossilla eller Rosén poängmässigt, och Lundberg är en lite annan typ av center, så vad är haken? SMP spekulerade i att Stjernborg eventuellt drar till Nordamerika, att hans fina säsong måste ha uppmärksammats av Chicagos organisation. Kan det vara han som Strandberg ska ersätta?
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1017
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » mån mar 04, 2024 10:51 pm

Jag läste också spekulationerna om Stjernborg, och det är klart att NHL-klubbarna följer sin prospects. Stjernan har varit bra i år och svårt att inse att han bara är 20 år när man tänker tillbaka på hur mycket erfarenhet han redan har. Jag tror att han så småningom får chansen i NHL och kommer att ta den. Men ser inte någon poäng att åka över redan till nästa säsong. Inte omöjligt att han kan göra sig ett namn som rollspelare i NHL men förmodligen inte som en poängspelare.

Stjernan verkar trivas bra i Växjö och har dessutom sett många av sina gamla lagkamrater ta klivet över utan att förhasta sig. Tror han stannar minst en säsong till för att på riktigt etablera sig som en toppspelare i SHL först.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tis mar 05, 2024 12:35 pm

Det kanske är Östlund som Strandberg ersätter? Vi får onekligen in mer rutin i så fall. Även om Östlund är en supertalang är han just nu poängmässigt ungefär i nivå med Strandberg.
Under JVM tänkte jag att det är vi som sitter med den största diamanten, Östlund var bättre än både Lekkerimäki och Öhgren, men efter JVM har det blivit tvärtom. Östlund känns inte redo för NHL och skulle må bra av ett år till i SHL, men jag tror Buffalo vill ha över honom. Skiter det sig med både NHL och AHL tror jag inte han återvänder till Växjö, det verkar ha skurit sig på nåt vis. Nån med bättre hockeykunnande än mej får gärna förklara varför man sätter en av svensk hockeys största talanger ihop med Ludde N och Stjernborg. Inget fel på nån av dom två, men en sån som Östlund ska ju ha minst en riktig avslutare bredvid sig.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1017
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis mar 05, 2024 12:52 pm

Dysterqvist skrev:Det kanske är Östlund som Strandberg ersätter? Vi får onekligen in mer rutin i så fall. Även om Östlund är en supertalang är han just nu poängmässigt ungefär i nivå med Strandberg.
Under JVM tänkte jag att det är vi som sitter med den största diamanten, Östlund var bättre än både Lekkerimäki och Öhgren, men efter JVM har det blivit tvärtom. Östlund känns inte redo för NHL och skulle må bra av ett år till i SHL, men jag tror Buffalo vill ha över honom. Skiter det sig med både NHL och AHL tror jag inte han återvänder till Växjö, det verkar ha skurit sig på nåt vis. Nån med bättre hockeykunnande än mej får gärna förklara varför man sätter en av svensk hockeys största talanger ihop med Ludde N och Stjernborg. Inget fel på nån av dom två, men en sån som Östlund ska ju ha minst en riktig avslutare bredvid sig.
Det finns defensiva delar i spelet han måste lära sig , där bristerna är för stora.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tis mar 05, 2024 2:01 pm

Det gäller i stort sett alla unga spelare. Tycker dock inte Östlund är nån katastrof bakåt, +4 just nu, en lirare med hans offensiva kvaliteter måste ges lite mer fria tyglar, nån annan får städa upp bakom :wink:
Precis som fler varit inne på här inne borde ledningen ge Noah chansen ihop med våra mest kreativa forwards.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1017
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis mar 05, 2024 5:54 pm

Inte mig emot och sätta KOSSILA på en trampcykel två matcher, och flytta fram både Noah och Dylan.

Avdelning VÄCKA LAGET :clap:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1634
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis mar 05, 2024 7:16 pm

Towen skrev:Inte mig emot och sätta KOSSILA på en trampcykel två matcher, och flytta fram både Noah och Dylan.

Avdelning VÄCKA LAGET :clap:
Det hade nog varit det bästa


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » ons mar 06, 2024 1:24 pm

Viktor Fasth eller Josefsson
Någon av dom som assisterande?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 75 gäster